Pläräsin läpi glockin kuvia ja vastaan tuli sen verran mielenkiintoisia virityksiä, että oli pakko apinoida. Eli hommana on kahvan kavennus (grip reduction lontooksi). Tubesta löytyikin hyvät ohjeet (http://www.youtube.com/watch?v=TbJbY-oOP1g) jota soveltaen lähdin itse tekemään. Suosittelen katsomaan tuon videon mikäli homma yhtään kiinnostaa.
Pohjana Maruin Glock 17 3rd Gen GBB.
Kaikessa viisaudessaan Maruin insinöörit ovat tukkineet tuon "takakuilun", joten se pitää ensin avata. Sieltä takakuilun muovin alta löytyy jokin pehmometallipalikka. Itse vain sudin poralla läpi kunnes kaikki lähtivät irti. Käsittääkseni KSC:n glockeissa tahi Guarderin rungoissa ei moista tukosta löydy.
Kun tukos on poistettu pitäisi näkymä olla jotakuinkin seuraava.
Kuvasta varmaan näkyy että poralla kävi pikku vahinko ja meni kahvasta läpi...
Seuraavana vaiheena on tukkia kaikki takakuilun ylimääräiset kolot. Itse käytin tässä muovailuvahaa ja teippiä. Rungon sisälle muovailuvahaa ja kahvan ulkopuolella teipillä umpeen. Kuten noilla videoillakin näkyy niin lipaskuilun pohjassa olevaan puoliympyrään käytin kolikkoa (50cnt). Kolikko teipin sisään ja paikoilleen varmistus muovailuvahalla.
Nyt kun kaikki ylimääräiset röörit ja kolot on tukittu niin seuraavaksi leikitään epoksilla. Itse käytin tässä vähän päälle yhden Loctiten 25ml pakkausen. Väitän kuitenkin, että yhden pitäisi riittää vallan hyvin jäi sen verran yli. Itse sekoitin epoksin pakastarasiassa ja kaadoin suoraan siitä tuonne takakuiluun. Ei ehkä mikään paras ratkaisu, mutta omalla kohdalla toimi riittävän hyvin. Noisse videoilla on käytetty jotakin jättiruiskua, mutta kun ei moista löytynyt. Kun epoksit oli kaadettu sisään niin homma näytti tältä
Protip: Mitä vähemmän ilmakuplia sen parempi.
Kun kahvaa lähtee hiomaan niin kannattaa merkitä vaikka lipaskuilun sijainta jollakin tavalla. Näin ei tuli vahingossa otettua liikaa pois. Itse käytin maalarinteippiä like so
Muutaman tunnin venailu ja aloin hiomaan kahvaa. Aluksi vetelin dremelillä suurimmat pois ja tämän jälkeen viila+hiekkapaperi linjalla loppuun. Samalla tasoitin kahvan etuosan ja hioin sivuilta tekstuuri pois. Ajattelin, että stiplaaminen helpottuisi kun poistaa tekstuurit, mutta eipä tuo mitenkään pakollista ole. Stiplaaminen onnistuu joka tapauksessa.
Samalla tein lipaskuilun molemmin puolin moiset kolot helpottamaan lippaan vaihtoa.
Kun olin kahvaan tyytyväinen kaivoin juotosaseman esiin ja stiplasin rungon. Itse käytin pienintä päätä stiplaamiseen. Tämän jälkeen maalasin kohdat joissa epoksi oli näkyvillä.
Kuten näkyy niin epoksi ei stiplaantunut...
Ja lopputulos näyttää omalla kohdalla tältä
Kaippa tuossa pääasiat tuli. Tarkoitus oli ottaa enemmänki kuvia homman edetessä, mutta pääsi unohtumaan...
Glock modailu
basicload @ Lightfighter.net kirjoitti:An airsofter would have killed a soldier to get their RAV back in 2002/3.
Re: Glock modailu
http://www.toiminta-ampujat.fi/phpBB3/v ... ?f=9&t=573
Tuosta voi saada jotain lisävinkkejä aiheeseen.
Tuosta voi saada jotain lisävinkkejä aiheeseen.
- Kartoon
- Team member
- Been thanked: 1 time
Itse en niin ole tuon stiplauksen fani, ainakaan ulkonäöllisesti, mutta muuten ihan pätevän oloinen. Hiukan vähemmän tosta taisit siipasta pois vrt. videon tekijään, mutta kerropa minkälaiset kokemuksen käsittelystä ton askartelutuokion jäljiltä?
EDIT: Tuplapost, poistettu. Lisäys: Ja eikös maruin lippaat solahda ulos ilman avittamistakin? Omassa ainakin näin tekee, samoin oikeassa glockissa, vaikka lipas on tyhjä(ja kovin kevyt), kunhan ei ole kiloa paskaa lipaskuilussa.
EDIT: Tuplapost, poistettu. Lisäys: Ja eikös maruin lippaat solahda ulos ilman avittamistakin? Omassa ainakin näin tekee, samoin oikeassa glockissa, vaikka lipas on tyhjä(ja kovin kevyt), kunhan ei ole kiloa paskaa lipaskuilussa.
For the strength of the pack is the wolf, and the strength of the wolf is the pack.
Itseänikin hiukan mietitytti tuo stiplaus lähinnä siksi koska tulee lämpimillä keleillä sodittua paljain käsin, mutta eipä tuo niin "rajulta" kädessä tunnu kuin ajattelin. Sen mitä tuota on käsissä pidellyt ilman testilaakeja niin kyllä tuo nyt istuu paremmin käteen. Omassani osa lippaista ei putoa suoraan ilman pientä avittamista kun luisti on takana.
basicload @ Lightfighter.net kirjoitti:An airsofter would have killed a soldier to get their RAV back in 2002/3.