Kaikilla kulkee varmasti puiston puolella mukana puhelinta, tablettia, kelloa tai gps:ssää, jotka tarvii virtaa toimiakseen ja joiden lataaminen onnistuu usb-liitännästä. Varsinkin jos ei ole autoa tai sähkövoimakonetta matkassa, kätevin ratkaisu on ottaa reppuun mukaan omiin tarpeisiin riittävän kokoinen power bank varavirtalähde. Olis kehittävää kuulla muiden varavirtalähde ratkaisuista, tässä viestissä esittelen omani.
Omalta varavirtalähteen ominaisuuksilta halusin sen kestävän kovempaakin menoa repun pohjalla, suojaa niin kolhuilta kuin kosteudeltakin. Lisäksi halusin virtaa mukaan mahdollisimman paljon mahdollisimman kompaktissa koossa, kuitenkin halusin pärjätä yhdellä varavirtalähteellä. Lopulta päädyin itse kokoamaan seuraavanlaisen kokoonpanon omaan käyttööni.
Aloitin hankkimalla Power Bank varavirtalähteen ja muut tarvittavat osat visioni toteutumiseksi. Päädyin ostamaan GP:n 12000 mAh:n Portable PowerBankin XXL:stä, http://www.xxl.fi/metsastys/metsastysta ... 36_1_style, koteloksi ja varaviratalähteen suojaksi Peli Products:n 1020 kotelon ilman foamia ebaystä https://www.pelican.com/cases_detail_pr ... ?Case=1020, tiukan sovituksen takia hankin usb-micro usb johdoiksi ebaystä kaksi 20,8cm pitkää taipuvaa kaapelia http://www.ebay.com/itm/201316788532?_t ... EBIDX%3AIT (joista poistin metallisosan kaapelin ympäriltä) lisäksi kankaat ja velcrot löytyivät omasta kaapistani.
Ensimmäisessä vaiheessa liimasin velcrot sekä koteloon, että varavirtalähteeseen. Näin jälkeenpäin ajateltuna kapeammatkin velcrot olisivat riittäneet varavirtalähteen kiinnittämiseksi, mutta onpahan nyt jämäkkä kiinnitys.
Toisessa vaiheessa ompelin kotelon kannen puolelle pienen taskun pidemmälle kaapelille.
Kolmannessa vaiheessa odotin edelleen lyhyiden kaapeleiden saapumista Kiinan suunnalta, kokoonpanosta sai silti otettua hyvät kuvat.
Lopulta kaapelit saapuivat ja projektini valmistui.
Olen tyytyväinen lopputulokseen, velcro kiinnitys mahdollistaa varavirtalähteen kiinnittämisen samalla periaatteella välillä mukanani kulkevaan suurempaan pelicaseenkin. Tällä varavirtalähteellä pystyy lataamaan samanaikaisesti kahta eri laitetta ja esimerkiksi OnePlus One - puhelimen lataa täyteen noin kahdessa tunnissa. Seuraavaksi alkaa varavirtalähteen laajempi testaaminen mm. latauskerroissa, kauan kestää itse lähteen lataaminen jne. Tämä ei ole kevyin mutta ehkä yksi kestävimmistä ratkaisuista (en omista keittiövaakaa niin massa jääköön arvoitukseksi).
Kiitos ja anteeksi.
- Schmidge
Power Bank varavirtalähteet.
Re: Power Bank varavirtalähteet.
Erittäin tyylikäs idea! Mä ja kaverini ollaan pääasiassa käytetty vain noita Nokian latauspötkylöitä Goprojen ja puhelimien kenttälataamiseen. Oon usein miettiny että tahtoisin jonkun vähän isomman ja paremmin suojatun välineen tilalle esim. pidempää reissua varten, jossa latauslaitteen ei tarvitse mahtua nahkatakin povitaskuun tai farkkujen perstaskuun.
I live for this shit!
Til Valhall!
Who Dares Wins
Til Valhall!
Who Dares Wins
- Windi
- Hangman
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Power Bank varavirtalähteet.
Tehtiin Alezin kanssa omat laitokset. Käyttötarkoitus oikeastaan vain luurin lataus ja sen kuivana pitäminen rinkkareissuilla / tukikohdassa. Käytössä tällä hetkellä Nokian latauspötköt joilla saa luurin ladattua sen pari kertaa. Gopron akun saa kanssa täyteen. Rasia on Motonetista jokin vedenpitävä ja kelluva vieheboksi ja modattiin sinne kiinikkeet. Vähän isohan tuo on, mutta kulkee tosiaan rinkassa tms. Toi mahtuu kyllä reisitaskuun jos on tarve, mutta tuskin sitä siellä tulee koskaan kannettua.
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."