Juomareput, liivi-yhteensopiva

Kantolaitteet vöistä ja tetsareista luotisuojiin
swatti
FNG
Viestit:18
Liittynyt:Pe Kesä 29, 2012 1:46 pm
Paikkakunta:Jyväskylä
Juomareput, liivi-yhteensopiva

Viesti Kirjoittaja swatti » Pe Heinä 06, 2012 7:56 pm

Doddii! Nyt on vihdoin liivit hankittu ja varusteiden kasaus voi alkaa.

Juomareppu on vielä mulle melko uusi tuttavuus mutta todellakin pysyvä osa varustusta, entisten vyö & BHI-tacticool-hinkselit kokoonpanon kanssa ei ollut epäilystäkään miten juomareppua pidetään, mutta tuon liivin kanssa tulee eksotiikkaa... Itse reppu on "Sourcen" joku malli, ei mitään havaintoa mikä, mutta kantohinkselit ei ole irtoavaa mallia ja aparaatti on vähän turhan iso menemään liiveihin.
Itse liivit on Eaglen Tac-V1 ja selästä löytyy pussukka johon voisi juomarepun sulloa. Melko leveä mutta päälle puettuna korkeutta ei ole niin paljon että reppu tuonne mahtuu.

Nykyisen repun voin jättää sellaisekseen, hyvä lenkkeillessä, mutta mikä malli menisi noiden liivien kanssa hyvin? Ilmeisesti repuissa on isojakin eroja laadun suhteen joten vinkkejä otetaan vastaan.

EDIT: googlettelin vähän yhtä ja toista, löytyi aika vakuuttava kandidaatti:
http://www.optactical.com/solowprhysyl.html

"Tarvitsenko muuta" ?
If human stupidity is as large problem as we believe, why cant we simply remove speedlimits and let the problem solve itself? - Minä

Avatar
Windi
Hangman
Viestit:585
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 1:00 am
Paikkakunta:Turku
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Juomareput, liivi-yhteensopiva

Viesti Kirjoittaja Windi » Pe Heinä 06, 2012 9:23 pm

Itseltä löytyy myös TAC-V1:t, eikä tulis mieleenkään laittaa siihen liivin integroituun taskuun mitään juomalaitetta. Mä käytän noiden liivien kanssa aivan ilman ongelmia Camelbak:n HAWG:a (päiväreppu) tai Camelbakin Thermobakia normaalisti selässä pitäen repun omilla remmeillä. En pidä itse myöskään ulkoisista, liiviin kiinnitettävistä juomarakkotaskuista. Varsinkaan jos on päiväreppu mallinen käytössä, en halua riisua koko liiviä päästäkseni repun sisältöön käsiksi, pelkän repun riisuminen on paljon kivempaa.
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."

swatti
FNG
Viestit:18
Liittynyt:Pe Kesä 29, 2012 1:46 pm
Paikkakunta:Jyväskylä

Re: Juomareput, liivi-yhteensopiva

Viesti Kirjoittaja swatti » La Heinä 07, 2012 12:50 pm

Nuo oman Sourcen hinkselit ei oo irtoavaa mallia ni ei saa reppua kiinni itse liiviin. En oikeen tykkää että on monet vermeet päällekkäin, häiritsi jo vähän tuon vyö & BHI-hinkselit yhistelmän kanssa.

Camelin kamat ilmeisesti kiinnittyy tarvittaessa ihan itse liiviin?
If human stupidity is as large problem as we believe, why cant we simply remove speedlimits and let the problem solve itself? - Minä

Jarppi
Veteraani
Viestit:239
Liittynyt:Su Heinä 10, 2011 2:16 pm
Paikkakunta:Helsinki
Been thanked: 3 times
Viesti:

Re: Juomareput, liivi-yhteensopiva

Viesti Kirjoittaja Jarppi » La Heinä 07, 2012 1:00 pm

Oma Source kiinnittyy kans ihan näppärästi MOLLEihin ja vähän kaikkeen muuhunkin. Mikähän malli sulla mahtaa olla?

Avatar
pstj
FNG
Viestit:26
Liittynyt:Ti Loka 07, 2008 9:57 pm
Paikkakunta:Päijät-Häme

Re: Juomareput, liivi-yhteensopiva

Viesti Kirjoittaja pstj » La Heinä 07, 2012 2:44 pm

Sourcen Tacticalissa reppuhihnat menee kantolaitteen sisälle piiloon ja sitten tuo kiinnittyykin MOLLEihin tai vastaaviin lenksuihin ylä- ja alapäästä löytyvillä pikaklipsuremmeillä.
Hyvä kun tuli juomareput puheeksi. Voisikin yrittää virittää tuon työvuoroksi auton penkin selkänojalle.
Ei se siitä.

MikkoS
mASS
Viestit:138
Liittynyt:Ma Helmi 11, 2008 10:18 pm
Paikkakunta:Imatra

Re: Juomareput, liivi-yhteensopiva

Viesti Kirjoittaja MikkoS » La Heinä 07, 2012 5:20 pm

Elä sinne liivin sisäiseen taskuun tunge mitään. Ihan tosi hanurista koko systeemi.
Itse en myöskään tykkää vedellä juomarepun remmejä tetsarin päälle, joten tommoseen tapaukseen laittaisin liivin selkään oman taskun (niitä löytyy vaikka mimmosia) johon sitten sisälle sovelias rakko (sourcen irtorakko oli ainakin järkihintanen+hyvä). Jos oot kova jätkä niin katot vielä semmosen taskun missä on lämpöeristeet niin säilyy nesteet kylmänä eikä selkä palele.

Ja tämä siis jos haluat vaan kantaa ne vedet - kuten tossa jo mainittiin, jos on päivärepputyyppinen ratkaisu niin koko liivin riisuminen repun kaivelua varten on myös aika paska ratkaisu.

swatti
FNG
Viestit:18
Liittynyt:Pe Kesä 29, 2012 1:46 pm
Paikkakunta:Jyväskylä

Re: Juomareput, liivi-yhteensopiva

Viesti Kirjoittaja swatti » Ke Heinä 25, 2012 3:50 pm

Ostin tuon Sourcen irto-rakon jonka linkkasin, tuon lähemmäs täydellistä tuskin enää pääsee. Tac-V1:n selkätasku nielee mokoman öbaut täydellisesti myös, ei todellakaan tarvii erillistä taskua itse selkään. En tuota jaksa tuolta kaivella poijes kun tarvittaessa joten vesi ei selkää palele.

Mites tuollaista juomareppua yleensä huolletaan? Parissa päivässä ei varmaan mene miksikään ja itse "reppu" noista kahdesta on päivittäin käytössä jo koiran kanssa lenkkeillessä ja sisällön vaihdan öbaut kerran päivässä. Tuo irto-rakko vaan ei näe käyttöä kovin usein verraten...

Source mainostaa että rakon pinta jotain ihmeellistä matskua jne, riittääkö pelkkä tyhjäksi, kuivumaan ja johonkin kuivaan säilöön? Rakossa vain se Sourcen oma mega-yyber-l33t-täyttöaukko josta ei pääse ilma paljoa kiertämään. Repussa taas iso korkki josta ilma pääsee kiertämään ja sisustakin kuivumaan melko kivasti.
If human stupidity is as large problem as we believe, why cant we simply remove speedlimits and let the problem solve itself? - Minä

Avatar
Speidel
Green
Viestit:84
Liittynyt:Ma Syys 14, 2009 2:22 pm
Paikkakunta:Uusimaa

Re: Juomareput, liivi-yhteensopiva

Viesti Kirjoittaja Speidel » Ke Heinä 25, 2012 4:21 pm

Meikäläinen on vaan koittanut muistaa tyhjentää rakon sisällön aina käytön jälkeen, huljutella muutaman kerran kraanan alla osat erillään ja laittanut kuivumaan. Ei oo pöpöjä näkynyt :) Sourcen rakko kanssa käytössä.

Honkki
Veteraani
Viestit:399
Liittynyt:Pe Helmi 29, 2008 11:42 am
Been thanked: 17 times

Re: Juomareput, liivi-yhteensopiva

Viesti Kirjoittaja Honkki » Ke Heinä 25, 2012 5:06 pm

Jep, sourcen rakot on kyllä todella huoltovapaita.

Tyhjäksi ja kuivumaan. Itse olen pitänyt parhaillaan vuoden samoja vesiä rakossa joka unohtui varaston perukoille. Kummempia pöpöjä tai hajuja ei tähänkään ilmestynyt.

Avatar
Sfll
Team member
Viestit:159
Liittynyt:Pe Touko 16, 2008 10:28 am
Paikkakunta:Kuopio
Has thanked: 1 time

Re: Juomareput, liivi-yhteensopiva

Viesti Kirjoittaja Sfll » Ke Heinä 25, 2012 8:13 pm

Whitehawk kirjoitti:Jep, sourcen rakot on kyllä todella huoltovapaita.

Tyhjäksi ja kuivumaan. Itse olen pitänyt parhaillaan vuoden samoja vesiä rakossa joka unohtui varaston perukoille. Kummempia pöpöjä tai hajuja ei tähänkään ilmestynyt.
Ne myös kestää jäädyttämisen (täytenä) useita kertoja talvessaan.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa