MaK: itse tehdyt

Tee-se-itse
MaK
Mr. DIY
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times
MaK: itse tehdyt

Viesti Kirjoittaja MaK » Ma Huhti 05, 2010 4:02 pm

Tässä joitakin vaatteita ja varusteita, joita olen tehnyt vuosien varrella.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

MaK
Mr. DIY

Re: MaK: itse tehdyt

Viesti Kirjoittaja MaK » Ma Huhti 05, 2010 4:06 pm

ja lisää

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Capt
Quiet Professional
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Capt » Ma Huhti 05, 2010 4:34 pm

Hyvännäköistä ja loppuunasti mietityn näköisiä vaatteita vert. näihin PVeen rääsyihin.

MaK
Mr. DIY

Viesti Kirjoittaja MaK » Ma Huhti 05, 2010 5:18 pm

Capt kirjoitti:Hyvännäköistä ja loppuunasti mietityn näköisiä vaatteita vert. näihin PVeen rääsyihin.
Kiitos.

Ja pari unohtui. Ensin suojapuku/makuupussin päälle vedettävä pussi äärettömän hyvästä kivikkoa matkivasta norjalaisesta telttakankaasta.

Kuva
Kuva
Kuva

Oma lempilapseni; maastotakki nomex-vuorella, joka on saanut vaikutteita ruotsalaisesta heko-miehistölle tarkoitetusta Fältjacka 90H -takista.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Mike
Veteraani
Been thanked: 2 times
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mike » Ma Huhti 05, 2010 5:48 pm

Kadehdittavia nämä tälläiset... olisi varmaan pitänyt valita käsityöt puu- ja metallihommien sijaan koulussa! :)

Windi
Hangman
Been thanked: 7 times

Viesti Kirjoittaja Windi » Ma Huhti 05, 2010 6:19 pm

Mageita on! Mistä tuota M/05 talvikangasta oot saanut vai onko eksynyt PV:n kautta käsiin?
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."

Balrog
Green

Viesti Kirjoittaja Balrog » Ma Huhti 05, 2010 8:03 pm

Todella vaikuttavan näköisiä, oletko missä joukko-osastossa, eli mitä "käyttötarkoitusta" varten tuo taisteluliivi on suunniteltu?
Vai onko tehty ihan parhaiden ominaisuuksien mukaan. Oletko ottanut jostain HSGI:n Denali, Silverthronesta mallia? Tulee ekana mieleen ulkonäöstä.

MaK
Mr. DIY

Viesti Kirjoittaja MaK » Ma Huhti 05, 2010 8:14 pm

Vastaukset muutamiin kysymyksiin:

En ole PV:ssa töissä, eli liivien ja pukujen käyttötarkoitus on hyvin vapaamuotoinen, enkä myöskään harrasta kuulapyssyilyä. Mitään vaatetusalan koulutusta minulla ei ole, minua ei ole millään tavalla opetettu, vaan olen itseoppinut, nm. "ensimmäinen lumipuku ommeltu 11-vuotiaana". Päivätöikseni teen jotain ihan muuta. Kankaat on saatu ostamalla Puolasta muutama vuosi sitten. Tuo luotiliivien malli on yhdistelmä nettisurffailusta ja parista aikaisemmin tehdystä suojaliivistä.

MaK
Mr. DIY

Viesti Kirjoittaja MaK » Ti Huhti 13, 2010 1:39 pm

Se piti vielä sanoa, että kaikki on myynnissä, pois lukien talvi-m05 -kankaasta tehdyt asut. Kaikki vaatteet on mitoitettu itselleni, eli 189-senttiselle, jonka PV:n vaatekoko on 856. Osaan asuista on vielä mahdollisuus lisäillä taskuja ja muuta kilkettä ennen ostoa ihan omien toivomustan mukaan. Maastotakkien hinnat lähtevät satasesta ylöspäin.

jannep

Viesti Kirjoittaja jannep » To Kesä 24, 2010 2:57 pm

Mitä olisit vailla tuosta saakelin hienosta maasto puku 05 ja housuista ja jos viitsit tai muistat mistä ostit kankaat netistä vai kävitkö puolassa.

RAsta
Green

Viesti Kirjoittaja RAsta » Ma Marras 15, 2010 8:52 pm

Silmiin pisti yks juttu tuosta taisteluliivistä. Oletko ottanut mallia brittien käyttämistä taskuista noihin taskuihin?
"Jos elämän suola ei janota, se tequilalla alas huuhdotaan"

Vii_Cii
Skullfucker

Viesti Kirjoittaja Vii_Cii » Ti Marras 16, 2010 2:02 pm

Puolustusvoimilla oli ymmärtääkseni samanlaisia koe-eränä, tehty M91 kuviolla ja samalla taskukiinnikkeellä. Näin näitä muutama vuosi sitten asemessuilla ja myyjä puheli että tasku on kopioitu suurimmaksi osaksi brittitaskuista. Mutta, jos MaK on itse tehnyt taskunsa, siitä en osaa sanoa :)
The Marine "Force Recon" people are roughly the equivalent of the better-known Army Special Forces or Navy SEALs - except, of course, that as Marines they are better.

