Kiitos rutkasi kuvista! Vahvistaa omia epäilyjäni erään pujlun myymästä vähintäänkin oudosti nimetystä 1000D cordurasta
Tämän mallikuvan kangas on nimeltään Desert Marshal M256. Kuvion yhtäläisyyden bongasin jo toisaalta, josta ei ollut ihan täyttä varmuutta onko se AOR. Kun tuota sun kangasta vertaa, niin uskaltaisin väittää että kuviointi ainakin on samalla sapluunalla tehty, sillä toistoja huomaa merkittävästi (joskin ilmeisesti nopalla arvottavia satunnaia muutoksia, mutta pääkuviointi mielestäni sama). Helpoten ehkä kun loittaa salapoliisityön tuosta kahdesti näkyvästä hieman T muotoisesta tummimmasta läntistä about kuvan keskilinjalla vaakatasossa.
Otin yhteyttä kauppaan ja vastaus oli, että tämä heidän desert marshal (eli yllä kuvassa) on Dmarpattia ilman USMC logoja ja siksi nimetty näin. Otin kuitenkin kokeeks läntin sitä, niin saa nyt nähä mitä tulee. Polte tilata enemmän oli vähintäänkin valtava ja lähtee kyllä heti uus tilaus meneen, jos osoittautuu oikeeks. Kyseessä kuitenkin vähintäänkin harhaanjohtava kuva, jos kyseessä todella on Dmarpat. Pikkukuvista on kuitenkin hankala sanoa, kun ei oikein osaa arvioida miltä etäisyydeltä kuva on otettu yms.
Vertailuksi Desert marpat corduraa saman kaupan sivuilta:
On tääki kyllä aika hupaisaa, kun suurennuslasin kanssa saa ettiä eroja joittenki kankaitten välillä ja toinen on iha out ja toinen vieläki melko hinnoissa
E: Nyt kun ilmeisesti enemmänkin ompeluskuume saanu täällä alaa niin, jos jollain täällä on tietoa mistä aor1/aor2 corduraa sais 500D tai 1000D, niin oisin enemmän ku kiitollinen tiedosta!
DIGI2
- Black Knight
- Veteraani
Re: DIGI2
Your welcome! Hyvä jos olivat avuksi.
Mun silmään tuo M256 näyttää ehkä hivenen enempi MARPATille. Ihan vaan siksi, että tuota kaikkein tumminta ruskeaa näyttäis olevan enempi ja isompina läiskinä, ku AOR:ssä. Mut tää on toki vaan mun silmieni mielipide ja MARPAThan on IMHO muutenkin hyvin lähellä AOR:ää.. Tämmöisiä vertailuja tehdessä pitäis kyl olla kaikki kankaat vierekkäin saman kameran alla. Sillai sais niinku ehdottoman luotettavan vertailukohdan. Sitte semmoinenki juttu tulee mieleen, että maastokuvio X Corduran pinnassa näyttää varmaan erilaiselta, ku sama kuvio NyCo-kankaassa.
Mun silmään tuo M256 näyttää ehkä hivenen enempi MARPATille. Ihan vaan siksi, että tuota kaikkein tumminta ruskeaa näyttäis olevan enempi ja isompina läiskinä, ku AOR:ssä. Mut tää on toki vaan mun silmieni mielipide ja MARPAThan on IMHO muutenkin hyvin lähellä AOR:ää.. Tämmöisiä vertailuja tehdessä pitäis kyl olla kaikki kankaat vierekkäin saman kameran alla. Sillai sais niinku ehdottoman luotettavan vertailukohdan. Sitte semmoinenki juttu tulee mieleen, että maastokuvio X Corduran pinnassa näyttää varmaan erilaiselta, ku sama kuvio NyCo-kankaassa.
Cortana: "You got an escape plan?"
Master Chief: "I thought I'd try shooting my way out."
- Black Knight
- Veteraani
Vielä tämmöinen kuva analysoitavaksi:
Vasemmalta oikealle: Propper MARPAT, Crye AOR1 Field Shirt ja Crye AOR1 Combat Shirt. Field Shirtin päällä Eaglen Smoke-tasku ja frag-tasku. Äärimmäisenä oikealla alhaalla LBT 330D Corduraa ja ylempänä Cryen vastaava tavaraa.
Tuo just tuon smoke-taskun yläpuolella olevat T-kirjaimen mallinen kuvio toistuu hieman eri muodossa näissä kaikissa. Mitä enempi mä näitä ny hiplailen sitä enemmän tulee tunne mallia "samaa kamaa hivenen eri väreillä", koska ainoa asia mikä näitä erottaa, on AOR:n hieman "pinkihtävämpi harmaa" yleissävy. MARPAT on selkeesti kaikkia muita kellertävämpi. Eron kyl huomaa kunnolla vasta sitte, ku laittaa kankaat vierekkäin. Toki mulla ei oo MARPATista muita vertailukohtia, ku nää MCCUU-puvut. Tiiä sitte, josko FROG eroaa siitä jotenki.
Vasemmalta oikealle: Propper MARPAT, Crye AOR1 Field Shirt ja Crye AOR1 Combat Shirt. Field Shirtin päällä Eaglen Smoke-tasku ja frag-tasku. Äärimmäisenä oikealla alhaalla LBT 330D Corduraa ja ylempänä Cryen vastaava tavaraa.
Tuo just tuon smoke-taskun yläpuolella olevat T-kirjaimen mallinen kuvio toistuu hieman eri muodossa näissä kaikissa. Mitä enempi mä näitä ny hiplailen sitä enemmän tulee tunne mallia "samaa kamaa hivenen eri väreillä", koska ainoa asia mikä näitä erottaa, on AOR:n hieman "pinkihtävämpi harmaa" yleissävy. MARPAT on selkeesti kaikkia muita kellertävämpi. Eron kyl huomaa kunnolla vasta sitte, ku laittaa kankaat vierekkäin. Toki mulla ei oo MARPATista muita vertailukohtia, ku nää MCCUU-puvut. Tiiä sitte, josko FROG eroaa siitä jotenki.
Cortana: "You got an escape plan?"
Nyt sain näytepalan käsiini. Onneski lähettivät vähän isomman palasen pyynnöstä. Kuvat on otettu kurjassa valossa salamalla ja tuo kaikista tumminruskea on luonnossa todellakin aikas tumma, muutenkin sävyt ainakin mun näytöllä kusee todella paljon ja kun näistä valokuvista vertaa, niin värit näyttävät kyllä Dmarpatille. Kuviointia tutkimalla taasen touhu menee vähän mielenkiintoisemmaksi.. Kun katselee noita ympyröidyistä kohdista, niin kuvion kyllä voi huomata ihan samaksi kun bläkkiksen kankaissa ja kuvio on juuri tuollaista tiheämpää, mikä on mielestäni ainoa selkeä ero marpatin ja aorin välillä.
Tästä ehkä hieman huomaa kuin paljon värit haalenee salamalla sikäli, kun aor2ssa tuo mustin väri todellakin on ihan sysimusta.
Tästä ehkä hieman huomaa kuin paljon värit haalenee salamalla sikäli, kun aor2ssa tuo mustin väri todellakin on ihan sysimusta.