Speidel
- Windi
- Hangman
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Speidel
Pistoolikotelosta voin kehua Safarilandin tekeleitä omien kokemusten pohjalta. Tosin itse pidän reidessä roikkuvaa tavaraa hidasteena ja epämukavuutena, vyöllä kulkevat kivemmin.
Noista taskuista, niin AK/RK mallin lipas menee mukavasti esim Eaglen tms valmistajan coltin lippaalle tarkoitetussa tuplalipastaskussa. Nämä on M/05 taskuihin verrattuna kyllä aika paljon parempia, laadultaan ja toimivuudeltaan. Yhdessä tuplalipastaskussa kulkee mukavasti 1 AK/RK lipas. Vaihtoehtosesti saa samoilta valmistajilta AK:n lippaalle tarkotettuja taskuja mihin mahtuu 2 lipasta/tasku. Itse vaan en näistä pidä, kaksi AK/RK lipasta päälekkän samassa taskussa ei ole mielestäni hirveän toimiva eikä mukava systeemi.
Noista taskuista, niin AK/RK mallin lipas menee mukavasti esim Eaglen tms valmistajan coltin lippaalle tarkoitetussa tuplalipastaskussa. Nämä on M/05 taskuihin verrattuna kyllä aika paljon parempia, laadultaan ja toimivuudeltaan. Yhdessä tuplalipastaskussa kulkee mukavasti 1 AK/RK lipas. Vaihtoehtosesti saa samoilta valmistajilta AK:n lippaalle tarkotettuja taskuja mihin mahtuu 2 lipasta/tasku. Itse vaan en näistä pidä, kaksi AK/RK lipasta päälekkän samassa taskussa ei ole mielestäni hirveän toimiva eikä mukava systeemi.
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."
Itse taas olen piistolin kannossa rakastunut Serpa-koteloihin. Kyseistä koteloa saa niin reiteen, vyölle kuin molle lenkkeihinkin. Äärimmäisen nopea kotelo käyttää ja ase pysyy takuulla mukana kovassakin menossa. Ainoona huonona ominaisuutena vois ehkä pitää sitä ettei ko. kotelo suojaa pistoolia missään rankimmassa mettämenossa niin hyvin ku joku umpinaisempi.
"You Americans sure have killed a lot of sand - the sand was very evil."
- Capt
- Quiet Professional
- Been thanked: 2 times
- Viesti:
Perinteinen M4 lipastasku ei oikein ainakaan omaan makuun sopinut, lipas istuu liian korkealla ja pysyvyys taskussa on niin ja näin menossa kun läpän velcro ottaa juuri ja juuri kiinni.
AKoolle suunniteltu oma tasku soveltunee asiaan parheiten, operator.fi saa tactical tailorin tai combatkitin AKoolle mitoitettuja lipastaskuja
AKoolle suunniteltu oma tasku soveltunee asiaan parheiten, operator.fi saa tactical tailorin tai combatkitin AKoolle mitoitettuja lipastaskuja
Itse olen pitänyt Safarilandin 6004 reisikotelosta sekä Blackhawkin serpasta. Ehkä enemmän kuitenkin serpasta joko vyöllä tai varusteliivissä, koska en itse pidä kovin paljon noista reisipaneeleista tai muista reisillä olevista tavaroista. Noita tosin ei taida FN:lle saada, tai en ainakaan ole nähnyt missään. (itselläkin olisi hakusessa molle-liiviin soveltuva kotelo FN:lle)
Ei ne safarilandin kotelot oo niin justiisa asekohtasia. Mul o P226:lle tarkotettu 6004 ja siinä on useemmin sisällä CZ75 ku P226 ja hyvin toimii. Noitahan voi muokata vaikka kuumailmapuhaltimella, jotta sais täydellisen sovituksen.
Jees. Thanks kaikille vastauksista. Nyt pitääkin sitten valkata kumman kotelon otan. Tosin kotelon ei välttämättä tarvii vetää sisäänsä just FN-80:stä, koska Säkylän spollet saa huhujen mukaan 2010 Glockin 17Pro versiot jakoon... Vaikka FN-80 nyt onkin just sellane magee ja rutku pistooli
Eikä ton kotelonkaan hommaaminen ole ihan listan kärkipäästä, firma kuitenki jakaa sen paskan ja sopimattoman kotelon niin kyllä sillä sotii kunnes parempi tulee omasta takaa.
Eikä ton kotelonkaan hommaaminen ole ihan listan kärkipäästä, firma kuitenki jakaa sen paskan ja sopimattoman kotelon niin kyllä sillä sotii kunnes parempi tulee omasta takaa.
Joo en kyllä itsekkään menisi luottamaan siihen, että 2010 on glockit jaossa. Tosin voisi kuvitella, että sitten kun niitä hankitaan ressujen ja varusmiestenkin käyttöön, niin samalla hommataan uudet kotelot. Sig sauereillekkin hommattiin safarilandin 6004 koteloita, niin voisi olettaa että glockeille saisi myös jotain muuta, kuin niitä uncle miken kulahtaneita koteloita.
Intin tosin tuntien vanhoilla leluilla leikitään niin kauan kunnes viimeisetkin lahoaa käsiin. Nollafemman sirpatkin piti tulla jo II/07 spolleille mut jaettiinkin vasta I/08 erälle puolen vuoden jälkeen. Me (II/08) saatiin samantein spolleihin siirryttyä nää käyttöön.
Lisäkymysys: noista AK/RK-taskuista, noita näkyy sekä läpällistä että aukinaista mallia. Kumpi vai kampi?
Lisäkymysys: noista AK/RK-taskuista, noita näkyy sekä läpällistä että aukinaista mallia. Kumpi vai kampi?