RAsta
Green

Viesti Kirjoittaja RAsta » Ti Joulu 14, 2010 4:27 pm

Oisko mahdollista saada kuva taisteluliivistä ilman taskuja, kiinnostais nähdä?
"Jos elämän suola ei janota, se tequilalla alas huuhdotaan"

MaK
Mr. DIY

Viesti Kirjoittaja MaK » To Maalis 03, 2011 6:09 pm

Sain viimeinkin kauan lainassa olleita vaatteita takaisin, eli lumi- ja aavikkovaatteita.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Windi
Hangman
Been thanked: 7 times

Viesti Kirjoittaja Windi » To Maalis 03, 2011 9:22 pm

Toi lumipukusetti on kyllä vakuuttava. Ostaisin jos tuollaisia jossain myytäisiin.
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."

newstb
Green

Viesti Kirjoittaja newstb » Pe Maalis 04, 2011 4:46 pm

Kyllä itsekkin laittaisin heti osto listalle jos olisi kaupan. Varmasti löytyisi kysyntää enemmänkin on vakuuttavaa jälkeä..

shiv
FNG

Viesti Kirjoittaja shiv » Ti Maalis 08, 2011 4:31 pm

Ilmeisesti jonkin asteiset Gorka -vaikutteet tuossa aavikkopuvussa? Helvetin komeita ovat kyllä molemmat.
You can run, but you'll only die tired.

Jarppi
Veteraani
Been thanked: 3 times
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarppi » Ke Heinä 13, 2011 1:37 pm

Jonkun tuollasen hupullisen M05-takin voisinki ostaa, paitsi että oon ihan väärän kokonen teikäläisen vaatteisiin :D Varsinki jos sais jonkun paksumman+goretakin tms minkä vois vetää varsinaisen maastopuvun päälle pikkusen viileemmillä keleillä, mut silti ennen varsinaisia talvivaatteita.

MaK
Mr. DIY

Viesti Kirjoittaja MaK » Ke Elo 24, 2011 6:22 pm

Tein kuoritakin. Materiaali on kevyttä polyester-kangasta, jonka sisäpuolella on ohut uretaani. Kangas on siis vedenpitävää ja jossain määrin hengittävääkin, saumat on teipattu. Verkkovuori, rintataskut vuorattu kestävämmällä kankaalla. Pienet hihataskut. Malli on hyvin yksinkertainen, sadetakiksihan tämä on tarkoitettu. Kaverilla päässä myös fleece-vuorinen syyslippis.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

MaK
Mr. DIY

Viesti Kirjoittaja MaK » Ke Helmi 29, 2012 12:39 pm

Pitkästä aikaa sain jonkun projektin valmiiksi, ja sain jotain näytettävää tännekin. "Ongelmanani" on ollut se, että olen sortunut ikuisuusprojekteihin, kuten "Kantolaitejärjestelmä m/85:n puuttuvien lisätaskujen teko" tai "erikoisjääkärien varusteliivin modifiointi" tai "proto-m/05 -liivin taskujen teko" jne, jotka useinkin tarkoittavat 10-20 kpl laukkuja yms per projekti, ja kun kaikki pitää yrittää tehdä niistä samoista materiaaleista kuin alkuperäinen, niin soppa on valmis! Näistä joskus sitten lisää kun ovat valmiita.

Tämä valmistui, koska juurikin tuo kangas loppui! Pohjana on PV:n tiedustelijan liivi, joka on ihan ok, vaikkakin aika lerppu. Heivasin alkuperäiset taskut pois, ja tein uudet. Tavoitteena oli yhtenäinen ulkoasu, ja päällisin puolin yksinkertainen , "majuriturvallinen" malli. Taskujen sisältä löytyvät normaalit sisätaskut kumilenksuineen ja vahvikkeineen.

Taskut vasemmalta oikealle:
- EA, aukeaa ihan kokonaan päältä ja sivusta, sisällä kamat irtonaisessa rullassa
- LV141-tasku, ihan Firman oma mallistoa
- kolme kahden lippaan lipastaskua
- KCB77-pidike
- yleistasku

Rinnuksilla heitetaskujen keskellä romutasku. Liiviin kiinnitetty vielä tee-se-itse -malli erikoisjääkäreiden vyöstä.

Kuva

Kuva

Tässäkin käy varmaan lopulta niin, että teen samaan liivipohjaan tasku aavikko- ja lumivärityksellä.

Vastaa Viestiin