Hei!
Pääsin jo aikaa sitten hypistelemään näitä isomman repun protoja ja toinen niistä päätyikin haltuuni (kts. realdeal-osio), ja ajattelin että joitakuita voisi kiinnostaakin erinäisistä syistä nähdä ja itsekseen pohtia reppujen kehityskaarta näiden kahden esimerkin kautta.
Ensimmäinen proto on ihan kuin olisi otettu vaan tavallinen rajapartio ja mietitty, että hei täähän olis ihan ok ja helppo modernisoida kun vaihtaa vaan kankaan suoraan tonniseks corduraks ja vetää mollea täyteen! Ihan on selän tikkauskin kuin alkuperäisessä. Läppä muistuttaa kanssa alkuperäistä, ja lantiovyö on kunnon ennenvanhaan-mallia plus pari luuppia mollea, ei mitään lumbar-tyynyjä tai mitään, onneksi nexukset on sentään laitettu klipseiksi. Mutta lantiovyön saa irti taisteluvyöksi halutessaan. Sinällään kyllä lämmittää tällainen jokamies-lähestymistapa tähän välineeseen, ei kummempia krumeluureja vaan säkki on säkki. Onhan siinä designissä oma jaloutensa. Jos tästä ottais mollet pois ja lisäisi rolltopin läpän alle vanhojen lumilukko-haperokangassukkien tilalle niin jollakin hinnalla voisin tykätäkkin eräreppuna.
Toinen versio on jo sitten hiukka eri, ja on päädytty pariin erikoisratkaisuunkin. Ompelu on mennyt vähän muotoonkin, loadlifterit on paremmin asetettu, läppä kelluu, eikä ole kiinteä. Kuitenkin vanhalla sääsukkanirunarumeiningillä mennään yhäkin. Jännin juttu on se, että koko selkäosa on verkkoa! Lisäksi repussa ei tullut mukana rankaa. Lantiovyö on kiinteä ja pehmustettu.
Savotan rajajääkärin prototyyppireput
Re: Savotan rajajääkärin prototyyppireput
Niin olen ymmärtänyt, mielenkiintoisia ovat!
Olen aivan varma, että on muitakin protoja tästä reppumallista, ja aika mahdollista että tämän foorumin jäsenistölle päätyneinä. Jos näin, niin lisätkää ketjuun!
Tai minunpuolestani ketjuun saa laittaa (ja nimenkin voi muuttaa) Savotan protot-materiaalia vapaasti jos kiinnostusta löytyy.
Olen aivan varma, että on muitakin protoja tästä reppumallista, ja aika mahdollista että tämän foorumin jäsenistölle päätyneinä. Jos näin, niin lisätkää ketjuun!
Tai minunpuolestani ketjuun saa laittaa (ja nimenkin voi muuttaa) Savotan protot-materiaalia vapaasti jos kiinnostusta löytyy.