Berget 6

Ja muut hutilaukaukset
Avatar
Mick0
Team member
Viestit:124
Liittynyt:La Helmi 02, 2008 10:44 pm
Paikkakunta:Turku
Berget 6

Viesti Kirjoittaja Mick0 » Ke Kesä 11, 2008 6:28 pm

Hoi,
täält on käsittääkseni menossa sakkia pelailee meren toiselle puolelle. Pelitkin on kohta jo ovella niin kyselisin tässä, että millasella varustuksella sakki on aatellut mennä pelailee? Ekakertalaisena tahtoisin kuulla mielipiteitä mahdollisen repun kantamisesta pelissä - Kannattavaa? Tällä hetkellä rinkaksi tulee näillä näkymin Eberlestock johon laitetaan kaikki tarpeellinen kama jolla pitäis selvitä koko reissu. Itse pelikentälle kantoon tulee Camelbakin HAWG.
Katie Couric: I just want to say, I think Navy SEALS rock!
Keep on rockin' in the free world!

Avatar
bakito
Organiser of shotgun weddings
Viestit:84
Liittynyt:Ti Helmi 05, 2008 9:11 pm
Paikkakunta:Helsinki
Viesti:

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja bakito » Ke Kesä 11, 2008 6:42 pm

Itellä on kannossa chestrigin lisäksi MULE, mahdollisesti vyöllä myös buttpack.

Olisi mukava nähdä tässä threadissa bergettiin lähtevien geardoluolalaisten settejä kuvina, josta kukin voisi ammentaa inspiraatiota ja viilata omaa settiään paremmaksi.

Avatar
jojis
Bloody Pirate
Viestit:895
Liittynyt:Pe Helmi 01, 2008 2:54 am
Paikkakunta:Helsinki
Been thanked: 1 time
Viesti:

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja jojis » Ke Kesä 11, 2008 7:07 pm

Tulossa ja olin viime kerrallakin. En suosittele reppua kentälle, jos sulla on perslaukku niin sinne mahtuu enemmän kuin tarpeeksi kamaa (purtavaa, varasukat, sadeviitta, kevyt lääkintäsetti) ja joku M60 tasku tms. vielä vara-ammuksille. 20 lipasta on huono valinta, mieluummin raakaa ammustarviketta ja 8 lipasta etteivät vie liikaa tilaa. Enimmillään joku daypack (kuten juuri buttbag) tai jokin juomarakko jossa on pieni tavaratila.

Viime kerralla eräs inttiä käymätön ryhmäläinen hajosi kun kantoi reppua (itseasiassa juurikin HAWG) mukanaan ja vielä käytännössä turhaan. Jos reppuun tunkee kaiken kaman eikä tetsariin, tulee kantamuksista aika selkää ja hartioita ahdistava kokonaisuus. Eikä sitä kamaa edes tarvitse niin paljoa että tarvitsisi repun. Päivän aikana et tarvitse lämmintä safkaa tai keitintä muualla kuin omassa leirissä. Vaihtovaatteet ja lämpökerrastot voi jättää leiriin. Vesi ja ammukset on tärkeimmät, pari tavarataskua vielä niin on just jees. Eli KISS (keep it simple, stupid) sääntöä kannattaa noudattaa. Et tule kuitenkaan olemaan varmaan kuutta tai kahdeksaa tuntia kauempaa poissa omasta tukikohdasta.

Avatar
Windi
Hangman
Viestit:585
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 1:00 am
Paikkakunta:Turku
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja Windi » Ke Kesä 11, 2008 7:18 pm

Itse taas olen ottamassa HAWG:n kentälle. Huomattavasti stabiilimpi kuin buttpack, ja ei roiku ikävästi vaan pysyy paremmin paikallaan, sekä jakaa painon kivasti. Se on sitten vain omaa typeryyttä pakata sinne liikaa kamaa. Testasin omaa berget settiäni tuolla Oulun Noidankattilassa ja hyvältä tuntui.

