Oletteko ihmiset keksineet hyvää tapaa kantaa haulikon patruunoita?
Oletetaan että pitäisi kantaa noin 20-40kpl erilaisia haulikon patruunoita siten että ne eivät ole irtonaisina isossa taskussa jolloin eri tyyppiset patruunat pysyvät toisistaan erillään.
1st line on varattu jo pistoolille ja muille kamoille eli metsämiehen vyö toisen vyön päällä ei houkuta.
Tuollaista kevyttä chest-rigiä oon miettinyt. Sen voisi jopa vetää liivien päälle kun pitää haulikkoon vaihtaa.
Kantolaite haulikon patruunoille
Re: Kantolaite haulikon patruunoille
En ole haulikkomies itse, mutta jos haulikkoa käyttäisin omien varusteiden rinnalla, lähtisin varmasti kokeilemaan HSGI:n shot shell tray + TACO komboa. Tällöin alustan vaihtuessa ei tarvitsisi alkaa kantolaitetta kummemmin vaihtamaan. Tietenkin jos puhtaasti kantolaite haulikolle on hakusessa, on fiksumpiakin vaihtoehtoja markkinoilla. Itse nyt vain tykkään monipuolisuudesta, ja em. kombolla saisi käytettyä samaa kantolaitetta kuin kiväärin kanssa.
SRA:ta harrastettuani, nuo muoviset rännit on nopeita käyttää ja täyttää pumpparin makasiini 2-5s mutta metsässä tms taisteluammunnoissa ränneistä tippuu patruunat jos joutuu juoksemaan ja hyppimään. Haulikon sivussa velcrokiinnityksellä olevat patruunat pehmeillä kumilenkeillä on imho paras vaihtoehto. Tällöin käytetty velcrotasku ei vie liikaa tilaa ja näitä velcrotaskuja saa esim m4 taskuihin useamman kappaleen ja erilaista a-tarviketta pääsee hyödyntämään nopeasti. Dumppi on myös ihan ok jos tarvitsee vain yhdenlaista a-tarviketta, menettää tietenkin idean jos dumppiin heitetään muuta tavaraa, mutta eipä ainakaan ammuset tipu vrt avonaiseen rintataskuun.
-TRI, TRIGON (c)-
"I am always outnumbered, but never outmanned"
"I am always outnumbered, but never outmanned"
- tomi
- Team member
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Olen käynyt läpi noita eri variaatioita ja tässä valoitan miksi ajattelin tuota erillistä rigiä.
1. Muoviset pikatelineet on tosi käteviä kilpailutouhuissa, mutta ei ehkä kentälle.
2. Haulikon kylkeen tulevat irroitettavat telineet (TACO-insertit tms.) on mun mielestäni hieman hankalia pumpun kanssa, jos käyttää vielä 2-piste hihnaa.
3. Kiväärin lipastaskut, joissa olisi valmiina lenkit haulikon patruunoille (tai kiinnitysmahdollisuus) olisi jees, jos vain olisi lippaat kokonaan suojaavaa mallia.
1. Muoviset pikatelineet on tosi käteviä kilpailutouhuissa, mutta ei ehkä kentälle.
2. Haulikon kylkeen tulevat irroitettavat telineet (TACO-insertit tms.) on mun mielestäni hieman hankalia pumpun kanssa, jos käyttää vielä 2-piste hihnaa.
3. Kiväärin lipastaskut, joissa olisi valmiina lenkit haulikon patruunoille (tai kiinnitysmahdollisuus) olisi jees, jos vain olisi lippaat kokonaan suojaavaa mallia.
Wearing a PC without plates is gay, as in homo, peter puffing gay.
DIYtacticalin foorumeilla joku muistaakseni keräsi rahaa kickstarterina haulikon patruunasyöttölaitteeseen. Kärjistetysti kyseessä oli vyölle kiinnitettävä, lievästi modattu lipas: jousi syötti automaattisesti patruunoita suuaukolle ja ne sai siitä hyppysiinsä pienellä peukalonliikkeellä. Kai sen sai liiviinkin kiinnitettyä. Laittaisin linkin, mutta kys. foorumi on tilapäisesti alasajettu.
Foorumi on jälleen pystyssä ja pääsin linkkiin käsiksi