1st-Line ja muut vyöt (kuvaketju)
-
- Green
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 14 times
Samaa mieltä, että reidessä ei kuulu olla mitään. Itseäni ainakin ottaisi päähän sisällä/maastossa hankaavat reisitelakat, jotka tarttuu karmeihin ja oksiin. Hetken ollu nyt tuo TYR tacticalin gunfighter käytössä. Huikea laitos, täytyy laittaa kuvaa kun menen takas duuniin.
Only the dead...
- CV9030FIN
- Veteraani
- Been thanked: 22 times
Re: 1st-Line ja muut vyöt (kuvaketju)
Tuo on totta. Mulla meni aika itekin hiffata tuo, mutta onneksi oli osaavia jannuja KRIHA-reissussa jotka jaksoi opettaa.Höpönassu kirjoitti:Sen verran vielä tohon reidessä kantamiseen. Suurin ongelma siinä on, porukka kantaa tavaraa aivan liian alhaalla. Jolloin ne pääsee heilumaan ihan liikaa. Mahdollisimman ylös tavarat. Esim jos pistoolia kantaa reidessä, niin sopiva korkeus sille on. Kun seisot suorana, kädet sivuilla ja pistoolin perä on ranteen korkeudella. Ei niinkuin aina näkee kriha operaatioissa, että se roikkuu jossain polven luona.
Mutta 12,5kk erinäköistä kevyen JV:n toimintaa opetti kyllä, että jos tarvii parikin kilsaa haikkaa niin reisiin tavaran laitto ei toimi. Eli riippuu hommasta, mutta perus jääkärihommissa jossa aina joutuu kävelee ei toimi. Ei myöskään panssarijääkärihommissa, koska ukon pitää olla slickki että ei oo kiinni romuistaan joka paikassa ja mahtuu ylipäänsä ahtautumaan sardiinipurkkiin kaverin viereen. Toisaalta ei ole tarvettakaan koska vaunu on aina 50m päässä missä on loput romut jemmassa. SPOL & KAJK hommissa varmaan toimii ihan erilailla. "Mission drives the gear"
Constantem Decorat Honor
-
- Team member
- Been thanked: 2 times
Kuten sanottua. Se joka sanoo, että tämä on ainoa oikea tapa. Ei tiedä kuin yhden asian.
Mutta se joka sanoo, että tämän olen kokenut näissä ja näissä hommissa hyviksi. Katsokaa jos saatte niistä uusia ideoita omiinne, tietää jostain jo jotain.
Tehtävä kirkkaana mielessä
Mutta se joka sanoo, että tämän olen kokenut näissä ja näissä hommissa hyviksi. Katsokaa jos saatte niistä uusia ideoita omiinne, tietää jostain jo jotain.
Tehtävä kirkkaana mielessä
Vastaan vaikka multa ei kysyttykkäänWindi kirjoitti:Komialta näyttää. Vaan miten mahtaa ilman henkseleitä pysyä päällä? Ilman tavaraakin toi vyö on kait melko raskas, enkä ainakaan esitteestä bongannut mainintaa kunnollisesta "non-slip" materiaalin käytöstä (tyyliin HSGI vyö tai CDH-TAC supervyö).
Eli ainakin mulla tuo belt pysyy paikallaan todella jämäkästi eikä liiku mihinkään vaikka kuinka juoksee, ryömii yms.
- CV9030FIN
- Veteraani
Joo tuo idea venyvästä vyöstä kieltämättä kuulostaa nerokkaalta.. Venyviä cummereitahan on ollut vuosia PC:ssä ja liiveissä.-JP- kirjoitti:Vastaan vaikka multa ei kysyttykkäänWindi kirjoitti:Komialta näyttää. Vaan miten mahtaa ilman henkseleitä pysyä päällä? Ilman tavaraakin toi vyö on kait melko raskas, enkä ainakaan esitteestä bongannut mainintaa kunnollisesta "non-slip" materiaalin käytöstä (tyyliin HSGI vyö tai CDH-TAC supervyö).
Eli ainakin mulla tuo belt pysyy paikallaan todella jämäkästi eikä liiku mihinkään vaikka kuinka juoksee, ryömii yms.
Pitää varmaan yrittää päästä hiplaamaan jossain...
Constantem Decorat Honor
Tasmanian Tiger Warrior Belt MKII ja Blackhawk Reinforced Ultra duty "sisävyönä"
Vasemmalta alkaen:
Snigel GP2 + multitool
HSGI Pistol TACO
ITW Grimlock Carabiner hansikkaille
HSGI Rifle TACO
Led Lenser V2 + pouch
Condor dumppi
HSGI Improved Bleeder
Osprey Utility Pouch kenttäpullolle
G-Code XST + duty mount
Tactical Tailor Pistol Mag Pouch Horizontal
- tomi
- Team member
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
HSGI Cobra Rigger Belt
Cdh-Tac Finland low profile warbelt V2
Taco*
Taco double decker*
Cdh-Tac Finland CUTE roll up dump pouch V3
Cdh-Tac Finland Compact tear away IFAK
Pistol mag pouch*
Safariland 6360
MSM karabiini*
Yrittänyt pitää battle beltin niin simppelinä kuin mahdollista. Reunimmainen taco vaihtunee kahteen pistoolitacoon.
Wearing a PC without plates is gay, as in homo, peter puffing gay.
- CV9030FIN
- Veteraani
Oma kokoonpano:
HSGI Cobra Riggers Belt
Cdh-Tac low profile warbelt V1.5
Safariland 6304 + Low Ride UBL
Cdh-Tac Compact Tear Away IFAK
Cdh-Tac CUTE roll up dump pouch V2
CAMP Hub Varustesulkurengas
HSGI Double Pistol Mag Pouch
Emdom/MM AK Imediate Access Pouch
Emdom/MM APistol Imediate Access Pouch
- - - - - -
HSGI high-speed-low-drag suspenders (esim M05 luotiliivin alla must...saattaa olla tarpeettomat nyky setupilla, mutta aika näyttää.)
HSGI Cobra Riggers Belt
- - - - - -
HSGI high-speed-low-drag suspenders (esim M05 luotiliivin alla must...saattaa olla tarpeettomat nyky setupilla, mutta aika näyttää.)
Viimeksi muokannut CV9030FIN, Su Syys 13, 2015 4:00 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Constantem Decorat Honor
- Refrigerator
- Green
Hieno setti, mutta totsta battlebeltista sellainen kysymys, Miten ratkaisit ongelman ettei vyö noussut ylös kun istut?CV9030FIN kirjoitti:Oma kokoonpano:
HSGI Cobra Riggers Belt
Omassa vyössäni ei ole kuin pist, dumppi, käsirautakotelo, ea-pakkaus, tpk, lippaat (2pist ja 2rk). Tuppaa nousemaan above the waist joka kerta kun istuu ajoneuvossa
Aina kun istun autossa, niin se vyö nousee selkään asti
Toivottavasti ymmärsit--
Durum Patientia Frango - I overcome difficulty by patience (By patience I break what is hard)
Lanka kun nousi taas esiin, niin tähän muotoon on oma päivittynyt. Vaati melkoisesti totuttelua nostaa pistooli noin ylös, mutta paransi kyllä liikkuvuutta huomattavasti. Ongelma joka kaipaa vielä ratkaisua on kiväärin lippaiden kantaminen vyöllä. Jokainen tasku tuntuu nostavan lippaan niin ylös, että aiheuttaa ongelmia liivin kanssa. CV:n käyttämä Emdomin tasku näyttäisi kyllä ratkaisevan ongelmaa.
Crye lowprofile belt + henkselit:
- BFG Ten-Speed M4
- BFG Single Pistol Mag Pouch
- HSGI Pistol Magazine Pouch (MUT)
- ATS Roll-Up Dump Pouch
- LBT 9022B
- BFG Boo Boo pouch
- Safariland 6354DO
Crye lowprofile belt + henkselit:
- BFG Ten-Speed M4
- BFG Single Pistol Mag Pouch
- HSGI Pistol Magazine Pouch (MUT)
- ATS Roll-Up Dump Pouch
- LBT 9022B
- BFG Boo Boo pouch
- Safariland 6354DO
-
- Tier 1
- Been thanked: 17 times
WH; ratkaisisiko lowride paneelit sun ongelman?
http://downrangegear.net/Down_Range_Gea ... Panel.html
Suomalaista designia, made in 'murica:)
http://downrangegear.net/Down_Range_Gea ... Panel.html
Suomalaista designia, made in 'murica:)
Ei ainakaan tuon taisteluvyön kanssa. Kyseisessä mallissa ei ole mitään alusvyötä johon tuon paneelin saisi kiinni.
Rahamiehen ratkaisuna voisia toimia myös gcoden RTI kiinnikkeet ja niiden eri tason alustat. Alkaa vain näkymään lompakossa ja miehessä mitä enemmän adaptereita on välissä, joten valmis tasku olisi paras.
Rahamiehen ratkaisuna voisia toimia myös gcoden RTI kiinnikkeet ja niiden eri tason alustat. Alkaa vain näkymään lompakossa ja miehessä mitä enemmän adaptereita on välissä, joten valmis tasku olisi paras.
-
- Tier 1
Aivan joo, hyvä pointti. Mä itseasiassa kerran tein yhdelle asiakkaalle battlebeltin palssiin kiinnittyvän lowriden, tarvii kattoo pyöriskö mulla protomalli jossain laatikon nurkissa
- CV9030FIN
- Veteraani
Ei ole ollut ongelma. Kyllähän se vähän saattaa nousta mutta kun sitten nousee pois autosta niin palaa paikalleen...Refrigerator kirjoitti:
Hieno setti, mutta totsta battlebeltista sellainen kysymys, Miten ratkaisit ongelman ettei vyö noussut ylös kun istut?
Omassa vyössäni ei ole kuin pist, dumppi, käsirautakotelo, ea-pakkaus, tpk, lippaat (2pist ja 2rk). Tuppaa nousemaan above the waist joka kerta kun istuu ajoneuvossa
Aina kun istun autossa, niin se vyö nousee selkään asti
Toivottavasti ymmärsit--
Constantem Decorat Honor
- CV9030FIN
- Veteraani
Tuo Emdomin tasku tosiaan ratkaisi tuon ongelman. Käytin alkuun AR:ole tarkoitettua, mutta oli hiukan liian tiukka RK-lippaalle, joten nyt kun Emdomilta tuli AK:lle on versio vaihdoin siihen ja olen ollut todella tyytyväinen...mulla on muuten nyt ylimääräisenä tuollainen RG:ishy IAP AR:lle, jos joku sattuisi olemaan kiinnostunut...Whitehawk kirjoitti:Ongelma joka kaipaa vielä ratkaisua on kiväärin lippaiden kantaminen vyöllä. Jokainen tasku tuntuu nostavan lippaan niin ylös, että aiheuttaa ongelmia liivin kanssa. CV:n käyttämä Emdomin tasku näyttäisi kyllä ratkaisevan ongelmaa.
Veikkaan että tuo toimisi kanssa...tavallisista lowridepaneleista luovuin itse kun siirryin varustevyöstä battlebelttiin.jma78 kirjoitti:Aivan joo, hyvä pointti. Mä itseasiassa kerran tein yhdelle asiakkaalle battlebeltin palssiin kiinnittyvän lowriden, tarvii kattoo pyöriskö mulla protomalli jossain laatikon nurkissa
Constantem Decorat Honor
-
- Tier 1
HSGI:n RAMPia oon käyttäny pistoolin lipastaskuille battle beltin kanssa, mutta kiväärin lippaiden kanssa tuskin toiminee järkevästi.
Tänään kun on toi bussilakko (eli pitäis mennä taksilla humaltumaan ja sitten seistä aamuun asti taksijonossa), niin voisinkin käyttää illan kehittävästi ja ottaa palssiin kiinnittyvän lowriden taas suunnittelupöydälle
Tänään kun on toi bussilakko (eli pitäis mennä taksilla humaltumaan ja sitten seistä aamuun asti taksijonossa), niin voisinkin käyttää illan kehittävästi ja ottaa palssiin kiinnittyvän lowriden taas suunnittelupöydälle
-
- Green
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Tässäpä "hieman" erillainen näkemys vyövarustuksesta. Kyseessä mun työvyö.
Vyönä Snigelin varustevyö
Käyttäjän näkökulmasta oikealla, turvasumu, dropzonen OC taskussa, elämää nähnyt leahterman wave koteloineen.
Takana Snigelin hanskatasku
Vasemmalla elämää nähnyt satarescuen virvetasku, jossa puhelimen lisäksi vaatesakset ja pänksit
Condorin pistolmagpouch jossa pikku lamppu.
Tarttisin oikeastaan apua, tykkään kovasti tuosta snigelin vyöstä ja halausin sellaisen myös harrastuskäyttöön pistoolivyöksi, mutta vihreänä. Oon koittanut etsiä snigelin valmistamana, ei löydy, eikä oikein vastaaviakaan. Onko kellään ehdottaa vastaavaa vyötä mulle vihreänä. Tällä hetkellä pistoolivyönä on tactical tailorin vyö, josta en pidä. Savotan vyö kelpais muuten, mutta siinä ei ole velctroa sisäpinnalla.
Vyönä Snigelin varustevyö
Käyttäjän näkökulmasta oikealla, turvasumu, dropzonen OC taskussa, elämää nähnyt leahterman wave koteloineen.
Takana Snigelin hanskatasku
Vasemmalla elämää nähnyt satarescuen virvetasku, jossa puhelimen lisäksi vaatesakset ja pänksit
Condorin pistolmagpouch jossa pikku lamppu.
Tarttisin oikeastaan apua, tykkään kovasti tuosta snigelin vyöstä ja halausin sellaisen myös harrastuskäyttöön pistoolivyöksi, mutta vihreänä. Oon koittanut etsiä snigelin valmistamana, ei löydy, eikä oikein vastaaviakaan. Onko kellään ehdottaa vastaavaa vyötä mulle vihreänä. Tällä hetkellä pistoolivyönä on tactical tailorin vyö, josta en pidä. Savotan vyö kelpais muuten, mutta siinä ei ole velctroa sisäpinnalla.
- Kk-pilot
- Veteraani
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Replica MRB
Safariland 6354DO, Vegvisir Creations custom, lowride UBL
TT dumppi
Benchmade Nimravus, tuppi on kaverin käsialaa, myös intin T- paidoista laminoitu micartakahva
Replica LBT blow out medical kit, sisällä Taistelijan ensiapusarja + CAT
Templar SMG taco, 1x Glock 22ptr
Templar kivääritaco, 1xPMAG30
Flexi Cuff