Parhaat kengät

Puvut, kengät, käsineet, jne.
pekezu
Green
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Re: Parhaat kengät

Viesti Kirjoittaja pekezu » Pe Syys 25, 2015 4:58 pm

Osaako jengi sanoa mitään suosituksia Oakleyn kengistä?

Käytöstä löytyy Haixin Airpower P3, jotka on hemmetin hyvät. Kuitenkin silmää himottais jotkut kojootit/aavikkoväriset tossut ja ehkä vähän kevyempänä mallina. Mitkään kovin heavythän noi Haixitkaan ei ole.

Esim nämä terrainit ja light assault bootsit kiinnostaa.
https://varuste.net/Oakley+SI+LSA+Boot+ ... ?_tu=55426
https://varuste.net/Oakley+SI+Light+Ass ... ?_tu=63212

Varustenetissä käpistelin lighteja kädessä ja vaikutti varren puolesta melko lutterolta. Mietin vaan, että tukeekohan tollaset nilkkaa rymytessä lain? Toisaalta tulis varmaan pääasiassa liikuttua noilla airsoft-sisäpelipaikoilla ja muutenkin rakennetussa ympäristössä, metsään ja epätasaisempaan menoon voi laittaa aina Haixit.

Jos on suositella jotain muita tacticooleja ja ruskeita kenkiä niin kertokaa.

Tietysti mieluiten parhaat, että pysytään topicissa.

CV9030FIN
Veteraani
Been thanked: 22 times

Viesti Kirjoittaja CV9030FIN » La Syys 26, 2015 8:10 am

Oakley SI Light Assault Bootit on ihan ok kengät. Kevyet on ja tuolla korkealla varrella tukevatkin. Oli oli aikanaan ennen "superlenkkareiden" aikakautta esim. A-maassa erittäin suositut ja siellä kyllä riittää loukkua johon nilkkansa voi taittaa.

Itse olen käyttänyt mustina samoja ns. kesä- ja toimistokenkinä eli oloissa jossa goresta ei ole kun haittaa. Mukavuus on erinomainen, mutta jos on vähänkään märkää niin jalat kastuu kyllä kun sivun "veden tyhjennys aukot" haukkaa kosteuden sisään. Pohjan kuvio ei ole maastossa kovin kummonen ja kulutuskestävyydessäkin on sanomisen varaa. Pohja myös kovettuu kylmässä joten muuttuu "kusluikkareiksi" syksyisin. Viimeisenä miinuksena on varmaankin vain mustia koskeva varvassuojan keinonahkapinnan kuoriutuminen taitekohdista joka ei sinänsä aiheuta haittaa, mutta tekee kengistä rumat ja on yksi syy miksi ko kengät on minulla siirtyneet varakengiksi.

Edit: Ja edelleen suosittelen Tacticooliksi aavikkokengäksi varauksetta Lowa Zephyrejä... Perusteluja aiemmissa viesteissäni.
Viimeksi muokannut CV9030FIN, La Syys 26, 2015 3:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Constantem Decorat Honor

pres
Green
Has thanked: 4 times

Viesti Kirjoittaja pres » La Syys 26, 2015 10:29 am

Omista Oakleyistä pohjat alkoivat lähteä irti yhteensä alle 200 kilometrin kävelyn jälkeen.

Kyseessä tämä malli, jossa pohjaa ei ole kiinnitetty kenkään muuten kuin liimalla.

Kuva

Muuten ihan mukavat jalassa ja melko kevyet, mutta eivät tosiaan pidä vettä. Eniten kuitenkin koko tapauksessa vitutti Oakleyn asiakaspalvelun haistapaskavastaus normaalista kulumisesta ja 30% alennuskoodi verkkokauppaan, jossa ei ollut kuin kahta eri mallia ja niistäkään ei sopivaa kokoa. Pitäkööt tunkkinsa, en osta enää yksiäkään Oakleyn kenkiä.

