Kypärät
Hors, eihän täällä ole kunnon ketjua eri kypäristä & replikoista!
Varustelekan myymä MICH on kivaa materiaalia, sopivan jämäkkä ja painava. Onko vastaavaa olemassa MICH 2001 mallisena...? Millainen on kuulein skedepotta? Mistä kypäriä kantsii katsella? Kuinka tuunata PASGT tosi toimivaksi ja hyväksi?
Go for it, hölinää ja pölinää!
Edit: siirretty paremmalle alueelle.
Varustelekan myymä MICH on kivaa materiaalia, sopivan jämäkkä ja painava. Onko vastaavaa olemassa MICH 2001 mallisena...? Millainen on kuulein skedepotta? Mistä kypäriä kantsii katsella? Kuinka tuunata PASGT tosi toimivaksi ja hyväksi?
Go for it, hölinää ja pölinää!
Edit: siirretty paremmalle alueelle.
- Sgt.Wulf
- Veteraani
- Been thanked: 83 times
Re: Kypärät
Ainakin 2002-mallia on saatavilla, en sitten tiedä 2001-mallista. Ainakaan en ole nähny.
Toi VLekan myymä MICH on muuten jees muoviltaan, mutta voi itku sentään niitä remmejä ja niiden kiinnityksiä. Lailla pitäis kieltää. Huonoja kopioita ja sen lisäksi vielä niin paskasti tehty, ettei oikein mukavasti saa pidettyä. Ennen kuin vaihdoin tohon yhteen replikapottaan oikeat remmit pidin noita nynnyremmejä ihan rehellisesti auki, viistoist kertaa mukavampaa.
Toi VLekan myymä MICH on muuten jees muoviltaan, mutta voi itku sentään niitä remmejä ja niiden kiinnityksiä. Lailla pitäis kieltää. Huonoja kopioita ja sen lisäksi vielä niin paskasti tehty, ettei oikein mukavasti saa pidettyä. Ennen kuin vaihdoin tohon yhteen replikapottaan oikeat remmit pidin noita nynnyremmejä ihan rehellisesti auki, viistoist kertaa mukavampaa.
Jos haluaa PASGT pottaa vähän mukavammaksi ja tukevammin pysymään päässä, voisin melkein suositella siihen SDS:n 3 pistehihnaa taikka LWH:n remmejä. Tämä on myös halpa tapa muokata PASGT potasta melkein täydellinen mariinipotta! SDS:n hihnaa myydään 13 dollariin Supply Captainissa. LWH:n hihna on kalliimpi, mutta itse pidän niistä enemmän.
Supply Captain myy ainakin SDS:n hihnoja, LWH:n hihnoja löytyy hyvin ebaysta.
SDS 3P hihna
LWH:n "X"hihna
Supply Captain myy ainakin SDS:n hihnoja, LWH:n hihnoja löytyy hyvin ebaysta.
SDS 3P hihna
LWH:n "X"hihna
The Marine "Force Recon" people are roughly the equivalent of the better-known Army Special Forces or Navy SEALs - except, of course, that as Marines they are better.
Lekan nykyiset Michithän on jotai lasikuitujuttua tjsp., ja kiinnityksethän saa vaihdettua juuri uusilla hihnoilla, joten sehän ei sinällään taida olla ongelma
- Iota`
- Team member
- Been thanked: 1 time
Itselläni on G&P:n "USMC type" skedepotta, joka on ilmeisesti force reconin päässä joskus nähty uudenmallinen Pro-Tecin The Ace. Replikassa ei ole tuuletusreikiä ja omassani ovat hihnat kiinnitetty päin vittua sen lisäksi, että niiden laatu on huono. Muuten se on kevyttä ja halpaa muovia, tosin ihan kivalla harmahtavalla, karhealla päällysteellä, johon kryloni tarttuu kiitettävästi. Pehmusteitakin on riittävästi joka koon nupille. Aktiivikuulosuojaimet eivät mahdu kypärän alle, headsettejä en ole kokeillut vielä.
Omistan myös JUST:in (omg oldskool) valmistaman PASGT-replikan, joka on omasta mielestäni erinomainen. Tässä replikassa on todella asialliset kiinnitykset, tukevat ja laadukkaat. Itse kuori on lasikuituvahvistettua polymeeriä ja huomattavan painava, ainakin verrattuna muihin kopioihin.
Olen katsellut MICH TC-2001 -replikaa, joten jos on tärppejä niin antaa laulaa vaan.
Omistan myös JUST:in (omg oldskool) valmistaman PASGT-replikan, joka on omasta mielestäni erinomainen. Tässä replikassa on todella asialliset kiinnitykset, tukevat ja laadukkaat. Itse kuori on lasikuituvahvistettua polymeeriä ja huomattavan painava, ainakin verrattuna muihin kopioihin.
Olen katsellut MICH TC-2001 -replikaa, joten jos on tärppejä niin antaa laulaa vaan.
We can't stop here, this is bat country!
- mysli
- Leijonamieli
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 4 times
EBB Mich 2002 ja polttaisin takassa jos ei olisi parempaa käden ulottuvilla.
Hihnat ihan perseestä ja hajoilivat käsiin. Pari remmiä olenkin korjannut nitoojalla
Valuilee silmille sen verran pahasti että pakko pitää taktisia laskettelulaseja alla että näkisi muuta kuin omat monot.
Pehmusteet naurettavan huonot että ihan pahaa tekee. Eivät suostu muotoutumaan kunnolla pään kanssa ja pitkä käyttö rupee peltoreiden kanssa särkemään päätä.
Kai tuosta saisi siedettävän potan kunhan vaihtaisi remmit paremmaksi ja MSI geelityynyt.
Tähtäimessä olisi hommata joku Protecin potta naama-ampujasettiin. Mahdollisesti Protec Ace Freecarve(tän shown mä varastan mokapartio ).
Hihnat ihan perseestä ja hajoilivat käsiin. Pari remmiä olenkin korjannut nitoojalla
Valuilee silmille sen verran pahasti että pakko pitää taktisia laskettelulaseja alla että näkisi muuta kuin omat monot.
Pehmusteet naurettavan huonot että ihan pahaa tekee. Eivät suostu muotoutumaan kunnolla pään kanssa ja pitkä käyttö rupee peltoreiden kanssa särkemään päätä.
Kai tuosta saisi siedettävän potan kunhan vaihtaisi remmit paremmaksi ja MSI geelityynyt.
Tähtäimessä olisi hommata joku Protecin potta naama-ampujasettiin. Mahdollisesti Protec Ace Freecarve(tän shown mä varastan mokapartio ).
You ever shot a machine gun on peyote?optactical kirjoitti: Or it's a SEAL... in which case it's perfectly fucked up
Jea, itse taidan jäädä käyttämään RS-puolella omaa PASGT-pottaa, mutta airsoft-puolella voisi käyttää jotain päheempää replikaa. Tosin, aktiivikuulosuojaimien mahtuminen alle ois tosi mageeta
Sinällään harmi, että hyviä replikapottia tuntuu olevan kovin vähän...
Sinällään harmi, että hyviä replikapottia tuntuu olevan kovin vähän...
IMO Olka/Boomarms tekee parhaimmat replikat michit. Tosin hinta on ehkä joidenkin mielestä hieman korkea ja kunnon hihnoja ei ole näihinkään osattu tehdä. Ja näitähän saa kaikkina kolmena mallina (00,01,02).
basicload @ Lightfighter.net kirjoitti:An airsofter would have killed a soldier to get their RAV back in 2002/3.
- jojis
- Bloody Pirate
- Viesti:
Ikävin puoli replika MICHeissa on niiden koko. Kaikki replikat ovat Large kokoisia ja joidenkin päähän suoraan sanottuna sopii paremmin Medium tai XLarge kypärä. Näitä saa vain hankkimalla aidon, esim. eBaysta.
Jos vaikkapa WGC:stä tilaa ''SWAT'' valmistajan MICH kopion (30 usd, mallit 2000, -01, -02) niin siitä saa oikein käyvän hankittuaan aidon remmit eBaysta. Käytännössä kaikkiin MICH replikoihin pitää ostaa uudet remmit jos ne haluaa ottaa todesta. Villepin mainitsemat BoomArmsit saattavat olla poikkeus. Jos haluaa olla pikkutarkka niin lekan (Miltec) pottaan pitää vaihtaa myös ruuvit, ristipäiden tilalla kuuluisi olla talttapäät.
Tällä hetkellä paras hihnaratkaisu MICHiin on ops-coren X- tai H-harness (jälkimmäinen vielä pikkasen parempi). Ei säädy itsekseen mutta helppo säätää nopeasti, youtubessa on siitä videoitakin. Lisäksi se on essentialissimo osa nykyaikaista SOF kypärää.
MICHien irroitettavien pehmusteiden kanssa pitää muistaa leikkiä jotta potta heiluisi vähemmän tai aktiivit sopisivat paremmin. Esimerkiksi aktiivien kanssa voi sivuille ja keskelle järjestellä lisätilaa. Kaikkiin MICH kypäriin saa aktiivit alle mukavasti jos remmit ovat kunnolliset. Itse olen ottanut vähän kovempaa vaahtomuovia ja askarrellut niistä sopivia lisäpaloja pitämään kypärää paremmin päässä ja erityten suorassa. Käytännössä sivuille on tarvinnut jämäkämmät palat ja otsaan kaksinkerroin alkuperäistä tyynyä.
Protecceja voi muokata vaikka leipäveitsellä paremmin yhteensopiviksi aktiivien kanssa, leikkaa vaan pehmusteeseen korvien kohdalle lisätilaa. Proteciin voi myös vaihtaa MICH remmit pienen askartelun jälkeen.
On olemassa myös hieman harvinaisempi CVC kypärä, mikä on alunperin panssarijoukoille suunniteltu, muodoiltaan MICH 2001 tyylinen. Sitä käytetään oikeaoppisesti nakkipipon kanssa, mutta moni on hankkinut pelkkään pottaan PASGT tai MICH remmit ja tehnyt joko omat pehmusteet tai hankkinut MICH pehmusteet. Näin kevlar kypärän saa halvimmillaan ~ 50 eurolla. Syystä tai toisesta tätä on näkynyt myös jenkkierikoismiehillä.
Jos vaikkapa WGC:stä tilaa ''SWAT'' valmistajan MICH kopion (30 usd, mallit 2000, -01, -02) niin siitä saa oikein käyvän hankittuaan aidon remmit eBaysta. Käytännössä kaikkiin MICH replikoihin pitää ostaa uudet remmit jos ne haluaa ottaa todesta. Villepin mainitsemat BoomArmsit saattavat olla poikkeus. Jos haluaa olla pikkutarkka niin lekan (Miltec) pottaan pitää vaihtaa myös ruuvit, ristipäiden tilalla kuuluisi olla talttapäät.
Tällä hetkellä paras hihnaratkaisu MICHiin on ops-coren X- tai H-harness (jälkimmäinen vielä pikkasen parempi). Ei säädy itsekseen mutta helppo säätää nopeasti, youtubessa on siitä videoitakin. Lisäksi se on essentialissimo osa nykyaikaista SOF kypärää.
MICHien irroitettavien pehmusteiden kanssa pitää muistaa leikkiä jotta potta heiluisi vähemmän tai aktiivit sopisivat paremmin. Esimerkiksi aktiivien kanssa voi sivuille ja keskelle järjestellä lisätilaa. Kaikkiin MICH kypäriin saa aktiivit alle mukavasti jos remmit ovat kunnolliset. Itse olen ottanut vähän kovempaa vaahtomuovia ja askarrellut niistä sopivia lisäpaloja pitämään kypärää paremmin päässä ja erityten suorassa. Käytännössä sivuille on tarvinnut jämäkämmät palat ja otsaan kaksinkerroin alkuperäistä tyynyä.
Protecceja voi muokata vaikka leipäveitsellä paremmin yhteensopiviksi aktiivien kanssa, leikkaa vaan pehmusteeseen korvien kohdalle lisätilaa. Proteciin voi myös vaihtaa MICH remmit pienen askartelun jälkeen.
On olemassa myös hieman harvinaisempi CVC kypärä, mikä on alunperin panssarijoukoille suunniteltu, muodoiltaan MICH 2001 tyylinen. Sitä käytetään oikeaoppisesti nakkipipon kanssa, mutta moni on hankkinut pelkkään pottaan PASGT tai MICH remmit ja tehnyt joko omat pehmusteet tai hankkinut MICH pehmusteet. Näin kevlar kypärän saa halvimmillaan ~ 50 eurolla. Syystä tai toisesta tätä on näkynyt myös jenkkierikoismiehillä.
- Linpu
- Baton
- Has thanked: 3 times
Vaikka Boomit arvokkaimpia ja melko hyvälaatuisia ovatkin, on niissäkin remmit täyttä kuraa. Lisäksi ruuvit olivat mallia kuusiokolo. Näin ainakin minulla muutama vuosi sitten, tiedä sitten josko tekisivät nykyään parempaa ja tarkempaa kamaa..? Joka tapauksessa lähtisin kuitenkin ostamaan jonkun oikeasti halvan kopiopotan ja panisin siihen aidot remmit ja pehmusteet ja mitä nyt keksiikään. Boomiin + päivitykseen menevällä rahalla kun saa suoraan sen aidonkin kakstonnisen.jojis kirjoitti:Villepin mainitsemat BoomArmsit saattavat olla poikkeus.
GOOD LUCK HAVE FUN
-
- Team member
- Has thanked: 21 times
Terve.
Mitenkäs nämä kypärien koot menevät?? Itse olen hommaamassa mich/ach kyärää ja koko on M. Joten minkä kokoiselle päälle se menee??
Mitenkäs nämä kypärien koot menevät?? Itse olen hommaamassa mich/ach kyärää ja koko on M. Joten minkä kokoiselle päälle se menee??
- Linpu
- Baton
Aika nopsalla googletuksella löytyi MSA:n infolärpäke: http://media.msanet.com/NA/USA/Ballisti ... 720-23.pdf
Ite pottia on siis se muutama koko ja siihen päälle eri paksuiset padit. Remmitkin ovat omissa kokoluokissaan ainakin MSA:lla, varmaan muillakin.
http://www.entrygear.com/galleryimages/ ... 0chart.jpg
Ite pottia on siis se muutama koko ja siihen päälle eri paksuiset padit. Remmitkin ovat omissa kokoluokissaan ainakin MSA:lla, varmaan muillakin.
http://www.entrygear.com/galleryimages/ ... 0chart.jpg
GOOD LUCK HAVE FUN
-
- Team member
Kiitos noista. Itsekkin löysin pari mutta minulle ei vieläkään selvinnyt minkä kokoisille se menee... kun osa väittäisi että M menee 59cm ja toiset taas että 56 - 57 cm kokoisille päille.
No sehän tietty riippuu hieman minkä kokoiset pehmusteet sulla on siellä kypärässä. Kun noita pehmusteita on kahta eri kokoa: 3/4 ja 1 tuuman.
- Linpu
- Baton
On niitä vielä ainakin koko 4 eli 1/2 tuumaset tuon lisäksi, mutta saatavuus vähän eri. Supplycaptainista taisi jossain vaiheessa saada, nyt ei kuitenkaan sivuilta löytynyt.
GOOD LUCK HAVE FUN
1/2 tuumaisten häviäminen johtuu siitä, että kypärä ei tarjoa vaadittua iskunvaimennusta niiden kanssa. 1/2 tuumaisia padeja ei ole koskaan jaettu (tietääkseni) vaan porukka on ostanut niitä itse (halutessaan pitää pienempää ja kevyempää kypärää). Nykyään niiden käyttö on erikseen kielletty.
Ai niin joo, vastaus varsinaiseen kysymykseen.
Mulla on L-kokoinen ACH joka menee mun 58 kokoiseen kuuppaan juuri noiden "laittomien" 1/2 tuuman padien ansiosta. 3/4 tuuman padien kanssa ei onnistu vaan silloin joudun käyttämään XL-kokoista pottaa (joka sekin löytyy).
Kerran kokeilin myös M-kokoista ACH:ta, eikä olisi mennyt päähän minkäänlaisilla padeillä, joten missään nimessä en usko siihen 59:iin.
Mulla on L-kokoinen ACH joka menee mun 58 kokoiseen kuuppaan juuri noiden "laittomien" 1/2 tuuman padien ansiosta. 3/4 tuuman padien kanssa ei onnistu vaan silloin joudun käyttämään XL-kokoista pottaa (joka sekin löytyy).
Kerran kokeilin myös M-kokoista ACH:ta, eikä olisi mennyt päähän minkäänlaisilla padeillä, joten missään nimessä en usko siihen 59:iin.
Ebay.co.uk löyty samantien 3 L:lää ja yksi XL. International shipping.
Why do you always carry that umbrella?
-Bad memory. Never could remember the password. Knew no Jerry would carry one. Had to prove I was an Englishman, you see.
A bridge too far
-Bad memory. Never could remember the password. Knew no Jerry would carry one. Had to prove I was an Englishman, you see.
A bridge too far
-
- Team member
Voitko linkata?? Ja vielä mitenkäs tuo verotus menee jos tilaa ebayn kautta usasta??