Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.
Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 1:44 pm
TÄMÄN FOORUMIN KÄYTTÄJIEN, JOTKA TIETÄVÄT OLEVANSA VÄÄRÄLLÄ PUOLELLA, EI SITTEN TARVITSE LUKEA TÄTÄ PILATAKSEEN OMAA PELI-ILOAAN KIITS LOL
TÄMÄ ON NÄHTÄVÄKSI VAIN LÄNSIVALTOJEN EDUSTAJILLE, EI VENÄLÄISILLE.
HUOMIO! PÄIVITYS!
UUSI PELI JO KIIKARISSA! 24.10.2009 lauantaina! KATSO TÄMÄN KETJUN LOPPUA KOHDEN TAI TÄSTÄ LINKISTÄ: http://www.geardoluola.net/forum/viewto ... t=40#p7861
Pitää tännekkin laajentaa, kun pitäisi saada uusia tuulia purjeiden alle.
Puskaradio on saattanut öristäkin tälläisistä, ken tietää, barbie ei.
"Inkoosotien" on tarkoitus kokeilla jotain toisenlaista. Pelejä, joissa ei ole organisaatiota pelin aikana, pelit, jotka yrittävät noudattaa mahdollisimman paljon nk. tietämättömyyden verhoa, ja samalla kuitenkin tarjota varusteihmisille jotain, ettei metsässä juosta savotan reppujen ja kontion pukujen kanssa.
Pelejä on vaikea kuvailla, siksi niihin on hankala värvätä ihmisiä.
Ensimmäinen peli onnistui jotenkuten, mutta virheistä opittiin, toisesta tykkäsi suunnilleen kaikki, ja nyt toivottavasti kolmas peli olisi vieläkin parempi.
Pelin tarkoitus on siis suorittaa realistisia tehtäviä erittäin laajalla alueella, tietämättä mitään vastapuolesta, kuten esimerkiksi koska se tulee alueelle, mistä se aloittaa, keitä ne ovat ja mitä ne tekevät. Tiedustelutietoa on toki tarjottu, rajatuissa määrissä.
Tätä on vaikea kuvailla, siis voinen aloittaa heti suoralla rekryämisellä.
ALKUTILANNE:
30.3.2008, klo 0900:
Suomi on jäänyt Venäjän jalkoihin nopeassa yllätyshyökkäyksessä. Jäljellä Suomen puolustusvoimista on enää pieni kourallinen, jota
"kaartiksi" kutsutaan.
Nopeana apuna tilanteeseen kuitenkin NATO, Yhdysvallat etunenässä, on lähettänyt laskuvarjojoukkoja Saksasta tiputettavaksi ympäriinsä Etelä-Suomen maaseutua. Näiden joukkojen tarkoitus on hidastaa ja
häiritä venäläisiä, kunnes Saksan Armeijan 72nd laskuvarjopataljoona ja 3rd Panzer-pataljoona ehtii Norjan ja Ruotsin kautta apuun.
Pieni amerikkalainen maahanlaskuosasto, apunaan Suomen
kaartilaisia, on muodostanut komento- ja tarkkailupisteen Inkoon Tähtelän alueelle.
Samaan aikaan venäläiset kasaavat joukkojaan Degerön alueelle.
Ensimmäinen operaatio:
TAPAHTUMAT:
3.5.2008:
Papa Bearin AAR:
Edellisessä operaatiossa suojattava alue ja OP menettiin uhkaavan tilanteen takia. Muutamista tappioista ja epävarmuudesta vihollista kohtaan johtuneet päätökset ratkaisivat alueelta poistumisen.
Korpraali Valtonen otti osumaa liiveihinsä, ja kersantti Tahvanainen käteensä. Myös tukenamme olleet suomalaiset saivat lieviä tappioita.
Venäläisten lukumäärästä ei ole varmuutta, mutta arvio kulkee noin kahdeksan miehen kohdalla. Selvää kuitenkin on, ettei tämä partio ollut ensimmäistä hyökkäyksen aaltoa, vaan ainoastaan pieni tiedusteleva ryhmä.
Oletettavaa on, että tätä samaa reittiä pitkin, näiden tiedustelijoiden käyttämiä tietoja hyödyntäen, venäläisten pääjoukko tulee alueelle etenemään.
Komentava elin näkee ainoana vaihtoehtona vasta-iskun alueelle, tarkoituksena saada alue takaisin.
Liittolaisemme NATO:lta, englantilaiset ja saksalaiset, eivät tule ehtimään vielä tähän. Matkaa heillä on kriisi-alueelle noin tuhat kilometriä, joka ei hetkessä tule taittumaan. Turha siis luottaa muuhun ulkopuoliseen apuun, kuin Suomen armeijan rippeisiin.
Toinen peli, alkutilanne:
TEHTÄVÄT:
Olette vastuussa alueesta. Suomalaiset varusmiehet ovat teidän komentonne alla toistaiseksi. Arvioitu suomalaisjoukkueen koko: 10 miestä.
-Edetä alueelle pohjoisesta
-Tutkia mahdollinen venäläinen läsnäolo, sekä suunnittella paikalta saatavien tietojen mukaan JV-hyökkäys mahdollisia asemia kohtaan.
-Minimoida omat tappiot. Sotilaiden turvallisuus on ensimmäisellä sijalla!
ETENEMINEN:
Alueelle voidaan edetä Alphha, Bravo, Charlie tai Delta pistettä myöten. Ruksilla on merkattu edellinen OP, Nybacka.
Pelin kulku ja lopputilanne:
Erittäin tiivistetysti Papa Bearin AAR:
Turpaan tuli, armoton tappio. Ryssiä arviolta 30-50 henkeä. Paikalla tavattu tyhjästä ilmestyneet englantilaiset SAS-joukot, joita ei alueella pitänyt ollakaan. Vetäydytty 4.5 kello 1800 illalla.
Tässä siis edelliset pelit. Operaatioissa oli mukana seuraava ryhmäkokoonpano amerikkalaisilla. Pieniä virheitä voi olla, siitä on jo tovi aikaa.
101st Airborne Rangers:
PAPA BEAR: Pekka Valtonen
Alpha Team:
RJ: Kalle-Erik "Sgt.Wulf" Vähäkylä
Tommi-Henrik Vähäkylä
Santeri "flierg" Piipponen
Sampsa "Samp_sa" Mikälie
Markus "MarkusL" Lumme
Sari Janhonen
Ville Naukkarinen
Bravo Team:
RJ: Ari "Windi^" Lindberg
Petri "Damarius" Bergroth, RJ
Tommi "Antihilator" Helin
Lassi "Jackal" Lahti
Juho "PedoJ" Sjöberg
Tatu "Xamor" Bergroth
Ensimmäisissä peleissä oli huomattavia kurinpidollisia ongelmia A-ryhmällä. Niistä karkeasti noin 50% karsittiin pois peliä seuranneen BootCampin aikana. Tokassa operaatiossa B-ryhmän palaute oli suunnilleen "paljon parempi, mutta paaaljon petrattavaa". Windi kuvaili porukkaa apinalaumaksi, ja osui oikeaan. Pahimmat rasavillit on nyt saanu kenkää näiden pelien kokoonpanosta, ja todennäköisesti mahdollisen pelin tullessa voi ihmiset, joilla ei sopivia varusteita ole, ottaa amerikalaisten puolelta, minun tarjoten heille kamat, joita nämä oman elämänsä sankarit eivät käytä.
Tällä hetkellä peruslinjaus, joka on vähimmäisvaatimus, on:
-Army Combat Uniform, armeijan malli, eli velcrot.
-Ruskeat kengät
-Päähine ACU:n värisenä, mieluusti, erittäin vahvasti suositeltuna MICH-kypärä, ilman huppua tai hupun kanssa.
-Interceptor Body Armor, IBA-suojaliivi, joko ACU:na, WL:nä tai 3colina. Korkea-arvoisemmille käy myös PACA ja PC-yhdistelmä.
-Amerikkalainen ase. M14, M4, M16, M9, M249 tai AT-4
Interceptorista täytyy todennäköisesti tinkiä. Mielipiteitä otetaan vastaan.
KOLMAS OPERAATIO
04.10.08.
Lyhyesti, muokkaan lisää jahka kerkiän.
Tilanne:
Amerikkalaiset lyöty takaisin alueelta kahdesti, venäläisten pääjoukot etenevät massoittain. 101st Divisioona suorittaa vetäytymistä luoteen suuntaan alueelta.
Vielä viimeisen kerran. Pelit ovat hyvin minimalistisesti selostettuja. Teille ei kerrota, keitä vastapuoli on, tai mistä ne tulevat, saatikka kuinka monta niitä on. Ette edes tiedä, koska ne saapuvat pelipaikalle. Mosat tietää tehtävistään, mitä ja missä suunnassa, ja siihen se jää. Mistään viholliseen liittyvästä ei kerrota, pelialueen rajoja ei ole ja minne vain saa mennä, miten vain saa edetä kohteeseensa. Viime pelissä vedettiin ninjana siivili-Pickupilla, jotta ryssät ei kiinnittäisi huomiota. Nyt on siis mahdollisuus tuoda oma auto peliin.
Koko Inkoon Tähtelä tietää tyhmistä pyssyleikeistä, ja noin 99% 15km^2 alueesta on kokonaan käytettävissämme. Tietenkään tälläiseen peliin ei tarvita edes murto-osaa alueesta, mutta ymmärrätte pointin.
Editoin lisää, jahka duunista pääsen kotiin.
JA JOTTA OLISI VIELÄ YKSI ASIA, JOLLA OLLA ERILAINEN, ON OLEMASSA INKOOSOTIEN SÄÄNNÖT:
Ikäraja:
Ei ikärajaa, hommahan toimii naamaraja-periaatteella.
Viritysrajat:
Pelissä ei ole viritysrajoja
Suojalasit:
Mitkä tahansa kestävät, hyväksi todetut lasit kelpaavat.
Ampuminen aseella:
Ei mitään rajoituksia. Kulman takaa, täyttä sarjaa silmät kiinni on hyväksyttävää.
Pelissä toivotaan kuitenkin tietynlaista "mikä on realistista"-ajattelua.
Esimerkkinä Alpha-ryhmä edellisessä pelissä ei edennyt suoraan avointa peltoa pitkin vihollista päin, sillä oikea kivääri kantaisi pellon laidalle.
Haavoittuminen ja kuoleminen:
Haavoittuminen ja kuoleminen: Pelissä ei voi koskaan KUOLLA. Osuman saadessaan pelaaja haavoittuu. -Haavoittunut voi itse edetä raahautuen ja pystyy ampumaan. Haavoittunut voi palata normaalitilaan kun taistelu hänen läheisyydessään on ohi. Haavoittunut ei kuitenkaan ole täysin toimintakykyinen, joten hän ei voi huijata vastustajia/näytellä toimintakyvytöntä. Haavoittumisen pitää näkyä pelaajan toiminnassa!
-Jos haavoittunut saa uuden osuman, hän menee toimintakyvyttömäksi. Toimintakyvytön ei voi ampua, mutta raahautuminen, huutaminen ja kivun näytteleminen on sallittua (Ei kuitenkaan ylilyövästi!) Tällöin asetoverien ON evakuoitava haavoittunut pois taistelusta, esim. JSP:lle. Haavoittunut voi palata takaisin peliin noin 20 minuuttia evakuoimisen jälkeen.
Haavoittunut pitää pyrkiä evakuoimaan taistelusta! Lähellä omia OP:ita tapahtuneet haavoittumiset hoidetaan OP:lla, eli kolmensadan metrin päässä tapahtunut haavoittuminen johtaa siihen, että haavoittunut kannetaan OP:lle. Kauempana tukikohdasta tapahtuvien haavoittumisien kanssa ryhmä voi soveltaa sääntöjä parhaaksi katsomallaan tavalla.
Vangit, vangiksi jääminen ja niiden kohtelu.
Vangiksi jää, jos antautuu tai vihollinen pääsee haavoittuneen luokse. Vankeja saa kohdella kaltoin, mutta saa myös odottaa kovaa kohtelua vangittavalta. Tärkeä seikka on kuitenkin se, että mahdollisia nippareita ei laiteta liian kireälle.
Vankeja saa pitää niin kauan kuin lystää, vaikka pelin koko ajan.
Vankeja saa kuulustella, ja esimerkiksi kolmatta tuntia vankina ollut vankikin saa pikkuhiljaa ruveta puhumaan. Kyllä oikeassa maailmassa kiväärinpiippu tekee todella puheliaaksi. Vankeja ei tule kuitenkaan loputtomasti pitää ahtaissa tiloissa, ja mikäli vankeja pidetään loppuun saakka, tulee niille tarjota vangittavien puolesta ruokaa ja mahdollisuus kävellä ja käydä tarpeillaan.
Saatu vanki oikeuttaa kuuntelemaan vangin osapuolen radiota niin kauan, kuin vanki on hallussa. Jos vanki karkaa, on siitä hetkestä saakka salakuuntelu kiellettyä.
Lähitaistelu:
Lähitaistelussa on on rajoituksena potkiminen ja lyöminen. Paini on sallittua, ja lähitaistelun häviää se, joka saa bofferi-veitsestä tai on viisi sekuntia hartiat maassa. Molemmissa tapauksissa on kyseessä haavoittuminen. Lähitaistelun voi myös lopettaa aseella uhkaillen.
Kuri:
Kuri tulee olla. Käskyjä totellaan, ja ylempiä kuunnellaan. Herroitella ei tarvitse, mutta turha älämölö pitää kitkeä pois, tai se kitketään pois.
Turha spedeily yhdessä pelissä blokkaa seuraavan, ellei todella hyvää selitystä löydy.
Ruumiintarkastukset ja vankien omaisuus:
Vangit saa riisua vaikka alasti ruumiintarkastuksessa, ja tämän uhalla saa siis jemmata aseita vaikka (olemattomiin) muniinsa. Kaikki aseet, jotka ovat piiloitettu, ovat vapaasti käytettävissä. Myös vangittujen aseita saa käyttää ja kuulia tyhjentää lippaista. Akkuihin ei kuitenkaan kosketa.
Muu omaisuuden haltuunotto:
Aseita, jotka esimerkiksi nojaavat teltan seinää vasten, saa ottaa, käyttää, niistä saa tyhjentää lippaita ja laittaa lippaat viereen hujan hajan. Asetta ei kuitenkaan saa piilottaa esimerkiksi romujen alle, eikä sitä saa viedä alueelta pois. Sallittua on aseen haltuunotto esimerkiksi seinästä nojaamasta, parin telttailijan ampuminen, liikkuminen kymmenen metrin päähän, lippaan irroittaminen, tyhjentäminen ja aseen jättäminen maahan varusteineen.
Siviilit alueella:
Alueella on paljon peliin kuulumattomia siviilejä. Näitä tulee välttää kaikin mahdollisin tavoin. Jos sattuu esimerkiksi tilanne, jossa on ryhmä jenkkejä, pari siviiliä ja ryhmä ryssiä samalla tiellä, tulee molempien taistelevien ryhmien hakeutua metsään tai muuhun vastaavaan ympärillään.
“Peli Seis”-huutoja ei tule käyttää, vaan tilanne ympätään peliin, kuten vaikka taktisella uudelleensijoittumisella. Jokaisen peliin saapuvan oletetaan ymmärtävän turvallisuuden alkeet airsoftissa ja tunnistavan tilanteet niiden vaarallisuuden perusteella.
Eläytyminen:
Ainoa vaadittu elätyminen on sotilaallinen toiminta ja haavoittumisen huudot ja kiljumiset.
Muuta elätymistä ei vaadita. Kehenkään ihmiseen tai mihinkään paikkaan ei tarvitse mukautua.
Alue on Inkoo, taistelija on pelaaja itse.
Alue ei ole vaikkapa Ranskan Bretagne ja taistelija ei ole Hans Kellerfischerstassenflaugenmöchtenbaum.
Yleinen realisminhakuisuus:
Pelaajilta toivotaan “realisminhakuisuutta”. Käytännön esimerkkinä vaikkapa se, että jos edetään vihollista kohti, ei siihen käytetä peltoa, vaikka airsota-pyssy ei kantaisikaan. Oletetaan aseiden kantavan niinkuin oikeassa maailmassakin. Myös teltat tulee pystyttää näkymättömiin ilmastakin käsin. Myös yleinen “kuolemanpelko” on suositeltavaa, ellei jopa pakotettua.
Huomioitavaa on se, että vastapuoli noudattaa joiltain kohdilta hyvinkin erilaisia sääntöjä.
Loppukommentti: Huh
TÄMÄ ON NÄHTÄVÄKSI VAIN LÄNSIVALTOJEN EDUSTAJILLE, EI VENÄLÄISILLE.
HUOMIO! PÄIVITYS!
UUSI PELI JO KIIKARISSA! 24.10.2009 lauantaina! KATSO TÄMÄN KETJUN LOPPUA KOHDEN TAI TÄSTÄ LINKISTÄ: http://www.geardoluola.net/forum/viewto ... t=40#p7861
Pitää tännekkin laajentaa, kun pitäisi saada uusia tuulia purjeiden alle.
Puskaradio on saattanut öristäkin tälläisistä, ken tietää, barbie ei.
"Inkoosotien" on tarkoitus kokeilla jotain toisenlaista. Pelejä, joissa ei ole organisaatiota pelin aikana, pelit, jotka yrittävät noudattaa mahdollisimman paljon nk. tietämättömyyden verhoa, ja samalla kuitenkin tarjota varusteihmisille jotain, ettei metsässä juosta savotan reppujen ja kontion pukujen kanssa.
Pelejä on vaikea kuvailla, siksi niihin on hankala värvätä ihmisiä.
Ensimmäinen peli onnistui jotenkuten, mutta virheistä opittiin, toisesta tykkäsi suunnilleen kaikki, ja nyt toivottavasti kolmas peli olisi vieläkin parempi.
Pelin tarkoitus on siis suorittaa realistisia tehtäviä erittäin laajalla alueella, tietämättä mitään vastapuolesta, kuten esimerkiksi koska se tulee alueelle, mistä se aloittaa, keitä ne ovat ja mitä ne tekevät. Tiedustelutietoa on toki tarjottu, rajatuissa määrissä.
Tätä on vaikea kuvailla, siis voinen aloittaa heti suoralla rekryämisellä.
ALKUTILANNE:
30.3.2008, klo 0900:
Suomi on jäänyt Venäjän jalkoihin nopeassa yllätyshyökkäyksessä. Jäljellä Suomen puolustusvoimista on enää pieni kourallinen, jota
"kaartiksi" kutsutaan.
Nopeana apuna tilanteeseen kuitenkin NATO, Yhdysvallat etunenässä, on lähettänyt laskuvarjojoukkoja Saksasta tiputettavaksi ympäriinsä Etelä-Suomen maaseutua. Näiden joukkojen tarkoitus on hidastaa ja
häiritä venäläisiä, kunnes Saksan Armeijan 72nd laskuvarjopataljoona ja 3rd Panzer-pataljoona ehtii Norjan ja Ruotsin kautta apuun.
Pieni amerikkalainen maahanlaskuosasto, apunaan Suomen
kaartilaisia, on muodostanut komento- ja tarkkailupisteen Inkoon Tähtelän alueelle.
Samaan aikaan venäläiset kasaavat joukkojaan Degerön alueelle.
Ensimmäinen operaatio:
TAPAHTUMAT:
3.5.2008:
Papa Bearin AAR:
Edellisessä operaatiossa suojattava alue ja OP menettiin uhkaavan tilanteen takia. Muutamista tappioista ja epävarmuudesta vihollista kohtaan johtuneet päätökset ratkaisivat alueelta poistumisen.
Korpraali Valtonen otti osumaa liiveihinsä, ja kersantti Tahvanainen käteensä. Myös tukenamme olleet suomalaiset saivat lieviä tappioita.
Venäläisten lukumäärästä ei ole varmuutta, mutta arvio kulkee noin kahdeksan miehen kohdalla. Selvää kuitenkin on, ettei tämä partio ollut ensimmäistä hyökkäyksen aaltoa, vaan ainoastaan pieni tiedusteleva ryhmä.
Oletettavaa on, että tätä samaa reittiä pitkin, näiden tiedustelijoiden käyttämiä tietoja hyödyntäen, venäläisten pääjoukko tulee alueelle etenemään.
Komentava elin näkee ainoana vaihtoehtona vasta-iskun alueelle, tarkoituksena saada alue takaisin.
Liittolaisemme NATO:lta, englantilaiset ja saksalaiset, eivät tule ehtimään vielä tähän. Matkaa heillä on kriisi-alueelle noin tuhat kilometriä, joka ei hetkessä tule taittumaan. Turha siis luottaa muuhun ulkopuoliseen apuun, kuin Suomen armeijan rippeisiin.
Toinen peli, alkutilanne:
TEHTÄVÄT:
Olette vastuussa alueesta. Suomalaiset varusmiehet ovat teidän komentonne alla toistaiseksi. Arvioitu suomalaisjoukkueen koko: 10 miestä.
-Edetä alueelle pohjoisesta
-Tutkia mahdollinen venäläinen läsnäolo, sekä suunnittella paikalta saatavien tietojen mukaan JV-hyökkäys mahdollisia asemia kohtaan.
-Minimoida omat tappiot. Sotilaiden turvallisuus on ensimmäisellä sijalla!
ETENEMINEN:
Alueelle voidaan edetä Alphha, Bravo, Charlie tai Delta pistettä myöten. Ruksilla on merkattu edellinen OP, Nybacka.
Pelin kulku ja lopputilanne:
Erittäin tiivistetysti Papa Bearin AAR:
Turpaan tuli, armoton tappio. Ryssiä arviolta 30-50 henkeä. Paikalla tavattu tyhjästä ilmestyneet englantilaiset SAS-joukot, joita ei alueella pitänyt ollakaan. Vetäydytty 4.5 kello 1800 illalla.
Tässä siis edelliset pelit. Operaatioissa oli mukana seuraava ryhmäkokoonpano amerikkalaisilla. Pieniä virheitä voi olla, siitä on jo tovi aikaa.
101st Airborne Rangers:
PAPA BEAR: Pekka Valtonen
Alpha Team:
RJ: Kalle-Erik "Sgt.Wulf" Vähäkylä
Tommi-Henrik Vähäkylä
Santeri "flierg" Piipponen
Sampsa "Samp_sa" Mikälie
Markus "MarkusL" Lumme
Sari Janhonen
Ville Naukkarinen
Bravo Team:
RJ: Ari "Windi^" Lindberg
Petri "Damarius" Bergroth, RJ
Tommi "Antihilator" Helin
Lassi "Jackal" Lahti
Juho "PedoJ" Sjöberg
Tatu "Xamor" Bergroth
Ensimmäisissä peleissä oli huomattavia kurinpidollisia ongelmia A-ryhmällä. Niistä karkeasti noin 50% karsittiin pois peliä seuranneen BootCampin aikana. Tokassa operaatiossa B-ryhmän palaute oli suunnilleen "paljon parempi, mutta paaaljon petrattavaa". Windi kuvaili porukkaa apinalaumaksi, ja osui oikeaan. Pahimmat rasavillit on nyt saanu kenkää näiden pelien kokoonpanosta, ja todennäköisesti mahdollisen pelin tullessa voi ihmiset, joilla ei sopivia varusteita ole, ottaa amerikalaisten puolelta, minun tarjoten heille kamat, joita nämä oman elämänsä sankarit eivät käytä.
Tällä hetkellä peruslinjaus, joka on vähimmäisvaatimus, on:
-Army Combat Uniform, armeijan malli, eli velcrot.
-Ruskeat kengät
-Päähine ACU:n värisenä, mieluusti, erittäin vahvasti suositeltuna MICH-kypärä, ilman huppua tai hupun kanssa.
-Interceptor Body Armor, IBA-suojaliivi, joko ACU:na, WL:nä tai 3colina. Korkea-arvoisemmille käy myös PACA ja PC-yhdistelmä.
-Amerikkalainen ase. M14, M4, M16, M9, M249 tai AT-4
Interceptorista täytyy todennäköisesti tinkiä. Mielipiteitä otetaan vastaan.
KOLMAS OPERAATIO
04.10.08.
Lyhyesti, muokkaan lisää jahka kerkiän.
Tilanne:
Amerikkalaiset lyöty takaisin alueelta kahdesti, venäläisten pääjoukot etenevät massoittain. 101st Divisioona suorittaa vetäytymistä luoteen suuntaan alueelta.
Vielä viimeisen kerran. Pelit ovat hyvin minimalistisesti selostettuja. Teille ei kerrota, keitä vastapuoli on, tai mistä ne tulevat, saatikka kuinka monta niitä on. Ette edes tiedä, koska ne saapuvat pelipaikalle. Mosat tietää tehtävistään, mitä ja missä suunnassa, ja siihen se jää. Mistään viholliseen liittyvästä ei kerrota, pelialueen rajoja ei ole ja minne vain saa mennä, miten vain saa edetä kohteeseensa. Viime pelissä vedettiin ninjana siivili-Pickupilla, jotta ryssät ei kiinnittäisi huomiota. Nyt on siis mahdollisuus tuoda oma auto peliin.
Koko Inkoon Tähtelä tietää tyhmistä pyssyleikeistä, ja noin 99% 15km^2 alueesta on kokonaan käytettävissämme. Tietenkään tälläiseen peliin ei tarvita edes murto-osaa alueesta, mutta ymmärrätte pointin.
Editoin lisää, jahka duunista pääsen kotiin.
JA JOTTA OLISI VIELÄ YKSI ASIA, JOLLA OLLA ERILAINEN, ON OLEMASSA INKOOSOTIEN SÄÄNNÖT:
Ikäraja:
Ei ikärajaa, hommahan toimii naamaraja-periaatteella.
Viritysrajat:
Pelissä ei ole viritysrajoja
Suojalasit:
Mitkä tahansa kestävät, hyväksi todetut lasit kelpaavat.
Ampuminen aseella:
Ei mitään rajoituksia. Kulman takaa, täyttä sarjaa silmät kiinni on hyväksyttävää.
Pelissä toivotaan kuitenkin tietynlaista "mikä on realistista"-ajattelua.
Esimerkkinä Alpha-ryhmä edellisessä pelissä ei edennyt suoraan avointa peltoa pitkin vihollista päin, sillä oikea kivääri kantaisi pellon laidalle.
Haavoittuminen ja kuoleminen:
Haavoittuminen ja kuoleminen: Pelissä ei voi koskaan KUOLLA. Osuman saadessaan pelaaja haavoittuu. -Haavoittunut voi itse edetä raahautuen ja pystyy ampumaan. Haavoittunut voi palata normaalitilaan kun taistelu hänen läheisyydessään on ohi. Haavoittunut ei kuitenkaan ole täysin toimintakykyinen, joten hän ei voi huijata vastustajia/näytellä toimintakyvytöntä. Haavoittumisen pitää näkyä pelaajan toiminnassa!
-Jos haavoittunut saa uuden osuman, hän menee toimintakyvyttömäksi. Toimintakyvytön ei voi ampua, mutta raahautuminen, huutaminen ja kivun näytteleminen on sallittua (Ei kuitenkaan ylilyövästi!) Tällöin asetoverien ON evakuoitava haavoittunut pois taistelusta, esim. JSP:lle. Haavoittunut voi palata takaisin peliin noin 20 minuuttia evakuoimisen jälkeen.
Haavoittunut pitää pyrkiä evakuoimaan taistelusta! Lähellä omia OP:ita tapahtuneet haavoittumiset hoidetaan OP:lla, eli kolmensadan metrin päässä tapahtunut haavoittuminen johtaa siihen, että haavoittunut kannetaan OP:lle. Kauempana tukikohdasta tapahtuvien haavoittumisien kanssa ryhmä voi soveltaa sääntöjä parhaaksi katsomallaan tavalla.
Vangit, vangiksi jääminen ja niiden kohtelu.
Vangiksi jää, jos antautuu tai vihollinen pääsee haavoittuneen luokse. Vankeja saa kohdella kaltoin, mutta saa myös odottaa kovaa kohtelua vangittavalta. Tärkeä seikka on kuitenkin se, että mahdollisia nippareita ei laiteta liian kireälle.
Vankeja saa pitää niin kauan kuin lystää, vaikka pelin koko ajan.