Kit_Fox
Green
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kit_Fox » Ma Syys 28, 2015 5:40 am

Minulla oli pitkävartiset oakley assault bootsit. Ne oli jalassa todella hyvät, mutta ei kovin pitkä ikäiset (n.1v). Pohjat kovettuivat, menettivät pitonsa ja murenivat. Uutena pito oli erinnomainen, mutta kovettuneilla pohjilla esim. rappukäytävässä oli liukasta.

pekezu
Green

Viesti Kirjoittaja pekezu » Ti Loka 27, 2015 2:32 pm

Havaitsin, että Varuste.netissä on Oakleyn kenkiä melko napakoilla tarjouksilla, ainakin prosenttien puolesta. Light Assault Bootsit 79e, lyhempivartiset reconit 109e. Lightien hinta vähän houkuttelis sisäsoftaukseen ja siltä varalta, että ensi kesänä tulee kuumia ja kuivia pelailukelejä.

Mutta FYI jos jotakuta noi Oakleyn tohvelit kiinnostaa.

joelbox
FNG

Viesti Kirjoittaja joelbox » Ke Loka 28, 2015 3:10 pm

pekezu kirjoitti:lyhempivartiset reconit 109e. Lightien hinta vähän houkuttelis sisäsoftaukseen ja siltä varalta, että ensi kesänä tulee kuumia ja kuivia pelailukelejä
Aloin kiinnostuneena tutkailemaan itsekin ton reconin tarjontaa ja löysin vielä paremman tarjouksen Saksanmaalta. Tarjous on voimassa rajoitetun ajan, mutta kokoja näyttäisi olevan paremmin kuin varustenetissä.

EDIT: no eipä näytäkään olevan enempää kokoja kuin kotimaassa, mutta jos oma numero löytyy niin hinta on ainakin halvempi.

http://www.recon-company.com/marken/oak ... sert?c=325

Qwerty
Team member
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Viesti Kirjoittaja Qwerty » To Loka 29, 2015 2:46 pm

pekezu kirjoitti:Osaako jengi sanoa mitään suosituksia Oakleyn kengistä?
Pitkävartisista SI assault bootseista alkoi pohja irtoamaan kengän kärjestä parin vuoden käytön jälkeen ja käyttömäärä oli mallia pari kertaa kuukaudessa kuulahippaa :roll: Hyvät ja kevyet oli toki jalkaan mutta ei jatkoon ainakaan itselläni.
There is no victory without sacrifice

pekezu
Green

Viesti Kirjoittaja pekezu » Ma Joulu 28, 2015 12:56 pm

Kävinpä joululahjarahahoineni ja keikkaliksoineni pärisemässä Varusteessa ja nappasin Recon Si-6:t mukaan kojoottina, kun vielä löytyi yksi pari kokoa 44. Hintaa oli se 109€. Toivotaan että kestää, tiimissä on yhdet tollaiset ajossa ja ne on ilmeisesti toimineet aivan hyvin. Lähinnä rakennettuun ympäristöön ja sisäsoftailuun noi mulla tulee.

Olin kahden vaiheilla kenkiä siinä sovitellessani, että ostaakko mitään. Sit nappasin kokeeksi puolta numeroa pienemmät eli noi 44 kokoiset tossut jalkaan ja täytyy sanoa, että ei ole koskaan istunut kengät ootb noin hyvin jalkaan. Toivotaan nyt et noi vaikka kestäisikin sitten jotain.

Windi
Hangman
Been thanked: 7 times

Viesti Kirjoittaja Windi » Ma Touko 23, 2016 11:38 am

Tarvii varmaan vaan vaihtaa valmistajaa kengissä. Ei vaan kestä noi Salomonit, käyttöikä senkun tuntuu lyhenevän vaan.

Ostin toiset 3D GTX midit viime marraskuussa, ollut pääasiallisesti lenkkitossuna / yleistossuna. Kangas jalan pääliosasta jo rikki, päästä vettä saumoista jne.

4D:t ostin viime kesänä, niistäkin sen kumin saumat repsottaa siitä lestin pääliosasta. Toistaseksi pitää vettä vielä, pitää varmaan koittaa liimailla noita saumoja.

On se perkele että 200e kenkä ei kestä ees vuotta. Paitsi Haixit mut ne on niin raskaat olevinaan. Kalliiks tulee tää kenkäharrastus, emäntäki vittuilee et ostan useammin ja enemmän kenkiä kuin se.
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."

CV9030FIN
Veteraani

Viesti Kirjoittaja CV9030FIN » Ma Touko 23, 2016 11:48 am

Windi kirjoitti:Tarvii varmaan vaan vaihtaa valmistajaa kengissä. Ei vaan kestä noi Salomonit, käyttöikä senkun tuntuu lyhenevän vaan.

Ostin toiset 3D GTX midit viime marraskuussa, ollut pääasiallisesti lenkkitossuna / yleistossuna. Kangas jalan pääliosasta jo rikki, päästä vettä saumoista jne.

4D:t ostin viime kesänä, niistäkin sen kumin saumat repsottaa siitä lestin pääliosasta. Toistaseksi pitää vettä vielä, pitää varmaan koittaa liimailla noita saumoja.

On se perkele että 200e kenkä ei kestä ees vuotta. Paitsi Haixit mut ne on niin raskaat olevinaan. Kalliiks tulee tää kenkäharrastus, emäntäki vittuilee et ostan useammin ja enemmän kenkiä kuin se.
Kyllä se näin on. Nike:ssä, Salomoneissa ja Oakleyssä kaikissa näkyy se että tuotantoa on nostettu kysynnän myötä ja samalla laatu heikentynyt. Vanhat mallit kesti jopa 2v työkäytössä ja nykyisillä ei pääse enää vuottakaan. Paska homma mut minkäs teet. En kyllä ihan hevillä siirry duunikäytössä takaisin "superlenkkareista" Haix, Meidel, Jalas linjalle pl. paraatit tms tilapäinen pakko. Olen todennut ratkaisuksi sen että pitää vaan uusia duunikengät useammin ja vähentää ne verotuksesta.
Constantem Decorat Honor

Windi
Hangman
Been thanked: 7 times

Viesti Kirjoittaja Windi » Ma Touko 23, 2016 12:52 pm

CV9030FIN kirjoitti: Kyllä se näin on. Nike:ssä, Salomoneissa ja Oakleyssä kaikissa näkyy se että tuotantoa on nostettu kysynnän myötä ja samalla laatu heikentynyt. Vanhat mallit kesti jopa 2v työkäytössä ja nykyisillä ei pääse enää vuottakaan. Paska homma mut minkäs teet. En kyllä ihan hevillä siirry duunikäytössä takaisin "superlenkkareista" Haix, Meidel, Jalas linjalle pl. paraatit tms tilapäinen pakko. Olen todennut ratkaisuksi sen että pitää vaan uusia duunikengät useammin ja vähentää ne verotuksesta.
Näin se menee, vituttaa se vaan kuluttajana. Sama homma itellä, kyllä noi superlenkkarit oli teknisesti, käytettävyydeltään ja mukavuudeltaan odotettu parannus perusmaihareihin. Pitää testata vielä noi Lowat et miten ne sit itellä kestää. Itse ei kinostelis ihan näin usein kenkiä uusia, mulle ei ees verottaja anna armoa noissa.
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."

CV9030FIN
Veteraani

Viesti Kirjoittaja CV9030FIN » Ma Touko 23, 2016 12:57 pm

Windi kirjoitti:
CV9030FIN kirjoitti: Kyllä se näin on. Nike:ssä, Salomoneissa ja Oakleyssä kaikissa näkyy se että tuotantoa on nostettu kysynnän myötä ja samalla laatu heikentynyt. Vanhat mallit kesti jopa 2v työkäytössä ja nykyisillä ei pääse enää vuottakaan. Paska homma mut minkäs teet. En kyllä ihan hevillä siirry duunikäytössä takaisin "superlenkkareista" Haix, Meidel, Jalas linjalle pl. paraatit tms tilapäinen pakko. Olen todennut ratkaisuksi sen että pitää vaan uusia duunikengät useammin ja vähentää ne verotuksesta.
Näin se menee, vituttaa se vaan kuluttajana. Sama homma itellä, kyllä noi superlenkkarit oli teknisesti, käytettävyydeltään ja mukavuudeltaan odotettu parannus perusmaihareihin. Pitää testata vielä noi Lowat et miten ne sit itellä kestää. Itse ei kinostelis ihan näin usein kenkiä uusia, mulle ei ees verottaja anna armoa noissa.
Lowat kesti 5kk Afrikassa ja sitten kulu pohja puhki vaikka muutoin edellee ihan buenot. Tosin voin sanoa että oli aika extreme olot pohjille ja vastaavat kotimaassa palvelleet on pohjiltaan ihan tikissä edelleen parin vuoden jälkeen.
Constantem Decorat Honor

pekezu
Green

Viesti Kirjoittaja pekezu » Ma Touko 23, 2016 7:56 pm

CV9030FIN kirjoitti:
Windi kirjoitti:
Lowat kesti 5kk Afrikassa ja sitten kulu pohja puhki vaikka muutoin edellee ihan buenot. Tosin voin sanoa että oli aika extreme olot pohjille ja vastaavat kotimaassa palvelleet on pohjiltaan ihan tikissä edelleen parin vuoden jälkeen.
Onkos noi Lowan tossut miten painavia verrattuna esim. Oakleyn ja Salomonin tuotoksiin?

Ulkona mä käytän Haixia, mutta noissa sisätouhuissa ja päällysteellä kiinnostaa kevyemmät kengät. Lähinnä ne hiekanväriset GTX:t mid-varrella kiinnostaa.

CV9030FIN
Veteraani

Viesti Kirjoittaja CV9030FIN » Ma Touko 23, 2016 8:33 pm

pekezu kirjoitti:
CV9030FIN kirjoitti:
Windi kirjoitti:
Onkos noi Lowan tossut miten painavia verrattuna esim. Oakleyn ja Salomonin tuotoksiin?

Ulkona mä käytän Haixia, mutta noissa sisätouhuissa ja päällysteellä kiinnostaa kevyemmät kengät. Lähinnä ne hiekanväriset GTX:t mid-varrella kiinnostaa.
Zephyr Mid GTX:t on itseasiassa aika matalavartiset eli vastaa korkeudelta Salomon 3D:tä. Paino on ihan sama 3D:n kanssa, mutta paljon jäykempi kenkä. Pohjan jäykkyyden takia ei ehkä paras pääasiassa asvaltille, siihen Salomon on gorekenkänä parempi ja Oakley ei-gorekenkänä. Maastoon Zephyr on hyvä. Vähän kevyempi kun Salomon 4D, mutta varsi ei mid:nä tarjoa niin hyvää suojaa kun 4D, 4D on aavistuksen jäykempi pohjaltaan. Itselläni oli Zephyr GTX Hi:t ja ne on kyllä korkea vartisista kengistä ehdottomasti parhaat käyttämäni: kevyet ja superlenkkarin mukavuus, mutta suojaava varsi. Jos sais mustana, niin ei olisi puhettakaan mitkä olisi kotimaan työjalkineet!
Viimeksi muokannut CV9030FIN, Ti Touko 24, 2016 4:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Constantem Decorat Honor

Qwerty
Team member
Been thanked: 2 times

Viesti Kirjoittaja Qwerty » Ti Touko 24, 2016 12:47 pm

CV9030FIN kirjoitti: Jos sais mustana, niin ei olisi puhettakaan mitkä olisi kotimasn työjalkineet!
Niitä saa, tai ainakin on saanut ;) Suomessa ainakin Halonen on listannut mustat HI GTX nettiin ja varmaan saisi Saksasta tacwrkistä/asmc kautta myöskin vaikkei nykyisellään olisikaan listoilla. Mä kans mietin pitkään noita työkengiksi mutta kantapäiden puhkikuluminen aavikkopopoissa sai kääntymään Salomonin tuotteiden puoleen. Täytyy varmaan antaa Lowalle toinen mahdollisuus jos/kun nykyiset kuperkeikkapopot kuluu loppuun.
There is no victory without sacrifice

CV9030FIN
Veteraani

Viesti Kirjoittaja CV9030FIN » Ti Touko 24, 2016 3:58 pm

Qwerty kirjoitti:
CV9030FIN kirjoitti: Jos sais mustana, niin ei olisi puhettakaan mitkä olisi kotimaan työjalkineet!
Niitä saa, tai ainakin on saanut ;) Suomessa ainakin Halonen on listannut mustat HI GTX nettiin ja varmaan saisi Saksasta tacwrkistä/asmc kautta myöskin vaikkei nykyisellään olisikaan listoilla. Mä kans mietin pitkään noita työkengiksi mutta kantapäiden puhkikuluminen aavikkopopoissa sai kääntymään Salomonin tuotteiden puoleen. Täytyy varmaan antaa Lowalle toinen mahdollisuus jos/kun nykyiset kuperkeikkapopot kuluu loppuun.
Joo. Mäkin löysin HI GTX:t netistä vaan kakiki mistä kysekin (n. Vuosi sitten) myi ei oota tietämättä millon tulee lisää ml. Tacwrk joka muuten on ollut mun kenkien luottotoimittaja. Mid:t löytyi kyllä, mutta ei HI:ta.
Kerro ihmeessä jos jostain löydät! Tosin en kyllä itse just aktiivisesti itse etsi uutta kenkää, kun on kenkää kaapit täynnä)
BTW sama vika: kantalaput meni puhki omistakin aavikko-Zephyreistä, mutta kuten sanoin oli kova käyttökin kovassa maastossa.
Constantem Decorat Honor

Honkki
Veteraani
Been thanked: 17 times

Viesti Kirjoittaja Honkki » Ti Touko 24, 2016 4:26 pm

Helpoin vaihtoehto, eli Ebay unohtuu helposti. ;)

jma78
Tier 1
Has thanked: 6 times

Viesti Kirjoittaja jma78 » Ti Touko 24, 2016 4:36 pm

Hei onkos kellään kokemusta Salomonin forces:n kalvottomista malleista?

Mulla on nyt työkenkinä Haixin airpower P3:t, ja kiinnostais hommata kesäkäyttöön kengät jotka ei olisi niin perkeleen kuumat. Pari kaveria joilla on salomonin kalvolliset versiot, ovat valitelleet niiden kuumuutta kesällä, joten ajattelin loogisesti että ehkä kalvottomat ei olisi niin kuumat? Lähinnä kiinnostaisi 4d versio

Honkki
Veteraani

Viesti Kirjoittaja Honkki » Ti Touko 24, 2016 5:14 pm

jma78 kirjoitti:Hei onkos kellään kokemusta Salomonin forces:n kalvottomista malleista?

Mulla on nyt työkenkinä Haixin airpower P3:t, ja kiinnostais hommata kesäkäyttöön kengät jotka ei olisi niin perkeleen kuumat. Pari kaveria joilla on salomonin kalvolliset versiot, ovat valitelleet niiden kuumuutta kesällä, joten ajattelin loogisesti että ehkä kalvottomat ei olisi niin kuumat? Lähinnä kiinnostaisi 4d versio
Itse hankin reilu vuosi takaperin GTX 3D kenkien kaveriksi kalvottomat 4D:t juurikin samasta syystä. 4D:t ovat kuitenkin huomattavasti jykevämmät kuin 3D:t, joten jäävät usein metsäreissuja lukuunottamatta kaappiin. Jälkiviisaana kengät olisi kannattanut hankkia toisinpäin - kalvoton 3D ja GTX 4D. 4D:t vaativat itseltä myös huomattavasti pidemmän/kivuliaamman sisäänajon kuin muut salomonin kengät.

Uusi Jungle Ultra malli voisi olla oma valinta kassuelämään, jos vain saisi mustana. Muillakin valmistajilla varmasti on tarjontaa, mutta itselle Salomonin lestin sopivuus ja kenkien kestävyys ovat olleet riittäviä. 3D:t ovat olleet lähes päivittäisessä sekakäytössä jo usean vuoden ja ainut osa jota olen joutunut vaihtelemaan on nauhojen lukko.

Momer

Viesti Kirjoittaja Momer » Ti Touko 24, 2016 9:07 pm

Itse olen monenlaisia maihareita käyttänyt vuosikaudet (Magnum, Belleville, Bates, Mil-tec, Haix). Kovasti olen tykännyt Dannereista (Acadia ja Telson -mallit on itsellä). Ebaysta ja Operatorista ostetut. Nykyään Haix Black eagle athletic on suosikki. Kevyet ja mukavat jalassa, pohja hieno systeemi kuin lenkkarista. Mulla on Athletic sidezip ilman kalvoa, musta ja mid -koko goretexia. Joillakin työkavereilla on Salomon forcesia ja ovat kuulemma kans hyvät, niinkuin täällä on kehuttukin.

Vastaa Viestiin