Act of valor

Ja muut hutilaukaukset
Honkki
Veteraani
Been thanked: 17 times
Re: Act of valor

Viesti Kirjoittaja Honkki » Ti Touko 15, 2012 11:52 pm

Nauroin kyllä oikeasti ääneen. :D
Jep, Suomalainen airsoftaajahan sen tietää mitä voi Seal-operaattorilta löytyä päältä tänä päivänä ja mitä ei. Muutenkin sealeilla on "pienehkö" omien varusteiden käyttö vapaus. Mutta mp.netin kuvathan kertovat miten voi olla ja miten ei...
Eiköhän tässä kaikki nyt käytä niitä materiaaleja mitä on käsiinsä saanut. Perättömiä väitteitä minun mielestä on liikkeellä todella vähän tällä laudalla. Kaikille perusteluille löytyy useimmiten todisteet/reffit, vaikkappa sitten sieltä mp.netin kautta.
kun nykypäivänä monella joukko-osastolla jotka afgoissa tai vielä irakissa on, on todella vapaa omien varusteiden käyttömahdollisuus.

Mitenkäs sinä tämän tiedät Suomalaisena airsoftaajana? Tai ylipäänsä haluaisin saada tälle lähteen. Menee mun mielestä vähän ristiin tuon sun ensimmäisen lauseen kanssa.
Sitten siihen, että minkä merkin kamoja käytetään airsoftissa ja ammattisotilaan jäljittämisessä ja siihen puuttuminen, itsellä on vielä montakin tuttua jotka palvelevat tällähetkellä ja what the fuck, niillä ei olekaan Eaglen liiviä tjms. Moni tyytyy halvempiin vaihtoehtoihin jos kyse omasta hankinnasta, esim condor.
Aivan. Useimmat jäljitteleekin asioita tarkalleen. Jos ei ole eaglen liiviä, niin sitten ei käytetä eaglen liiviä. Jos löydän todisteet että mies käyttää eaglen liiviä, sitten käytetään eaglen liiviä. Jos seuraavassa kuvassa sillä on todistettavasti condor, sitten käytetään condoria. Condoria ei kuitenkaan itse sinne settiin aleta heittämään ilman todisteita, koska mitäpä me suomalaisina airsoftaajina asioista tiedetään.
Jos joku alkaa vinkumaan esim NSN-luokituksesta, niin voin sanoa vain sen verran, että se on lähinnä sen takia, että hölmöt airsoftaajat ostaisi kalliimmalla samaa tuotetta kun ajattelevat, että nsn-luokitus tekee niistä juuri sen mitä varmasti näkyy kentillä. Toki niitäkin näkyy, mutta se ei tarkoita, että se nsn on se vaatimus.

Mitä? Haluaisin taas lähteet tällekkin väitteellesi. Jos voit todistaa että NSN koodit ovat airsoftaajien riistämiseksi, tarjoan sinulle kierroksen paikallisessa.
tiedän tapauksen n. vuoden takaa jossa seal operaattorilla oli vietnamissa käytetyn erdl-kuvion housut yllään. Se kun ei ole mikään uusin kuvio ainakaan.
Mäki tiedän kalajuttuja. Mutta hankala niitä on ottaa todesta ilman todisteita :/

Haluaisin kyllä käydä nämä keskustelut sun kanssa kasvotusten, koska tähän kellonaikaan minun kirjallinen anti ei ole parhainta. Pakko oli kuitenkin kirjoittaa ennenkuin mode mahdollisesti iskee.

Ahlforssi

Viesti Kirjoittaja Ahlforssi » Ti Touko 15, 2012 11:56 pm

En sanonut itseäni miksikään asiantuntijaksi, kirjoitusvirheeni ei nyt hirveästi tuossa tekstissä kiinosta tähän aikaa yöstä. Tiedän vain asioita enemmän tai vähemmän. Muutenkaan ei kamalasti kiinnosta jos joku parikymppinen teini alkaa vinkumaan takasin. Ei se asioiden tietäminen paljoa vaadi jos tekee töitä alalla ja tuntee ihmisiä. Käyttäkää sitä internettiä kun kerta osaatte, älkääkä kritisoiko muiden varusteita, ja toi teidän homma on airsoftia, ei se oo niin justiinsa. Eikä myöskään sillä joka laittaa parituhatta vuodessa varusteisiin airsoftissa, että saa jonkun tietyn kokonaisuuden, ole kaikki ihan kunnossa tuola pääkopassa. En nyt kuitenkaan ala ketään haukkumaan, enkä voi muiden ostoksia kommentoida. Sen ymmärtää jos olet ammattisotilas ja ostat varusteita. Se on muutenkin jännää kun porukka puhuu afgoista ja irakista niinkuin tietäisivät kaiken ja kun joku tulee sanomaan vähän vastaan niin tulee joku idiootti itkeen. Tuolla lähi-itä/aasia sektorilla vain ostetaan varusteita sen takia, että se ko. varuste voi pelastaa hengen joku päivä, ei niinkuin te airsoftaajat jotka ostatte varusteita sen takia, että näyttäisitte elokuvien komealta sankarilta. -.-. Koitan kuukauden päästä kun lähden taas reissuun, saada jotain sellaisia kuvia otettua mitä voisin julkaista yleisesti.

edit. tuohon ylempään, olen kyllä koittanut joskus 2000-luvun alkupuolella, mutta siihen se jäikin, meinaan airsoft.
edit2. miksi mode nämä poistaisi? Offtopic/huumori-osiossahan nämä on :o? Enkä näe viesteissäni mitään sen ihmeellisempää, normaalia kriittistä puhetta, joka on kai sallittu täällä.