Vankeja saa kuulustella, ja esimerkiksi kolmatta tuntia vankina ollut vankikin saa pikkuhiljaa ruveta puhumaan. Kyllä oikeassa maailmassa kiväärinpiippu tekee todella puheliaaksi. Vankeja ei tule kuitenkaan loputtomasti pitää ahtaissa tiloissa, ja mikäli vankeja pidetään loppuun saakka, tulee niille tarjota vangittavien puolesta ruokaa ja mahdollisuus kävellä ja käydä tarpeillaan.
Saatu vanki oikeuttaa kuuntelemaan vangin osapuolen radiota niin kauan, kuin vanki on hallussa. Jos vanki karkaa, on siitä hetkestä saakka salakuuntelu kiellettyä.
Lähitaistelu:
Lähitaistelussa on on rajoituksena potkiminen ja lyöminen. Paini on sallittua, ja lähitaistelun häviää se, joka saa bofferi-veitsestä tai on viisi sekuntia hartiat maassa. Molemmissa tapauksissa on kyseessä haavoittuminen. Lähitaistelun voi myös lopettaa aseella uhkaillen.
Kuri:
Kuri tulee olla. Käskyjä totellaan, ja ylempiä kuunnellaan. Herroitella ei tarvitse, mutta turha älämölö pitää kitkeä pois, tai se kitketään pois.
Turha spedeily yhdessä pelissä blokkaa seuraavan, ellei todella hyvää selitystä löydy.
Ruumiintarkastukset ja vankien omaisuus:
Vangit saa riisua vaikka alasti ruumiintarkastuksessa, ja tämän uhalla saa siis jemmata aseita vaikka (olemattomiin) muniinsa. Kaikki aseet, jotka ovat piiloitettu, ovat vapaasti käytettävissä. Myös vangittujen aseita saa käyttää ja kuulia tyhjentää lippaista. Akkuihin ei kuitenkaan kosketa.
Muu omaisuuden haltuunotto:
Aseita, jotka esimerkiksi nojaavat teltan seinää vasten, saa ottaa, käyttää, niistä saa tyhjentää lippaita ja laittaa lippaat viereen hujan hajan. Asetta ei kuitenkaan saa piilottaa esimerkiksi romujen alle, eikä sitä saa viedä alueelta pois. Sallittua on aseen haltuunotto esimerkiksi seinästä nojaamasta, parin telttailijan ampuminen, liikkuminen kymmenen metrin päähän, lippaan irroittaminen, tyhjentäminen ja aseen jättäminen maahan varusteineen.
Siviilit alueella:
Alueella on paljon peliin kuulumattomia siviilejä. Näitä tulee välttää kaikin mahdollisin tavoin. Jos sattuu esimerkiksi tilanne, jossa on ryhmä jenkkejä, pari siviiliä ja ryhmä ryssiä samalla tiellä, tulee molempien taistelevien ryhmien hakeutua metsään tai muuhun vastaavaan ympärillään.
“Peli Seis”-huutoja ei tule käyttää, vaan tilanne ympätään peliin, kuten vaikka taktisella uudelleensijoittumisella. Jokaisen peliin saapuvan oletetaan ymmärtävän turvallisuuden alkeet airsoftissa ja tunnistavan tilanteet niiden vaarallisuuden perusteella.
Eläytyminen:
Ainoa vaadittu elätyminen on sotilaallinen toiminta ja haavoittumisen huudot ja kiljumiset.
Muuta elätymistä ei vaadita. Kehenkään ihmiseen tai mihinkään paikkaan ei tarvitse mukautua.
Alue on Inkoo, taistelija on pelaaja itse.
Alue ei ole vaikkapa Ranskan Bretagne ja taistelija ei ole Hans Kellerfischerstassenflaugenmöchtenbaum.
Yleinen realisminhakuisuus:
Pelaajilta toivotaan “realisminhakuisuutta”. Käytännön esimerkkinä vaikkapa se, että jos edetään vihollista kohti, ei siihen käytetä peltoa, vaikka airsota-pyssy ei kantaisikaan. Oletetaan aseiden kantavan niinkuin oikeassa maailmassakin. Myös teltat tulee pystyttää näkymättömiin ilmastakin käsin. Myös yleinen “kuolemanpelko” on suositeltavaa, ellei jopa pakotettua.
Huomioitavaa on se, että vastapuoli noudattaa joiltain kohdilta hyvinkin erilaisia sääntöjä.
Loppukommentti: Huh