https://yle.fi/uutiset/3-11418921
Kaksi pistoolia - miksi? Löytyykö ideoita/tietoa?
Normaali kantoase siirretty vyön alta pois? Toisessa kaasupatruunaa, kumiluotia tai paremmin läpäisevää? Toista pakko kantaa, mutta mielummin käyttää jotain toista? Hieman pidemmälle viety halu välttää lippaanvaihto? Vara-aseen vara-ase? Toisen henkilön helposti käytettäväksi laitettu?
Saksan poliisin erikoisjoukot
- CV9030FIN
- Veteraani
- Been thanked: 22 times
Re: Saksan poliisin erikoisjoukot
Ns. Kilpimiehen varustus. Eli vara-ase miehelle joka käyttää pääaseena vain pistoolia eli esim sisäänmenossa kilpimies.LSa kirjoitti:https://yle.fi/uutiset/3-11418921
Kaksi pistoolia - miksi? Löytyykö ideoita/tietoa?
Normaali kantoase siirretty vyön alta pois? Toisessa kaasupatruunaa, kumiluotia tai paremmin läpäisevää? Toista pakko kantaa, mutta mielummin käyttää jotain toista? Hieman pidemmälle viety halu välttää lippaanvaihto? Vara-aseen vara-ase? Toisen henkilön helposti käytettäväksi laitettu?
Constantem Decorat Honor
-
- Team member
- Been thanked: 1 time
Voisi olla ihan looginen selitys.
- CV9030FIN
- Veteraani
Ei voi olla, vaan on.LSa kirjoitti:Voisi olla ihan looginen selitys.
Constantem Decorat Honor
-
- Team member
- Been thanked: 1 time
Sitten se on mentävä sillä.
-
- Veteraani
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
Missasin selkeästi avoimen ja rikkaan keskustelun. Jokuhan tietysti saattaisi kyseenalaistaa, että onko kyseessä kilpimies, kun on siunattu vielä SCAR-Hlla ja suurentavalla optiikalla. Eikä siinä samalla kypärääkään jaksanut laittaa päähän.
Tietysti henkilöt voi toimia eri rooleissa ja ei välttämättä välitä vaihtaa varustusta sen tehtävän mukaan.
Itse olen katsovinani että ylempi pistooli on vähän kompaktimpi malli. Lisäksi alempi on LVL III holsterissa, toinen sitten vähän löyhemmässä.
Jossain foorumilla aikoinaan oli muistaakseni keskustelua, että osa saksan X poliisijoukoista kantoi revolveria, mutta jälleen MUISTAAKSENI siihen liittyi myös toisen käsiaseen kantaminen.
Tietysti henkilöt voi toimia eri rooleissa ja ei välttämättä välitä vaihtaa varustusta sen tehtävän mukaan.
Itse olen katsovinani että ylempi pistooli on vähän kompaktimpi malli. Lisäksi alempi on LVL III holsterissa, toinen sitten vähän löyhemmässä.
Jossain foorumilla aikoinaan oli muistaakseni keskustelua, että osa saksan X poliisijoukoista kantoi revolveria, mutta jälleen MUISTAAKSENI siihen liittyi myös toisen käsiaseen kantaminen.
- CV9030FIN
- Veteraani
Niin ei siinä kuvassa ole sitä kilpeäkään.Blahh kirjoitti:Missasin selkeästi avoimen ja rikkaan keskustelun. Jokuhan tietysti saattaisi kyseenalaistaa, että onko kyseessä kilpimies, kun on siunattu vielä SCAR-Hlla ja suurentavalla optiikalla. Eikä siinä samalla kypärääkään jaksanut laittaa päähän.
Pointti oli että joissain tiimeissä tuollainen tapa on SOP eli "rynnäkkövarustukseen" laitetaan tuo toinen kotelo jotta voi tarvittaessa toimia kilpimiehenä.
Mitä tulee revolvereihin, on kahden aseen kantamisessa kyseessä ns. New York reload. Nimi tulee NYPD:n dekkareita, jotka kantoivat siviiliessä ns. Snubnosed revolvereita. He ottivat tiukassa paikassa tavakseen kantaa kahta revolveria, kun oli nopeampi vaihtaa asetta kun ladata rulla.
Constantem Decorat Honor