Tee-Se-Itse tarvikkeita

Tee-se-itse
rainyday
Green
Tee-Se-Itse tarvikkeita

Viesti Kirjoittaja rainyday » La Marras 26, 2011 5:28 pm

Ompelukoneen käyttö on ollut kovasti harjoituksen alla. Pitkäjänteisyyttä myös tämä ompeluhomma vaatii ja sitä että miettii asioita eteenpäin.

Syöksyen-suin-päin-ompelemaan-tekniikalla tehty Mini-veschmeshok-kopio:
Kuva
Kuva
Piti tehdä paria modauksia jälkikäteen kun ei homma toiminutkaan niin kuin oli ajatellut - esim. remmeissä ei ollut säätöä ja oli armotta liian lyhyet.

Euron BW takista saa vaikka dumppitaskun:
Kuva
Kuva
Tätä jo vähän mietittiinkin vaikka onkin simppeli ja testiversioita oli alla useampia.

Täytys vielä löytää kunnon kankaita jostakin, puuvilla ei oikein kestä käyttöä pidemmän päälle.

Seuraavaksi teon alle kolmen lippaan MP5 lipastasku.

Jarppi
Veteraani
Been thanked: 3 times
Viesti:

Re: Tee-Se-Itse tarvikkeita

Viesti Kirjoittaja Jarppi » La Marras 26, 2011 5:40 pm

rainyday kirjoitti:Täytys vielä löytää kunnon kankaita jostakin, puuvilla ei oikein kestä käyttöä pidemmän päälle.
Jos haluaa pitää kustannukset kurissa nii luulis että kestää jonnin verran paremmin ku raatelet pari takkia lisää ja pistät pari kerrosta kangasta lisää? Tähän vielä lisäks vähän ripstop-kuviota pintaan ettei lähe pikkureiät laajenemaan liian nopeesti ni eiköhä tässä vitosella saada ihan käypä dumppi vähintään kuulapyssyhommiin? :)

rainyday
Green

Viesti Kirjoittaja rainyday » La Marras 26, 2011 9:52 pm

Jarppi kirjoitti:
rainyday kirjoitti:Täytys vielä löytää kunnon kankaita jostakin, puuvilla ei oikein kestä käyttöä pidemmän päälle.
Jos haluaa pitää kustannukset kurissa nii luulis että kestää jonnin verran paremmin ku raatelet pari takkia lisää ja pistät pari kerrosta kangasta lisää? Tähän vielä lisäks vähän ripstop-kuviota pintaan ettei lähe pikkureiät laajenemaan liian nopeesti ni eiköhä tässä vitosella saada ihan käypä dumppi vähintään kuulapyssyhommiin? :)
Totta tuokin. Kahdessa kerroksessa sitä on jo tosin nytkin, sisäpussi on erikseen.

Jarppi
Veteraani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarppi » Su Marras 27, 2011 11:37 am

rainyday kirjoitti:
Jarppi kirjoitti:
Totta tuokin. Kahdessa kerroksessa sitä on jo tosin nytkin, sisäpussi on erikseen.
Nnii, eiköhän joku nelinkertanen kangas kestä jo melkosen hyvin vähän rajumpaaki menoa, ainaki jos ompelee vahvikkeet. Tähän vielä ku lisäät nepparit että saa rullattua ylös nii alkaa olla aika pähee :) Oliko tossa suuaukossa kiristysnartsa vai onko vaan kuminauhalla kiristys?

rainyday
Green

Viesti Kirjoittaja rainyday » Su Marras 27, 2011 2:46 pm

Jarppi kirjoitti:Nnii, eiköhän joku nelinkertanen kangas kestä jo melkosen hyvin vähän rajumpaaki menoa, ainaki jos ompelee vahvikkeet. Tähän vielä ku lisäät nepparit että saa rullattua ylös nii alkaa olla aika pähee :) Oliko tossa suuaukossa kiristysnartsa vai onko vaan kuminauhalla kiristys?
Takakuvassa näkyy rullausmekanismi, aukeaa ja saa kietaistua dumpin ympäri velcrolla kiinni. Seuraavaan täytyy keksiä joku näppärämpi mekanismi, ompelen varmaan dumpin takapuolelle velcron suoraan kiinni. Suuaukon kiristyksessä itseasiassa molemmat - säädettävissä oleva kuminauha. Saa laitettua kohtuu tiukalle mutta antaa periksi tarpeen vaatiessa.

jojis
Bloody Pirate
Been thanked: 1 time
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jojis » Ti Marras 29, 2011 5:11 pm

Montakohan kiloa kastunut nelinkertaisesta puuvillakankaasta tehty dumppi painaisi? Anyway hieno idea pistää poistotuotteet moiseen uudelleenkäyttöön, hyvää harjoitusta vähintäänkin.

rainyday
Green

Viesti Kirjoittaja rainyday » Ti Marras 29, 2011 5:17 pm

jojis kirjoitti:Montakohan kiloa kastunut nelinkertaisesta puuvillakankaasta tehty dumppi painaisi? Anyway hieno idea pistää poistotuotteet moiseen uudelleenkäyttöön, hyvää harjoitusta vähintäänkin.
Tämäpä onkin muuten seikka joka ei ole tullut mieleen kun ei ole pahemmin kosteissa peleissä tullut pelailtua. Rupeaa olemaan vähintäänkin ajankohtainen näin syksyn/talven tultua. Mistä ihmiset Corduraa yms. ostavat?

Jarppi
Veteraani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarppi » Ti Marras 29, 2011 6:18 pm

jojis kirjoitti:Montakohan kiloa kastunut nelinkertaisesta puuvillakankaasta tehty dumppi painaisi? Anyway hieno idea pistää poistotuotteet moiseen uudelleenkäyttöön, hyvää harjoitusta vähintäänkin.
Kävi itelläki mielessä, mut eikai se suuri ongelma oo jos puhutaan yhestä dumpista. Eri asia tietty jos rupee tekemään kokonaista tetsaria tai useempaa taskua tetsariin :D

ps. Ja ainahan näihin voi iskeä jotkut suojamatskut päälle tms pinnoittaa jollain?

Jahunen
FNG

Viesti Kirjoittaja Jahunen » Pe Elo 10, 2012 10:25 pm

Fjällräven Greenland Wax on hyvää tavaraa kaikenmoisen puuvillakaman kyllästämiseen, senkun hinkkaa vaan reilusti sitä vahapalikkaa kankaaseen, ja sitten vaikka pikkusiskon hiustenkuivaajalla lämmittää vahatun alueen, ja vahan sulamisen näkee, samoin kuin sen uppoamisen puuvillakuituihin. Vahaus kestää aika kauan jos et vaan mene pesemään saippualla sitä kampettasi, eikä vesi mene ihan hevillä kuituihin kun homman vaan tekee kerrasta hyvin eli paljon vahaa ja huolella lämmittää.

Vastaa Viestiin