SFG(A) ODA572, Astan 2008-2010

Re-enactment, impressiot, imitointi
Avatar
Ramsey-
Veteraani
Viestit:279
Liittynyt:Ma Helmi 11, 2008 8:05 pm
Been thanked: 1 time
SFG(A) ODA572, Astan 2008-2010

Viesti Kirjoittaja Ramsey- » La Huhti 30, 2011 4:17 pm

Noniin vappu on ensinnäkin ihan hanurista ja kävin muutenkin urheilemassa niin otin samalla parit fotot.

Refeä:
Kuva
Kuva
Tässä kuvassahan on tuo porukan lyhin, enemmälti muistuttaa meikäläistä, porukan lyhin, turpa karvoitettu (sori jouduin ajamaan tossa viikolla turpani ja sehän vasta hatutti!)
Kuva
Kuva
Kuva

Pieni kevennys:
Kuva

Sitten kokeilin SPR:ää:
Kuva

Otin tarkoituksella ihan et gearit näkyis hyvin:
Kuva

Kitlist:
Woodlandi, Propperin modaama takki ja sit pökät
TAG Rigger belt
McKinley lenkkarit
Casio G-Shock

DBT FAPC MC
-BHI SERPA 1911, 1911 NOVAK
-SOE 6 mag shingle, CB
-TT 2xPistol Magna, CB
-Selässä Mayflower PRC-148 pouch, Midlandilla
-Petzl Tactikka
-One hand torniquet

MICH 2000
-Rhino mount
-MICH mount
-Cat eye, ACU
-MS 2000 Strobe

M4 CQB-R
-UTG RAS
-ACOG*
-ANPEQ 2*
-BHI hihna
-Pystykahva

Ei kai sit muuta. :?
Bääd gai..

villep
Tier 1
Viestit:425
Liittynyt:La Helmi 02, 2008 10:03 pm
Paikkakunta:Mansesteri
Viesti:

Re: SFG(A) ODA572, Astan 2008-2010

Viesti Kirjoittaja villep » Su Touko 01, 2011 7:01 pm

Ihan jepan näkönen tämäkin setti. Tuo 1911 paikka näyttää vaikeelta. Mulla tuskin kädet tapuis tonne :D Kuten tuolla toisessa ketjussa jo olikin niin SPR ois hotimpi toisella putkella.
basicload @ Lightfighter.net kirjoitti:An airsofter would have killed a soldier to get their RAV back in 2002/3.

Avatar
Ramsey-
Veteraani
Viestit:279
Liittynyt:Ma Helmi 11, 2008 8:05 pm
Been thanked: 1 time

Re: SFG(A) ODA572, Astan 2008-2010

Viesti Kirjoittaja Ramsey- » Su Touko 01, 2011 7:07 pm

Jesh, itsellä ei 1911 kanssa ole problemoa, toteutu vähän esikuvan mukaan vaikka sitä Safaria koitin tähystellä mut eräs foorumin käyttäjä tarjosi SERPAa, toteutettiin sit lähes esikuvan mukaista sijoittelua. :D
Bääd gai..

Avatar
Frenzy
Green
Viestit:79
Liittynyt:Su Huhti 06, 2008 12:52 am
Paikkakunta:Helsinki
Viesti:

Re: SFG(A) ODA572, Astan 2008-2010

Viesti Kirjoittaja Frenzy » Ti Touko 03, 2011 8:11 pm

Jees... Alkaa itselläkin taas kevättä myöten kuumotella kun jätkät julkaisee uutta matskua. ;)

Siisti veto ja kuvat iso parannus edellisistä. Aihekin on mielenkiintoinen, tuntuu että tämäntyyliset setit, joissa kokoonpano on kevyt, yksinkertaistettu ja käytännöllinen mutta esimerkiksi kypärä löytyy, ovat hiukan yleistyneet viime aikoina? Jälleen joka tapauksessa nätti osoitus siitä, miten "menosetti" karsitaan tehokkaasti turhasta tavarasta HSLD-periaatteiden mukaisesti. Kantolaitekin alkaa olla kompakteimmasta päästä. Woodland ja multicam on kyllä omalla häiritsevällä tavallaan siisti yhdistelmä.

Yksityiskohdat, lippis, kello, radiovälineet, major league- ja muut merkit, herkullisia. FDNY(?)-lätsän nähtyäni ehdin jo toivoa yhtä kuvaa vanhan A-stan SEAL-dokkarin mukaisesti, jossa lippis olis ollut kypärän alla. :) No, ei kyllä kuulu ihmeemmin aiheeseen. Lettikään ei häirinnyt vaan sopi mun mielestä kuvien tunnelmaan käärittyjen hihojen ohella työsuhdeautossa hengatessa. MICHin avonaiset hihnat on kyllä jo boustailua. ;)

Aseiden värimaailma on mun silmään vielä vähän outo ja itse en kesäolosuhteissa pitäisi millään BDU-takin ylintä nappia suljettuna, eikö iske ahdistus? Nämä vara-aseen sijoittelun ohella on tietysti henkilökohtaisia valintoja joista ei voi valittaa. Mietin, rikkoisiko setin käytännöllisyyttä ja kantolaitteen tiukkaa pakettia, jos pistooli olisi vyöllä... Ulottuvuus yleisesti vois parantua, mut vaikeuttais luultavasti aseenkäsittelyä ajoneuvon sisällä. Lienet testannut tän kuitenkin itsellesi sopivaksi.

Mut hei, tiimikaverit?! Jengi kasaan ja kesälaitumille!

Cheers,
-Frenzy
What are the two things that fall from the sky?
Manna from heaven and the Airborne Rangers.

Avatar
Ramsey-
Veteraani
Viestit:279
Liittynyt:Ma Helmi 11, 2008 8:05 pm
Been thanked: 1 time

Re: SFG(A) ODA572, Astan 2008-2010

Viesti Kirjoittaja Ramsey- » Ke Touko 04, 2011 10:17 am

Oho kypärän remmi jäänyt auki ekassa kuvassa, shit. No onneks kovatkin jätkät pitää välillä remmiä auki niin ei huolta. :D

Olipas kiva saada tommonen oikeen pitkä palaute. Värimaailmasta sen verran, et ostin 3kpl spraypulloja itse sävytettävää kamaa. Värit sitten valkkasin British standard kartasta ja itse totesin manilla värin olevan hyvä. Toki kuten olen sanonut ei kamerani ole mikään huippumoderni ammattilaiskamera, vaan vanha paska pokkari. Teettää välillä työtä saada jopa aidoista varusteista vähänkään oikeaan väriin viittaavia sävyjä. Mutta itse tosin rankkasin tuon dark brownin ja light brown värit toisaalta vähän vaaleiksi omaan makuun. Siksi koitan metsästää paria uutta väriä taas. Krylon ei innosta sen huonon saannin ja hinnan takia, itse en kauheasti tykkää krylonin parista sävystä. Toki krylonin dark brown on omaan makuun hyvä.

Letti menee leikkuulle kun kerkiän. Toki oli ihan jees et oli vähän tommonen pitempi letti, itse jäin ahdistuneesti miettimään naamakarvoituksen osaa, se kun nyt jo taas alkaa näyttään hyvältä alulta. :lol:

Yksityiskohdista, joo FDNY official lätsä on magea. Ajattelin kokeilla jossain kohti härövarustusta FDNY:n virallisessa työpaidassa, liekkisuojaavuus on tässä kova. Koitin pistää merkkejä hillitysti, mut kuitenkin niin et on jotain muutakin kuin se yksi ja sama pelkkä tähtilippu. Kello kulkee ranteessa 24/7. Tollon vappuna oli kyllä melko viileä ja siksi jouduin laskeen vähän WL:n hihoja ja napitin takin kiinni, olin niin särmä.

Itseä houkuttaisi saada muutama räpsy jossa olisi jengillinen SFGA misejä, tosin en sit tiedä, onko tuo army puoli kiinnostus hukkunut porukalta muualta kuin normi jalkaväeltä ja CAGilta?

Ja ei, en tykkää pistoolista vyöllä, laitan mieluummin liiviin jos mahollista, reisi on vaihtoehto n.2, mut ei ole Safaria. LBT löytyy vanhempiin kokoonpanoihin, mut vyölle laitto on mulla mahollinen vasta kun ylipäätään varusteellinen suojaliivi putoaa pois. Itse pystyn reisikilluttimella toimimaan myös metsässä. Mutta itse pidän eniten siitä et händytykki on liivissä ja tuossa se kyllä itsellä toimii. Okei vähän joutuu kättä taittaan, mut omien kokeiluiden jälkeen onnistuu vetäminen ihan hyvin.

EDIT! Ainiin setin kevyehkö kokoonpano ja ylipäätänsä johtuu aivan täysin esikuvasta ja perseaukisuudesta. :D Ostetaan aina mitä halvalla saa. FAPCin kanssa kävi vähän onni, katselin ebaysta josko olisi tarjolla DBT:n RMV:tä yhtä halvalla kun kerran ( se kerta kun ei ollut yhtään fyffee ja vitutti!), eipä ollut juuri mitään DBT:n tuotteita. Paitsi sit löyty halpa FAPC, ensi totesin et mitä svidduu tollasellankin tekisin (väri kuiteski MC ja olin nähnyt vain CB/Taneja kuvissa). Löin egayn kiinni ja rupesin katteleen SFG kuvia ja löysin sattumalta tuon yhden kuvan, sit tapahtui high speed raidi egayhyn ja lujaa.

JTAC/TACP setti nyt on tällä hetkellä ainoa mihinkä koitan panostaa tällä hetkellä. Toki nämä SFG setit sain yhden gallerian käyttäjän ja parin yllättävän tapahtuman johdosta kuntoon, niin mikäpä siinä. ;)
Bääd gai..

Avatar
jojis
Bloody Pirate
Viestit:895
Liittynyt:Pe Helmi 01, 2008 2:54 am
Paikkakunta:Helsinki
Been thanked: 1 time
Viesti:

Re: SFG(A) ODA572, Astan 2008-2010

Viesti Kirjoittaja jojis » Ke Touko 04, 2011 7:43 pm

No täytyy myöntää että jotain ton yläpuolelta löytyvän ryhmäkuvan suuntasta ois hauska toteuttaa jengillä. Tääkin setti ihan nätti joskin block II tai edes peq15 antaisi sen sokerikuorrutuksen.

Avatar
Ramsey-
Veteraani
Viestit:279
Liittynyt:Ma Helmi 11, 2008 8:05 pm
Been thanked: 1 time

Re: SFG(A) ODA572, Astan 2008-2010

Viesti Kirjoittaja Ramsey- » Ke Touko 04, 2011 8:39 pm

Täytyy parsia PEQ15 loota luolamiittiin tuohon päälle.

Tulevaisuudessa ehkä uusi tykki tähän settiin. Mutta nyt ei kykene.
Bääd gai..

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa