Sivu 1/4

Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 1:44 pm
Kirjoittaja Sgt.Wulf
TÄMÄN FOORUMIN KÄYTTÄJIEN, JOTKA TIETÄVÄT OLEVANSA VÄÄRÄLLÄ PUOLELLA, EI SITTEN TARVITSE LUKEA TÄTÄ PILATAKSEEN OMAA PELI-ILOAAN KIITS LOL
TÄMÄ ON NÄHTÄVÄKSI VAIN LÄNSIVALTOJEN EDUSTAJILLE, EI VENÄLÄISILLE.


HUOMIO! PÄIVITYS!
UUSI PELI JO KIIKARISSA! 24.10.2009 lauantaina! KATSO TÄMÄN KETJUN LOPPUA KOHDEN TAI TÄSTÄ LINKISTÄ: http://www.geardoluola.net/forum/viewto ... t=40#p7861



Pitää tännekkin laajentaa, kun pitäisi saada uusia tuulia purjeiden alle.
Puskaradio on saattanut öristäkin tälläisistä, ken tietää, barbie ei.

"Inkoosotien" on tarkoitus kokeilla jotain toisenlaista. Pelejä, joissa ei ole organisaatiota pelin aikana, pelit, jotka yrittävät noudattaa mahdollisimman paljon nk. tietämättömyyden verhoa, ja samalla kuitenkin tarjota varusteihmisille jotain, ettei metsässä juosta savotan reppujen ja kontion pukujen kanssa.
Pelejä on vaikea kuvailla, siksi niihin on hankala värvätä ihmisiä.
Ensimmäinen peli onnistui jotenkuten, mutta virheistä opittiin, toisesta tykkäsi suunnilleen kaikki, ja nyt toivottavasti kolmas peli olisi vieläkin parempi.

Pelin tarkoitus on siis suorittaa realistisia tehtäviä erittäin laajalla alueella, tietämättä mitään vastapuolesta, kuten esimerkiksi koska se tulee alueelle, mistä se aloittaa, keitä ne ovat ja mitä ne tekevät. Tiedustelutietoa on toki tarjottu, rajatuissa määrissä.

Tätä on vaikea kuvailla, siis voinen aloittaa heti suoralla rekryämisellä.

ALKUTILANNE:

30.3.2008, klo 0900:

Suomi on jäänyt Venäjän jalkoihin nopeassa yllätyshyökkäyksessä. Jäljellä Suomen puolustusvoimista on enää pieni kourallinen, jota
"kaartiksi" kutsutaan.
Nopeana apuna tilanteeseen kuitenkin NATO, Yhdysvallat etunenässä, on lähettänyt laskuvarjojoukkoja Saksasta tiputettavaksi ympäriinsä Etelä-Suomen maaseutua. Näiden joukkojen tarkoitus on hidastaa ja
häiritä venäläisiä, kunnes Saksan Armeijan 72nd laskuvarjopataljoona ja 3rd Panzer-pataljoona ehtii Norjan ja Ruotsin kautta apuun.
Pieni amerikkalainen maahanlaskuosasto, apunaan Suomen
kaartilaisia, on muodostanut komento- ja tarkkailupisteen Inkoon Tähtelän alueelle.
Samaan aikaan venäläiset kasaavat joukkojaan Degerön alueelle.


Ensimmäinen operaatio:
TAPAHTUMAT:

3.5.2008:

Papa Bearin AAR:
Edellisessä operaatiossa suojattava alue ja OP menettiin uhkaavan tilanteen takia. Muutamista tappioista ja epävarmuudesta vihollista kohtaan johtuneet päätökset ratkaisivat alueelta poistumisen.
Korpraali Valtonen otti osumaa liiveihinsä, ja kersantti Tahvanainen käteensä. Myös tukenamme olleet suomalaiset saivat lieviä tappioita.

Venäläisten lukumäärästä ei ole varmuutta, mutta arvio kulkee noin kahdeksan miehen kohdalla. Selvää kuitenkin on, ettei tämä partio ollut ensimmäistä hyökkäyksen aaltoa, vaan ainoastaan pieni tiedusteleva ryhmä.

Oletettavaa on, että tätä samaa reittiä pitkin, näiden tiedustelijoiden käyttämiä tietoja hyödyntäen, venäläisten pääjoukko tulee alueelle etenemään.
Komentava elin näkee ainoana vaihtoehtona vasta-iskun alueelle, tarkoituksena saada alue takaisin.

Liittolaisemme NATO:lta, englantilaiset ja saksalaiset, eivät tule ehtimään vielä tähän. Matkaa heillä on kriisi-alueelle noin tuhat kilometriä, joka ei hetkessä tule taittumaan. Turha siis luottaa muuhun ulkopuoliseen apuun, kuin Suomen armeijan rippeisiin.



