Ramsey-
Rakastuin tohon RRV:n kokoonpanoon!
Re: Ramsey-
Omasta mielestäni se on todella sekavan oloinen, vaikkakin muuten melko kivan näköinen. No, totuttelukysymys.
It sucks to suck at sucking.
Vaikeuksien kautta voittoon RRV! Jep, liiviä on pulikoitu melko reilusti ja eri kokoonpanoja koitettu, nyt tuo tuntuu hyvältä ja sitä pystyy oikeasti käyttämään. Mutta tosiaan, kuvitelkaapa itse, kantotarpeet kun esikuvalla on enemmän kuin lippaat ja radio. Jotain on pakko siis kehitellä sen suhteen, olisihan toki ollut helppo ostaa parit SFLCS lipastaskut ja radiotasku, siinä vain on se että, kuvien kannalta ainakaan tämä ei vastaa esikuvaa, kannossa kun on tosiaan muutakin sälää.
Jos taas tarkoitetaan että, sekalaisia merkkejä, joo kyllä.
Jos taas tarkoitetaan että, sekalaisia merkkejä, joo kyllä.
Bääd gai..
- Iota`
- Team member
- Been thanked: 1 time
Selkäreppu radiolle ja/tai toinen mbitr dualcommilla tai käsikapulalla ois kova sana, ei taida ihan yhdet taajuudet riittää näille hepuille. Lisäksi repussa kulkee lennonjohtoa varten rankemmat antennit yms. Liivi näyttää mukavan tyhjältä ja kuulaakin on sopivasti kannossa. Henkilökohtaisen preferenssin mukaan operaattori niistäisi vielä fragitkin pois halutessaan. Liiveissä on myös näkynyt mitä ihmeellisimpiä virityksiä kuten ALICE kompassitasku. Mahdollisuuden mukaan laittaisin pikkuGarminin aseeseen tai muualle nopeasti esille. Parilla on myös tarviketaskun vetoketjussa ollu roikkumassa pieni lediavaimenperä, joka on huomaamattomampi ja kätevämpi, kuin isompi lamppu jos tarvitsee valaistusta tilanteessa. Eräällä lentohomojulkkiksella on jopa vielä kuvissa kypärälampun ja ledin lisäksi Petzlin tactikka plus kaulalla.
Hyvältä näyttää kyllä. Mitkäs hanskat tässä on esillä?
Hyvältä näyttää kyllä. Mitkäs hanskat tässä on esillä?
We can't stop here, this is bat country!
Hanskat on erittäin taktiset, masentajan hanskat löytötavaratalosta. Joo, ite käyttänyt niitä realdeal ampumisessa siis, mut UA:n hanskat on matkalla jossain Itä-Rannikon ja Suomen välillä.
Radioreppua tulossa, siihen myös pulttaan antennin ja H250 luurin, tiedä sitten jos keksisi sinne jonkun tosi kivan pitkän kantomatkan LAan, rakennettua, sit MBITR kopio siirtyy repulle ja liiviin tulee myös LAa ihan sen takia että, mahollisuus kommunikoida oikeasti. Tosin itse en noissa autopartio hommissa oo sillaiten nähnyt reppuja selässä ja tän jotenkin piti kuvastaa sitä, yksi kuva onkin auton lasin läpi kuvattu. Garminia olen ajatellut mahollisesti siirtää kyllä omaan taskuunsa aseeseen tai ranteeseen. Fragi taskut on lähinnä siksi että, tupakka-aski menee siellä kivasti, siis lähinnä omia tarpeita ajatellen.
Mut joo hyviä pointteja sekä mukava saada kehittävää palautetta, tosin osa on jo harkittavasti ollut korjauksessa määrärahojen puitteissa.
Radioreppua tulossa, siihen myös pulttaan antennin ja H250 luurin, tiedä sitten jos keksisi sinne jonkun tosi kivan pitkän kantomatkan LAan, rakennettua, sit MBITR kopio siirtyy repulle ja liiviin tulee myös LAa ihan sen takia että, mahollisuus kommunikoida oikeasti. Tosin itse en noissa autopartio hommissa oo sillaiten nähnyt reppuja selässä ja tän jotenkin piti kuvastaa sitä, yksi kuva onkin auton lasin läpi kuvattu. Garminia olen ajatellut mahollisesti siirtää kyllä omaan taskuunsa aseeseen tai ranteeseen. Fragi taskut on lähinnä siksi että, tupakka-aski menee siellä kivasti, siis lähinnä omia tarpeita ajatellen.
Mut joo hyviä pointteja sekä mukava saada kehittävää palautetta, tosin osa on jo harkittavasti ollut korjauksessa määrärahojen puitteissa.
Bääd gai..
Noniin, joku muukin alkoi tuuppaamaan FDF:ää. Itsellä on ollut jo oma M/05 setti kasailussa noin vuoden ajan ja tarkoitus oli myös lähiaikoina pyrkiä saamaan jotain ulos.
Mutta ihan kivaltahan tuo näyttää, tuli lähinnä mieleen nuo erikoisjääkärit, vaikka niin varmaan oli tarkoituskin?
Refe: http://karko.pingtimeout.net/temp/refer ... P_2000.jpg
Mutta ihan kivaltahan tuo näyttää, tuli lähinnä mieleen nuo erikoisjääkärit, vaikka niin varmaan oli tarkoituskin?
Refe: http://karko.pingtimeout.net/temp/refer ... P_2000.jpg
Jos yhtään vähääkään luit mitä tuossa liivin olkapäälätkässä lukee niin, ei siis ollut erikoisjääkärit. Kysehän on lähinnä CQB:hen omien tarpeiden päälle kasattu. Okei sanoin vähän vinoon sinällään että, tuo suojaliivi on vähän IBA tyyppinen, tosin aukeaa sivuilta ja siinä on kelluntakaulus. Muuten mollepohja, ajoneuvojen kanssa siis hydran saa pois selästä, jos halutaan ihan maksmia niin voi CRCH:kin jättää melko pikaisesti pois ja silti suojaustaso on NIJIII. CQB ympäristössä palamaton haalari on silleen kätsy et se suojaa kivasti, toisaalta M05 olisi varmaankin päälle mennyt jos semmoinen kaapissa olisi. Mutta muuten kyseinen kokoelma on lähinnä SP tarpeita ajatellen. Tuohon saa sitten lisäksi riippuen tilanteesta patukkaa, sumutinta, rautoja yms. Mutta todellisessa kaupunki rähinässä itse ainakin pudottaisin ainakin patukan pois, sillä kun ei niin kauheasti tuossa taistelutilanteessa mitään tee. Raudat on ok ja saa menemään mm flexicuff mallina tässä.
Toki kaikki vähänkin erikoinen näyttää aina erikoisjäkeiltä, se vain johtuu siitä, että itse en ainakaan kantaisi M85+M91 sirpaa CQB:ssä, nimim. muutaman kerran 85:sta aketuksessa kiinni jääneenä se ei ainakaan nopeuta toimintaa millään tavoin. Siksi itse tykkään että, taskut ja muu materiaali on sivuista mahdollisimman vartalon myötäisesti. Sitten taas eteen laitan lippaat ja selkään tuon pikkurepun jossa kulkee vettä ja muuta tarpeistoa. Tuo nomex haalari on oikeasti mukava ja se taas toisaalta oikeassa rähinässä voi pelastaa palovammalta. En sano että, pelastaa mutta suurempi todennäköisyys siihen jos nyt jotakin kuumaa kamaa jostain vähän sujahtaa.
Toki kaikki vähänkin erikoinen näyttää aina erikoisjäkeiltä, se vain johtuu siitä, että itse en ainakaan kantaisi M85+M91 sirpaa CQB:ssä, nimim. muutaman kerran 85:sta aketuksessa kiinni jääneenä se ei ainakaan nopeuta toimintaa millään tavoin. Siksi itse tykkään että, taskut ja muu materiaali on sivuista mahdollisimman vartalon myötäisesti. Sitten taas eteen laitan lippaat ja selkään tuon pikkurepun jossa kulkee vettä ja muuta tarpeistoa. Tuo nomex haalari on oikeasti mukava ja se taas toisaalta oikeassa rähinässä voi pelastaa palovammalta. En sano että, pelastaa mutta suurempi todennäköisyys siihen jos nyt jotakin kuumaa kamaa jostain vähän sujahtaa.
Viimeksi muokannut Ramsey-, La Kesä 19, 2010 6:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bääd gai..
Toki huomasin, vaikka se SP lätkä kirjotusvaiheessa unohtuikin jo. Jäi vaan se od/tumma luukki päällimäisenä esille josta tuli mieleen, että pohjaa olisi haettu jostain erkkarista.
Pääsi joku ajatuskatko tulemaan siinä välissä
Pääsi joku ajatuskatko tulemaan siinä välissä
- jojis
- Bloody Pirate
- Been thanked: 1 time
- Viesti:
Itelle tuli tuosta mieleen Turun laivanvaltaaja spollet joita ainakin 2005 oli vielä, osa veteli vihreissä haalareissa ja varsinkin kouluttajilla oli kaikenlaista uber taktikaalia päällä. Ja kun nykyään vähän joka varuskunnassa on joku varustehuoraaja niin menee suomisetissäkin vaikka mikä molletus läpi, mitä nyt Operatorin tuotemerkit varmaan suosituimpia.
Omaan silmään ei kyllä pistoolinlipastaskujen paikka ja reisihärdelli woodland taskuineen ainakaan oikein sopineet. IMO hankalaa kun haulikon patruunat noukitaan eri kulmasta ladattaessa polviasennossa ja seisten. Joku erillinen haulikkopatipaneeli lipastaskujen viereen vois olla kätsympi, siinä voisi muulloin pitää vaikka valotikkuja. Iso määrä nippusiteitä tai rautoja vois olla hyvä lisä.
Omaan silmään ei kyllä pistoolinlipastaskujen paikka ja reisihärdelli woodland taskuineen ainakaan oikein sopineet. IMO hankalaa kun haulikon patruunat noukitaan eri kulmasta ladattaessa polviasennossa ja seisten. Joku erillinen haulikkopatipaneeli lipastaskujen viereen vois olla kätsympi, siinä voisi muulloin pitää vaikka valotikkuja. Iso määrä nippusiteitä tai rautoja vois olla hyvä lisä.
Ainakin toimii mulla mitä olen haulikon kanssa kokeillut. Lipastaskussa siis on buckshottia ja sitten tossa molle pinnassa on täyteistä paria eri laatua. Mut joo, ei nyt kaikkein paras ulkonäöltä, tosin sitten on kaks muuta vaihtoehtoa tohon reiteen, on nasse ja sitten köysipussi, köysipussin saa nilkkaankin mut pitemmällä matkalla siinä se ei ole mukava. kokosin siis tämän setin ajatellen huhun mukaan olevaa SA-tehtävää, sitä meille ei sitten enää virallisesti ole kerrottukaan. Pistoolin lippahista sen verran, ite tykkään et ne on mahd. lähellä vasenta händyä, toki jokaisella oma mieleentymänsä. Itse sain tarpeekseni intissä vedellä oikealta reideltä pistoolin lipasta ja se on aika perseestä. Toki mietin myös laittaa pistoolin lippaat tuohon suojaliivin rintamukseen, siinä ne myös kulkisi mukana koko ajan. Mutta voin koittaa vielä parantaa kun tylsiä päivä taas tulee.
Mut joo, koekierroksella kantolaitteisto on kyllä melko mukava ja tosiaan riittävän modulaarinen ja nopea muuntaa. Metsään ehkä vähän kökkö mutta parempi sielläkin kuin sirpa ja 85:nen. Oma ehdoton suosikki metsään on ELCS isoilla paneeleilla.
Mut joo, koekierroksella kantolaitteisto on kyllä melko mukava ja tosiaan riittävän modulaarinen ja nopea muuntaa. Metsään ehkä vähän kökkö mutta parempi sielläkin kuin sirpa ja 85:nen. Oma ehdoton suosikki metsään on ELCS isoilla paneeleilla.
Bääd gai..
Jaaha, tylsä päivä, joten jos alkais uppimisen kun noita kuvia on kertynyt.
Nyt kun kaikki muu alkaa olla jo nähty, valaisen vähän teitä eksotiikalla. Saatte nähdä pimeän puoleni:
Nyt kun kaikki muu alkaa olla jo nähty, valaisen vähän teitä eksotiikalla. Saatte nähdä pimeän puoleni:
Viimeksi muokannut Ramsey-, La Joulu 17, 2016 7:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bääd gai..
- Capt
- Quiet Professional
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Viesti:
+1 uudesta aluevaltauksesta mitä ei olla vielä täällä nähty.
Miten tuo pistooli istuu paikoilleen? Näyttäis vähän hassulta. Kun rinnassa on tilaa, eikö sitä voisi heittää esim. sinne? Esikuvaa sen kummemmin tuntematta näyttää ihan tyylikkäältä.
Sopii hyvin, kun se on kallellaan. Jos on rinnassa se tulee kolmen cummerin alla olevan lippaan tielle. Kokeiltu ja itse olen nyt todennut tuon pistoolin paikan tuossa hyväksi.
Löyhää esikuvaa haettu siitä kuuluisasta kuvasta jossa SFG(A) mise kävelee 3-col RAV, 1911, CQB-R händyssä. Toki olen ajatellut 6004:sen hommaamista Coltille ja pudottaisin tohon RAViin custom cummerin.
Tätä kuvaa siis lähdetty apinoimaan:
Löyhää esikuvaa haettu siitä kuuluisasta kuvasta jossa SFG(A) mise kävelee 3-col RAV, 1911, CQB-R händyssä. Toki olen ajatellut 6004:sen hommaamista Coltille ja pudottaisin tohon RAViin custom cummerin.
Tätä kuvaa siis lähdetty apinoimaan:
Bääd gai..
Pistetäänpäs nämä tänne. Katselin joku aika sitten Shooter leffan, sitten katselin noita SEAL tarkkarimisejen kuvia ja kek
Semmosta sillä erää.
Semmosta sillä erää.
Viimeksi muokannut Ramsey-, La Joulu 17, 2016 7:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bääd gai..
Tuo SPR olisi kyllä erittäin komea, kun vielä laittaisit "korrektin" mallisen kiikarin. M1 tai M3 vaikkapas.
Vaikka puvun röllitys onkin kevyt, voisi juuttia silti olla enemmän. Mun on ainakin tosi vaikea kuvitella maastoa jossa tuo toimisi (ainakaan Suomesta). Kivikossa pelkkä acu toimisi varmaan paremmin, kun taas heinikossa/vastaavassa taas juuttia saisi olla enemmän. Ideana kuitenkin hyvä, mutta acu takin tilalla olisi varmasti esim multicam takki ollut näppärämpi. Multicamia on muutenkin näkynyt paljon pohjana röllipuvuille.
Vaikka puvun röllitys onkin kevyt, voisi juuttia silti olla enemmän. Mun on ainakin tosi vaikea kuvitella maastoa jossa tuo toimisi (ainakaan Suomesta). Kivikossa pelkkä acu toimisi varmaan paremmin, kun taas heinikossa/vastaavassa taas juuttia saisi olla enemmän. Ideana kuitenkin hyvä, mutta acu takin tilalla olisi varmasti esim multicam takki ollut näppärämpi. Multicamia on muutenkin näkynyt paljon pohjana röllipuvuille.
SPR on muutenkin vielä kesken, mm. low-profile gas block on tulossa kun vain saan fyffeä, nyt tuo SPR on toistaiseksi vähän telakalla rakentelun osalta, myös joku muu putki on tulossa jossain kohtaa ja ehkä vielä muutakin. Kyllä, ACU röllitys toimii, mut toi ympäristö ei edelleenkään ollut paras. Kaipaa semmoisen kuivahkon peltoheinän, tosin ACU vaatii vähän mutakylpyäkin ja tulee jossain kohti sitä saamaan. Myös juuttia ajattelin vielä lisätä siihen. Siksi kuvat ovatkin lähinnä täällä, setti vaatii vielä suht paljon tekemistä. Oli vain aikaa ja ajattelin parit näpsästä tänne näytille.
Joo kyllä, moni muu puku röllinä olis parempi, mut en alkanut hifisteleen kun tilasin A2CU:n ja pistin ACU takin tuohon. Ihan vain Shooter leffan inspiroimana. Juurikin senkin takia, että annatte palautetta.
Joo kyllä, moni muu puku röllinä olis parempi, mut en alkanut hifisteleen kun tilasin A2CU:n ja pistin ACU takin tuohon. Ihan vain Shooter leffan inspiroimana. Juurikin senkin takia, että annatte palautetta.
Bääd gai..