Suojalevyt tänään

Kantolaitteet vöistä ja tetsareista luotisuojiin
tomi
Team member
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times
Suojalevyt tänään

Viesti Kirjoittaja tomi » To Helmi 22, 2018 2:00 pm

Mitä suojalevyjä laudan väki käyttää tänä päivänä ja mitä suosittelisitte?

Itselläni on tällä hetkellä M13 plate carrierissa käytössä sakemannien SK4:sen levyt, jotka painaa luokkaa 3kg / kappale.
Olen katsellut uusia ja entistä kevyempiä levyjä tilalle, mutta valikoimaa on monenlaista tarjolla. Kevyempi paketti tarjoaisi paremman liikkuvuuden ja pidemmän fyysisen keston raatteentien skenaarioissa, joissa AP luodit on vastustajalta kielletty. En myöskään halua että paketti kasvaa kauheasti paksuutta ja siksi olen katsellut lähinnä stand alone levyjä.

UKTactical myy Nexuksen III+ luokan levyjä, jotka ovat kevyet mutta ovat itsessään jo 20mm paksut ja vaativat pehmeät suojat alle.
Varustelekassa on CPE:n III+ stand alone levyt, jotka vaikuttavat eniten parhaalta juuri tuon stand alone ominaisuuden vuoksi.
Aliexpressissä oli kiinalaiset suojalevyt todella edullisesti, mutta 2,2kg ei juuri tuo mitään hyötyä painon puolesta nykyisiin. Lisäksi kiina ja suojainmateriaali on yhdistelmänä arveluttava eikä ainakaan lisää yöunien määrää.

Tässä vielä muistutuksena noista eri suojaluokituksista se mitä wikipediassa oli.
National Institute of Justice (NIJ) Standard–0101.04 -luokittelu: kirjoitti:
  • NIJ I ei ole juurikaan käytössä, sillä se ei pysäytä kuin .22 kaliiperin luoteja
  • NIJ IIA pysäyttää vähäenergiaisia 9 mm luoteja, kuten pienten taskuaseiden luoteja, käy auttavasti yleiskäyttöön
  • NIJ II pysäyttää useimmat tavalliset pistoolin ja konepistoolin luodit tavallisilla latauksilla ja on yleiskäyttöön sopivin
  • NIJ IIIA pysäyttää lähes kaikki pistoolin ja konepistoolin luodit, myös esimerkiksi venäläisten pistoolien korkeaenergiaiset luodit
  • NIJ III pysäyttää jo useimmat kiväärin ja rynnäkkökiväärin luodit
  • NIJ IV pysäyttää lähes kaikki kiväärin ja rynnäkkökiväärin luodit, myös panssarinläpäisevät.
Wearing a PC without plates is gay, as in homo, peter puffing gay.

kessu95
Has thanked: 1 time

Re: Suojalevyt tänään

Viesti Kirjoittaja kessu95 » To Helmi 22, 2018 5:20 pm

Itellä lekan CPE:n levyt.

Ei valittamista. Keveyt ja eivät ole keraamiset, joten eivät säiky kosteuttakaan niin pahasti.

Ovat käytössä nimenomaan m13 liivissä.

Blahh
Veteraani
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Viesti Kirjoittaja Blahh » Su Helmi 25, 2018 6:05 pm

CPEn tuotteille +1. Itsellä III+ ICW levyt heiltä. Itsellä on kaksi plate carrieria ja molemmissa tuo etulevynä. JPC on sen verta pelkistetty, että softia kaipaan sinne alle ihan käyttömukavuudenkin puolesta. Strandhöggissa ei taas SA levy muodostu mukavuuden puolesta ongelmaksi.

Gane

Viesti Kirjoittaja Gane » Su Helmi 25, 2018 8:01 pm

Mulla on plate carrierissa verseidagin 4 tason stand alone levyt, muotoilu miellyttää ja istuu liiviin kun nenä päähän. 3,4-6kg (en ole punninnut, molempia painoja netissä lukee). Mä tykkään kovasti, ja suosittelen jos varsinkin edullisesti osuu kohdalle. CPE 3+ olisi varmaan omakin valinta, jos ostohousut ei olisi olleet jo jalassa aiemmin.

UKTacticalin tuotteista olen kuullut pääasiassa vain hyvää, suojamateriaalit on ihan kuranttia tavaraa. Toisaalta kiinasta nekin taitaa tulla, laadunvalvonta on varmasti vaan parempi.

Vastaa Viestiin