Suomen puolustusvoimat
- McKone
- Veteraani
- Been thanked: 11 times
MPL15:n repun "pika"irrotussoljet = Vade Retro Satanas!
Täydellinen esimerkki siitä mitä syntyy kun osaamaton ja kyvytön tekevät yhteistötä kokemattoman ja näköalattoman kanssa. Samaa periaatetta noudattaa koko reppu.
Täydellinen esimerkki siitä mitä syntyy kun osaamaton ja kyvytön tekevät yhteistötä kokemattoman ja näköalattoman kanssa. Samaa periaatetta noudattaa koko reppu.
"The man who thinks he can and the man who thinks he can't are both right.”
Henry Ford
Henry Ford
- CV9030FIN
- Veteraani
- Been thanked: 22 times
Re: Suomen puolustusvoimat
Melkoisia kommentteja taas. No toivottavasti itse hakeudut kokoajan aktiivisesti niihin hommiin joissa näihin pääsee vaikuttamaan kun tiedät paremmin...McKone kirjoitti:MPL15:n repun "pika"irrotussoljet = Vade Retro Satanas!
Constantem Decorat Honor
Tuli viime viikko pyörittyä Haminassa saman repun kanssa. Yllättävän hyvähän tuo repun konsepti on, mutta tosiaan nuo pikasoljet ei saanut itseltäkään ihan varauksetonta vastaanottoa. Aika paljon pitäisi käyttö treenata, ennen kuin irtoaisi hukkumiskuoleman partaalla.MaK kirjoitti:Olin viime viikon KH:ssa, ja mukana pyörivät nämä reput: MPL-reppu
Ei se siitä.
-
- Mr. DIY
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 36 times
Et satu olemaan kaveri, jolla on 14kg parta ja jota nimitin jihadistiksi?pstj kirjoitti:Tuli viime viikko pyörittyä Haminassa saman repun kanssa. Yllättävän hyvähän tuo repun konsepti on, mutta tosiaan nuo pikasoljet ei saanut itseltäkään ihan varauksetonta vastaanottoa. Aika paljon pitäisi käyttö treenata, ennen kuin irtoaisi hukkumiskuoleman partaalla.MaK kirjoitti:Olin viime viikon KH:ssa, ja mukana pyörivät nämä reput: MPL-reppu
Jollain kuvia/ kokemusta "henkilökohtaisesta naamioverkosta"? Eli siitä pieneen nyssäkkään pakkautuvasta naamioviitasta? Omaan projektiin liittyen rakenne kiinnostaa.
- Capt
- Quiet Professional
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Viesti:
Semmoinen riepu... Aukot käsille ja sitten hupun tapainen yhdestä kulmasta virittelyllä.
- McKone
- Veteraani
Toivon puolestani että sinä hakeudut ja pääset niihin hommiin joissa välineitä, vaikkapa MPL15:ta, käsitellään ja käytetään satoja tunteja erilaisissa maasto- ja sääolosuhteissa. Minun näkemykseni po. repun ominaisuuksista perustuvat nimittäin ihan oikeaan käyttöön ja kehitystyössä mukana olemiseen eivätkä toimiston nurkissa nailonin räpläämiseen.CV9030FIN kirjoitti:No toivottavasti itse hakeudut kokoajan aktiivisesti niihin hommiin joissa näihin pääsee vaikuttamaan kun tiedät paremmin...
Vaikka aihe tarjoaisikin herkullisen mahdollisuuden henkilöäkohtaiseen nokitteluun ehdotan että keskitymme itse reppuun ja mikäli katsot kompetenssisi riittävän kerrot miksi olen väärässä ja miksi kyseinen reppu on edes yhdeltä ominaisuudeltaan kelvollinen hintaansa nähden.
Henry Ford
Henry Ford
https://www.facebook.com/maavoimat/post ... 8197156234
Mikäs ase taaimmaisella kaverilla mahtaa olla kannossa? Lippaan muoto viittaisi 5.56 NATO:on ja muutenkin aika AR/M4-mainen profiili vai näenkä harhoja?