Toinen peli, alkutilanne:

TEHTÄVÄT:

Olette vastuussa alueesta. Suomalaiset varusmiehet ovat teidän komentonne alla toistaiseksi. Arvioitu suomalaisjoukkueen koko: 10 miestä.

-Edetä alueelle pohjoisesta
-Tutkia mahdollinen venäläinen läsnäolo, sekä suunnittella paikalta saatavien tietojen mukaan JV-hyökkäys mahdollisia asemia kohtaan.
-Minimoida omat tappiot. Sotilaiden turvallisuus on ensimmäisellä sijalla!

ETENEMINEN:

Alueelle voidaan edetä Alphha, Bravo, Charlie tai Delta pistettä myöten. Ruksilla on merkattu edellinen OP, Nybacka.


Pelin kulku ja lopputilanne:

Erittäin tiivistetysti Papa Bearin AAR:

Turpaan tuli, armoton tappio. Ryssiä arviolta 30-50 henkeä. Paikalla tavattu tyhjästä ilmestyneet englantilaiset SAS-joukot, joita ei alueella pitänyt ollakaan. Vetäydytty 4.5 kello 1800 illalla.






Tässä siis edelliset pelit. Operaatioissa oli mukana seuraava ryhmäkokoonpano amerikkalaisilla. Pieniä virheitä voi olla, siitä on jo tovi aikaa.

101st Airborne Rangers:

PAPA BEAR: Pekka Valtonen

Alpha Team:

RJ: Kalle-Erik "Sgt.Wulf" Vähäkylä

Tommi-Henrik Vähäkylä
Santeri "flierg" Piipponen
Sampsa "Samp_sa" Mikälie
Markus "MarkusL" Lumme
Sari Janhonen
Ville Naukkarinen



Bravo Team:

RJ: Ari "Windi^" Lindberg

Petri "Damarius" Bergroth, RJ
Tommi "Antihilator" Helin
Lassi "Jackal" Lahti
Juho "PedoJ" Sjöberg
Tatu "Xamor" Bergroth





Ensimmäisissä peleissä oli huomattavia kurinpidollisia ongelmia A-ryhmällä. Niistä karkeasti noin 50% karsittiin pois peliä seuranneen BootCampin aikana. Tokassa operaatiossa B-ryhmän palaute oli suunnilleen "paljon parempi, mutta paaaljon petrattavaa". Windi kuvaili porukkaa apinalaumaksi, ja osui oikeaan. Pahimmat rasavillit on nyt saanu kenkää näiden pelien kokoonpanosta, ja todennäköisesti mahdollisen pelin tullessa voi ihmiset, joilla ei sopivia varusteita ole, ottaa amerikalaisten puolelta, minun tarjoten heille kamat, joita nämä oman elämänsä sankarit eivät käytä.

Tällä hetkellä peruslinjaus, joka on vähimmäisvaatimus, on:

-Army Combat Uniform, armeijan malli, eli velcrot.
-Ruskeat kengät
-Päähine ACU:n värisenä, mieluusti, erittäin vahvasti suositeltuna MICH-kypärä, ilman huppua tai hupun kanssa.
-Interceptor Body Armor, IBA-suojaliivi, joko ACU:na, WL:nä tai 3colina. Korkea-arvoisemmille käy myös PACA ja PC-yhdistelmä.
-Amerikkalainen ase. M14, M4, M16, M9, M249 tai AT-4

Interceptorista täytyy todennäköisesti tinkiä. Mielipiteitä otetaan vastaan.


KOLMAS OPERAATIO

04.10.08.
Lyhyesti, muokkaan lisää jahka kerkiän.


Tilanne:

Amerikkalaiset lyöty takaisin alueelta kahdesti, venäläisten pääjoukot etenevät massoittain. 101st Divisioona suorittaa vetäytymistä luoteen suuntaan alueelta.




Vielä viimeisen kerran. Pelit ovat hyvin minimalistisesti selostettuja. Teille ei kerrota, keitä vastapuoli on, tai mistä ne tulevat, saatikka kuinka monta niitä on. Ette edes tiedä, koska ne saapuvat pelipaikalle. Mosat tietää tehtävistään, mitä ja missä suunnassa, ja siihen se jää. Mistään viholliseen liittyvästä ei kerrota, pelialueen rajoja ei ole ja minne vain saa mennä, miten vain saa edetä kohteeseensa. Viime pelissä vedettiin ninjana siivili-Pickupilla, jotta ryssät ei kiinnittäisi huomiota. Nyt on siis mahdollisuus tuoda oma auto peliin.
Koko Inkoon Tähtelä tietää tyhmistä pyssyleikeistä, ja noin 99% 15km^2 alueesta on kokonaan käytettävissämme. Tietenkään tälläiseen peliin ei tarvita edes murto-osaa alueesta, mutta ymmärrätte pointin.

Editoin lisää, jahka duunista pääsen kotiin.








JA JOTTA OLISI VIELÄ YKSI ASIA, JOLLA OLLA ERILAINEN, ON OLEMASSA INKOOSOTIEN SÄÄNNÖT:

Ikäraja:
Ei ikärajaa, hommahan toimii naamaraja-periaatteella.

Viritysrajat:
Pelissä ei ole viritysrajoja

Suojalasit:
Mitkä tahansa kestävät, hyväksi todetut lasit kelpaavat.

Ampuminen aseella:
Ei mitään rajoituksia. Kulman takaa, täyttä sarjaa silmät kiinni on hyväksyttävää.
Pelissä toivotaan kuitenkin tietynlaista "mikä on realistista"-ajattelua.
Esimerkkinä Alpha-ryhmä edellisessä pelissä ei edennyt suoraan avointa peltoa pitkin vihollista päin, sillä oikea kivääri kantaisi pellon laidalle.

Haavoittuminen ja kuoleminen:
Haavoittuminen ja kuoleminen: Pelissä ei voi koskaan KUOLLA. Osuman saadessaan pelaaja haavoittuu. -Haavoittunut voi itse edetä raahautuen ja pystyy ampumaan. Haavoittunut voi palata normaalitilaan kun taistelu hänen läheisyydessään on ohi. Haavoittunut ei kuitenkaan ole täysin toimintakykyinen, joten hän ei voi huijata vastustajia/näytellä toimintakyvytöntä. Haavoittumisen pitää näkyä pelaajan toiminnassa!
-Jos haavoittunut saa uuden osuman, hän menee toimintakyvyttömäksi. Toimintakyvytön ei voi ampua, mutta raahautuminen, huutaminen ja kivun näytteleminen on sallittua (Ei kuitenkaan ylilyövästi!) Tällöin asetoverien ON evakuoitava haavoittunut pois taistelusta, esim. JSP:lle. Haavoittunut voi palata takaisin peliin noin 20 minuuttia evakuoimisen jälkeen.
Haavoittunut pitää pyrkiä evakuoimaan taistelusta! Lähellä omia OP:ita tapahtuneet haavoittumiset hoidetaan OP:lla, eli kolmensadan metrin päässä tapahtunut haavoittuminen johtaa siihen, että haavoittunut kannetaan OP:lle. Kauempana tukikohdasta tapahtuvien haavoittumisien kanssa ryhmä voi soveltaa sääntöjä parhaaksi katsomallaan tavalla.


Vangit, vangiksi jääminen ja niiden kohtelu.
Vangiksi jää, jos antautuu tai vihollinen pääsee haavoittuneen luokse. Vankeja saa kohdella kaltoin, mutta saa myös odottaa kovaa kohtelua vangittavalta. Tärkeä seikka on kuitenkin se, että mahdollisia nippareita ei laiteta liian kireälle.
Vankeja saa pitää niin kauan kuin lystää, vaikka pelin koko ajan.
Vankeja saa kuulustella, ja esimerkiksi kolmatta tuntia vankina ollut vankikin saa pikkuhiljaa ruveta puhumaan. Kyllä oikeassa maailmassa kiväärinpiippu tekee todella puheliaaksi. Vankeja ei tule kuitenkaan loputtomasti pitää ahtaissa tiloissa, ja mikäli vankeja pidetään loppuun saakka, tulee niille tarjota vangittavien puolesta ruokaa ja mahdollisuus kävellä ja käydä tarpeillaan.
Saatu vanki oikeuttaa kuuntelemaan vangin osapuolen radiota niin kauan, kuin vanki on hallussa. Jos vanki karkaa, on siitä hetkestä saakka salakuuntelu kiellettyä.

Lähitaistelu:
Lähitaistelussa on on rajoituksena potkiminen ja lyöminen. Paini on sallittua, ja lähitaistelun häviää se, joka saa bofferi-veitsestä tai on viisi sekuntia hartiat maassa. Molemmissa tapauksissa on kyseessä haavoittuminen. Lähitaistelun voi myös lopettaa aseella uhkaillen.

Kuri:
Kuri tulee olla. Käskyjä totellaan, ja ylempiä kuunnellaan. Herroitella ei tarvitse, mutta turha älämölö pitää kitkeä pois, tai se kitketään pois.
Turha spedeily yhdessä pelissä blokkaa seuraavan, ellei todella hyvää selitystä löydy.

