1961ish rigi
Viimeisin projetki lähes valmis. Olkaimet puuttuu, mutta itse rigi on kuitenkin valmis, joten laitetaan näytille. Olkaimista tulee jotkin aika simppelit H malliset. Klipsit tätä varten löytyy jo paikoiltaan, joskin kulmissa olevat näköjään kuvissa olivat liivin alle taittuneina. Kokonaan irralliset olkaimet mahdollistavat sitten ehkä tulevaisuudessa rakennettavien erinäisten selkämysten kiinnittämisen. LBTn 1961 toimi vahvana inspiraationa, mutta loppujenlopuksi siitä ei ole apinoitu kuin reunimmaisten taskujen rakenne, joskin kranaattitasku on jätetty pois tuosta päälimmäisen yleistaskun reunasta.
Ensin ajattelin, että bungeecord noiden radiotaskujen kiristyksessä on todella pyllystä, mutta se on pujotettuna klipsin alla kulkevaan nauhaan niin, ettei se pääse tuosta karkaamaan ja hankaloittamaan taskun käyttöä valumalla suuaukon päälle. Täytyy kuitenkin ostaa kuminauhaa tähän tarkoitukseen jatkossa käytettäväksi. Samoten 4" velcroa täytyy hommata tuollaisia isompia alueita varten.
Ensin ajattelin, että bungeecord noiden radiotaskujen kiristyksessä on todella pyllystä, mutta se on pujotettuna klipsin alla kulkevaan nauhaan niin, ettei se pääse tuosta karkaamaan ja hankaloittamaan taskun käyttöä valumalla suuaukon päälle. Täytyy kuitenkin ostaa kuminauhaa tähän tarkoitukseen jatkossa käytettäväksi. Samoten 4" velcroa täytyy hommata tuollaisia isompia alueita varten.
Viimeksi muokannut Uhku, To Joulu 22, 2011 3:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Windi
- Hangman
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: 1961ish rigi
Näyttää todella hyvältä. Itse pidin periaatteessa LBT:n 1961A:sta, paitsi että taskut eivät olleet mielestäni parhaat mahdolliset. Oot tässä mun mielestä ainakin tällaisella vilkaisulla saanut korjattua LBT:n pahimmat viat noista taskuista. Hienoa työtä!
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."
Kiitosta! Samat mietteet oli itsellä vehjettä suunnitellessa, kun se tuplaläppäsysteemi ei mielestäni oikein toimi hyvin. Lisäksi LBTssähän saa jokaiseen taskuun kaksi rynkyn lipasta alle ja päällä on sitten noi pienemmät taskut, mutta tästä rakenteesta tulee mielestäni turhan paksu, jos päällekäin on siis pistoolin lipas ja 2xm4 lipasta.
- Windi
- Hangman
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Joo just näin. Se tuplaläppäsysteemi oli hanurista, en luottanut siihen yhtään, varsinkaan jos velcrot oli kulunu. Toi tun tuplalipastasku tossa keskellä on just se mitä kaipas LBT:ltä, ja nuo kaks muuta + taskut pistoolilippaille, bueno! Ja noi sivutaskutkin on kätevämmän oloset ku LBT:ssä.
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."
- Kartoon
- Team member
- Been thanked: 1 time
Itellä tarkoitus lähitulevaisuudessa apinoida samaa esikuvaa, joskin implementoimalla omia visioita as well. Jos nyt tekeleestäsi, jonka työnjälki muuten näyttää todella siistiltä, keksisin jotain, mitä itse 1961:ssä kaipasin, on vetoketjuavaus keskellä. Mielestäni tällasen rigin rakenteessa split-front ominaisuus, etenkin backplate carrierilla tai repulla varustettuna, on todella hyödyllinen ja kätevä. Mielipideasia toki, eikä sellaista tohon sun tuotokseen ole järin vaikea lisätä jos sellaista jää kaipaamaan.
For the strength of the pack is the wolf, and the strength of the wolf is the pack.
Tuo vetoketju oli sellainen seikka mitä hetken mietin, kun mallikappaleenakin toimi 1961G. Päädyin kuitenkin lopulta vetoketjuttomuuteen, kun koin tämän itselleni tarpeettomaksi. Toinen vahva syy tähän oli se, että vetoketjuja ei itseltä atm löydy.. Tiätty sitten jos käyttää tuossa jotakin vaikkapa olkaimet korvaavaa MAPia selässä, niin splitfront ominaisuus olisi varmasti hyödyllinen vehjettä puettaessa, kuten sanoit. Paljoa tilaahan se vetoketju ei edestä veisi, paitsi LBTn rigissä, jossa aukko on jätetty about lipastaskun levyiseski Täytyypi katsella sitten gen2 versioon, kun pitää tässä tilailla muutenkin kaiken näköistä osaa ja kilkettä lisää.
- Linpu
- Baton
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
1961 taskut on ehkä paskimmat ikinä. Ostin joskus 1961A:n ja sehän lähti myyntiin ennen kuin edes kerkesin käyttää. Sit ostin joku aika sitten G:n ja meinasin hypätä sillalta, kun olin tehnyt toisen kerran saman virheen. Split front ja rigin nykyissueisuus sai kuitenkin pitämään liivin ja onhan se nyt aika tosi mukava päällä. Taskut saattaa ehkä toimia jossain käyttötarkoituksessa just passelisti, mutten ole vielä sellaista itse keksinyt. 1961G:sta raksin klipsit kolmesta taskusta heti pois ja tarkoitus olisi modauttaa läppien päihin pienet vetimet käytön helpottamiseksi. Samoin niitä taskujen edessä olevia pikkutaskuja ja etenkin pistoolinlipas/mitälie paskaa pitäisi parannella paljon, että niihin voisi a) laittaa jotain b) tavaran voisi luottaa kestävän niissä.
Tässä on just mukavasti huomioitu näitä ongelmia nopean käytettävyyden nimissä. Tyksin.
Tässä on just mukavasti huomioitu näitä ongelmia nopean käytettävyyden nimissä. Tyksin.
GOOD LUCK HAVE FUN
-
- Tier 1
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 17 times
Todella jees.. Sanoisinko että varsin ammattimaisen näköistä jälkeä!
Tiedänkin kenelle tästä lähtien sysään tilaukset sellaisista rigeistä joissa on kiinteät taskut
Tiedänkin kenelle tästä lähtien sysään tilaukset sellaisista rigeistä joissa on kiinteät taskut
Kiitos kiitos. Kaikki taskut on tehty samalla tekniikalla sillain pohja ympäri kääntämällä ja tuo tekniikka alkoikin sujumaan nyt aika hyvin. Tosin noissa yleistaskuissa joku muu tapa olisi ollut ehkä parempi, että ne menisivät tyhjänä ollessaan enemmän lyttyyn. Tätä silmällä pitäen laitoinkin velcroa tohon yleistaskun pintaan noin alas asti, että läpän sinne asti vetämällä taskun saa aika hyvin kasaan.
Samaa pohjaa apinoiden taas kuitenkin aika radikaalisti muokattu yksilö. Menee kaverille, jonka toiveiden mukaisesti taskukombot on valittu. Olakimet hältä löyty jo valmiiksi. Yleistaskun eteen jäävässä kyljessä on mollekenttä kiinteän kranaattitaskun sijaan. Kaikki lipastaskut imee itseensä tälläkertaa 2 lipasta ja niissä on sisällä tuommonen slip-not matsku ja tosissaan vain yhdessä on tuo läppä. Oikealla reunassa oleva tasku on vuorattu pehmeällä velcrolla, jotta sinne saa sisälle haluamansa pistooliholsterin.
Multicam hihnat ois ollu ehkä mielestäni päheemmät, mutta ei ollut sitä 3/4" vahvuudessa, niin mentiin tälläsellä varimaailmalla.
Aivan mahtavaa! On kiva nähdä edistymistäsi Corduran ompelemisessa. Voitko laittaa YV:tä käyttämästäsi kalustosta?
Kiitos.
Kiitos.
-
- Tier 1
Todella asiallista jälkeä jälleen kerran, äijä on aika pro noiden rigien teossa!
Mitä muuten meinasit tuolla 3/4" webbingillä? Onko noi keskikohdan pislataskuissa (tai siltä ne näyttää) pulltabit 1" webbingistä, ja noissa yleis/radio/pislataskuissa sitten 3/4" webbingiä? Vähän siltä näyttäis.. Onko sulla ollut joku ihan erityinen syy siihen ratkaisuun? Yleensä se tuumanen webbingi tuntuu olevan aika lailla standardi..
Mä taas itse tykkään tuosta tan499 (onhan se se?) väristä multicamon kanssa.. Multicamo webbingi on aina vähän kälysen näköstä kun se muka on olevinaan samaa sävyä muttei koskaan ole. Parempi että on sitten kokonaan yksivärinen.Multicam hihnat ois ollu ehkä mielestäni päheemmät
Mitä muuten meinasit tuolla 3/4" webbingillä? Onko noi keskikohdan pislataskuissa (tai siltä ne näyttää) pulltabit 1" webbingistä, ja noissa yleis/radio/pislataskuissa sitten 3/4" webbingiä? Vähän siltä näyttäis.. Onko sulla ollut joku ihan erityinen syy siihen ratkaisuun? Yleensä se tuumanen webbingi tuntuu olevan aika lailla standardi..
Thänks!
Juu tan499 kyseessä. Kyllähän tuota sävyä mainostetaankin multicamin kanssa paritettavaksi ainakin rockywoodsistta, jotenkin silti vieroksuin ajatusta.
3/4" webbingii on juuri noissa mainitsemissas taskuissa. Syynä ihan yksinkertaisesti tuo klipsien koko, kun noi 3/4" klipsit on kuitenkin huomattavasti pienemmät kuin 1" vaikka hihnan paksuudessa lopulta ei valtavaa eroa ole (kuvassa tuo kokoero ei aivan täysin hahmotu).
Offtopikkina vielä kysyttäköön mikset jma ole sun tuotoksia täällä enää esitellyt hetkeen? Aika paljon kaikkee päheetä ja innovatiivista kuitenkin oon bongaillu sun vääntäneen, meenekö jo liikaa aikaa harrastuksen parissa muutenkin ?
Juu tan499 kyseessä. Kyllähän tuota sävyä mainostetaankin multicamin kanssa paritettavaksi ainakin rockywoodsistta, jotenkin silti vieroksuin ajatusta.
3/4" webbingii on juuri noissa mainitsemissas taskuissa. Syynä ihan yksinkertaisesti tuo klipsien koko, kun noi 3/4" klipsit on kuitenkin huomattavasti pienemmät kuin 1" vaikka hihnan paksuudessa lopulta ei valtavaa eroa ole (kuvassa tuo kokoero ei aivan täysin hahmotu).
Offtopikkina vielä kysyttäköön mikset jma ole sun tuotoksia täällä enää esitellyt hetkeen? Aika paljon kaikkee päheetä ja innovatiivista kuitenkin oon bongaillu sun vääntäneen, meenekö jo liikaa aikaa harrastuksen parissa muutenkin ?
-
- Tier 1
Ahaa, rooger.. Toisaalta, itse taas pitäisin 1" solkien käyttöä perusteltuna juuriikn sen takia että ne on isompia: helpompi löytää katsomatta, ja saa paremman otteen.. Ja sitten tietenkin se että niitä nyt vaan on yksinkertaisesti paljon helpompi löytää3/4" webbingii on juuri noissa mainitsemissas taskuissa. Syynä ihan yksinkertaisesti tuo klipsien koko, kun noi 3/4" klipsit on kuitenkin huomattavasti pienemmät kuin 1" vaikka hihnan paksuudessa lopulta ei valtavaa eroa ole (kuvassa tuo kokoero ei aivan täysin hahmotu).
Tänks! En mä ole vaivautunut.. Mulla nyt on toi FB sivu, ja sitten oon parilla muulla foorumilla esitellyt, missä näkyvyys on ihan toista luokkaa kuin täällä.. Sitten kun laskee mukaan vielä asiakkaiden/sidosryhmien spostit, niin mulla menee päivittäisestä ompeluajasta 30-60 min pelkästään tietokoneen äärellä.. joskus parikin tuntiaOfftopikkina vielä kysyttäköön mikset jma ole sun tuotoksia täällä enää esitellyt hetkeen? Aika paljon kaikkee päheetä ja innovatiivista kuitenkin oon bongaillu sun vääntäneen, meenekö jo liikaa aikaa harrastuksen parissa muutenkin ?