Kantolaitteena on RRV BIB alas käänettynä. Tässä menee lippaat, veitsi ja pienessä yleistaskussa raatoliinaa jne. HAWG:ssa menee vesi, pieni naposteltava, lämmin paita, varalasit, LA radio (antenni kholsisti reiästä ulkona) ja headset radioon. Pienemmässä taskussa myös pari varaparistopakkausta, lusikka jne. Repun voi tarvittaessa dumpata pois. Lisäksi vielä duty belt belt padilla jossa Leatherman, otsalamppu, dump ja pistooli. Itselleni varsin toimiva setti.

Muu kama onkin sitten Eberlestockissa/tukikohdassa.
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."

Avatar
Capt
Quiet Professional
Viestit:424
Liittynyt:La Helmi 02, 2008 9:34 pm
Paikkakunta:Varuskunnassa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Viesti:

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja Capt » Ke Kesä 11, 2008 9:24 pm

Onko kukaan menossa perinteisellä kantovaljas-setillä? (itse ottaisin sen monenpäivän peliin jossa pitää kantaa jonkinverran tavaraa mukana pitkiä matkoja)

Avatar
jojis
Bloody Pirate
Viestit:895
Liittynyt:Pe Helmi 01, 2008 2:54 am
Paikkakunta:Helsinki
Been thanked: 1 time
Viesti:

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja jojis » La Kesä 14, 2008 7:21 pm

Kaipa se reppu on vähän ihmiskohtainen aina. Se ei kuitenkaan mielestäni ole välttämätön ja kerää kaiken lisäksi osumia. Jos sen dumppaa kesken taistelun ja joutuu vaihtamaan asemaa niin menettää ainakin hetkellisesti kaiken mitä siinä on. Toisaalta joidenkin kantolaitteiden kanssa ei sovi muu kuin reppu.

Itse olen vähän kahden vaiheilla tässä ottaisiko taas Alice valjaat kuten viime kerralla vai jotain vähän highspeedimpää. Niistä jäi hirmu hyvät kokemukset mutta toisaalta tekisi mieli kokeilla pidemmillä reissuilla miten nämä modernimmat kantolaitteet toimivat.

Vaatteisin ja housunvyölle aion pistää puukon, yleistyökalun, ensiapuvälineet, hyönteismyrkyt, naamiovärit, kompassin, kartan, tusseja, pipon ja naamiohuivin.

Tetsariin tulee lippaita, LA radio, PMR radio, ammuksia, kiikari, vettä 3 - 5 litraa, toinen veitsi, sadetakki, paristoja, miinoja jos ne sallitaan, sukkia, rusinoita ja muuta piristävää. Pistooli jää kokonaan pois.

Rinkkaan vaatteita, ruokaa, lisää vettä, kokkausvälineet, vararynkky, työkaluja ja akkuja, ja kunnon makuupussi kun joutuu tällä kertaa nukkumaan öisin.

Avatar
Mick0
Team member
Viestit:124
Liittynyt:La Helmi 02, 2008 10:44 pm
Paikkakunta:Turku

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja Mick0 » To Kesä 19, 2008 11:21 pm

Hetken miettimisen jälkeen meikä pääty kantolaiteratkaisus just hankittuihin TACeihini. LBV:t menee tiimiläisel lainaan eikä se olis ollu edes kauheen kaksinen ratkaisu M14 kaverina. Kuus lipasta pitäis riittää vallan mainiosti pyssylle, kun en oo koskaan ollut kauhean perso räiskimiselle, vyölle mahtuu sitten kaikki tuikitarpeellinen pikkuroina. Pistooli tulee mukaan, kun pyssyssä on hiukan kovemmat tehot niin capa voi tulla tarpeeeseen. :roll:
http://koti.mbnet.fi/mick0/salat/eagletacit.jpg
Katie Couric: I just want to say, I think Navy SEALS rock!
Keep on rockin' in the free world!

Avatar
Windi
Hangman
Viestit:585
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 1:00 am
Paikkakunta:Turku
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja Windi » Pe Kesä 20, 2008 9:36 am

Itse päädyin juuri jättämään pistoolin kotiin. Sillä ei juuri koskaan tee mitään ja noin kilo turhaa painoa putosi kamoista pois. Siihen lisäksi vielä kaasut jne.

Oma settini rakentui seuraavanlaiseksi:
RRV, maks 10 lipasta kulkee tässä
Eaglen duty belt ja belt pad, valo, multitool, dump ja ifak kulkee tässä
Hawg, juomalaite, naposteltavat, radio jne menevät täällä
Eberlestock Phantom, ase, vaihtovaatteet, leiritymiskamat ja kaikki muu kulkee tässä
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."

Avatar
Sfll
Team member
Viestit:159
Liittynyt:Pe Touko 16, 2008 10:28 am
Paikkakunta:Kuopio
Has thanked: 1 time

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja Sfll » Pe Kesä 20, 2008 9:55 am

Jaahas, viestini ei sitten tullutkaan koskaan tänne.

Kun kattelin teidän settejä pistin vaan merkille että on hiukan hiostavaa kamaa kannossa... Ei pahalla ketään kohtaa mutta vaikka ne koleita ovatkin nini eivät kyl pidempiin peleihin sovellu. Miksi?

Hiostaa! Jokainen kyl osaa laskea 1+1 (paksut liivit + liikkuminen). No eihän siinä sitten, mutta JOS aurinko paistaa niin sitten olo on vielä tukalampi. Mitä kuumempi on ja mitä enemmän hikoilee, joutuu sitä enempi lihmimään nestettä. Näin ollen pitää kantaa lisää ja lisää nestettä.
Perus tetsareiden etu onkin niiden hengittävyys. Näihin saa myös paljon taskuja pulloille mikäli niitä käyttää. No siitä en ala saarnaamaan mikä tetsaripaketti on paras, voin sen verran kertoa että M85 on huonompi kuin PLCE.

Mutta jos ei kiinnosta olla epätaktinen issuenissan, pitää varmaan fiksuna valita sitten chestrigir. Näitäkin on paljon. Parhaimmillaan sellainen menee jo melkein CIRAS liiveistä. ;) Mutta itse olen parhaiksi 'rigeiksi todennut juurikin pienet ja kevyt. Esimerkkeinä toimikoon vaikkapa Strike Systemsit taikka zikomit. Nämä eivät paljoa tilaa vie. Mutta ongelmaksi tuleekin se että vaativat käytännössä sen partiorepun kantamaan kamista mikä ei mene taskuihin / rigeihin. Tässäkin on sitten eri vaihtoehtoja miljuunia. Mutta aina se eagle ei ole paras. BW:n reppuun menee sen patjataskuun sopivasti se juomarakko, eikä harmita niin paljoa jos menee rikki se reppu.

Pistooli on turhake pitkissä peleissä, juurikin Windin mainitsema seikka, kaasu! Sitä on turhauttavaa kannella mukana jos sitä ei edes käytä, ja ne tilanteet ovat harvassa kun sitä tarvitsee. Reisitasku on kyllä aivan pepusta pitkissä peleissä, ei ne ole niin taktisia ja käytännöllisiä kuin sitä haluaisi uskoa. Viskoo vaikka käpyjä jo sitten.

Mikäli joku loukkaantui viestistäni, olen melkein pahoillani. Toin vain kokemukseni pohjalta tulleita huomioita esille.

E: Lukekaan myös siriv joka on ylempänä... : )
Viimeksi muokannut Sfll, Pe Kesä 20, 2008 8:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Mick0
Team member
Viestit:124
Liittynyt:La Helmi 02, 2008 10:44 pm
Paikkakunta:Turku

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja Mick0 » Pe Kesä 20, 2008 10:44 am

Windi kirjoitti:Itse päädyin juuri jättämään pistoolin kotiin. Sillä ei juuri koskaan tee mitään ja noin kilo turhaa painoa putosi kamoista pois. Siihen lisäksi vielä kaasut jne.

Oma settini rakentui seuraavanlaiseksi:
RRV, maks 10 lipasta kulkee tässä
Eaglen duty belt ja belt pad, valo, multitool, dump ja ifak kulkee tässä
Hawg, juomalaite, naposteltavat, radio jne menevät täällä
Eberlestock Phantom, ase, vaihtovaatteet, leiritymiskamat ja kaikki muu kulkee tässä
Juu en mäkään olis pistoolia ottanut mukaani ellei pyssysä olisi kiinni m150-tason viritykset jolloin lähietäisyyksil on hyvä olla kannossa se vara-ase. Chestrigit ois varmasti paremmat tälläseen peliin, mutta mä en henk. koht. näe niin pal vaivaa sellaisten hommaamiseen yhtä skenua varten. Jos multa löytyis sellaset kotoa niin varmasti olisin ottanut ennemmin mukaani. =)

Auringosta en tiedä, mutta sadetta on luvassa. :D
Katie Couric: I just want to say, I think Navy SEALS rock!
Keep on rockin' in the free world!

Avatar
Alezi
Tier 1
Viestit:452
Liittynyt:La Helmi 02, 2008 11:43 pm
Paikkakunta:Turku
Viesti:

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja Alezi » Pe Kesä 20, 2008 12:00 pm

sfll: Tiedätkö mikä/millainen rrv on? :D
I live for this shit!
Til Valhall!
Who Dares Wins

Avatar
Windi
Hangman
Viestit:585
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 1:00 am
Paikkakunta:Turku
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja Windi » Pe Kesä 20, 2008 12:41 pm

Sfll kirjoitti: Kun kattelin teidän settejä pistin vaan merkille että on hiukan hiostavaa kamaa kannossa. TACit, RRV't. Ei pahalla ketään kohtaa mutta vaikka ne koleita ovatkin nini eivät kyl pidempiin peleihin sovellu. Miksi?
Et sitten taida tietää RRV:stä mitää. Saati käyttänyt sitä. Kyseessä on siis chestrig, selästä avoin ja kohtalaisen hyvin hengittävä. Jos aurinko paistaa, niin kuuma on joka tapauksessa ja hiki tulee. Hyvin pärjäs yli +20 helteessä IBA (+suojat IBA:ssa) päällä, vaikka kuuma olikin.

Omat varusteet, eli RRV ja HAWG:n testasin Oulussa toimivaksi kokonaisuudeksi.

Kuten sanoit, jokanen menee millä tykkää. Mä testasin oman settini ja hyvin toimii.
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."

Avatar
Sfll
Team member
Viestit:159
Liittynyt:Pe Touko 16, 2008 10:28 am
Paikkakunta:Kuopio
Has thanked: 1 time

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja Sfll » Pe Kesä 20, 2008 6:21 pm

Alezi kirjoitti:sfll: Tiedätkö mikä/millainen rrv on? :D
Joo en oo käyttänyt RRV:tä enkä kyl moisia hommaa.
Iskin googleen "RRV" ja kuvahakua niin tuli vastaan CIRAS-tyylinen systeemi jota en jaksanut tarkemmin tutkia. My bad.
(Eli RRV vuodatus oli GOOGLENvika) :roll:
(nyt jos joku perkele tulee vinkuu ettet tiiä mistää mitään nii... Hyvää Jaakkoa!)

Ei ole sinänsä paha ostos osta chestrigejä kyseiseen skenuun, alle 60€ selviää, mikäli ei ole tarkka siitä mitä ylleen pistää. Sade tai ei, pidemmissä peleissä se chestrig on se must- juttu. ;)

Rehellisesti sanottuna jokaisessa milsim pelissä mulla on tainnut olla eri kokoonpano, nyt heinäkuussa olevassa sama vika. Ei ole viel sitä oikeeta tullut vastaan. Melkein paras oli kyllä et oli vain nasselaukku olalla ja M14. siihen kyl jos ois ollu fiksu ja ottanu repun ois ollut voittaja.

Kukin taplaa tavallaan, toin vain oman TÄYDELLISEN mielipiteeni esille.

k4meli
Veteraani
Viestit:362
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 9:46 am
Paikkakunta:Tampere
Been thanked: 2 times

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja k4meli » Pe Kesä 20, 2008 7:01 pm

Sfll kirjoitti:Kun kattelin teidän settejä pistin vaan merkille että on hiukan hiostavaa kamaa kannossa. TACit, RRV't. Ei pahalla ketään kohtaa mutta vaikka ne koleita ovatkin nini eivät kyl pidempiin peleihin sovellu. Miksi
Sfll kirjoitti:Ei ole sinänsä paha ostos osta chestrigejä kyseiseen skenuun, alle 60€ selviää, mikäli ei ole tarkka siitä mitä ylleen pistää. Sade tai ei, pidemmissä peleissä se chestrig on se must- juttu. ;)
IT'S ALL ABOUT THE GEAR!
Kuningas voittamaton

Avatar
Sfll
Team member
Viestit:159
Liittynyt:Pe Touko 16, 2008 10:28 am
Paikkakunta:Kuopio
Has thanked: 1 time

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja Sfll » Pe Kesä 20, 2008 8:26 pm

Ofc. Irsg.

Avatar
Windi
Hangman
Viestit:585
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 1:00 am
Paikkakunta:Turku
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja Windi » Pe Kesä 20, 2008 8:32 pm

Sfll kirjoitti: Joo en oo käyttänyt RRV:tä enkä kyl moisia hommaa.
Iskin googleen "RRV" ja kuvahakua niin tuli vastaan CIRAS-tyylinen systeemi jota en jaksanut tarkemmin tutkia. My bad.
Nyt kun oli pohjatieto kunnossa, niin kannatti tulla siis kertomaan, että kyseessä oli (bergetin tpauksessa) täysin paska, ylikuuma setti ja nasselaukulla kantais paremmin 3:n päivän kamat. Jea.
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."

Avatar
Sfll
Team member
Viestit:159
Liittynyt:Pe Touko 16, 2008 10:28 am
Paikkakunta:Kuopio
Has thanked: 1 time

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja Sfll » Pe Kesä 20, 2008 8:40 pm

Windi kirjoitti:
Sfll kirjoitti: Joo en oo käyttänyt RRV:tä enkä kyl moisia hommaa.
Iskin googleen "RRV" ja kuvahakua niin tuli vastaan CIRAS-tyylinen systeemi jota en jaksanut tarkemmin tutkia. My bad.
Nyt kun oli pohjatieto kunnossa, niin kannatti tulla siis kertomaan, että kyseessä oli (bergetin tpauksessa) täysin paska, ylikuuma setti ja nasselaukulla kantais paremmin 3:n päivän kamat. Jea.
Oletko sinä luonnostasi vain noin agressiivinen? En kertonut että nasselaukku systeemi on paras? Et vain taida ymmärtää. Kerroin OMAN mielipiteeni. En maininnut mitään muonan, vaattet? En. Olen vain kertonut omani, täydellisen mielipiteeni. Sekin oli vain omia kokemuksia muutamien erilaisten kokoonpanojen pohjalta. Joten sorry for RRV...
Sinänsä koomista että hermot palaa noinkin pahasti. Sehän on tosin sinun asia miten sinä reagoit, jos se saa sun tunteet kuumottaa niin oi beibi. <3

Eli rauhoitu nu perkele! Jos on paha olla, mee sun vaatekaappiin ja halaile vaikka takkeja.

Avatar
Windi
Hangman
Viestit:585
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 1:00 am
Paikkakunta:Turku
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja Windi » Pe Kesä 20, 2008 8:43 pm

Mitä sä kakara vingut? Totta vitussa sapettaa jos joku taulapää tulee pätee että joku (esim RRV tässä tapauksessa) on paska, vaikka ei edes tiedä mistä on kyse. Ja väitän, että sulla ei sen enempää ole kokemusta esim CIRAS:sta (milspex:n tekele _EI_ ole CIRAS). Tai juurikaan muustakaan vastaavasta laitteesta.

Ainakin mä olen tän laudan ideaksi käsittäny käsitellä sitä oikeasti käytössä olevaa, laatutavaraa, ei Strike Systemsia, Viperia tai Siwan muovikasseja. Sitä tuubaa voi jauhaa noilla muilla laudoilla. Tai sit mä vaan olen pahasti hukassa tän laitoksen kanssa. Voi olla niinkin.

Ja jos mä vaikutan agressiiviselta se johtuu siitä, että mä vihaan idiootteja jotka eivät tiedä mistään mitään mutta silti tulevat kertomaan erinäisiä asioita faktoina.
Viimeksi muokannut Windi, Pe Kesä 20, 2008 8:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."

k4meli
Veteraani
Viestit:362
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 9:46 am
Paikkakunta:Tampere
Been thanked: 2 times

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja k4meli » Pe Kesä 20, 2008 8:45 pm

Sfll kirjoitti:Joo en oo käyttänyt RRV:tä enkä kyl moisia hommaa.
Iskin googleen "RRV" ja kuvahakua niin tuli vastaan CIRAS-tyylinen systeemi jota en jaksanut tarkemmin tutkia.

Agressiivisuudesta puhuessasi ihmettelin kuinka voit tyrmätä CIRAS/RRV noin agressiivisesti, vaikka itse sanot suoraan että et ole semmoista käyttäny


*EDIT* Windi kerkes eka.
Kuningas voittamaton

Avatar
Sfll
Team member
Viestit:159
Liittynyt:Pe Touko 16, 2008 10:28 am
Paikkakunta:Kuopio
Has thanked: 1 time

Re: Berget 6

Viesti Kirjoittaja Sfll » Pe Kesä 20, 2008 8:53 pm

Windi kirjoitti:Mitä sä kakara vingut? Totta vitussa sapettaa jos joku taulapää tulee pätee että joku (esim RRV tässä tapauksessa) on paska, vaikka ei edes tiedä mistä on kyse. Ja väitän, että sulla ei sen enempää ole kokemusta esim CIRAS:sta (milspex:n tekele _EI_ ole CIRAS). Tai juurikaan muustakaan vastaavasta laitteesta.

Ainakin mä olen tän laudan ideaksi käsittäny käsitellä sitä oikeasti käytössä olevaa, laatutavaraa, ei Strike Systemsia, Viperia tai Siwan muovikasseja. Sitä tuubaa voi jauhaa noilla muilla laudoilla. Tai sit mä vaan olen pahasti hukassa tän laitoksen kanssa. Voi olla niinkin.
Nonnii. Pistän nyt vaan sut miettii et useampaankin kertaan tääl on ollut myös tätä "paskaa" näkyvillä? En vain tajua et miksi sinä käytät juhannuksen (sinänsä, yksi palkallinen vapaapäivä lisää joten en valita) siihen että riehut kuin karhu jolla ei oo vattuja...

Kyllähän issue on aina issue, siitä ei käy kieltäminen,.
Elikkä täällä EI SAA MAINITA niitä merkkejä joita sinä et tue? Ok, pitää laittaa korvantaakse. Toi RRV oli mun moka, en vain jaksa käyttää kokopäivää jonkun esineen metsästykseen, kun en vaan sattunu musitaa mikä perkelee kombo sekin nyt oli (hmm meinasko se taktista latausvälinettä jossa oli tutka ja taskuradio ) koska sattuu olemaan paljon oikeesti tärkeitä projekteja tällekkin ajalle. Voin myös vuodattaa et se kesäloma mikä alkoi eilen menee kokonaan niihin projekteihin... Siinä olit oikeassa. Muuten viestisi sisältö o melkoisen ala-arvoista. En edes kehtaa ruveta meuhkaa sun kanssa.

E: En oo kyl tyrmännyt CIRAS-liivejä todellakaan. Moiset on ostettava kunhan tää asunto problematiikko on kondiksessa. Ne vain eivät MINUN MIELESTÄNI ole parhaat liivit pidempään operaatioon. Jezuz te teette asiasta vaikeita, tai en osaa ilmasta itteeni.

Mee ulos jos ei sada vettä (tääl ei sada) ja kävele puistossa. Jos oikein ninja haluut olla, iske jotain camoa niskaa. En viitti tapella sun kanssa.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa