MaK: itse tehdyt
-
- Mr. DIY
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 36 times
Niin ja sitten se, että teenkö myyntiin? No materiaalikustannukset joku 70€, ja sitten v*tusti tunteja silitysraudan kanssa... No ainakin sen saa minulta halvemmalla kuin esim. Carinthialta.
-
- Mr. DIY
Re: MaK: itse tehdyt
Tein tarpin, tai olisiko Vaate, Kommando M17 uskottavampi nimitys. Foxa Action Light, 2.6 x 2,9m. Purjerenkaat pitää vielä hakata paikoilleen, ajattelim käyttää tätä unkarilaiset kiila- ja keppisarjan kanssa.
Näihin yksityiskohtiin se aika menee, eli saumojen teippaamiset yms.
Sitten pitäisiköhän viimeinkin tehdä ne käsiaukot tähän fjellduk-kopioon, on ollut puolivalmiina vuodesta 2011. Ostin Norjan Jerveniltä oikein varta vasten noita kaksipuoleisia 140cm pitkiä vetoketjujakin reunoille.
Sitten ensimmäinen tekemäni liivi, valmistui muistaakseni 2002. Nuorimmat tällä foorumilla ovat tuskin edes syntyneet silloin... Silloin ei todellakaan ostettu raaka-aineita nettikaupoista! Pari taskua olen jyrsinyt sittemmin pois.
Ja sitten, joskus pystyn tekemään jotain yksinkertaistakin, gore-takki, jossa ainoina yksityiskohtina kainalovetoketjut ja hupun niskakiristys. Tätä olen pitänyt maastotakin alla, aikana jolloin pv-yhteensopivia kalvokankaita ei ollut saatavilla.
Näihin yksityiskohtiin se aika menee, eli saumojen teippaamiset yms.
Sitten pitäisiköhän viimeinkin tehdä ne käsiaukot tähän fjellduk-kopioon, on ollut puolivalmiina vuodesta 2011. Ostin Norjan Jerveniltä oikein varta vasten noita kaksipuoleisia 140cm pitkiä vetoketjujakin reunoille.
Sitten ensimmäinen tekemäni liivi, valmistui muistaakseni 2002. Nuorimmat tällä foorumilla ovat tuskin edes syntyneet silloin... Silloin ei todellakaan ostettu raaka-aineita nettikaupoista! Pari taskua olen jyrsinyt sittemmin pois.
Ja sitten, joskus pystyn tekemään jotain yksinkertaistakin, gore-takki, jossa ainoina yksityiskohtina kainalovetoketjut ja hupun niskakiristys. Tätä olen pitänyt maastotakin alla, aikana jolloin pv-yhteensopivia kalvokankaita ei ollut saatavilla.
Voisiko käyttäjä, kun omaa useita savotan protoja, laittaa niistä ketjun ja valottaa mm.m05 reppujen kehityskaarta?
-
- Mr. DIY
Tein asepussin: hirvittävän henkisen taistelun jälkeen sain pidettyä sen yksinkertaisena, eli ei turhia taskuja ulko- eikä sisäpuolelle. Päällinen 1000d, sisäpuoli 500d, välissä sentin pehmuste.
Väärä ase, mutta menkööt. Sisäpituus 125cm
Seuraavista kuvista voitte päätellä, mikä on seuraava projekti, siihen tosin pitää tehdä eri asepussi:
Väärä ase, mutta menkööt. Sisäpituus 125cm
Seuraavista kuvista voitte päätellä, mikä on seuraava projekti, siihen tosin pitää tehdä eri asepussi:
-
- Team member
- Been thanked: 1 time
Ei paha. Takin hihoista voisi ehkä tehdä slimmimmät - niiden osalta muodon hajottaminen jää vähemmän tärkeäksi, mutta tarttumattomuudesta olisi apua.
-
- Mr. DIY
Lähtotilanne, näitä on jo:
Pari vuotta sitten tein tämän:
Sitten katselin näitä kuvia:
Sinertää jo paljaalla silmälläkin katsottuna, ei yleensä lupaa hyvää uv-heijastusta. Tsekatkaapa joskus talvirättejä uv-valolla...
Ja luin tämän:
http://www.recoilweb.com/first-spear-vi ... 82623.html
Olivat päätyneet mm. siihen, ettei open top-tasku ole talvella hyvä, vaan läppä on hyvä. No shit sherlock...
Ja sitten tein tämän, pohjana on PV:n tiedustelijan liivi:
Materiaali 1000D Foxduraa lumikuviolla, vuorikankaat ohuempia.
Yleistaskuissa sisällä lokerot heitteille, radiotasku pehmustettu, jospa eristäisi hivenen ja sitä kautta pidentäisi akun kestoa. Kaksi pals-kujaa jäi vapaaksi, joten n. 3 sekunnin tuotekehityksellä tein siihen lenksuhässäkän käsivalaisuraketille. Tietäjät voi sanoa, kuinka turvallinen paikka säilytyskelmustaan otetulla raketilla...
Huomioita Foxdurasta: ei kovetu pakkasella, pysyy pehmeänä. Imee vettä, ja venyy kastuessaan. Nir- ja uv-heijastusominaisuudet viimeinkin sellaisia, kuin mitä talvimateriaalissa pitääkin olla.
Valkoiset soljet saattanevat vaihtua harmaisiin.
Pari vuotta sitten tein tämän:
Sitten katselin näitä kuvia:
Sinertää jo paljaalla silmälläkin katsottuna, ei yleensä lupaa hyvää uv-heijastusta. Tsekatkaapa joskus talvirättejä uv-valolla...
Ja luin tämän:
http://www.recoilweb.com/first-spear-vi ... 82623.html
Olivat päätyneet mm. siihen, ettei open top-tasku ole talvella hyvä, vaan läppä on hyvä. No shit sherlock...
Ja sitten tein tämän, pohjana on PV:n tiedustelijan liivi:
Materiaali 1000D Foxduraa lumikuviolla, vuorikankaat ohuempia.
Yleistaskuissa sisällä lokerot heitteille, radiotasku pehmustettu, jospa eristäisi hivenen ja sitä kautta pidentäisi akun kestoa. Kaksi pals-kujaa jäi vapaaksi, joten n. 3 sekunnin tuotekehityksellä tein siihen lenksuhässäkän käsivalaisuraketille. Tietäjät voi sanoa, kuinka turvallinen paikka säilytyskelmustaan otetulla raketilla...
Huomioita Foxdurasta: ei kovetu pakkasella, pysyy pehmeänä. Imee vettä, ja venyy kastuessaan. Nir- ja uv-heijastusominaisuudet viimeinkin sellaisia, kuin mitä talvimateriaalissa pitääkin olla.
Valkoiset soljet saattanevat vaihtua harmaisiin.
Viimeksi muokannut MaK, Su Tammi 14, 2018 7:46 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Team member
MaK: itse tehdyt
Hieno!
Vetoketjun metallinen vedin äänettömään?
Dumpin solki toisenlaiseen kiinnitykseen? Avattuna soljet elää omaa elämäänsä.
Mä olen pohtinut sellaista, jossa eri taskujen päällypinta olisi yhtenäinen. Helpompi putsata, eikä taskujen reunat takertuisi joka paikkaan.
Mistä tota tonnista talvikangasta saa?
Mä olen pohtinut sellaista, jossa eri taskujen päällypinta olisi yhtenäinen. Helpompi putsata, eikä taskujen reunat takertuisi joka paikkaan.
-
- Mr. DIY
Kaikki metallivetimet vaihtuvat kapeisiin hihnoihin, tai valkoiseen paracordiin, kunhan taas löydän sivuleikkurit että saan ne kaikki irti. Osahan on jo nauhoilla, näkyy kuvassa.LSa kirjoitti: ↑Su Tammi 14, 2018 2:19 pmHieno!
Kaikkien sr-klipsien uroskappale, varsinkin jos se on pitkässä hihnassa, on monesti "ankkuri", joka kiilautuu joka paikkaan. Neppari olisi ehkä parempi, fixlock parhain, mutta hidas. Ja mä en tykkää siitä...
Tuollaisen yhtenäisen taskun voi kyllä tehdä, käytännössä siis vaikka kolme kaarevaa leveätä taskua vyötärön ympärille. Mahdollista, vaikka hankalampi ommella. Haittaa varmasti modulaarisuutta.
Lumen tarttumista pyrin välttämään mm. siten, että saumat melkein kaikissa taskuissa sisäpuolella, eikä mitään ylimääräisiä koukeroita, hihnoja tai lenksuja.
Verrokkina tein myös taskuja 500d multicamin alpinesta ja pencottin snowdriftistä, eivät kuviot eivätkä materiaalit vakuuttaneet, hienoja kuvissa muttei toimi oikeasti.
Kangasta sain suhteilla koepalan kokeiltavaksi, ei vielä tuotannossa...
-
- Team member
Kiitos vastauksista!
-
- Mr. DIY
Tein M13-liivin irtoreppuun muokkauksia. Tilahan alkuperäisestä loppuu aina kesken, ja joskus olisi hyvä, että saa lisää tavaraa mukaan.
Lähdin ajatuksesta, että reppuun saisi lisätaskun kiinni. Tein siis tuollaisen hännän, jonka voi tarpeettomana kääntää reppupussin taakse ja alle piiloon, se on just kapeampi kuin vetoketjujen väli.
Häntään saa pussit kiinni. Tarkoitus on tehdä esim. molle waist bagin mukainen tasku, tai sitten molemmilta sivuilta tarraläpillä avattava tasku.
Tämä heiluu juostessa, mutta tarkoitus on, että siellä pidetään jotain pehmeää ja kevyttä.
Lähdin ajatuksesta, että reppuun saisi lisätaskun kiinni. Tein siis tuollaisen hännän, jonka voi tarpeettomana kääntää reppupussin taakse ja alle piiloon, se on just kapeampi kuin vetoketjujen väli.
Häntään saa pussit kiinni. Tarkoitus on tehdä esim. molle waist bagin mukainen tasku, tai sitten molemmilta sivuilta tarraläpillä avattava tasku.
Tämä heiluu juostessa, mutta tarkoitus on, että siellä pidetään jotain pehmeää ja kevyttä.
-
- Mr. DIY
Katselin näitä high cut -kypärirn lumihuppuja, ja ajattelin, että homman voisi tehdä vähän paremmin:
Norja:
Ja Suomi:
Molemmissa omasta mielestäni vikana, etteivät juurikaan tarjoa naamiointia lumessa, eivät riko muotoa ja valkoiset tarrat näyttävät siniseltä.
Tein siis tämän:
Noi sivulerpakkeet vaativat vielä miettimistä. Vai pitäisiköhän naamiointi hoitaa talvellakin mitznefetillä?
Norja:
Ja Suomi:
Molemmissa omasta mielestäni vikana, etteivät juurikaan tarjoa naamiointia lumessa, eivät riko muotoa ja valkoiset tarrat näyttävät siniseltä.
Tein siis tämän:
Noi sivulerpakkeet vaativat vielä miettimistä. Vai pitäisiköhän naamiointi hoitaa talvellakin mitznefetillä?
-
- Green
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Tuohan on hyvä idea rikkoa muotoa noilla lirppakkeilla.
Eka ajatus oli toki että nuohan on kuin ajokoira korvat. D vaan tarkoitus ennen tyyliä ja onhan se aikoinaan kiväärikin ollut pystykorva..
Eka ajatus oli toki että nuohan on kuin ajokoira korvat. D vaan tarkoitus ennen tyyliä ja onhan se aikoinaan kiväärikin ollut pystykorva..
-
- Mr. DIY
Muutamia lisäkuvia, näissä näkyy eri materiaalien värierot. Taustalla juuri satanutta pakkaslunta, siis "vitivalkoista" joka on lumista kaikkein sinisintä. Suojasään lumi on lähinnä keltaista.
Keskella pari taskua Pencott Snowdrift-kuviolla, ja vasemmalla Multicam Alpine.
Keskella pari taskua Pencott Snowdrift-kuviolla, ja vasemmalla Multicam Alpine.
-
- Mr. DIY
Tein talvirigille pariksi talvirepun:
Sopivat muovisoljet hakusessa, niinpä malli päällisin puolin aika yksinkertainen. Pitäisiköhän vaan alkaa käyttää foliage-värisiä solkia?
Ao. kuvassa näkyy hyvin, mikä on valkoisen ja lumivalkoisen ero.
Sopivat muovisoljet hakusessa, niinpä malli päällisin puolin aika yksinkertainen. Pitäisiköhän vaan alkaa käyttää foliage-värisiä solkia?
Ao. kuvassa näkyy hyvin, mikä on valkoisen ja lumivalkoisen ero.
-
- Mr. DIY
Tein muutaman taskun, kun tuli tuota m05-kuvioista 25mm hihnaa. Viimeinkin irr. Molemmin puolin värjättyä, ja varsin mielluttävää työstää.
Heityelin niitä taskuva sitten tuohon tiedustelijan liiviin kiinni:
Auringossa:
ja varjossa:
Lähikuva:
Ja vähän kauempaa. Kyllä sillä nauhalla on todellista merkitystä maastoutumiseen:
Heityelin niitä taskuva sitten tuohon tiedustelijan liiviin kiinni:
Auringossa:
ja varjossa:
Lähikuva:
Ja vähän kauempaa. Kyllä sillä nauhalla on todellista merkitystä maastoutumiseen: