Tee-Se-Itse tarvikkeita
Ompelukoneen käyttö on ollut kovasti harjoituksen alla. Pitkäjänteisyyttä myös tämä ompeluhomma vaatii ja sitä että miettii asioita eteenpäin.
Syöksyen-suin-päin-ompelemaan-tekniikalla tehty Mini-veschmeshok-kopio:
Piti tehdä paria modauksia jälkikäteen kun ei homma toiminutkaan niin kuin oli ajatellut - esim. remmeissä ei ollut säätöä ja oli armotta liian lyhyet.
Euron BW takista saa vaikka dumppitaskun:
Tätä jo vähän mietittiinkin vaikka onkin simppeli ja testiversioita oli alla useampia.
Täytys vielä löytää kunnon kankaita jostakin, puuvilla ei oikein kestä käyttöä pidemmän päälle.
Seuraavaksi teon alle kolmen lippaan MP5 lipastasku.
Syöksyen-suin-päin-ompelemaan-tekniikalla tehty Mini-veschmeshok-kopio:
Piti tehdä paria modauksia jälkikäteen kun ei homma toiminutkaan niin kuin oli ajatellut - esim. remmeissä ei ollut säätöä ja oli armotta liian lyhyet.
Euron BW takista saa vaikka dumppitaskun:
Tätä jo vähän mietittiinkin vaikka onkin simppeli ja testiversioita oli alla useampia.
Täytys vielä löytää kunnon kankaita jostakin, puuvilla ei oikein kestä käyttöä pidemmän päälle.
Seuraavaksi teon alle kolmen lippaan MP5 lipastasku.
-
- Veteraani
- Been thanked: 3 times
- Viesti:
Re: Tee-Se-Itse tarvikkeita
Jos haluaa pitää kustannukset kurissa nii luulis että kestää jonnin verran paremmin ku raatelet pari takkia lisää ja pistät pari kerrosta kangasta lisää? Tähän vielä lisäks vähän ripstop-kuviota pintaan ettei lähe pikkureiät laajenemaan liian nopeesti ni eiköhä tässä vitosella saada ihan käypä dumppi vähintään kuulapyssyhommiin? :)rainyday kirjoitti:Täytys vielä löytää kunnon kankaita jostakin, puuvilla ei oikein kestä käyttöä pidemmän päälle.
Totta tuokin. Kahdessa kerroksessa sitä on jo tosin nytkin, sisäpussi on erikseen.Jarppi kirjoitti:Jos haluaa pitää kustannukset kurissa nii luulis että kestää jonnin verran paremmin ku raatelet pari takkia lisää ja pistät pari kerrosta kangasta lisää? Tähän vielä lisäks vähän ripstop-kuviota pintaan ettei lähe pikkureiät laajenemaan liian nopeesti ni eiköhä tässä vitosella saada ihan käypä dumppi vähintään kuulapyssyhommiin?rainyday kirjoitti:Täytys vielä löytää kunnon kankaita jostakin, puuvilla ei oikein kestä käyttöä pidemmän päälle.
-
- Veteraani
- Viesti:
Nnii, eiköhän joku nelinkertanen kangas kestä jo melkosen hyvin vähän rajumpaaki menoa, ainaki jos ompelee vahvikkeet. Tähän vielä ku lisäät nepparit että saa rullattua ylös nii alkaa olla aika pähee :) Oliko tossa suuaukossa kiristysnartsa vai onko vaan kuminauhalla kiristys?rainyday kirjoitti:Totta tuokin. Kahdessa kerroksessa sitä on jo tosin nytkin, sisäpussi on erikseen.Jarppi kirjoitti:Jos haluaa pitää kustannukset kurissa nii luulis että kestää jonnin verran paremmin ku raatelet pari takkia lisää ja pistät pari kerrosta kangasta lisää? Tähän vielä lisäks vähän ripstop-kuviota pintaan ettei lähe pikkureiät laajenemaan liian nopeesti ni eiköhä tässä vitosella saada ihan käypä dumppi vähintään kuulapyssyhommiin? :)rainyday kirjoitti:Täytys vielä löytää kunnon kankaita jostakin, puuvilla ei oikein kestä käyttöä pidemmän päälle.
Takakuvassa näkyy rullausmekanismi, aukeaa ja saa kietaistua dumpin ympäri velcrolla kiinni. Seuraavaan täytyy keksiä joku näppärämpi mekanismi, ompelen varmaan dumpin takapuolelle velcron suoraan kiinni. Suuaukon kiristyksessä itseasiassa molemmat - säädettävissä oleva kuminauha. Saa laitettua kohtuu tiukalle mutta antaa periksi tarpeen vaatiessa.Jarppi kirjoitti:Nnii, eiköhän joku nelinkertanen kangas kestä jo melkosen hyvin vähän rajumpaaki menoa, ainaki jos ompelee vahvikkeet. Tähän vielä ku lisäät nepparit että saa rullattua ylös nii alkaa olla aika pähee Oliko tossa suuaukossa kiristysnartsa vai onko vaan kuminauhalla kiristys?
- jojis
- Bloody Pirate
- Been thanked: 1 time
- Viesti:
Montakohan kiloa kastunut nelinkertaisesta puuvillakankaasta tehty dumppi painaisi? Anyway hieno idea pistää poistotuotteet moiseen uudelleenkäyttöön, hyvää harjoitusta vähintäänkin.
Tämäpä onkin muuten seikka joka ei ole tullut mieleen kun ei ole pahemmin kosteissa peleissä tullut pelailtua. Rupeaa olemaan vähintäänkin ajankohtainen näin syksyn/talven tultua. Mistä ihmiset Corduraa yms. ostavat?jojis kirjoitti:Montakohan kiloa kastunut nelinkertaisesta puuvillakankaasta tehty dumppi painaisi? Anyway hieno idea pistää poistotuotteet moiseen uudelleenkäyttöön, hyvää harjoitusta vähintäänkin.
-
- Veteraani
- Viesti:
Kävi itelläki mielessä, mut eikai se suuri ongelma oo jos puhutaan yhestä dumpista. Eri asia tietty jos rupee tekemään kokonaista tetsaria tai useempaa taskua tetsariin :Djojis kirjoitti:Montakohan kiloa kastunut nelinkertaisesta puuvillakankaasta tehty dumppi painaisi? Anyway hieno idea pistää poistotuotteet moiseen uudelleenkäyttöön, hyvää harjoitusta vähintäänkin.
ps. Ja ainahan näihin voi iskeä jotkut suojamatskut päälle tms pinnoittaa jollain?
Fjällräven Greenland Wax on hyvää tavaraa kaikenmoisen puuvillakaman kyllästämiseen, senkun hinkkaa vaan reilusti sitä vahapalikkaa kankaaseen, ja sitten vaikka pikkusiskon hiustenkuivaajalla lämmittää vahatun alueen, ja vahan sulamisen näkee, samoin kuin sen uppoamisen puuvillakuituihin. Vahaus kestää aika kauan jos et vaan mene pesemään saippualla sitä kampettasi, eikä vesi mene ihan hevillä kuituihin kun homman vaan tekee kerrasta hyvin eli paljon vahaa ja huolella lämmittää.