Sain ASVAB:eista niin hyvät pisteet, että voin valita IHAN MITÄ VAAN, joten luonnollisesti valitsin tunnetun älykkyyden ja karismaattisuuden kehdon: taisteluosastot. Ei vittuakaan kiinnostanu mitkään tiedustelut, mekaanikot, lakijutut ynnä muut, joten tähän mentiin. Alunperin oli Airborne INfantry 11x mun slottina, mutta varaus vanheni ja ku olin Fort Jacksonin prosessoinnissa, vanheni se. Airbornen combat sloteiksi jäi Combat Engineer 12B ja Combat Medic 68W, joista piti ihan liian nopeasti valita. Valitsin combat engyn. Vielä on jotain tsäänssejä vaihtaa taikka ees yrittää infantryyn, mutta ainakin hyppykoulutus on luvattu. Testejä, paperisotaa ja säätämistä oli kuus kuukautta ja nyt sitten ootellaan huhtikuun 26. päivää.
Ensin on peruskoulutus ja pioneerikoulutus Fort Leonard Woodissa, Missourissa. Sen jälkeen Airborne-schooli Fort Benningissä, Georgiassa. Sit sen jälkeen yksikkösijoitus, joka mun kohalla on Viscenza Italia, Fort Bragg North Carolina tai sit joku paska mesta Alaskassa.
Palkkaa saan 1700 lollaria peruspalkkana ja sit perheestäni 1300 dollaria päälle joka kuukausi. Samaan aikaan mun kanssa menee vanha ystävä, Pekka Valtonen, joka oli 2007 vuonna intissä Leopardimiehistössä, tuli mun sohvalle ja lähtee Huhtikuun 19. päivä Fort Benningiin M1 Armored Crewmaniksi, eli 19K. Tässä ketjussa voitte kysellä kaikenlaista mitä ollaan tähän asti kohdattu, ja Pekan jutuista vastaan Pekan puolesta.
Molemmat ollaan nyt US Army Reservessä ennen shippausta.
Vannoin valan laivaston kapteenin edessä.
"I, Kalle-Erik Vähäkylä, do solemnly swear that I will support and defend the Constitution of the United States against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; and that I will obey the orders of the President of the United States and the orders of the officers appointed over me, according to regulations and the Uniform Code of Military Justice. So help me God."