Viimeksi muokannut Speidel, Ti Tammi 24, 2012 9:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Capt
- Quiet Professional
- Been thanked: 2 times
- Viesti:
Avonaiset = nopeus, mutta saattaa rytinässä lähteä omille teille lipas
Umpinaiset = vähän hitaammat mutta läpä taittamalla lippaan taakse saa siitäkin nopean, suojaa lialta ja pysyy lippaat tallessa
Umpinaiset = vähän hitaammat mutta läpä taittamalla lippaan taakse saa siitäkin nopean, suojaa lialta ja pysyy lippaat tallessa
Tarkoitatko niitä avonaisia, jossa on päällä kuminauha? Ainakin joissain malleissa pystyy kiristämään niitä, enkä usko että tavallisessakaan että lipas lähtee taskusta veke: http://www.operator.fi/images/detailed_ ... fle-2a.jpg Kuminauha menee kuiteski tolleen jännästi.
Jees, just tollasia kuminauhallisia näin. Pitänee taas punnita .
- jojis
- Bloody Pirate
- Been thanked: 1 time
- Viesti:
Itse ottaisin läpällisen taskun, moni on varmasti tottunut läpällisiin taskuihin joten säätöä ja ihmettelemistä tulee vähemmän. Tässä on yksi AK-taskujen vertailu, tosin kirjoittaja hakee vähän eri tarkoitukseen taskua joten ei ehkä osu nyt ihan napakymppiin:
http://www.urbantacticalgearreview.com/ ... ltimate-ak
Varmaankin tällaiset taskut hankkisin jos tulisi tarve:
http://www.opticsplanet.net/blackhawk-s ... rsion.html
Pistoolikotelona käyttäisin jotain muuta kuin Blackhawkin Serpaa, ihan vain koska se ei teoriassa sovellu yhtä hyvin pitkäjaksoisiin hommiin lukitusmekanisminsa takia. Varmempi ratkaisu olisi Safariland tai esim. Bladetech tai Fobus tai G-Code. Foorumilta löytyy ketju hyvistä koteloista.
Hanskoihinkin panostaisin pikkasen enemmän mutta onhan nuokin toki hyvä olla tiettyjä tilanteita varten.
http://www.urbantacticalgearreview.com/ ... ltimate-ak
Varmaankin tällaiset taskut hankkisin jos tulisi tarve:
http://www.opticsplanet.net/blackhawk-s ... rsion.html
Pistoolikotelona käyttäisin jotain muuta kuin Blackhawkin Serpaa, ihan vain koska se ei teoriassa sovellu yhtä hyvin pitkäjaksoisiin hommiin lukitusmekanisminsa takia. Varmempi ratkaisu olisi Safariland tai esim. Bladetech tai Fobus tai G-Code. Foorumilta löytyy ketju hyvistä koteloista.
Hanskoihinkin panostaisin pikkasen enemmän mutta onhan nuokin toki hyvä olla tiettyjä tilanteita varten.
Multa löytyy kyllä jenkkien Nomex aviatorit, BW:n tappeluhanskat ja jenkkien WW2 ratsastajahanskat, joita virheellisesti kutsutaan "Airborne glove:iksi" (oon huomannut että jotkut nykyajankin spesööl förcessit käyttää samoja hanskoja? Ostakaa multa! ).
En laittanut vaan listaan kun ne on kuitenkin sillee "väärät" (ok, eihän tämä settikään hae mitään virallista jako-linjaa mut nevamaint )
En laittanut vaan listaan kun ne on kuitenkin sillee "väärät" (ok, eihän tämä settikään hae mitään virallista jako-linjaa mut nevamaint )
Kan we has sum piksures plz?
- mysli
- Leijonamieli
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 4 times
You ever shot a machine gun on peyote?optactical kirjoitti: Or it's a SEAL... in which case it's perfectly fucked up
mysli
Jester: Nojuu. Kunhan noita reservitapahtumia ois (no huomenna ois vähän pistooliammuskelua ARU:n puolesta mutten kuitenkaa koko kaappia sinne roudaa).
Sit ku en oikee kehtaa mennä airsoft-mestoille kuvauttamaan itteeni kun ei oo airsota-pyssyäkään (noge, on, mut vuosimallia 1935), enkä tietenkään harrasta vaatekaapin-edusta-pizzalaatikko-näkyy-taustalla -kuvia =)
Ainoat kuvat tälläsestä mageesta shitistä mulla on intin ajoilta, eikä nekään kamat ollu omia nii ;<
Jester: Nojuu. Kunhan noita reservitapahtumia ois (no huomenna ois vähän pistooliammuskelua ARU:n puolesta mutten kuitenkaa koko kaappia sinne roudaa).
Sit ku en oikee kehtaa mennä airsoft-mestoille kuvauttamaan itteeni kun ei oo airsota-pyssyäkään (noge, on, mut vuosimallia 1935), enkä tietenkään harrasta vaatekaapin-edusta-pizzalaatikko-näkyy-taustalla -kuvia =)
Ainoat kuvat tälläsestä mageesta shitistä mulla on intin ajoilta, eikä nekään kamat ollu omia nii ;<
No, onneks en hiihtäny intissä kertaakaan. Aina oli alla joko jalat, polkupyörä, hilux/defender/caravelle, pasi tai heko (yhyy, hekol ois ollu kiva lentää useamminki). Koksuna en ees joutunu kuittaamaan suksia/polkupyörää, oli aika luxus-KSE:tä.
"Sukset ovat oiva väline, myös talvella erityisesti", tämä siis ohjesäännössä
Viimeksi muokannut Grinch, Ma Loka 01, 2012 5:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I'm the fear addicted, danger illustrated.