- Capt
- Quiet Professional
- Has thanked: 2 times
- Viesti:
Scar-l, eli suomalaisittain erikoisjoukkojen partioasejärjestelmä. Eka kuva missä on näkynyt kys. ase.
Sama miesMaK kirjoitti: Et satu olemaan kaveri, jolla on 14kg parta ja jota nimitin jihadistiksi?
Ei se siitä.
Olen tässä etsimässä hyvää TCCC-laukkua/taskua taistelupelastajan tarpeisiin. Eli olisi saatava mahtumaan enemmän tavaraa mukaan kuin perus IFAK:n. En tykkää perus reisihässäkkä systeemistä eikä partioreppu/EAreppu ole vaihtoehto. Olen päätynyt jonkinlaiseen vyölaukkuun, jonka voi aina tarvittaessa pyöräyttää eteen esim. auto/ hoitotilanne ja muuten pitää selän puolella. Toi Tactical Tailor First Responder Bag vaikuttaa aika täydelliseltä. Onko kellään kokemusta? Onko kyseinen varuste hyväksytty PV sotavarusteeksi? Olen kuullut, että viranomaiset käyttävät kyseistä laukkua jonkin verran. On käytössä ilmeisesti ainakin alustarkastusosastolla jne.
- McKone
- Veteraani
TT:n vyölaukkua on käytössä PV:llä useammallakin eri pumpulla, samoin Karhulla. Sotavarusteeksi sitä ei ole hyväksytty kuten ei suurta osaa muutakaan intin kamoista. Nykyisin sangen raskassoutuinen sotavarustehyväksyntäprosessi käynnistetään vain aseille ja sen sellaisille. Muiden varusteiden osalta tehdään käyttöön hyväksyntä tai ei sitäkään. First Responder Bagin osalta en ole nähnyt mainintoja lainkaan mutta toisaalta en käytäkään kaikkea aikaani hyväksymisasikirjoja vahtaamalla.
Henry Ford
Henry Ford
-
- Green
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 3 times
Käytäntö on osoittanut tuon TT:n, tai jonkun vastaavanlaisen laukun suht koht optimaaliseksi Taistelupelastajan roippeille. Toki ratkaisuja tähän tarpeeseen on niin paljon kuin käyttäjiäkin, mutta kovin pahasti metsään et mene tuolla vaihtoehdolla. Jos niihin Uudenmaan MAAKKeihin liityttyäsi joku napisee sulle sun OMASTA TST-PELASTAJAN LAUKUSTA, niin suosittelen vaihtamaan muualle sellaisen alaisuudesta. Noin vitusti ohi pointista ampuva kaveri on tilanteessa kenties hengenvaarallinen.
Viimeksi muokannut StaG, Su Marras 27, 2016 11:29 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Green
- Has thanked: 5 times
Mä oon käyttänyt PPOHMAAKK harjoituksissa ospreyn ifakkia suihkittuna vihertäväksi ilman ongelmia, vaikken TST-pelastaja olekkaan. Oon toki yleensä harjoitulsen johdolle (mikäli eivät tuttuja) käynyt esittäytymässä, että olen ensihoitaja nönnöö jokilaaksojen pelalta ja mulla on oma ea pakkaus mukana tetsarissa/repussa jos oikeasti sattuu.. Ongelmia ei oo ollu, kiitosta kylläkin.
- CV9030FIN
- Veteraani
- Been thanked: 22 times
Ei muilla kun kuperkeikkamiehillä.StaG kirjoitti:No nyt on nopeeta meininkiä. TKIV2000:kin keventynyt perseestä taittoskeletukkiin!
Constantem Decorat Honor
-
- Green
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 3 times
Sanomattakin selvääCV9030FIN kirjoitti:Ei muilla kun kuperkeikkamiehillä.StaG kirjoitti:No nyt on nopeeta meininkiä. TKIV2000:kin keventynyt perseestä taittoskeletukkiin!
Psst, Tkiv2000 taittoperällä on hieman painavempi kuin ilman. Muuten toi perä on ihan hyvä säädöiltään ja käytettävyydeltään.StaG kirjoitti:No nyt on nopeeta meininkiä. TKIV2000:kin keventynyt perseestä taittoskeletukkiin!