Ruumiintarkastukset ja vankien omaisuus:
Vangit saa riisua vaikka alasti ruumiintarkastuksessa, ja tämän uhalla saa siis jemmata aseita vaikka (olemattomiin) muniinsa. Kaikki aseet, jotka ovat piiloitettu, ovat vapaasti käytettävissä. Myös vangittujen aseita saa käyttää ja kuulia tyhjentää lippaista. Akkuihin ei kuitenkaan kosketa.

Muu omaisuuden haltuunotto:
Aseita, jotka esimerkiksi nojaavat teltan seinää vasten, saa ottaa, käyttää, niistä saa tyhjentää lippaita ja laittaa lippaat viereen hujan hajan. Asetta ei kuitenkaan saa piilottaa esimerkiksi romujen alle, eikä sitä saa viedä alueelta pois. Sallittua on aseen haltuunotto esimerkiksi seinästä nojaamasta, parin telttailijan ampuminen, liikkuminen kymmenen metrin päähän, lippaan irroittaminen, tyhjentäminen ja aseen jättäminen maahan varusteineen.

Siviilit alueella:
Alueella on paljon peliin kuulumattomia siviilejä. Näitä tulee välttää kaikin mahdollisin tavoin. Jos sattuu esimerkiksi tilanne, jossa on ryhmä jenkkejä, pari siviiliä ja ryhmä ryssiä samalla tiellä, tulee molempien taistelevien ryhmien hakeutua metsään tai muuhun vastaavaan ympärillään.
“Peli Seis”-huutoja ei tule käyttää, vaan tilanne ympätään peliin, kuten vaikka taktisella uudelleensijoittumisella. Jokaisen peliin saapuvan oletetaan ymmärtävän turvallisuuden alkeet airsoftissa ja tunnistavan tilanteet niiden vaarallisuuden perusteella.

Eläytyminen:
Ainoa vaadittu elätyminen on sotilaallinen toiminta ja haavoittumisen huudot ja kiljumiset.
Muuta elätymistä ei vaadita. Kehenkään ihmiseen tai mihinkään paikkaan ei tarvitse mukautua.
Alue on Inkoo, taistelija on pelaaja itse.
Alue ei ole vaikkapa Ranskan Bretagne ja taistelija ei ole Hans Kellerfischerstassenflaugenmöchtenbaum.

Yleinen realisminhakuisuus:
Pelaajilta toivotaan “realisminhakuisuutta”. Käytännön esimerkkinä vaikkapa se, että jos edetään vihollista kohti, ei siihen käytetä peltoa, vaikka airsota-pyssy ei kantaisikaan. Oletetaan aseiden kantavan niinkuin oikeassa maailmassakin. Myös teltat tulee pystyttää näkymättömiin ilmastakin käsin. Myös yleinen “kuolemanpelko” on suositeltavaa, ellei jopa pakotettua.

Huomioitavaa on se, että vastapuoli noudattaa joiltain kohdilta hyvinkin erilaisia sääntöjä.




Loppukommentti: Huh

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 2:07 pm
Kirjoittaja Sgt.Wulf
Tämä on harvinaisen sekavasti kirjoitettu, johtuen juuri siitä, että pelillä ei ole omia sivuja, tai mitään "introa".
Kysykää mitä kaikkea, tiedän kaiken.

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 2:23 pm
Kirjoittaja jojis
Ihan realistisen kuuloista, tulee oikeasti enempi mieleen hardcore milsim kuin airsoft (noin niinkuin paperilla, eri juttu voi olla sitten paikanpäällä). Tunnen monta tyyppiä jotka raivostuisivat noista säännöistä joten ihan hyvä juttu jos homma on pysynyt ns. puskaradiotasolla eikä ole lähdetty perusairsoftaajia hakemaan.

Selvennystä kaipaa seuraavat asiat:

- Miten paljon pelaajia tarvitaan, mille osapuolille ja missä varusteissa? Toisin sanoen ketä yrität tätä kautta kutsua paikalle?
- Seuraavan pelin ajankohta? Ilmeisesti sama kuin teidän kuvaukset?
- Mitä tapahtuu jos ryhmä tuhotaan täysin ja vihollinen vielä puukottaa jokaista kaulaan?
- Ajo-ohjeet, tosin tarpeellinen vasta lähempänä peliä.

Näkisin että ainoa tapa poistaa Interceptor pakko on ottaa muitakin joukkoja mukaan Airbornen rinnalle, esim. SF miehiä jolloin SFLCS (ja MLCS) varusteet sallittaisiin. Jos haluatte pysyä realistisuudessa niin kyllähän se kypärä on ihan pakollinen, eikä maksa mitään.

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 2:43 pm
Kirjoittaja Windi
Parista viime kerrasta on jääny tällaset jutut negatiivisina käteen. (Eli lue: ne mitä en mainitse lukeutuu positiivisiin ja erilaisiin asioihin jotka tekee tosta setistä ihan mageeta).

Pahin kaikista:
-Kunnon osumasäännöt. Nykyinen pissii pahasti. Otat osumaa -> makaat 15min haavottuneena (olettaen et sut on paikattu). Sitten palaat siitä paikalta peliin -> tämä sotkee vihollisen kuvioita perkeleesti. Ja taas haavoitut -> sama toistuu mutta pitemmällä ajalla. Toi kannattais vaan selkeyttää niin että parin osuman jälkeen kokoontuvat osumaa ottaneet jonnekin kauemmas "respaamaan".

Sitten se pieni mut ainakin mun possea syövä elementti:
-Yksinkertaisesti Jallu. Se kaveri ei kertaakaan ole ollut hiljaa, vinkuu ja pummii kokoajan jotain ja on muutenkin aika tuuliajolla. En mä ainakaan viitteis tuntemattomal kaverille huutaa livenä että naama kiinne. Ei se olis kauheen kivaa. Tää Pomppa jää sun hoidettavakseks.

Jatoa ajattellen ni mä kyllä haluaisin pitää tuon IBA ja kypäräpakon. Kuten jojis ehdotti (ja minäkin keväällä), että rinnalle maybe jokin erikoisosasto jolle sallitaan "erikoisemmat" suojaliivit.

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 3:57 pm
Kirjoittaja Sgt.Wulf
jojis kirjoitti:Selvennystä kaipaa seuraavat asiat:
jojis kirjoitti:- Miten paljon pelaajia tarvitaan, mille osapuolille ja missä varusteissa? Toisin sanoen ketä yrität tätä kautta kutsua paikalle?
Amerikkalaisia kaivataan, määrää ei päätetty. Halukkaat voivat rustailla vapaamuotoisia erittäin lyhyitä hakemuksia, joista sitten suunnitellaan lisää.
Mieluusti tavallisia jalkaväen mosia interceptoreissa ja kypärissä, mutta tämäkin on nyt keskustelun alla.
jojis kirjoitti:- Seuraavan pelin ajankohta? Ilmeisesti sama kuin teidän kuvaukset?
Ei päätetty, eikä ainakaan kuvauspäivä. Heikentäisi huomattavasti itse pelin menestystä palloilla huuhaillen kameroiden kanssa pisin pelialuetta, jossa voi vastapuolta jo olla.

jojis kirjoitti:- Mitä tapahtuu jos ryhmä tuhotaan täysin ja vihollinen vielä puukottaa jokaista kaulaan?
Ei ole vielä ratkaistu. Terveitä ha hyviä ehdotuksia otetaan ilomielin vastaan.
jojis kirjoitti: - Ajo-ohjeet, tosin tarpeellinen vasta lähempänä peliä.
Olemassa, samoin kuin kaikki kartat sun muut. Leenks: http://rapidshare.com/files/102840363/KARTAT.rar.html
Tuosta saa kartat niinsanotulle keskusalueelle, jossa tapahtuu kolmas operaatio, ja jossa tapahtui kaksi edellistä. Tämä jää viimeiseksi kerraksi tällä alueella, jotta maku säilyy. Alue siis vaihdetaan about 2 kilometriä pohjoiseen neljännessä rävellyksessä.
jojis kirjoitti: Näkisin että ainoa tapa poistaa Interceptor pakko on ottaa muitakin joukkoja mukaan Airbornen rinnalle, esim. SF miehiä jolloin SFLCS (ja MLCS) varusteet sallittaisiin. Jos haluatte pysyä realistisuudessa niin kyllähän se kypärä on ihan pakollinen, eikä maksa mitään.
[/quote]

Tällöinhän vaan tulee pahin airsotariesa esiin. Erikoisjoukkoja enemmän kuin mosia. Ennenkuin tukehdutte, harkitaan tätä nyt sit kuitenkin. En lupaa/kiellä mitään. Koittakaa ymmärtää, suunnilleen minä yksin vastaan tästä jutusta, jolloin kaikki asiallinen apu on tervetullutta tälläisen suunnittelussa.

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 4:01 pm
Kirjoittaja Sgt.Wulf
Windi kirjoitti: Pahin kaikista:
-Kunnon osumasäännöt. Nykyinen pissii pahasti. Otat osumaa -> makaat 15min haavottuneena (olettaen et sut on paikattu). Sitten palaat siitä paikalta peliin -> tämä sotkee vihollisen kuvioita perkeleesti. Ja taas haavoitut -> sama toistuu mutta pitemmällä ajalla. Toi kannattais vaan selkeyttää niin että parin osuman jälkeen kokoontuvat osumaa ottaneet jonnekin kauemmas "respaamaan".
Samaa mieltä täysin. Yritän koko ajan miettiä, on vain vaikea luoda peliin sopivaa, joka toimisi missään suhteessa. Apua otetaan vastaan.
Sitten se pieni mut ainakin mun possea syövä elementti:
-Yksinkertaisesti Jallu. Se kaveri ei kertaakaan ole ollut hiljaa, vinkuu ja pummii kokoajan jotain ja on muutenkin aika tuuliajolla. En mä ainakaan viitteis tuntemattomal kaverille huutaa livenä että naama kiinne. Ei se olis kauheen kivaa. Tää Pomppa jää sun hoidettavakseks.
Joo, yks yritys viel.

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 4:29 pm
Kirjoittaja jojis
Tällöinhän vaan tulee pahin airsotariesa esiin. Erikoisjoukkoja enemmän kuin mosia. Ennenkuin tukehdutte, harkitaan tätä nyt sit kuitenkin. En lupaa/kiellä mitään. Koittakaa ymmärtää, suunnilleen minä yksin vastaan tästä jutusta, jolloin kaikki asiallinen apu on tervetullutta tälläisen suunnittelussa.
Samaa mieltä kanssasi mutta mainitsemani tapa on ainoa realistinen tapa saada plate carrierit ja cirasit peliin mukaan. Joku SF osaaja pystyy täältä varmasti vääntämään riittävät varustevaatimukset jotta SF miehiin ei tule ketä tahansa missä varusteissa tahansa.
Grunt / SF tasapainoa pystyy tietty säätämään pistämällä SF:lle jonkun maksimimäärän. Uskoisin että yhden ryhmän näitä heppuja saisi täältä koottua, sellaisia ihmisiä siis joilla ei ole Interceptoria mutta jotka voivat hankkia ACU puvun tai sellaisen jo omistavat.
SF kortti eli näiden tyyppien hyväksyminen mukaan tosin kannattanee ottaa esille vasta sitten kun näyttää ettei gruntteja löydy tarpeeksi, jos kerran on halu saada lähinnä pelkkiä perusmosureja mukaan.
Tottakai jos tahdot luopua mahdollisimman realistisista varustevaatimuksista niin sitten voit päästää grunteille missä vaan kantolaitteessa.

Osumasysteemi tuntuu sinänsä realistiselta että ei kaikkia taisteluja aina jyrätä ja harvoin sitä osumasta tai parista kukaan kuolee, mutta toisaalta ei se kyllä kuulosta ollenkaan toimivalta. Välillä varmasti käy niin että joku ryhmä teurastetaan täysin (sekä softauksessa että ''band of brothersista opitussa sodassa'' minkä simuloinnilta peli kuulostaa).
Tällä hetkellä on esimerkiksi vaikea ymmärtää mitä haavoittunut tekee kun häneen osuu uudestaan ja uudestaan. Jatkaa vaivalloista ampumista jos pää ja käsi on vielä saamatta osumaa? Kyllä mä voin tulla poraamaan jonkun sarjalla sairaalakuntoon että se lopettaa ampumisen (sodassahan ei tunneta armoa), mutta se tuntuu jokseenkin epämiellyttävältä ajatukselta. Ja en tietenkään voi perääntyä tällaisesta vyörytystilanteesta koska se olisi oman sotilaskoulutukseni mukaan väärin ja epärealistista. Tietenkin te voitte esimerkiksi kieltää hyökkäykset ja muun ''tehopelaamistoiminnan'' jotta homma pysyy hanskassa.

Osuma- ja lääkintäsääntöihin voisi ottaa kuolemisen mukaan, mutta soveltaisi sitten ensin sellaisia sääntöjä mitä on joissain peleissä nähty: Kypäräosumat voi ottaa omantunnon mukaan, jos osuu suojaliiviin niin lääkintämiehen tulee repiä tetsari yltä ennen kuin pääsee hoitamaan haavoittunutta, haavoittuneena makaava ei eliminoidu mutta ei ammukaan, tai sitten ampuu mutta eliminoituu ajan tai osumien kanssa.
Tavalla tai toisella sun pitää saada tähän tasapaino pelattavuuden ja realismin välillä. Jos porukkaa on paljon ei kaikki voi mennä pelaajan oman harkinnan ja realismintajun mukaan. Ainoa tapa pitää realistisuus huipussa on jättää kuulat kokonaan pois ja tehdä tästä larppi.

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 4:43 pm
Kirjoittaja Sgt.Wulf
Säännöissä on kyllä kohta, jossa mainitaan toisen osuman lamauttavan kokonaan kaiken toiminnan, mutta ymmärrän kyllä pointin.
Saan kokoajan kaikennäköisiä ajatuksia, mutta ne ovat yhtä huonoja tai huonompia.

Osumasääntöihin pitäisi yrittää ottaa mukaan kypärät ja suojaliivit. Jonkin näköinen "finaali"-ratkaisu olisi myös hyvä, jos kokonainen osapuoli teurastetaan täysin.
Resparalli missään muodossa on kyllä luotaantyöntävä ajatus, siksi salaa toivon, että tuleva sääntö voitaisiin upottaa peliin, ilman että täytyy pyyhe päässä tallustella maagiselle taivasalueelle, josta voi lippaat ladattuina höökiä päälle.

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 4:51 pm
Kirjoittaja Sgt.Wulf
Pistetään nyt vielä tähän väliin:

Itse en kunnolla ymmärrä erikoisista erikoisjoukoista, mutta jos joillain on kiinnostusta kasata erikoisjoukkosettiä, jonka pohjana on ACU-puku, ja haluaa peliin mukaan, onnistuu se.
Ainoana ehtona on uskottava (josta itse en kunnolla osaa tuomita) superninjasetti, sekä siihen sopivia ryhmäläisiä. Yhden miehen deltoja en huoli.
Eli nyt geardoluolan siileillä on mahdollisuus osallistua peliin. Salon porukan toivoisin säilyvän interceptor-puolella.

Te voititte : (


Ainiin, viime pelissä mukaan tuli out-from-fucking-nowhere enkkuja SAS-miehiä, joista meidän omakin puoli oli yllättynyt kovasti. Kuten todettua, paljon kaikkea mageeta on luvassa.

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 5:09 pm
Kirjoittaja Sgt.Wulf
Ensimmäinen tykinruoka, yllättävästi jalkaväen puolelle:

Tomi "Tombba" Mikälie. Pistetään C-ryhmään näin aluksi.

101st Airborne Rangers:

PAPA BEAR: Pekka Valtonen

Alpha Team:

RJ: Kalle-Erik "Sgt.Wulf" Vähäkylä

Tommi-Henrik Vähäkylä
Mathias Köhler
Sampsa Aaltonen
Markus Lumme
Sari Janhonen
Ville Naukkarinen



Bravo Team:

RJ: Ari "Windi^" Lindberg

Petri "Damarius" Bergroth, RJ
Tommi "Antihilator" Helin
Lassi "Jackal" Lahti
Juho "PedoJ" Sjöberg
Tatu "Xamor" Bergroth


Charlie Team:

RJ: Astetta arvokkaampi tykinruoka

Tomi "Tombba" Immovaara
Tykinruoka
Tykinruoka
Tykinruoka
Tykinruoka

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 5:11 pm
Kirjoittaja jojis
Poikahan antaa helposti persettä :D
Ehkä kannattanee ensin kartoittaa kuinka paljon saat Interceptor miehiä mukaan. Tämäkin ketju on ollut täällä vasta pari tuntia eikä pelin päivämäärästä ole vielä edes tietoa, ei vielä kannata luovuttaa.

Jos joku erikoisjannu ryhmä muodostuu kannattaa se rekrytoida mielestäni tältä foorumilta. Siilit kannattaa pitää poissa, Army Ranger settejä ei suomalaisilla taas ole, Army SF / ''Green beret'' setit ovat varmasti paras vaihtoehto. Viimeisestä tietää ainakin Villep aika paljon ja jos joku ryhmä muodustuu voisi hän esimerkiksi määritellä siihen tarvittavat kamat.
Realistisuutta jos haetaan olisi tuolla taistelukentällä ehdottomasti muitakin kuin mosureita. Keihään kärkenä on aina erikoisjoukkoja, jotka myös lähtevät sotaan mieluummin ja ylin komento haluaa sellaisia aina taistelukentällä myös kaikkein eniten nähdä jotta lopputulos olisi oikeasti toivottu. Sellaiseksi Irakin sota on ainakin muuttunut.

Pistä säännöksi että kaverit kuolevat lopullisesti ja jäävät sitten pellolle makaamaan. :P

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 5:30 pm
Kirjoittaja Sgt.Wulf
OPERAATION KOLMAS PÄIVÄ
Ohjeistus jalkaväelle, erikoisjoukoille sitten omat salaiset.


Päivämäärä: Lauantai, neljäs lokakuuta. Toisin sanoen 04.10.08.

Paikka: Inkoon Tähtelä.


Edellisenä operaatiopäivänä IT-ohjuksesta osuman saanut C-130 ennen pakkolaskuaan pudotti alueelle laskuvarjotetussa laatikossa salaisen objektin, joka on hyvin arkaluontoinen. Koodinimi objektille "Jalkapallo".
Jalkapalloa tavoittelee todennäköisesti myös rakastettu vastapuolemme, jonka eteneminen on nyt pysähtynyt hetkeksi kantatie-51:sen toiselle puolelle. Tämä armonaika ei kuitenkaan tule kestämään kovinkaan kauaa, siksi jalkapallon hakeminen on ensiarvoisen tärkeää. On myös hyvin todennäköistä, että venäläisten tiedustelijat voivat etsiä jalkapalloa, tästä kuitenkaan ei ole olemassa varmuutta, mutta kannattaa varautua pahimpaan. Jalkaväen tehtävänä on tukea alueelle saapuvaa pientä erikoisjoukkoa, jonka tehtävänä on haltuunottaa jalkapallo. Erikoisjoukkojen lukumäärä on kuitenkin pieni, joten todennäköisesti jalkaväen osaston tulee auttaa kaikin mahdollisin tavoin etsinnöissä.
Alueelle saavutaan jalkaisin, mutta minkäänlaista sotilaskuljetusta ei ole pois, sillä oma pääjoukkomme on jo vetäytynyt alueelta, eikä virallisesti mitään joukkoja ole enää jäljellä Tähtelässä.


Insertion, 0900: Luoteesta kartan nuolien mukaisesti.

Tehtävä: Tukea erikoisjoukkoja, joiden tehtävänä on hakea jalkapallo oletetusta putoamispaikasta. Tarkka putoamispaikan sijainti tulee piakkoin. Venäläiset eivät saa saada jalkapalloa haltuun missään tapauksessa.

Extraction: Kun jalkapallo on hallussa, poistuminen luoteeseen, kohti omia perääntyviä joukkoja.


Kantatie 51 on kartan alalaitaa mukaileva punainen, joka kohoaa ylemmäksi oikealla puolen karttaa. Ruksattu paikka on edellinen OP, Nybacka, jossa sijaitsee kaksi hylättyä rakennusta.

Kuva





C-130 KONEEN REITTI.
Poikkiviivalla merkitty jalkapallon todennäköisin sijainti!

Kuva




Kysyttävää?

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 7:05 pm
Kirjoittaja Windi
Mielellään sitä itsekin näkisi mosureita niin paljoin kuin mahdollista. Mikäli jää interceptoreista roikkumaan, niin jos jollain on ylimääräsiä niin niitä voinee lainailla? Ei se järvikään soutamalla kulu. Ainakaan paljoa.

Toi medic sääntö on lähinnä epäselvä vastustajalle. Tais viimeksikin venakoilta tulla ihmettelyä. Samat säännöt molemmille, pysyy homma kaikille selkeenä ja tasapuolisena.

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 9:00 pm
Kirjoittaja Tombba
Itellä ois ylimääränen Guarderin WL OTV. Mutta vahvasti epäilen että Windi ei ole semmoista paskaa laittamassa päälleen :D

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 9:15 pm
Kirjoittaja Nappa
Älkää ruvetko persraiskaamaan tämän pohjalta, mutta kun näin hyvältä peli on saatu kuulostamaan jo suunniteluvaiheessa niin on pakko kysäistä:

Näin mariini-misenä kysyisin olisiko peliin mahdollista saada esim. yksi joukkue perus USMC-gruntteja jos kerran noita erikoisjannujakin meinataan ehkä sallia.
Vai pilaisiko tämä "realismin" tai aiheuttaisi muuten jotain epätoivottuja mietteitä?
You tell me.

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 9:17 pm
Kirjoittaja Sgt.Wulf
Tämä on ikuisessa suunnittelussa, mutta inkoosota on toteutunut jo kahdesti.

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 9:23 pm
Kirjoittaja Windi
Tombba kirjoitti:Itellä ois ylimääränen Guarderin WL OTV. Mutta vahvasti epäilen että Windi ei ole semmoista paskaa laittamassa päälleen :D
Ei tarvii ku löytyy on PB :P

Aivan sama se mulle on, kuhan näyttää autenttiselta.

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 9:26 pm
Kirjoittaja Tombba
Oho, lukasin viestis vähän huolimattomasti näköjään

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 9:37 pm
Kirjoittaja Sgt.Wulf
Tosissaan, mä kasaan ittelleni ryhmäkokoonpanot kasaan, jos/kun siitä karsitaan väkeä pois, jää multa ylimääräisiä settejä vapaiksi. Käsittäen kengistä kypärään.

Re: Inkoosota, ns. Inkoo-MilSim.

Lähetetty: Ti Elo 19, 2008 11:27 pm
Kirjoittaja Sgt.Wulf
Vielä kertaus, jos joltain jäi näkemättä.


Päivämäärä: Lauantai, neljäs lokakuuta. Toisin sanoen 04.10.08.

Paikka: Inkoon Tähtelä.