CDH-TAC Rigger's Belt by jma78
+ Työ laatu; kiitettävä
+ Materiaalit; laadukkaat
+ Mittatilaustyönä tehty eli varmasti sopiva
+ Hyvät säätövarat eli erityisesti velcrot riittävän pitkät, joka mahdollistavat käytön maastohousuissa myös väliasujen kanssa talvella
+ Hinta; kohtuullinen
+ Väri
+ Mukava päällä; ei purista!
- Materiaali liian "löysää" jotta vyötä voisi käyttää myös asevyönä. Lonkkakotelossa olevan pistoolin painosta vyö vääntyy; pistooli "roikkuu" ja heiluu liikaa liikkuessa (vrt esim. 5.11 Operator Belt, jonka solki myös luokiteltu hätälaskeutumiseen). Löysyys haittaa myös reisikotelon kantoa kun vyö ei pysy ryhdissä.
- Mitoitus suhteessa M05 housujen vyölenkkeihin, vyön solki ei tule keskelle vaan pakosta vääntää oikealle vähän liikaa laskeutumislenkin kiinnityksestä johtuen (ei mahdu vyölenkistä läpi). Toisaalta toimii ACU-leikattujen housujen kanssa kuin unelma - onko vika sitten M05 housuissa vai vyössä...
Kokonaisarvio samanhintaisiin kilpailijoihin nähden: Hiukan parempi kuin BHI Riggers' belt (erityisesti säätövarat), mutta huonompi kuin 5.11 Operator Belt (monikäyttöisyys ja toimivuus myös asevyönä). Kuitenkin itse tykkään käyttää asevyönä Uncle Mike's vyö+alusvyö -comboa joka helpottaa asevyön paikallaan pysymistä ja päälle-pois renaamista, joten silloin kun ei ole jatkuvaa tarvetta kantaa pistoolikoteloa mukana on CDH-TAC Rigger's Belt minulla käytössä ja toimii todella hyvin!
edit: kirotusvihreet
CDH-tac Riggers belt
- CV9030FIN
- Veteraani
- Been thanked: 22 times
Constantem Decorat Honor
-
- Tier 1
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 17 times
Re: CDH-tac Riggers belt
Prkl, vyössä ei oo mitään vikaa, sulla on vaan liian painava pistooli
Hehe, vitsi vitsi.. Kiitoksia palautteesta!
Tohon asevyönä käyttämiseen: Vyön tekeminen siten että sitä voisi paremmin käyttää asevyönä olisi toki mahdollista; paiskaa vaan toisen kerroksen webbingiä ja se on siinä. Toisaalta taas, jos vyö on niin jäykkä että se soveltuu mutkan kantamiseen, niin sitten se voi olla turhan jäykkä muihin sovellutuksiin, kuten housuvyönä käyttämiseen.. Eli kummassakin on puolensa. Itse olen kuitenkin sitä koulukuntaa jolla on erillinen pistoolivyö, (tai siis varsinainen, "oikea" pistoolivyö, uncle mike´s pro mikä lie hässäkkä) ja muut vyöt on sitten erikseen; kuvassa allekirjoittaneen tyylinäyte rigger´s beltistä ja pistoolivyöstä a-maassa, hiekkamyrskyssä, rengas puhki autosta eikä muutenkaan ollut hyvä päivä
Tein vyön oman riggerini mukaan, mitä M05 housuissa käytän mutta itse en ole huomannut tuota mistä mainitsit että solki tulisi sivuun, täytyypä perehtyä asiaan.. Pidätkö vyötä siten että vyön pää menee sen soljen läpi silleen että se pysyisi kiinni vaikkei mitään velcroa olisikaan (eli alta, päältä, alta) vai silleen että vedät sen vaan kerran lenkistä läpi ja annat velron hoitaa kiinnityksen?
Tohon asevyönä käyttämiseen: Vyön tekeminen siten että sitä voisi paremmin käyttää asevyönä olisi toki mahdollista; paiskaa vaan toisen kerroksen webbingiä ja se on siinä. Toisaalta taas, jos vyö on niin jäykkä että se soveltuu mutkan kantamiseen, niin sitten se voi olla turhan jäykkä muihin sovellutuksiin, kuten housuvyönä käyttämiseen.. Eli kummassakin on puolensa. Itse olen kuitenkin sitä koulukuntaa jolla on erillinen pistoolivyö, (tai siis varsinainen, "oikea" pistoolivyö, uncle mike´s pro mikä lie hässäkkä) ja muut vyöt on sitten erikseen; kuvassa allekirjoittaneen tyylinäyte rigger´s beltistä ja pistoolivyöstä a-maassa, hiekkamyrskyssä, rengas puhki autosta eikä muutenkaan ollut hyvä päivä
Tein vyön oman riggerini mukaan, mitä M05 housuissa käytän mutta itse en ole huomannut tuota mistä mainitsit että solki tulisi sivuun, täytyypä perehtyä asiaan.. Pidätkö vyötä siten että vyön pää menee sen soljen läpi silleen että se pysyisi kiinni vaikkei mitään velcroa olisikaan (eli alta, päältä, alta) vai silleen että vedät sen vaan kerran lenkistä läpi ja annat velron hoitaa kiinnityksen?
- CV9030FIN
- Veteraani
- Been thanked: 22 times
Re: CDH-tac Riggers belt
Toi M05 housujen ongelma ratkesi kun kokeilin toisen valmistajan housuja! Ekassa parissa (Uniter) vyölenkit ovat lähempänä nappia kun toisessa (Image wear)...Sitä saa mitä tilaa kun ostaa halpatuotanto maista...jma78 kirjoitti:Prkl, vyössä ei oo mitään vikaa, sulla on vaan liian painava pistooli
Tuohon asevyö kohtaan. Itsekin pidän yleensä alusvyö+asevyö comboa kuten yllä kirjoitin - itse en tykkää pitää asevyötä tavallisen vyön/riggerssin päällä. En mielestäni saa asevyötä tarpeeksi kireelle tavallisen vyön päällä, siten että se ei aina tuntuisi valuvan, siksi tykkään tuosta velcro-pinnoitetusta alusvyöstä (lenkki puoli) johon asevyö kiinnittyy velcrolla (koukkupuoli). Tuota comboa käytettäessä ei toisin sitten ole hätätapauksessa käytettävissä hätälaskeutumisvälinetä. Nyt kun joku tekisi velcro-alusvyön kanssa toimivan velcrotun rigger's beltin joka olis tarpeeksi jäykkä ase vyöksi...
Constantem Decorat Honor