NSW - Iraq 07-08

Re-enactment, impressiot, imitointi
cadez
Green
NSW - Iraq 07-08

Viesti Kirjoittaja cadez » Pe Tammi 27, 2012 5:25 pm

Vähemmän omaperäisesti SEALia mallintaen. Tapahtuma paikkana Iraq. Varustus on kasattu kaupunkitaistelua ajatelleen, Hi-drag low-speed periaatteella.
Tarkoitus oli kasata settiä ennen digi kuvioita. Vuosi n. 2007-2008. Pyssyssä kuitenkin hieman uudempaa kilkettä jo kiinni Eotech ja peq15.
Setti on kaiken kaikkiaan aika geneerinen, mutta pyrin rakentamaan pyssystä edes hieman omanlaisensa. Lähtökohtana toimi oheinen tykki.
http://i222.photobucket.com/albums/dd23 ... 141274.jpg
Höystin pyssyä kuitenkin uudemmilla osilla.

NSW - Iraq 07-08:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kitlist:
EI MAR-CIRAS (plates* & soft*)
EI Single mag pouch x4
EI MBITR pouch x1
EI IFAK pouch x1
EI single 9mm mag pouch *2
Camelbak MULE + bladder
Chemlights
Multitool
Carabiner
MBITR*
VIP light*
Med scissors*
CAT
MK141 x2*
Tape
US flag

EI War belt
EI M60 pouch x1
EI Grenade pouch x2
BHI Dual pistol mag pouch
Ledlenser flashlight
BHI Serpa
Sig Sauer P226*

Modded DCU
BHI riggers belt
Casio G-Shock
Wrist coach
Merrell Sawtooth
Alta knee pads
Mechanix original gloves
Safety lanyard*
Watter bottle
Shemagh
Calico Jack flag x 2
Call sign x2*

MICH 2000*
3-point NVG mount*
x800*
Retention straps
Oakley M-Frame
MSA Sordin Supreme dual com
U-94 PTT*
MS-2000M Strobo
Surefire Helmet light
IR flags x2

M4CQBR*
BHI CQD sling
Eotech 553*
PEQ-15*
MX3 light*
Troy BUIS*
Tango Down vertical grip*
Voltor stock*
Noveske kx3*

Listassa kaikki * -merkillä merkityt on repro kamaa.

Puutteita:
DCU combat shirtti olisi ollut paikallaan, mutta sellaista en tähän hätään saanut hankittua/tehtyä. PVS 15 NVG reprot polttelee kanssa kaapissa, mutta jalka puuttuu vielä.
Kuvauspaikkana toimi pimeä eteinen, joten salaman käyttö oli pakollista. Salama sitten vääristi kaikkien materiaalien värejä. Ulkona olisi saanut prempia kuvia, mutta koska talvi, ei ulos ollut asiaa. Kesällä sitten uudestaan ajan kanssa. Isommalla porukalla olisi saanut parempia kuvia.

Kritiikkiä saa esittää, en ole edelleenkään mikään SEAL guru.

Linpu
Baton
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: NSW - Iraq 07-08

Viesti Kirjoittaja Linpu » Pe Tammi 27, 2012 7:40 pm

Meikälle ei jotenkin yhtään iske nuo itsestämonistetut, randomtaustalle blurraamalla sovitetut "ryhmäkuvat". Mieluummin katselisin yksinkertaisia ja tarkkoja kuvia vaikka kellarista tms.

Tuo refepyssy on tosi erikoinen tapaus kaikkine kilkkeineen. Pistoolikin on mallia P228 tai 229.
GOOD LUCK HAVE FUN

Windi
Hangman
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Viesti Kirjoittaja Windi » Pe Tammi 27, 2012 8:12 pm

Joo sama, meni maku noihin päälle liimattuihin kuviin. Vaikka olis kuin kamat kohillaan, niin ei vaan kykene, ei pysty.
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."

cadez
Green

Viesti Kirjoittaja cadez » Pe Tammi 27, 2012 8:39 pm

Linpu kirjoitti:Meikälle ei jotenkin yhtään iske nuo itsestämonistetut, randomtaustalle blurraamalla sovitetut "ryhmäkuvat". Mieluummin katselisin yksinkertaisia ja tarkkoja kuvia vaikka kellarista tms.
Makuasia, sano Musti, kun pallejaan nuoli.

Myönnettäköön, että monistaminen ei oikein toimi, mutta itse katselen kuitenkin jotain muuta taustaa mieluummin kuin sekaista kerrostaloasuntoa (muuta kuvausympäristöä ei tähän hätään ole). Siksi siis kuvat syvätty ja liitetty kuvista koostettuun taustaan, because I can.

Vezku
Green

Viesti Kirjoittaja Vezku » Pe Tammi 27, 2012 9:05 pm

En itsekään kauheasti lämpeä noille kuvanmuokkauksille, mutta tykkäs niistä tai ei, niin ainakin yks selkeä muokkaamaton ja riittävästi valaistu kuva mistä näkyis varusteet yhdellä silmäyksellä olis jees (taustasta viis.)

Erittäin tyylikkään näköistä, Calico Jack on se juttu ;D Toivottavasti kallot tulis takaisin muotiin taas joskus. Muutenkin setissä just sellasia yksityiskohtia mitä itsekin tykkään, esim. noi X800-lasit potan päällä. Toi karbiinin perä kyllä pistää erikoisuudellaan silmään, muistan kyllä nähneeni noita joissain SOF-kuvissa mutta silti.. ehkäpä maalattuna ei tuntuis olevan niin "out of place"?
Hoo-yah!

jma78
Tier 1
Has thanked: 6 times
Been thanked: 17 times

Viesti Kirjoittaja jma78 » Pe Tammi 27, 2012 9:52 pm

Mä en noiden varusteiden autenttisuutta ala kommentoimaan kun en niistä sen kummemmin mitään osaa sanoa, mutta;

Onko toi taskujen sijoittelu tehty jonkun reffikuvan mukaan?

Sitä vain että kun itsestäni tuntuisi kummalliselta että oikeakätinen ammattisotilas (vieläpä hyvin koulutettu sellainen) sijoittais noi pislan lipastaskut niinkuin ne sulla on, ja strobon vielä oikealle olkapäälle?

Varmaan seisten ammuttaessa osuu aseen perä kivasti niiden väliin, mutta makuulta ammuttaessa luulisi strobon olevan ikävästi perän alla. Ja toisaalta taas, nopeessa nostossa pislataskut vois hieman häiritä.

Ja sitten toi pislataskujen sijoittelu ergonomian kannalta menee multa vähän ohi.. Ei kyllä varmaan pelkoa nopeasta ja näppärästä lippaanvaihdosta?

Eli en siis moiti tässä sun settiä, pohdin vaan että tietääkö ne huippunopeat operaattorit varusteiden sijoittelusta jotain mikä mulla on mennyt ohi?

Sfll
Team member
Has thanked: 1 time

Viesti Kirjoittaja Sfll » Pe Tammi 27, 2012 11:41 pm

Kuvista on jo tarpeeksi mainittu, siitä sen enempää.
Toi sun CIRAS on likimain samalla kokoonpanolla ollut jokaisessa setissä. Nyt taisi vain puuttua MAP ja 1kpl singlejä laitettu lisää. Hiukka, noh... Tylsä.
Kanuunan perä suorastaa huutaa refeä ja maalia jatarviisit oikeestaan sen 3-col combat shirtin noin uuteen pakettiin.

Muuten ihan jeba.

cadez
Green

Viesti Kirjoittaja cadez » La Tammi 28, 2012 9:13 am

Sfll kirjoitti: Toi sun CIRAS on likimain samalla kokoonpanolla ollut jokaisessa setissä. Nyt taisi vain puuttua MAP ja 1kpl singlejä laitettu lisää. Hiukka, noh... Tylsä.
Kanuunan perä suorastaa huutaa refeä ja maalia jatarviisit oikeestaan sen 3-col combat shirtin noin uuteen pakettiin.
CIRAS joo. Täytyis varmaan jotain spesiaalia keksiä sen kanssa. Oheisen mallinen asettelu vaan toimii meikäläisellä. Personal prefrence.
Jos ja kun tämä kokonaisuus kehittyy tulevaisuudessa, liivi menee vaihtoon. Johonkin hiukkasen modernimpaan ratkaisuun.

En nyt tunnu löytävän tuota refe kuvaa joka mulla perästä oli, mutta kyllä niitä pienissä määrin on ollut käytössä laivaston jannuilla. Ohessa mm. EOD tyyppejä.
Kuva
jma78 kirjoitti: Onko toi taskujen sijoittelu tehty jonkun reffikuvan mukaan?

Sitä vain että kun itsestäni tuntuisi kummalliselta että oikeakätinen ammattisotilas (vieläpä hyvin koulutettu sellainen) sijoittais noi pislan lipastaskut niinkuin ne sulla on, ja strobon vielä oikealle olkapäälle?

Varmaan seisten ammuttaessa osuu aseen perä kivasti niiden väliin, mutta makuulta ammuttaessa luulisi strobon olevan ikävästi perän alla. Ja toisaalta taas, nopeessa nostossa pislataskut vois hieman häiritä.
Refe kuvia ei asettelulle suuremmin ole.Asettelu toimii kuitenkin itselle,. VIP valo ei häiritse ampumista ainakaan minulla (kuvissakin näkyy kyllä valoa oikealla olalla). Pislataskut olalla eivät häiritse nekään.

Täytynee vastaisuudessa tarkkailla tarkemmin tavaroiden sijoittelua kuvista.
Kikkelis kokkelis mitäs läksit.

Sfll
Team member
Has thanked: 1 time

Viesti Kirjoittaja Sfll » La Tammi 28, 2012 9:51 am

cadez kirjoitti:
En nyt tunnu löytävän tuota refe kuvaa joka mulla perästä oli, mutta kyllä niitä pienissä määrin on ollut käytössä laivaston jannuilla. Ohessa mm. EOD tyyppejä.
Kuva

Täytynee vastaisuudessa tarkkailla tarkemmin tavaroiden sijoittelua kuvista.
Navy EOD ei siis ole neivin sale.

Black Knight
Veteraani

Viesti Kirjoittaja Black Knight » La Tammi 28, 2012 11:32 am

Paljon ja painavaa asiaa jo sanottiinkin, mut heitänpä silti lusikkani tähänkin soppaan.

Mun silmääni muokatut kuvat ei sinänsä satu, vaatii vaan vähän totuttelua. Toisaalta jos kamat on iha pakasta vedetyn näköiset, ni tälleen saa aikaiseksi vähän rouheamman vaikutelman, ilman kuralätäköissä rypemistä. Mut sitä yhtä selvää, varusteet kunnolla näyttävää, kuvaa jäi myös meikäläinen kaipaamaan.

Itse setin yleisvaikutelma on hyvä ja kohdallaan, eli ekaks tulee mieleen just se SEAL-mies. Mut sitte ku miettii ja kattoo vähän tarkemmin, ni mulle tuli vähän semmoinen ristiriitainen fiilis. Ihan vaan siks, että pyssy näyttää uudelta(EO 553, PEQ-15 ja TD-pystykahva) ja kamat vähä vanhemmilta(say vuosimallia '05-06, pl. mustat klipsut). Mietin kauan ja hartaasti kirjoitanko tästä mitään, ku en tunne noita 3col-AOR-siirtymäkauden kuvia riitävän hyvin. Mut sitte samalla mieleeni tuli semmoinen juttu, että jos tekis pyssystä vanhemman näköisen(Crane-perä, KAC:n äänenvaimennin, tähtäin mallia AP Comp ja PEQ-2), ni IMHO lopputulos menis niin kivasti niiden vallan mainioiden Tall Afar-kuvien(se kuuluisa "battering ram"-pässikuva) suuntaan. Niissä otoksissa CIRASkin on tosi tavallinen näky, löytyy melkein joka toiselta kaverilta. Just my 2 cents.. Mulle suurin epäkohta tässä on se, että pyssy tosiaankin näyttää jotenki liian uudelta suhteessa 3coliin. Myönnän ihan mielelläni, että voin kyl olla tämän suhteen hyvinkin väärässä. Mun päässä SEAL-kamat vaan menee aikakausittain jotenki tälleen:

03-06 = 3col + CIRAS/MBSS/RRV+PACA + MICH 2000 + Block 1
07-08 = BHI HPFU + LBT 6094 MJK/RRV+PACA/joku muu sopiva kantolaite + MICH 2000/MICH 2001 + Block 2 ilman RAS II:ta
09-11 = Crye AOR1 + LBT 6094 AOR1 + MICH 2001/OPS Core-potat + Block 2 / HK416

Sit ku joku tekee jotain hienoja siirtymäkausi-juttuja, ni enkö mä vaan mee aivan sekaisin.. En halua mitenkään kusipäisesti haukkua ja osoitella sormella, mut en vaan voi sille mitään, että mulle tulee tästä semmoinen vaikutelma, että setti kaipaa joko vanhempaa asetta tai digikuvioista pukua. (Pliis, korjatkaa joku tietävä tämä käsitykseni, jos se on väärä.. :oops: )

Mitä tossa nyt selailin muitakin SEAL-kuvia läpi, ni en löytäny ainuttakaan, jossa näkyis Vltorin perä tai Novesken liekinsammutin. Semmoisen käsityksen olen lähdemateriaalista saanu, että esim. CASVia jaetaan just noille EOD-jätkille, eikä juuri muille. Ei tämäkään setup toki mahdoton oo, mut ku sitä refeä ei oikein löydy, ni pitäähän siitä rutista.. :D

Tavalliseen tapaani jaksan kitistä myös taskulayoutistakin. Vaihda bangit ja pistoolin lipastaskut toisinpäin. IMHO näyttää ammattimaisemmalta, ku kranaatit on vahvemman, ts. heittokäden, puolella ja pistoolin lippaat heikomman, eli tukikäden, puolella. Kokeile ainakin, toimii mulla tosi kivasti näin päin. Vähän kanssa näyttää siltä, että lääkintätasku olis pistoolin vetämisen tiellä, mut mikäs minä olen sanomaan, että mikä kullakin toimii.. CIRAS+MULE on hyvällä tavalla erilaisen ja persoonallisen näköinen yhdistelmä.

Ja kyllä, kallot sais tulla taas muotiin! Just kattelin niitä vanhoja G-luola skullshoot-kuvia ja mietin, että onpa perhanan hyvän näköstä. Pitäiskö ihan vakavissaan puuhata joku PCU+kallohuivi photoshoot..?

EDIT, BK: Muutama typo.
Cortana: "You got an escape plan?"
Master Chief: "I thought I'd try shooting my way out."

cadez
Green

Viesti Kirjoittaja cadez » La Tammi 28, 2012 9:07 pm

Sfll kirjoitti: Navy EOD ei siis ole neivin sale.
Tiedetään. Yritin osoittaa kuvalla, että niitä näkyy laivaston joukkojen käytössä. SEAL pointtiani en päässyt todistamaan kun en oikeaa kuvaa löytänyt. Palaan asiaan jos kuvan löydän.
Black Knight kirjoitti: Itse setin yleisvaikutelma on hyvä ja kohdallaan, eli ekaks tulee mieleen just se SEAL-mies. Mut sitte ku miettii ja kattoo vähän tarkemmin, ni mulle tuli vähän semmoinen ristiriitainen fiilis. Ihan vaan siks, että pyssy näyttää uudelta(EO 553, PEQ-15 ja TD-pystykahva) ja kamat vähä vanhemmilta(say vuosimallia '05-06, pl. mustat klipsut). Mietin kauan ja hartaasti kirjoitanko tästä mitään, ku en tunne noita 3col-AOR-siirtymäkauden kuvia riitävän hyvin. Mut sitte samalla mieleeni tuli semmoinen juttu, että jos tekis pyssystä vanhemman näköisen(Crane-perä, KAC:n äänenvaimennin, tähtäin mallia AP Comp ja PEQ-2), ni IMHO lopputulos menis niin kivasti niiden vallan mainioiden Tall Afar-kuvien(se kuuluisa "battering ram"-pässikuva) suuntaan. Niissä otoksissa CIRASkin on tosi tavallinen näky, löytyy melkein joka toiselta kaverilta. Just my 2 cents.. Mulle suurin epäkohta tässä on se, että pyssy tosiaankin näyttää jotenki liian uudelta suhteessa 3coliin. Myönnän ihan mielelläni, että voin kyl olla tämän suhteen hyvinkin väärässä. Mun päässä SEAL-kamat vaan menee aikakausittain jotenki tälleen:

03-06 = 3col + CIRAS/MBSS/RRV+PACA + MICH 2000 + Block 1
07-08 = BHI HPFU + LBT 6094 MJK/RRV+PACA/joku muu sopiva kantolaite + MICH 2000/MICH 2001 + Block 2 ilman RAS II:ta
09-11 = Crye AOR1 + LBT 6094 AOR1 + MICH 2001/OPS Core-potat + Block 2 / HK416

Sit ku joku tekee jotain hienoja siirtymäkausi-juttuja, ni enkö mä vaan mee aivan sekaisin.. En halua mitenkään kusipäisesti haukkua ja osoitella sormella, mut en vaan voi sille mitään, että mulle tulee tästä semmoinen vaikutelma, että setti kaipaa joko vanhempaa asetta tai digikuvioista pukua. (Pliis, korjatkaa joku tietävä tämä käsitykseni, jos se on väärä.. :oops: )
Tuo varustelistaus vuosilukujen kera oli tervetullut lisä, kiitos siitä.

Tarkotus oli tehdä tästä semmonen siirtymäkausi juttu, tuon listan mukaan vuosiluku olisi siis oikeammin 06-07.
Helpommalla tosin olisin päässyt jos en olisi alkanut kikkailemaan tuon pyssyn kanssa ja vetänyt siihen kiinni nuo block 1 kamat, yritin kuitenkin tehdä jotain pesäeroa aikaisemmin postaamiini PCU kuviin. Tän siitä saa kun lähtee sooloilemaan.

Reaver
Green

Viesti Kirjoittaja Reaver » La Tammi 28, 2012 9:17 pm

Nätin näköstä settiä! Itsellä vain heräsi yksi kysymys. Onko BHI Serpa kotelosta reffi kuvia?

cadez
Green

Viesti Kirjoittaja cadez » La Tammi 28, 2012 9:28 pm

Reaver kirjoitti:Nätin näköstä settiä! Itsellä vain heräsi yksi kysymys. Onko BHI Serpa kotelosta reffi kuvia?
Tuossa ainakin yksi.
Kuva

cadez
Green

Viesti Kirjoittaja cadez » La Tammi 28, 2012 9:40 pm

cadez kirjoitti:
Sfll kirjoitti: Navy EOD ei siis ole neivin sale.
Tiedetään. Yritin osoittaa kuvalla, että niitä näkyy laivaston joukkojen käytössä. SEAL pointtiani en päässyt todistamaan kun en oikeaa kuvaa löytänyt. Palaan asiaan jos kuvan löydän.
Ei se kuva mitä etsin, mutta SEAL ja kyseinen Vltor perä.
Kuva

Black Knight
Veteraani

Viesti Kirjoittaja Black Knight » Ke Helmi 01, 2012 3:59 pm

Katos vaa.. Itelläki on ko. kuva koneella, mutku ei oo osannu/tarvinnu ikinä ko. perää sillai kuvista etsiä, ni on menny ohi Crane-peränä. Private purchasehan toi on, mut kummiski. Personal preference o hieno juttu.. :D
Cortana: "You got an escape plan?"
Master Chief: "I thought I'd try shooting my way out."

Vastaa Viestiin