Compact IFAK

Tee-se-itse
jma78
Tier 1
Has thanked: 6 times
Been thanked: 17 times
Compact IFAK

Viesti Kirjoittaja jma78 » Ti Huhti 19, 2011 5:43 pm

Nyt kun reppua päivittäin kanniskelen, niin tuli mieleen että oishan se nyt tyhmää olla pitämättä myös jotain ensiaputarpeita siinä.. Samalla vaivallahan nekin kulkee.

Ongelma oli vaan siinä etten löytänyt mieleistä "kompaktia" lääkintätaskua, varsinkaan sellaista jossa olisi "tear away" optio.. Eli piti sitten tehdä itse.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Noi sakset on kuvissa ihan vaan demonstroimassa että niitäkin voisi malice klipsien välissä kantaa.. en kuitenkaan julkisella paikalla niitä siinä pidä :D

Sisältö:

2x Quickclot
Ruåttin armeijan ensiside (mulla on cinch-tight siteitäkin mutta ne on vähän turhan isoja tähän tarkoitukseen)
Joku väsynyt cederrothin ensiside
Elvytysmaski
Pari defiointilappua
kumihanskat
valotikku
CAT kiristysside

Mike
Veteraani
Been thanked: 2 times
Viesti:

Re: Compact IFAK

Viesti Kirjoittaja Mike » Ti Huhti 19, 2011 5:55 pm

Näppärä!

Balrog
Green

Viesti Kirjoittaja Balrog » Ti Huhti 19, 2011 6:01 pm

Näyttää kyl hiton käytännölliseltä. Kehititkö itse tuon ratkaisun vai kopioitko jonkin valmistajan mallista tuon taskun ympäröivän fastex-"kuoren". Omaan silmään ei vastaavaa ole tullut noteerattua.

EDIT: http://www.optactical.com/spgerareinfi.html . Piti oman mielenrauhan takia etsiä parit IFAKit äkkiä ja löytyikin se vastaavuus.. Fiksu idea silti

Ramsey-
Veteraani
Been thanked: 1 time

Viesti Kirjoittaja Ramsey- » Ti Huhti 19, 2011 6:55 pm

Voi jumalauta mies, jos mulla olisi hirvee määrä massia, niin sulle olis kovapalkkasia hommia. :?

Aika taikuri...
Bääd gai..

jma78
Tier 1
Has thanked: 6 times
Been thanked: 17 times

Viesti Kirjoittaja jma78 » Ti Huhti 19, 2011 7:23 pm

Kiitoksia kundit!
Kehititkö itse tuon ratkaisun vai kopioitko jonkin valmistajan mallista tuon taskun ympäröivän fastex-"kuoren". Omaan silmään ei vastaavaa ole tullut noteerattua.
Mä oon nähnyt muutamia ton tyyppisiä ratkaisuja, ice tacticalin belt mounted ifak on yksi hyvä esimerkki. Eli en nyt varsinaisesti mitään valmistajaa suoranaisesti kopioinut, mutta ei toi "kuoren" tekeminen ihan omastakaan päästä tullut.

Itseasiassa tota specter gearin Ifakia en ole muuten nähnytkään... "only so many ways to skin a cat", vai miten se meni :D

Hmmm... onkohan toi samaa kokoluokkaa.. Ihan kuin olisi hiukka isompi.. .Eli käytinkö turhaa aikaani sellaiseen jonka ois voinut ostaa kaupastakin :?
Voi jumalauta mies, jos mulla olisi hirvee määrä massia, niin sulle olis kovapalkkasia hommia.
No sitten kun voitat lotossa niin tiedät kyllä miten mut saa kiinni :D

Black Knight
Veteraani

Viesti Kirjoittaja Black Knight » Ke Huhti 20, 2011 8:03 am

How cute.. Sit vaa ompelemaan Mörkö-hauvelin talvitakkiin PALS-lenkkejä, jotta tämä kulkee sen mukana. Toiselle puolelle sopis vaikka pidike semmoiselle bernhardilais-malliselle pikku rommitynnyrille.. :D
Cortana: "You got an escape plan?"
Master Chief: "I thought I'd try shooting my way out."

Vastaa Viestiin