Yleisön pyynnöstä kasasin lyhyesti muutamat mietteet kotelon käytöstä. Päivittelen myöhemmin tähän lisää, jos minulle herää ajatuksia ja toivon, että muut käyttäjät liittävät omiaan, koska tiedän näitä liikkuvan muillakin kuin minulla. Kotelo on facebookistakin löytyvän EDC survival toolsin, "puuha-Jannen" käsialaa. Linkki facebook sivulle.
Markkinoilla ei ole kovinkaan paljon fiksuja koteloita kyseiselle puhelimelle vaikka käyttäjiä on paljon. Näinpä päädyin valitsemaan itselleni omaan silmään parhaalta vaikuttavan.
Kotelo on tehty perinteiselle virvelle (AIRBUS THR880i). Erilaisia kiinnitys ja värimahdollisuuksia on useita. Myös se miten päin puhelin on kotelossa on päätettävissä eri malleissa. Suomeksi tarkoittaen onko näyttö vaiko puheryhmienvaihtorulla esillä. Kiinnitys mahdollisuuksia on molle-kiinnikkeistä ITW vyöklipsiin riippuen mallista.
Käyttöä kotelo on nähnyt nyt noin kuukauden päivät. Pohjasta löytyy läpivienti, mikä mahdollistaa korvakuuloke-mikrofoniin käyttämisen. Kotelo on erittäin jämäkkä ja puhelin pysyy siinä tiukasti. Tämä on kortin kääntöpuoli. Joudun säätämään puhelimella paljon kaikkea vähän väliä, mikä vaatii sen poistamista kotelosta. Koska se on hyvin tiukka, joudun näkemään siihen hieman vaivaa. Usein nopeaa hetkeä varten työnnän puhelimen vain noin puoliksi kotelon sisään, jossa se pysyy ihan tarpeeksi tiukasti kiinni. Poistaessani puhelinta kotelosta, työnnän sen yleensä pohjasta ylöspäin. Olen huomannut tämän ehkä parhaimmaksi tavaksi. Positiivista on kuitenkin huomata, että nykyään puhelin on helpompi ottaa kotelosta kuin alussa. En tiedä onko syy kotelossa vai käyttäjässä. Kuvia kotelosta katsellessani ajattelin rullan esillä olon olevan erittäin hieno asia, mutta oikeasti se tuntuu ottavan vähän väliä johonkin kiinni ja vaihtavan kanavaa vahingossa. Myös sivunäppäimet ovat käytettävissä puhelimesta sen ollessa kotelossa.
Omassani on kiinnityksenä ITW:n metallinen vyöklipsi. Klipsissä ei ole mitään varsinaista erillistä lukkoa mikä pitää avata, vaan on perinteisemmän vyöklipsin tyylinen. Ensimmäisen kerran kun hyppäsin sohvalle rötväämään lensi kotelo puhelimineen vyöltä pois. Tämän jälkeen päädyin lukitsemaan klipsin nippusiteellä, jotta vastaavaa ei pääse tapahtumaan uudestaan. Kotelo pääsee pyörimään klipsin ympärillä 360 astetta. Tämä on ehkä kotelon parhaimpia keksintöjä. Erittäin loistava idea varsinkin kotelon ollessa vyöllä ja työhön kuuluessa paljon autossa istumista. Kotelo kääntyy tai sen pystyy kääntämään itse sivulle mikä helpottaa ahtaissa tiloissa toimimista. Pidän itse myös suuresti siitä, että puhelimen antennin yläpää on vyön tasolla, jolloin kotelo itsessään roikkuu hieman alempana "lowride" tyylisesti.
Muille käyttäjille huomioksi, että ITW metallinen klipsi on hieman liian lyhyt käytettäväksi 2" tappeluvöiden kanssa. Sain juuri ja juuri siihen tarpeeksi tiukasti kiinni nippusiteen, mutta nyt toimii kuin unelma. Käytän TT duty belt ja HSGI vyöpaneeli yhdistelmää varustevyönä. Vaikka viestistäni on voinut saada hieman kriittisen kuvan, niin kokonaisuudessaan olen koteloon ollut varsin tyytyväinen. Pääasiassa sen olemassa oloa ei edes huomaa ja virve kulkee silti mukana turvallisesti. Nämähän ovat tärkeimmät ominaisuudet kotelolle. Voin suositella lämpimästi koteloa muille virvenkantajille ja kenties hieman miettimään millaisia asioita haluaisi kotelossa muuttaa. EDC Jannen kanssa on helppo ja miellyttävä asiaa pohtia ja hän mieluusti kotelosta tekee käyttäjän toivoman. Liitän loppuun kasan kuvia.
Kydexinen Virve-kotelo mallia EDC Janne
I live for this shit!
Til Valhall!
Who Dares Wins
Til Valhall!
Who Dares Wins
- Kartoon
- Team member
- Been thanked: 1 time
Re: Kydexinen Virve-kotelo mallia EDC Janne
Kiitokset tästä.
Itelle toi rullan esillä olo on tosi jees koska radio kulkee poikkeuksetta tossa olalla eikä siksi ota mihinkään kiinni, ja oikeastaan ainut mitä yleensä joutuu radiossa räpläämään on rulla ja äänenvoimakkuus. Eli mieluiten tingin nimenomaan ton puhelinpuolen käytettävyydestä, kun yleensä jostain pitää tinkiä.
Itelle toi rullan esillä olo on tosi jees koska radio kulkee poikkeuksetta tossa olalla eikä siksi ota mihinkään kiinni, ja oikeastaan ainut mitä yleensä joutuu radiossa räpläämään on rulla ja äänenvoimakkuus. Eli mieluiten tingin nimenomaan ton puhelinpuolen käytettävyydestä, kun yleensä jostain pitää tinkiä.
For the strength of the pack is the wolf, and the strength of the wolf is the pack.