Iota`
Team member
Been thanked: 1 time

Viesti Kirjoittaja Iota` » Ke Touko 16, 2012 12:16 am

Tuotatuota, ketään ei pakoteta lukemaan tätä lautaa, jos sisältö ei mieluta. Toisten käyttäjien ylenkatsomista ja perusteetonta dissausta ei siltikään hyvällä katsota. Ketään ei kiinnosta, kuinka kova jätkä sä oot.

Jokaisella meistä on eri syyt kirjoitella tänne ja lukea muiden tekemisiä, olkoot se rinkirunkkausta tai tositarpeeseen varustautumista. Sanohan toki, mikä auktoriteetti sinä olet sanomaan, mitä ihminen saa tai ei saa tehdä?
We can't stop here, this is bat country!

Ahlforssi

Viesti Kirjoittaja Ahlforssi » Ke Touko 16, 2012 12:27 am

En olekkaan sanomaan, mielestäni on hienoa, että nuorisolle on sellainen laji kuin airsoft. On hienoa, että porukka näkee vaivaa harrastukseensa ja yrittää kerätä mahdollisimman autenttista varustusta. Joo toi sotii vähän ton mun äskösen kommentin kanssa, mutta siinä menikin järki. Se mihin alunperin puutuin on se, että porukka kritisoi täällä muiden settejä niin kuin tietäisivät varmaksi sen, että joku ei voi olla noin. Mulla on omin silmin nähtyjä todisteita ja kovalevyni pullollaan kuvia mitä omituisemmista tapauksista, mielelläni julkaisisin vaikka kaikki, mutta firmani jossa olen töissä kieltää. Ellette halua nähdä hiekasta kuvia? Enkä tullut tänne mitenkään isottelemaan tai puhuun kuinka kova äijä olen. Löysin tän tänään kun oli sukulaisen kanssa puhetta airsoftista ja juurikin tästä varusteiden hankkimisesta, ja jos menen yli jossain puheissani ja alan teidän mielestäni dissaamaan jotain niin se ei ole tarkoitukseni, olen siitä pahoillani, voi laittaa vaikka tän vitun jetlagin piikkiin senkin...

Iota`
Team member
Been thanked: 1 time

Viesti Kirjoittaja Iota` » Ke Touko 16, 2012 12:52 am

Aiemmat viestisi eivät ole kauhean kohteliaaseen sävyyn kirjoitettuja, kehottaisin lukemaan ne kertaalleen. Noniin. Jäitä hattuun siis.

Keskustelulaudalla on esiteinejä, teinejä, aikuisia ja paatsoja. Näistä ihmisistä osa on ammattisotilaita, osa aktiivireserviläisiä, osa airsoftaajia, osa keräilijöitä ja osa tulevia ammattisotilaita. Kaikkia yhdistää rakkaus sotimisessa (kuula- tai lyijykuula) käytettäviin varusteisiin. Toisilla riittää rahkeet lähteä tekemään oikeiden sotilaiden hommia, toisilla ei ole edes mahdollisuutta syystä tai toisesta. Jokainen harrastaa omalla tavallaan.

Pikkutarkkoihin asioihin puuttumisesta on ollut monta keskustelua, ja hyvin perusteltua mielipidettä. Toiset hakevat yhdestä kuvasta tarkkaa mallia, toiset eivät niin pikkutarkasti, kolmas tykkää näyttää edes vähän sinnepäin. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että jos mennään linjalle "operaattori saa päättää mitä haluaa", niin autenttisuuden raja alkaa häilyä ja impressioiden taso laskea. Koska kukaan meistä ei oikeasti ole neivi siili, niin homma pelittää siten, että impressiot rakennetaan saatavissa olevan tiedon pohjalta.

Jos miltekistä nillittäminen on sinusta väärin, niin perusteltu ja asiallinen postaus asiaa käsittelevään ketjuun ja saat varmasti toisen osapuolen perustelun miksi. Itsellekin sattunut ylilyöntejä täällä, ettei kukaan erheetön väitä olevansa.
We can't stop here, this is bat country!

Honkki
Veteraani
Been thanked: 17 times

Viesti Kirjoittaja Honkki » Ke Touko 16, 2012 1:40 am

Modehan tähän voisi, ja saakin jo puuttua koska ketju koskettaa Act of valor elokuvaa.

Tämäkään vastaus ei ehkä tarpeellinen ole Iotan jälkeen, mutta vuodatan silti. Viestisi kun tuntui lähes "hyökkäykseltä" sivustoa kohtaan. "Ette tiedä mitään oikeasti T. Firman sotamies". Enkä yritä/halua mitenkään provosoida, kerron vain kuinka viestisi koin.

Keskustelulaudan käyttöä ja kommunikaatio taitoja voisit kyllä hioa, jos muiden mielipiteet ei kerta sinua kiinnosta. Paljon tiedän asioita itsekkin, ja ihmisiä tunnen sitäkin enemmän. Tämä sivustokaan ei airsoftiin liity millään tapaa, vaan taisteluvarusteista keskusteluun. Omia kamppeitani olen käyttänyt niin airsoft kuin ruutipuolellakin.

Laudalla oleva kritiikki on minun mielestäni täysin terveellistä. Epäkohdista kysytään ja impressioita ohjataan täydellisempään suuntaan. Impression tarkoituksenahan on matkia jopa yksittäistä taistelijaa 1:1 tasolle asti. Tällöin palaute voi olla varsinaista pilkunviilausta, mutta palautteen takiahan impressio esille varmasti laitettiinkin.

Hyvä kuitenkin että tuot mielipiteesi julki. Kai. Toivottavasti ei vain mene turhaksi väittelyksi.

Vastaa Viestiin