Lentovarusteet

INFOA, apua ja ohjeita projekteihin, kuvahakuihin, varustekokonaisuuksiin...
Momer
Re: Lentovarusteet

Viesti Kirjoittaja Momer » Ti Maalis 01, 2016 6:25 pm

Jep, eikös ainakin Michael Durantilla ollut Black hawkissa MP5 Somaliassa kun hänet ammuttiin alas?

MaK
Mr. DIY
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Viesti Kirjoittaja MaK » To Maalis 10, 2016 11:17 am

Kuva

Kuva

Kuva

MaK
Mr. DIY

Viesti Kirjoittaja MaK » Pe Huhti 08, 2016 9:14 am

Ukrainalaisia tee-se-itse varusteita heko-miehille:

http://www.peoplesproject.com/en/news/p ... to-pilots/

Kuva

Irlannin heko-liivi: On se kumma, että sellainen sotilaallinen suurvalta kuin Irlanti pystyy tuottamaan omalla maastokuviollaan palosuojattua corduraa, verkkoa ja hihnaa!

Kuva

Kuva

Kuva

MaK
Mr. DIY

Viesti Kirjoittaja MaK » Ma Kesä 13, 2016 1:18 pm

Lentäjätäti oli mukava kun antoi kuvata koko pelastautumisvälinekansion.

Hornetin vanhempi setti, hätäraketit ovat uudemmassa korvautuneet vilkulla ja hätälähetin uudemmalla:

Kuva

Kuva

Lentäjän ea-sarja, tässä mm. ne Stimulan-namut, jotka n. 10 vuoden välein nostattavat myrskyn iltapaskalehdissä.

Kuva

CV9030FIN
Veteraani
Been thanked: 22 times

Viesti Kirjoittaja CV9030FIN » Ma Kesä 13, 2016 5:34 pm

Ainakin Stimulanit on poistettu pakkauksista ja Dolmedit vaihdettu lievempiin.....ei niinkään iltapulu uutisoinnin vaan lisääntyneen KV-yhteistoiminnan takia = huumeiden kuljetus rajojen yli ei ole PV:llekaan mikään ilmoitusluontoinen asia.
Constantem Decorat Honor

MaahisKuningas
FNG
Has thanked: 13 times
Been thanked: 2 times

Viesti Kirjoittaja MaahisKuningas » Ma Kesä 13, 2016 9:20 pm

CV9030FIN kirjoitti:Ainakin Stimulanit on poistettu pakkauksista ja Dolmedit vaihdettu lievempiin.....ei niinkään iltapulu uutisoinnin vaan lisääntyneen KV-yhteistoiminnan takia = huumeiden kuljetus rajojen yli ei ole PV:llekaan mikään ilmoitusluontoinen asia.
Perinteisesti en näihin tietäjättietää-juttuihin puutu, mutta voitko jotain refeä tälle heittää/paikkaa jossa tämä on todettu? Olin vielä viimekuussa mukana vastaanotossa vaihtamassa muutaman vähän leväperäisesti kuitille otetun kiinteäsiipisten lentelijän vanhentuneen nelinumeropuketin (kera tuon sinettilääkeosion joka aina erikseen tarkistettiin), ja jotenkin hassulta tuntuisi että jos siellä olisi vain panacodia, miksi se erikseen aina syynättäisiin + puketin tsekkilista ainakin puhui edelleenkin metadonihydrokloridista (tod-näk. siis mainittu Dolmed), samoin lentävän henkilökunnan käyttöohje näille lääkkeille. 99% varmuudella sanon että ne huumeet oli sekä sisään- että uloskuitatuissa puketeissa yhä (sinettiosuus 100% varmuudella), ei kukaan missään kohtaa tuota jaksoa ainakaan sanonut että sisältö olisi vaihtunut tsekkilistoista poikkeavaksi vaan sen tarkistamista painotettiin ja käytön indikaatioista puhuttiin muutama sana.

Olisiko sittenkin niin että jos johonkin pidemmälle poistutaan, jaetaan sitten jotkut vähän villaisemmat puketit mukaan? Tuossakin tekstissä on maininta siittä että sisältöä rajoitetaan ohjeen ja kohdemaan mukaan, lisäksi tässä täytyy huomioida se että noihin on muistaakseni ensimmäisessä jaossa ilmailulääkärin kuittaus ohjeistukseen -> ei samanlaista lakiteknistä ongelmaa (periaatteessa voidaan katsoa tarvittaessa reseptiksi, noista tod.näk. seurantakortit jossain kuitenkin on, SOTLK:lla luultavasti).

Itse puketista: Sen verran vähän tuossa vastaanoton pukettivaihdossa olin että en muista muuta eroa kun sen että tuota sidekuutiota ei enään paketista löydy, iippo kulkee haalarin taskussa. Lisäksi pakkaus on kovamateriaalisempi kirkkaan oranssi, kannessa sarjanumero. Taittuu samantyyppisesti auki ja lukittuu velcrolla, helkkarin tiivis puketti. Kyllä mä jonkun perehdytyksen tuohon sain, mutta ei kuulunut prioriteetteihin niin pitkälle että vielä muistaisin :P
Saattoi olla että Voltarenkin oli vaihtunut johonkin toiseen tulehduskipulääkkeeseen.

CV9030FIN
Veteraani

Viesti Kirjoittaja CV9030FIN » Ma Kesä 13, 2016 10:08 pm

MaahisKuningas kirjoitti:
CV9030FIN kirjoitti:Ainakin Stimulanit on poistettu pakkauksista ja Dolmedit vaihdettu lievempiin.....ei niinkään iltapulu uutisoinnin vaan lisääntyneen KV-yhteistoiminnan takia = huumeiden kuljetus rajojen yli ei ole PV:llekaan mikään ilmoitusluontoinen asia.
Perinteisesti en näihin tietäjättietää-juttuihin puutu, mutta voitko jotain refeä tälle heittää/paikkaa jossa tämä on todettu? Olin vielä viimekuussa mukana vastaanotossa vaihtamassa muutaman vähän leväperäisesti kuitille otetun kiinteäsiipisten lentelijän vanhentuneen nelinumeropuketin (kera tuon sinettilääkeosion joka aina erikseen tarkistettiin), ja jotenkin hassulta tuntuisi että jos siellä olisi vain panacodia, miksi se erikseen aina syynättäisiin + puketin tsekkilista ainakin puhui edelleenkin metadonihydrokloridista (tod-näk. siis mainittu Dolmed), samoin lentävän henkilökunnan käyttöohje näille lääkkeille. 99% varmuudella sanon että ne huumeet oli sekä sisään- että uloskuitatuissa puketeissa yhä (sinettiosuus 100% varmuudella), ei kukaan missään kohtaa tuota jaksoa ainakaan sanonut että sisältö olisi vaihtunut tsekkilistoista poikkeavaksi vaan sen tarkistamista painotettiin ja käytön indikaatioista puhuttiin muutama sana.

Olisiko sittenkin niin että jos johonkin pidemmälle poistutaan, jaetaan sitten jotkut vähän villaisemmat puketit mukaan? Tuossakin tekstissä on maininta siittä että sisältöä rajoitetaan ohjeen ja kohdemaan mukaan, lisäksi tässä täytyy huomioida se että noihin on muistaakseni ensimmäisessä jaossa ilmailulääkärin kuittaus ohjeistukseen -> ei samanlaista lakiteknistä ongelmaa (periaatteessa voidaan katsoa tarvittaessa reseptiksi, noista tod.näk. seurantakortit jossain kuitenkin on, SOTLK:lla luultavasti).

Itse puketista: Sen verran vähän tuossa vastaanoton pukettivaihdossa olin että en muista muuta eroa kun sen että tuota sidekuutiota ei enään paketista löydy, iippo kulkee haalarin taskussa. Lisäksi pakkaus on kovamateriaalisempi kirkkaan oranssi, kannessa sarjanumero. Taittuu samantyyppisesti auki ja lukittuu velcrolla, helkkarin tiivis puketti. Kyllä mä jonkun perehdytyksen tuohon sain, mutta ei kuulunut prioriteetteihin niin pitkälle että vielä muistaisin :P
Saattoi olla että Voltarenkin oli vaihtunut johonkin toiseen tulehduskipulääkkeeseen.
Lähteenä lentäjä (HW opettaja) joka sanoi että uusissa pakkauksissa ei noita enää olisi vakiona ja kertoi syyksi tuon. Omaa kokemusta ei asiasta ole, ja toisiaan noita paketteja voi toki olla eri kokoonpanojakin eri tason lentäjille ja eri keikoille. Ei olisi ensimmäinen kerta kun olen väärässä.

EDIT: SOTLK:n järjetön hypetventilointi huumelääkkeiden osalta tuntien parin ulkomaanoperaation osalta en usko että menee ihan ilmailulääkärin "tarvittaessa" reseptillä tai sitten taaskin asiat on vaan ilmavoimissa paljon paremmin kun maavoimissa...
Constantem Decorat Honor

MaK
Mr. DIY

Viesti Kirjoittaja MaK » Ke Syys 07, 2016 3:18 pm

Mä en oikein tiedä mitä mieltä mä olen näistä, jotenkin näyttää että aseet on mukana niin kuin kesäleirille menossa...

Kuva

MaK
Mr. DIY

Viesti Kirjoittaja MaK » To Touko 04, 2017 7:57 pm

Hekolentäjät ampumassa, hip heijaa oikeissa varusteissa!

Tästä on ollut jo 10v sitten juttua, että heillä olisi mp5.

KL sille, joka tunnistaa repun. Siinä on erinäisiä taskuja kiinni, harmaat ovat lentoliivin taskuja, tuo oikealla sivulla oleva on hätälähettimen tasku.

Kuva

Kuva

Kuva

McKone
Veteraani
Been thanked: 11 times

Viesti Kirjoittaja McKone » To Touko 04, 2017 9:35 pm

Voi sitä vitutuksen määrää mikä on yhdenaikaisesti Tyrriin ahtautunut kun prinsessat ovat joutuneet ampumaan! Onneksi ei varusteita ole tarvinnut juurikaan päälle laittaa niin jotenkuten sentään jaksaa. Vielä jos reisikotelon saisi edes vähän alemmas niin kaikki olisi täydellistä...
"The man who thinks he can and the man who thinks he can't are both right.”
Henry Ford

Capt
Quiet Professional
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Capt » Pe Touko 05, 2017 5:45 am

Reput taitavat olla varustelekan pikkureppuja

MaK
Mr. DIY

Viesti Kirjoittaja MaK » La Touko 13, 2017 3:58 pm

Muutamia heko-varusteita Utista:

Tässä on ny joku kypärä ja joku pimeänäkölaite, mä en näistä sillai tiedä...

Kuva

Tässä pelastusliivin pikkutasku, kun kysyin mitä tässä virallisesti pidetään, niin vastaus. "En mä tiedä, mä pidän siellä patukoita." (Et ei kun vaan lopullista voittoa odotellessa :evil: )

Kuva

Pelastusliivin hätälähetintasku, valmistajanahan näissä on brittiläinen Beaufort ja kaikki vetoketjuista ja hihnoista lähtien paloturvallista.

Kuva

Tänne pitäisi mennä kaikki muu roju.

Kuva

Honkki
Veteraani
Been thanked: 17 times

Viesti Kirjoittaja Honkki » Pe Kesä 08, 2018 5:42 pm

Kuva

Arvauksia/tietoa miksi kopteriväki on päätynyt tuollaiseen pukuun?

Kk-pilot
Veteraani
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Viesti Kirjoittaja Kk-pilot » La Kesä 09, 2018 9:47 am

Arvaan: hekomiehet Utista, siksi MC Tropic. Erikois kytillä Snigenin haalarit kuten yleensä.

Honkki
Veteraani

Viesti Kirjoittaja Honkki » La Kesä 09, 2018 12:31 pm

Vastalause! Mutta toihan ei ole MC Tropic, eikä mun silmään näytä edes normaalilta (cryen) multicamilta. Se mun mielenkiinnon herättikin, että minkä takia ovat tuohon päätyneet. Onko puvussa itsessään jotain hekomies -ominaisuuksia?

CV9030FIN
Veteraani

Viesti Kirjoittaja CV9030FIN » Su Kesä 17, 2018 10:54 am

Honkki kirjoitti:
Arvauksia/tietoa miksi kopteriväki on päätynyt tuollaiseen pukuun?
Jaettu lentovarustevarastolta. Koneessa ei käytetä mitään ilmailuun hyväksymätöntä varustusta. Se että onko kyseessä kokeilu tavara vai ihan jo jakotavara on sitten ihan toinen juttu.

Lähetetty minun RNE-L21 laitteesta Tapatalkilla

Constantem Decorat Honor

MaK
Mr. DIY

Viesti Kirjoittaja MaK » Ti Kesä 19, 2018 5:41 pm

Mä olen tässä jo kauan epäillyt muutamien kuvien perusteella, että heko-miehistöillä on käytössä uusi liivi, johon saa luotisuojalevyn /-t, epäilen tätä:

Kaivan kohta pari lisäkuvaa, kunhan yhteys paranee...

Juttua palosuojatuista kaksiosaisista puvuista on myös ollut, toi nyt voi olla vaikka jokin brittien tai jenkkien hekopuku, hihataskusta päässee jäljille. Esim. tämä:

MaK
Mr. DIY

Viesti Kirjoittaja MaK » Ti Kesä 19, 2018 6:18 pm

Tässä vielä pari kuvaa uudesta liivistä:

Eli oisko tää, tai ehkä vähän yksinkertaistettu versio, ainakin takaa puuttuu pals-hihnaa:

MaK
Mr. DIY

Viesti Kirjoittaja MaK » Ti Kesä 19, 2018 6:30 pm

Naapurihan käyttää nykyääm näitä, entinen pieni Makarov-tasku on muuttunut isompaan Stetskin-taskuun:

Ja "aksut" edelleen mukana.

Sama myös kiinteäsiipisissä:

jma78
Tier 1
Has thanked: 6 times

Viesti Kirjoittaja jma78 » Ke Kesä 20, 2018 3:44 pm

"aksut"
??

Vastaa Viestiin