Magpul Zhukov etutukki

Lisävarusteet ja projektit
Dodgy
FNG
Viesti:
Magpul Zhukov etutukki

Viesti Kirjoittaja Dodgy » To Heinä 07, 2016 9:42 am

Olen tässä miettinyt SRA aseen hommaamista ja kaikista vasusteluista ja kehotuksista huolimatta olen päätymässä todennäköisesti AK-malliseen kivääriin. Ja yksi syy tähän on se että olen jotenkin älyttömän mieltynyt ajatukseen Magpulin Zhukov etutukista, eli tästä: https://www.magpul.com/products/zhukov- ... -ak47-ak74.

Ajattelin kysäistä täällä, että onko kenelläkään kokemusta tuosta? Livenä en tuota ole vielä päässyt näkemään. Ja onko kenellekään kokemusta tuon sovittamisesta airsoft aseeseen? Ajattelin siis että ensin hommaisi tuon ja kokeilisi muovikuularuiskun kanssa toimivuutta.
"We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further"
https://nobleandblue.wordpress.com/

Madiaz
FNG

Re: Magpul Zhukov etutukki

Viesti Kirjoittaja Madiaz » To Heinä 07, 2016 11:30 am

Kaverilla on tollanen Romakissa. Ihan jepa, mut ei mitenkään maata mullistava systeemi. Ota huomioon että sun pitää tuhota aakoon etukahvan kiinnike edestä. Tämä tarkoittaa siis että et tule saamaan siihen muun mallista etukahvaa enää kiinni. Jos meinaat muovikuulaimeen sovittaa, niin kuvittelisi että saii fiksuiten mahdollisimman lähelle oikean tygin rakenteen omaavaan E&L tai uudempaan VFC tai LCT malliin.

Btw, Ak on mitä loistavin vekotin siihen mihin se on tarkoitettu. Sopiva ryntöpyssy etäisyyksille 0-300 metriä. Toimii SRA:ssa aivan loistavasti. Kantsii kuitenkin panostaa siihen aakoohonki. Parhaita mitää suomesta saat ovat izmashin ak100 sarjaan perustuvat Saiga MK/M3 vekottimet sekä juuri useimpiin liikkeisiin tullut Vepr-km. Ne on mitä ilmeisimmin vanhoja Real deal akm:iä, jotka kaivettu jostain varastojen perukoista ja sivilisoituja. Valmistajana voi olla Tula, Izmash tai Molot.

Vinkkinä vielä, että Ultimak ja microaimpoint on paras optiikkakombo AK:oihin tähän mennessä. Sivukiilapaskat ei kestä.

Dodgy
FNG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dodgy » To Heinä 07, 2016 5:36 pm

Aivan loistavia neuvoja, kiitos Madiaz! Juurikin tuollasta VEPRiä olin ajatellut ja samalla laittaa vaihtaen vanhan softi Coltin johonkin parempaan AK softireplikaan käsittelytreenausta varten. Ja hyvä kuulla joskus vähän tämänkin puolista kommenttia AKsta SRA käytössä! Tuntuu että yleinen mielipide on se että AR kannattaa hommata, piste, eikä sen enempää keskustelua.

Vielä tuosta Magpulin tukista: huomasinkin jostain asennusvideosta että, ne kiinnikkeet edestä pitää tuhota, mutta jotenkin pidän ajatuksesta että käden saa suoraksi piipun vartta pitkin. Lieneeköhän useimissa AK kiskohärpäkkeissä vaatimuksena tuo etukahvan kiinnityskohta asennusta varten, jos vaikka myöhemmin mieli tekeekin vaihtaa? No kuitenkin, ehkä ensin kokeilen kuulapyssyllä ja sitten hommaan tulevaan kivääriin kanssa, mikäli alkaa tuntua hyvältä.
"We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further"
https://nobleandblue.wordpress.com/

Madiaz
FNG

Viesti Kirjoittaja Madiaz » Pe Heinä 08, 2016 6:34 am

Harvemmat vaativat ton biitin tuhoamisen. Ota kuitenkin huomioon, että aakoohon ei niin vain vaihdeta uutta palikkaa jos tekee mieli palauttaa orggis kuntoon.

Monet tyksii noista arskoista, koska ne ovat todella helppoja ampua ja palikkaa on helposti sekä yleisesti saatavilla. Pieni rekyyli ja aseen mekaaninen tarkkuus on hyvä. Kummatkin on kivoja vekottimia ja lopulta kannattaa hankkia molemmat. :twisted:

Toi Haleyn ja Costajan mouhottama käsi pitkälle etutukilla on ihan jepa työkalu rekyylin hallintaan. Mutta tuskin Ak normaalissa kokoonpanossa jää liian lyhkäseks edes tuohon tekniikkaan, ellet ole tuollainen yli 2 metrinen ihmishirviö. Itse pidän etukahvasta ihan edestä alkaen kiinni samalla kun tuen peukaloa microäimää vasten. Surefiren lampn olen sijoittanut siten, että en vahingossakaan saisi peukaloa menemään microäimän eteen.

Vastaa Viestiin