Parzi ja pyssyt.

Kuvia aseistuksesta. Oikeat, dekot, airsoftit yms. OK kunhan tarjoavat laudalle oikeanlaista sisältöä.
Parzi
Viestit:8
Liittynyt:Ke Huhti 07, 2010 8:17 pm
Paikkakunta:Oulu, Finland
Parzi ja pyssyt.

Viesti Kirjoittaja Parzi » La Maalis 15, 2014 2:18 pm

Ugh!

Oonpa tässä miettiny tätäkin postausta kuukausikaupalla niin laitetaan nyt tällai osittain WIP hengessä.

Kuva

Ylärivissä WE DMR`ish M4 (WIP)
- G&P URX III Kit (Sisältää ton kiskon lisäksi crane perän, 16" piipun, pistoolikahvan josta en tykänny yms.)
- Joku kiina kiikari, ihan kiva.
- Joku G&P:n bipodi.
- Angry Gun 380mm tarkkuuspiippu.

Puuttuu
- Gas block ja gas tube (tilattu ja postissa varmaan ens viikol)
- Hihna, tilaan varmaan vtacin hihnaa.
- Ehkä maalaan aseen, ehkä en. En osaa päättää ;)

Alarivissä WE XM177
- Ei mitään erikoista.
- Joku vanha jenkki hihna.

Molemmissa tussareissa voimanlähteenä co2. Mulla on kaks erinlaista luistia jotka menee pyssyissä ristiin rastiin. Toinen luisti antaa 1.6J ja toinen 2.7J. Pelailen molemmilla aseilla "semi snipa" tyylillä. Kesällä 2013 mitattiin 2.7J luistilla XM:n kantamaksi sellanen 75 metriä semillä, sarja oli tarkka vielä 44 metriin. Jahka kesä saapuu Ouluun niin tehään mittaukset myös DMR:lle. Kaasupyssykauden availen tsekkien border warissa ens kuussa ja siitä taas sit rokkaillaan koko kesä ja syksyy. Video matskuakin tulee jossain vaiheessa.
Mennään niillä mitä on...
-Vanhoja koijalaisia sananlaskuja.

Grinch
Team member
Viestit:122
Liittynyt:Ma Elo 04, 2008 10:52 pm
Paikkakunta:Jyväskylä

Re: Parzi ja pyssyt.

Viesti Kirjoittaja Grinch » La Maalis 15, 2014 3:56 pm

Mukavaa nähä muitakin jotka innostunu noista GBBR vehkeistä, diggaan varsinkin suuren 60s fanina tosta XMästä.

Miten toi sisäkoneisto noissa WEn kapistuksissa, monella laudalla puhuttu että käyttöikä ei olisi kovinkaan pitkä ja on vähän yksilöstäkin riippuva.
I'm the fear addicted, danger illustrated.

Parzi
Viestit:8
Liittynyt:Ke Huhti 07, 2010 8:17 pm
Paikkakunta:Oulu, Finland

Re: Parzi ja pyssyt.

Viesti Kirjoittaja Parzi » La Maalis 15, 2014 4:43 pm

Grinch kirjoitti:Mukavaa nähä muitakin jotka innostunu noista GBBR vehkeistä, diggaan varsinkin suuren 60s fanina tosta XMästä.

Miten toi sisäkoneisto noissa WEn kapistuksissa, monella laudalla puhuttu että käyttöikä ei olisi kovinkaan pitkä ja on vähän yksilöstäkin riippuva.
Mä oon kans kuullu monia eri tarinoita WE:n pyssyistä ja olenpa jopa lukenut arniesin n. 400 sivusen ketjun läpi. Näistä seikoista johtuen ostin about vuosi sitten ekan WE:n pyssyn eli tuon XM:n. Kun ase saapu mulle niin sisäosat puhdistettiin, valokuvattiin ja rasvattiin. Sen jälkeen oon pitäny päiväkirjaa aseen toiminnasta ja laukausmääristä. Ideana on ollu siis tutkia GBBR aseiden toimivuutta ja pelitehoa pohjoisen oloissa.

XM:llä on ammuttu nyt 2000 kuulaa. Sähkölle se on tosi vähän mut kaasuaseelle 30 patruunan lippailla se on aika paljon. Tähän mennessä mitään osia ei ole hajonnut. Ainoat viat on ollu pari vinosyöttöä jotka on korjaantunut suorittamalla häiriönpoisto. Vinosyötöt eivät rikkoneen/vaurioittaneet muovista suutinta luistin sisällä. Mä lähin vuosi sit sillä ajatuksella liikenteeseen että ammun vakio-osilla niin pitkään kunnes jotain hajoaa ja sit mietin et mitä teen. Co2 on ollu voimanlähteenä alusta asti joten voin sanoa että WE:n kaasurynkyt on Co2 yhteensopivia suoraan lootasta. En suosittele green gas lippaita kenellekkään suomessa asuvalle WE:n käyttäjälle. Green gasilla voi saada ihan OK tuloksia aurinkoisena kesäpäivänä kun lämpötila pyörii helle lukemissa. Kesällä yöllä/illalla lippaat hyytyy jo. Co2 on ainut tapa jos haluat että pelikokemuksesi on miellyttävä. Co2 lippailla pystyy pelaileen luotettavasti kunhan lämpötila ei laske kovin paljoa alle 10 asteen. Tämä koskee siis vain WE open bolt systeemiä. Ranskalaiset on mm. saanu tosi hyviä tuloksia GHK:n G5 pyssyllä ja green gas lippailla alle 10 asteen keleillä. G5 onki kokonaan muovia joka vaikuttaa mm. aseen niin sanottuun "cooldown" vaikutukseen.

WE:n vakio koneisto kestää vakio osia muutamien luotettavien lähteiden mukaan jopa 15 000 laukausta. Suuttimen voi joutua jossain vaiheessa vaihtaan. Sen voin luvata että jos rekyylijousen vaihtaa jäykempään tai luistin vaikka täysteräksiseen niin silppuat liipasinkoneistosi tosi nopiaa. Eli jos haluaa vaihtaa raskaamman luistin niin pitää vaihtaa kaikki sisäosat teräkseen. Mä en usko että vaihdan koskaan teräs luistia tai muuta sellasta koska hiilidioksidilla vakio romut antaa tosi kivan rekyylin. Uskon että vaihdan vain muovisen suuttimen alumiiniseen kun ensimmäinen hajoaa, muuten pidän osat vakiona. WE:n hoppikumi ansaitsee myös kehuja, tosi hyvä ja pitää asetuksensa tosi hyvin.

WE suosittelee että sen aseita ei rasvattais tai öljyttäisi koska green gas voitelee aseen ammuttaessa. Mä sanon että paskaa koko väite. Oon nähny WE:n open bolt aseita joita ei oo rasvattu niin pari kuukautta oston jälkeen aivan hirveässä kunnossa sisältä. Varsinki jos käyttää Co2 lippaita niin aseeseen ei päädy silikonia kuin laittamalla. Mä oon tehny niin et parin pelin välein avaan aseen, puhdistan luistin, lippasinkoneiston, latauskahvan, upperin sisältä ja piipun. Luistiin suihkautan silikooniöljyä. Latauskahvan ja upperin sisäpinnan rasvaan ratasrasvalla jolloin aseessa on vähemmän kitkaa eikä se pääse kuivuun. Ratasrasva juoksettuu tosi kivasti ku ampuu pikkasen niin se voitelee kaikki liikkuvat ku paukuttelet meneen. Hoppiin en oo saanu rasvoja päätymään sitten niin millään.

Tässäpä nyt mitä ens alkuun tuli mieleen WE:n open bolt systeemistä. Mä aijon jatkossakin pitää kirjaa XM:n sekä tuon DMR:n kilometreistä. Kesällä myös videoita pyssyistä toiminnassa.

Mä suosittelisin kaasurynkkyjä semmosille kavereille joilla on tietämystä oikealta tuliasepuolelta (intti riittää) jotta on kokemusta aseen huollosta ja putsaamisesta. Monia hirvittää toi 30 patruunan lipas juttu mutta mulle se on lähinnä antanu uutta puhtia harrastukseen. Pelasin monet vuodet sähköllä ja midcappeilla ja porasin super vireillä puskasta toiseen ukkoja nurin. Nyt kun kesäkausi menee kaasupyssyillä niin sähköllä ei voi porata kaikkea vähänkään epäilyttävää nurin vaan pitää oikeesti miettiä millon on fiksua ampua ja millon ei, omaa liikkumista ja sijoittumista pitää kans miettiä ihan eri tavalla. Tää kaikki on tuonu tosi kivasti lisää haastetta pelaamiseen ja antanu harrastukselle uutta potkua ja onhan se nyt kiva ku saa runkkailla liikkuvia ja sillai :oops:
Mennään niillä mitä on...
-Vanhoja koijalaisia sananlaskuja.

Avatar
Uhku
Team member
Viestit:112
Liittynyt:Ti Loka 21, 2008 6:01 pm
Paikkakunta:Tampere

Re: Parzi ja pyssyt.

Viesti Kirjoittaja Uhku » La Maalis 15, 2014 6:02 pm

Varsinkin XM on mieltä lämmittävä laitois.

Mitä tulee laudan sääntöihin, niin mulla on suuri tarve puuttua niiden noudattamattomuuteen, eikä tarkoituksenta ole sitä lopettaa. Geardoluolaan ei kuulu keskustelu airsoft vehkeiden tekniikasta tahi lähtönopeuksista yms. Tätä varten löytyy muualta paremmat ja siihen tarkoituetut foorumit.
GeardoAdmin kirjoitti:Mistä on kyse?
- Keskustelulauta ei ole airsoftmekaniikkaa, -taktiikkaa tai -termistöä varten. Jos haluat tietää jotain airsoftaseisiin liittyvää, kysy se muualla.

Parzi
Viestit:8
Liittynyt:Ke Huhti 07, 2010 8:17 pm
Paikkakunta:Oulu, Finland

Re: Parzi ja pyssyt.

Viesti Kirjoittaja Parzi » La Maalis 15, 2014 10:13 pm

Uhku kirjoitti:Varsinkin XM on mieltä lämmittävä laitois.

Mitä tulee laudan sääntöihin, niin mulla on suuri tarve puuttua niiden noudattamattomuuteen, eikä tarkoituksenta ole sitä lopettaa. Geardoluolaan ei kuulu keskustelu airsoft vehkeiden tekniikasta tahi lähtönopeuksista yms. Tätä varten löytyy muualta paremmat ja siihen tarkoituetut foorumit.
GeardoAdmin kirjoitti:Mistä on kyse?
- Keskustelulauta ei ole airsoftmekaniikkaa, -taktiikkaa tai -termistöä varten. Jos haluat tietää jotain airsoftaseisiin liittyvää, kysy se muualla.
Kostoksi tähän vastaan että ehkä olisi aika kehittää foorumia johonkin suuntaan niinku eräässä ketjussa on jo täällä puhuttu. Airsoft aseille oma alueensa ja realdealia haluaville oma osionsa. Luolassa ei niin paljoa keskustelua mun mielestä ole että varaa alkaa karsimaan, lisäksi kaikkihan me se tiedetään että tää on airsoft foorumi vaikka kaikki ei sitä myöntää haluaisikaan.

Myönnän että siitä on aikaa ku foorumin säännöt olen lukenut joten rasti mulle sen osalta.

Ylläpito poistaa sopimattomaksi näkemänsä sisällön ja/tai bannaa mut.
Mennään niillä mitä on...
-Vanhoja koijalaisia sananlaskuja.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa