Rinkan selkäpehmusteet

Tee-se-itse
Jarppi
Veteraani
Been thanked: 3 times
Viesti:
Rinkan selkäpehmusteet

Viesti Kirjoittaja Jarppi » Su Syys 11, 2011 10:35 am

Tarvisin kokeneempien vinkkejä noiden rinkan selkäpehmusteiden tekemiseen. Lähtötilannehan on se että ostin käytettynä muuten erinomaisen rinkan, vaan selän pehmusteet ovat kuluneet ihan totaalisesti pois ja hapertunu kivikovaks muhjuksi.

Erityisesti se materiaali tässä mietityttää, kannattaako iskeä pehmusteet jostain retkipatjasta, vai suositteleeko joku jotain pehmeämpää?

Toinen on itte tää kiinnitysoperaatio, millä sellaset parhaiten kiinnittää rinkan selkämykseen? Ompeleminen varmaan aika vahvoilla, vaan mitenkäs tuo toteutus? Rinkan sisäpuolellehan on melko hankala käsin puikata yhtään mitään, ja koneellakin varmaan melko hankala?

jma78
Tier 1
Has thanked: 6 times
Been thanked: 17 times

Re: Rinkan selkäpehmusteet

Viesti Kirjoittaja jma78 » Su Syys 11, 2011 1:56 pm

Itse käytän (ja oikeestaan kaikki muutkin jotka reppuja tekee) sellaista menetelmää, että pehmuste on ns kaksiosainen.. Ensin yksi kerros solumuovista (jäykkää, samaa matskua mitä makuualustatkin on, ja siihen päälle sitten kerros pehmeämpää materiaalia, esim vaahtomuovia tai pehmustettua ilmaverkkoa (mitä itse yleensä käytän). Jos siis halutaan ihan oikeesti pehmeät pehmusteet..

Jos kyseessä ei ole sellainen rinkka jossa pehmusteet on kiinni irroitettavassa putkirungossa, vaan ne on ihan oikeesti ommeltu repun selkään, niin saat kyllä varautua maksamaan aika paljon niiden vaihtamisesta.. Tai sitten opettelet itse ompelemaan (ja tossa operaatiossa se ysiluokalla suoritettu ompelukoneajokortti ei oikein riitä :D ), mutta voin sanoa että aika jäätävä urakka edessä, sun täytyy meinaan purkaa melko iso osa repusta.

Vastaa Viestiin