Kainalo "admin".

Vakavaa keskustelua varusteista, uutuuksista, päivää polttavista asioista...
Jahunen
FNG
Kainalo "admin".

Viesti Kirjoittaja Jahunen » Su Elo 05, 2012 12:15 pm

Moro,

uusi naama täällä kyselee tyhmiä ;)

Kirjaannuin tälle foorumille, lähinnä tee-se-itse osion takia joskus. En ole airsotaaja, enkä sen kummemmin erikoisjoukkoen salainen asekkaan, mutta ihailen kyllä pirusti foorumilla esiintyvää tietoa ja taitoa, varsinkin nämä porukan ompelukoneiden käyttäjät on aika velhoja. Heille mulla olisikin aihe tahi kysymys:

- Harrastan metsästystä,vaellusta, retkeilyä, ammuntaa, ja olen kovasti tutkaillut mahkuja kantaa kainalossa, pistoolikotelon tapaan, niitä tärkeimpiä vermeitä, joita ei aina onnistu vyöllä pitämään, joskus ihan vaan kohteliaisuudesta esim veitsipeloista kansanosaa kohtaan, eikä vyössä nyt muutenkaan ole mielekästä kantaa miljoonaa eri koteloa killumassa.

-Kerran hankin Civilian LAb:in kainalotaskuhässäköitä jotka olikin tovin ihan "ok", mutta saispa nuo fiksumpiakin olla, sopivaisempia metsässä tapahtuvaan toimintaan, eikä niin cityhenkisiä älypuhelinkannikkeita. Pitäs saasa pari varapaukkua, haulikolle ja lintukiväärille, taittoveitselle/ monitoimelle, kompassille passelimpaa koteloa kannikkeineen.

-Admin taskut on koitettu, mutta ne ei vaan käy minulle kun maassakin tulee ryömittyä, jollonka tasku rispaantuu hetimiten, sitä ei saa auki pirullakaan, ja etenkin....jos joku ärsyttää niin superäänekäs tarranauha, jota ilman ei kai ole ainuttakaan admin taskua tehty ?. Rintataskuun ei pääse käsiksikään aina kun pitäisi.

-Selkäreppu tai muut buttpack systeemit on hyviä, etenkin matalaprofiilinen vyöhö/tetsariin alas sijoittuva, sillon voin kantaa myös pientä päiväreppua selässä perstaskun päällä, mutta, silti, minä vaan tahdon koittaa myös kainaloon sijoitettua (vasen) systeemiä jos sellaisen täällä joku tietää tai haluaisi vaikka tehdä korvausta vastaan.

-

Vii_Cii
Skullfucker

Re: Kainalo "admin".

Viesti Kirjoittaja Vii_Cii » Su Elo 05, 2012 1:40 pm

Tervetuloa foorumille!

Admin-taskuja saa myös vetoketjulla jolloin tarranauhan äänen saa pois, googlettamalla "admin pouch zipper" löytyy muutamia vaihtoehtoja.

Olisiko taskun miten tarkoitus kiinnittyä kainalon alle, tyyliin kainalokotelo vai mahdollisesti PALS-pohjaiseen liiviin? Mikäli tasku on hankalasti avattavissa on olemassa myös PALS paneeleita jotka kääntävät lenkit vertikaalisiksi tai 45 asteen kulmaan, helpottaen taskun käyttöä.
The Marine "Force Recon" people are roughly the equivalent of the better-known Army Special Forces or Navy SEALs - except, of course, that as Marines they are better.

Jarppi
Veteraani
Been thanked: 3 times
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarppi » Su Elo 05, 2012 2:25 pm

Onhan näitä tosiaan, tässä pelkästään Operatorin antia. Kaikki nää löytyi yksinkertaisesti molle admin-taskujen alta :(

Mil-Spec Monkey Stealth Admin Pouch
http://www.operator.fi/index.php?target ... ct_id=2300

Tactical Tailor Admin Pouch Enhanced
http://www.operator.fi/index.php?target ... ct_id=2655

Triple Aught Design OP1
http://www.operator.fi/index.php?target ... ct_id=2217

ja vielä omana suosikkina;

Zulu CAOS Admin Pouch
http://www.operator.fi/index.php?target ... ct_id=2585

Ostamalla kaaostaskun tuet kotimaista teollisuutta, eli jma:ta ;)

Jahunen
FNG

Viesti Kirjoittaja Jahunen » Ti Elo 07, 2012 8:30 pm

No katto perhana,

kun en ole vuosikausiin touhunnu airsotakuvioissa, enkä ta-ammuntaakaan, vaan olen elänyt retkeily & metsästysfoorumeilla sen minkä netissä eläny olen, niin nää kaikki linkit mitä ootte kaivelleet on mulle uusia, niistä kiitokset.

However, kotimainen teetetty tuotekkan ei olisi ollenkaan mahdoton, olen täällä sivustolla kuten myös jollaon muulla katsellut esmes MAK:in tekemiä kamoja....

Nytten iski vielä melkonen tarve, eli kuume, saada suomen metsiin sointuva anorakki, eikä tietenkään löydy oikein mitään tolkullista vaihtoehtoa tarpeisiini, Ne joissa on tarvittavia ominaisuuksia, ovat hi-teck matskua eli kalvoasuja jne, ja aivan kamalissa väreissä ja taas ne perinteiset oliivin vihreät on liian yksinkertaisia hupuiltaan,taskuiltaan jne.

No kuitenkin, nyt katson nuo linkittämänne jutut ja kirjottelen sitten tuntojani.

ideanahan mulla oli vyöhön kiinnittyvien pistooli-kainalokoteloiden valjaiden tapasilla oleva systeemi, koska se taas estäisi ainakin sen että kotelo on ja pysyy paikallan eikä kierrä eteen /selkään. Kotelo itsessään saisi olla noiden reisitasku organisaattoritaskujen tyylinen, josko sen pitäs aueta paremmin kainalokäyttöön soveltuvasti.

Muuten, en tiedä onko tämä sivu täällä jo porukalle tuttu. EI tämä ole taktikaaliakaan mutta minusta täällä on saamarin mielenkiintosia osittain asiakkaan mukaan kustomoitavia koteloita pienelle edc kamalle vyölle:
http://skinthsolutions.com/

Monen monessa kotelossa, minua on eniten ärsyttänyt se että joka esineen kotelo on niin saakelin veltto. Että kun vedät lippaan tai leathermanin sen omasta lokerosta kotelon sisältä tms, niin takasinhans sitä ei ei ole saanut ilman että toisella kädellä pinna kireellä pitää lokaron suuta auki ja toisellä törkkii sen työkalun takaisin, kun ovat olleet ääriryhdittömiä.

Jahunen
FNG

Viesti Kirjoittaja Jahunen » Ti Elo 07, 2012 8:42 pm

Vii_Cii kirjoitti:Tervetuloa foorumille!

Admin-taskuja saa myös vetoketjulla jolloin tarranauhan äänen saa pois, googlettamalla "admin pouch zipper" löytyy muutamia vaihtoehtoja.

Olisiko taskun miten tarkoitus kiinnittyä kainalon alle, tyyliin kainalokotelo vai mahdollisesti PALS-pohjaiseen liiviin? Mikäli tasku on hankalasti avattavissa on olemassa myös PALS paneeleita jotka kääntävät lenkit vertikaalisiksi tai 45 asteen kulmaan, helpottaen taskun käyttöä.

En ole ikinä kuullutkaan että joku on menny ja keksinyt 45 asteen kääntämisen mahdollistavia palikoita, sellanen käy järkeeni enempi kuin hyvin.

Tuo kysymyksesi mainitsema pals pohjainen liivi..ei, se ei ole se mitä haen mutta mielikuvitukseni siivin, saattaisin kuvitella että tuo valjassysteemi olisi jollain tapaa modulaarinen. Erällä kulkiessa ja metsästelyssä ei ole tullut tst liiviä pidettyä minkäänlaista, lukuunottamatta vanhoja jenkkivaljaita jotka taasen koen siihen skenaarioon aika hyviksikin, MUTTA, pitää sanoa että soturihenkinen varustus saa metsästysporukoissa usein melkosia katseita ja myös kritiikkiä, ja itsekin kallistun valtaosin perinteisempään metsästysvaatetukseen jne, mutta linnustaessa esimerkiksi, kaipaisin kevyttä varusteiden kantolaitetta, jotta selässä ei aina tarttisi pitää reppua, muutakuin verkkokankaista taskusta esiin otettavaa johon tungetaan saalis ja reppu selkään jotta leiriin niitä ei tarttisi vyössä /rihmassa / muovikassissa :D / kädessä kantaa. Metsästän eniten ilman koiraa, vaanimalla / naakimalla / hiipimällä jollonka pitää olla joku roti siinä kuinka korkea setti on selässä ja samalla huolehtia siitä että voi aina ryömiä, jollonka pakolliset kamppeet saisi kulkea kyljissä elikkäs kainalossa, reisitaskussa ne ei oikein ole käytännölliset, jalat kun taas saattaa olla usein vaikka suonsilmässä 8-) . Drag bagiä en aio repiä perässäni, serkkupoika koitti ja se oli aina kii jossain näreessä ja litimärkä, eikä siinä tolkkua muutenkaan ollut, kun ase kulkee sellasenaan selässä tai sitten käsissä, bipodit kiinni, niin saa torrakon ojoon nopeasti kun metto tuppaa hollille. Snaipperihommia siis :geek:

Linpu
Baton
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Viesti Kirjoittaja Linpu » Ti Elo 07, 2012 8:50 pm

Tuli kuvailuistasi mieleen Maxpeditionin versipackit, jotka on kainalossa/kyljellä kuskattavia reppuja. Monet aika isoja, mutta liekö tuollainen design hyvä pohja jollekin kustomille?

http://www.maxpedition.com/store/pc/Versipacks-c4.htm
GOOD LUCK HAVE FUN

Jahunen
FNG

Viesti Kirjoittaja Jahunen » Ti Elo 07, 2012 9:11 pm

Versipäkkejä mulla on ollut pari, ja niissä "kusi" se itte remmi, joka menee ristissä , muovisolkineen jne, ja minä olen sen vertä pitkä ja iso ukkom, että noiden remmitkin on liiak lyhyitä, jatkopalataskuhässäkät taas tuo lisää ärsyttävää bulkkia joiden päällä pitäs kyetä makoilemaankin ties missä maastossa. Versipäkki onkin mulla enään sellanen....autoon tungettu yleislaukku, jossa voi pitää kameraa sun muuta, juomapulloa ja yleistä turistisälää, se on sentään uskottavampi kuin akkain olkalaukku ;)
Mutta, jotain sinnepäin...pistoolin kainalovaljaat vyöhön kiinnitettävää mallia, ja kainaloon suht litteä kallistettu admini...?

Swat teamissa oli joskus PIKKUISEN sinnepäin oleva ryssäläinen? kainalohärdelli kaikenlaiselle sälälle mutta veltto sekin.

Kun tuota Maxpeditioni sivua kattelin niin pitää myös kysyä sivuraiteille eksyen, onko kukaan modanut Octa / Sabercat tyyppiseen vyöperslaukkuunsa takaa ristiin meneviä ohuita mutta hartiaystävällisiä "henskeleitä" ? Olen nähny esim Varustelekassa jonkun taktikaalisen vyön päälle sujautettavan molle/pals toppavyön, johon voisi kiinnittää myös olkaimet ja taskuja oman maun mukaan, se on ollut mielenkiintoinen systeemi, mutta tätä että minä metsästän, ja tarpeeni on pikkuisen eri kuin soldaateilla , teekee sen että sitä mollekujaa on pikkusen liiankin kanssa eikä taskuja kuitenkaan mun tarpeisiin ole paljoa. Pitäisi saada kulkemaan kiväärin putsaussetti, pikkasen ammuksia, litran nalgene, saalis ( kokoluokkaa metso / rusakko / hanhi), tulentekovermeet ja 7 desin minimalistinen retkikeitinsysteemi tai nokipannu :D , ea-pakkaus, ja taittoveitsi, lupakortit. En siis tartte savuheitteille, suurille blow out kiteille, en claymoreille enkä muillekaan sellasille taskuja, josko fiskarsin kenttälapi on ollu hyvä, samoin kuin jenkkien sadeviitta (sanokaapas muuten, mistä saisi enempi heinäiseen, kuitenkin vihreetäkin sisältävään maastoon sopiva sadeviitta ? kun jenkkicamo on väärä,samoin pelkkä vihreä =.

Mutta takaisin topiikkiin.

Koitan etsiä nytten pistoolin kainalokotelon jossa olisi oikeantyyppinen hihnasto, puhellaas sitten lisää jos jaksatte.

CV9030FIN
Veteraani
Been thanked: 22 times

Viesti Kirjoittaja CV9030FIN » Ti Elo 07, 2012 9:38 pm

e
Viimeksi muokannut CV9030FIN, Ke Elo 08, 2012 6:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Constantem Decorat Honor

Jarppi
Veteraani
Been thanked: 3 times
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarppi » Ti Elo 07, 2012 9:47 pm

Löysin itseasiassa googlettamalla yhden linkin (surffaan kännykällä, en linkkaa) muistaakseni hakusanalla MOLLE shoulder holster. Tosiaan MOLLE-kainaloholsteri, jossa on kaiken lisäksi irroitettava ite pistoolikotelo. Redwolfista tämä siis.

Kävi myös mielessä että eikös tähän toimis myös joku pieni leg deop rigi, heittää alemman remmin rinnan ympäri, ja ylemmän niskan ympäri. Ylempään remmiin heittää vielä jonkun pehmusteen niin ei hierrä. Ta da, MOLLE-paneeli kainalossa. Nyt vielä kääntää sitä sen 45 astetta ja läppää päälle minkä vaan taskun niin ollaan valmis? :p

CV9030FIN
Veteraani
Been thanked: 22 times

Viesti Kirjoittaja CV9030FIN » Ti Elo 07, 2012 9:54 pm

Tossaon yks halpa Modular Shoulder Rig joka toimii ilman mitään kikkailuja...
Constantem Decorat Honor

BlackScorpy
Green

Viesti Kirjoittaja BlackScorpy » Ke Elo 08, 2012 11:44 pm

Takeista:
Onko tarkoitus hommata siis anorakki vai ylipäänsä hyvillä taskuilla varustettu takki? Jos kantokapasiteettia kaipaa ilman hi-tech-säätöä, kannattaa tutustua erilaisiin "Battle smock"-tyylisiin vermeisiin, eli samaa luokkaa kuin brittien SAS-, Sniper- ja Windproof Smockit (jotka itsekin on loistavia ratkaisuja). Noidenhan piti alun perin korvata jopa tetsarit, joten taskuja riittää. Yksi esimerkki olisi Operatorissa myytävä kanadalaisen Drop Zonen takki. Myös erilaiset parkat taitavat kuulua samaan luokkaan. Lisää juttua Drop Zonen smockeista ja niiden ideasta:
http://www.dropzonetactical.com/clothin ... -smock.php
http://www.militarymorons.com/gear/gear.1.html
http://soldiersystems.net/2011/11/20/the-smock/
Jos taktista anorakkia kaipaa... yksi vaihtoehto olisi venäläiset Gorka-asut. Itse koitin joskus, tykästyin, ja ostin itänaapurista. Valmistajia ja malleja on lukuisia, maastokuviolla tai ilman. TAD valmisti joskus jotain anorakkia, mutta siitä taitaa olla lähemmäs 5 vuotta.

Muista
Soveltuisiko esim. "waistpack"-tyylinen ratkaisu tavaroiden kantoon? Tuokin on siis vyölle ujutettava laitos, johon saa hieman tavaraa kantoon.
http://www.operator.fi/index.php?target ... ct_id=2760

Onko Eberlestock tuttu firma? Valmistaa sekä taktista- että metsästystavaraa, joten luulisi sopivat väritkin löytyvän. Ainakin riistapusseja yms. löytyy.
http://www.kivelaoutdoor.com/Rinkkavarusteet.html

Sadeviitat... Yksi vaihtoehto olisi maalata itse viitta Krylonilla. Varustelekasta löytyy myös kojootinruskeana jenkkimallin sadeviittoja nykyään. Onko DPM liian tumma? Entäs toimiiko Multicam mainitsemassasi maastossa kuinka hyvin? Kuvauksen perusteella tehty siihen hommaan. Ja varmasti löytää mitä tahansa varustetta nykyään tuossa kuviossa. Jos puuvillaisuus ja iso koko ei haittaa, niin venäläinen sinapinruskea Plash Palatka voisi toimia, tai saksalaiset Zeltbahnit.

Jahunen
FNG

Viesti Kirjoittaja Jahunen » To Elo 09, 2012 7:54 pm

CV9030FIN kirjoitti:Tossaon yks halpa Modular Shoulder Rig joka toimii ilman mitään kikkailuja...
Tämä oli kyllä ihan pirun likellä sitä mitä olen koittanut sönköttää tänne, ellei jopa just semmonen jota tulee kokeilla. Vielä kun keksitään passelit taskut niin saatte suffelia.

Jahunen
FNG

Viesti Kirjoittaja Jahunen » To Elo 09, 2012 8:52 pm

BlackScorpy kirjoitti:Takeista:
Onko tarkoitus hommata siis anorakki vai ylipäänsä hyvillä taskuilla varustettu takki?

Ehdottomasti anorakki, siinon kaikkein vähiten nappeja rikkoutua, lyhyin vetoketju rikkoutua & rapaantua, ja tuulisella kelillä anoakki laskee myäös vähiten tuulta läpi, siis kun nyt puhutaan sitä että mieluiten käyttäisin puuvillaa, kun muovikuituvaatteet ei kestä kipinää tulilla istuessa ja nuotiota kohentaessa, tulilla yöpyessä, puuvilla on myös iisi paikata kenttäolosuhteissa, se ei syty palamaan vaan kytee, ei sula päällekkään siis. Monet muovivaatteet myös kahisee niin mana penteleesti ette hyvä tosikaan ja linnuilla ja muulla riistalla ON hyvä kuulo tulitakkikankaiden kohinan suhteen. Hyviä taskuja ei tarvitsisi sinällään olla montaa, kunhan olisi edes joka toimisi. Siksi haenkin sitä vaatteiden päälle puettavaa kainalohärdelliä kun anorakeissa ei noin niinkun yleensäkkään ole montaa taskua sen mukaan mitä minulle sana anorakki mieleen tuo, lähinnä rintataskun, ja enintään kaksi käsien lämmitelytaskua,jos niitäkään.

Jos kantokapasiteettia kaipaa ilman hi-tech-säätöä, kannattaa tutustua erilaisiin "Battle smock"-tyylisiin vermeisiin, eli samaa luokkaa kuin brittien SAS-, Sniper- ja Windproof Smockit (jotka itsekin on loistavia ratkaisuja). Noidenhan piti alun perin korvata jopa tetsarit, joten taskuja riittää. Yksi esimerkki olisi Operatorissa myytävä kanadalaisen Drop Zonen takki. Myös erilaiset parkat taitavat kuulua samaan luokkaan. Lisää juttua Drop Zonen smockeista ja niiden ideasta:
http://www.dropzonetactical.com/clothin ... -smock.php
http://www.militarymorons.com/gear/gear.1.html
http://soldiersystems.net/2011/11/20/the-smock/
Jos taktista anorakkia kaipaa... yksi vaihtoehto olisi venäläiset Gorka-asut. Itse koitin joskus, tykästyin, ja ostin itänaapurista. Valmistajia ja malleja on lukuisia, maastokuviolla tai ilman. TAD valmisti joskus jotain anorakkia, mutta siitä taitaa olla lähemmäs 5 vuotta.

Hinta on minulle olennainen tekijä, ja sitäkin enempi pidän puuvillasta, jotenka ylijäämätakkeja on ollu käytössä vuosikaudet. Hi-tech ei kiinnosta yhtään, mutta jotkut hyvät tekniset keksinnöt on ihan hyviä käytössäkin, muuten mulle on yksi ja sama mikä on alan uusinta ja moderneinta kilkettä, toimivuus menee sen edelle 6-0. Taskuissa,siis kun puhutaan pienistä tarvikkeista, pidön siitä että tasku on muotoon ommeltu ja pysyy hiukan ryhdissäkin eikä ole takeille tyypillinen veltto pussi, johon on vaikea saada yhdellä kädellä mitään kun suu menee aina esineen edellä pakoon tai ryppyyn eikä pysy auki. Mutta takit on mitä on, niihinhän ne sopii, matalaprofiiliset päälleommellut, sehän on ittestään selvää, vielä kun maailmasta karsittas poies taskujen suista ne perkeleen rahisevat tarralenkkarivelcrot poies elukoita karkottamasta :mrgreen: . Non provo. Minulle vehkeiden hiljasuus on vaan yksi iso tekijä, en siedä arjessa enkä missään tarranauhaa monessakaan paikassa jossa sen voin korvata jollain toisella, mieluiten isohampaisella vetoketjulla, napeilla , soljilla tms.

Käytän arkena ehkä sen 4 vrk / vko, jotain vanhaa dpm smokkia, mutta en tajua sen vatipäisiä taskuja, jotka kiertää pirun kauas laidoille, jollonka kamatkin menee sinne kainaloon eikä suinkaan ole helposti saatavilla. Napit ja niiden kiinnitys /toimivuus on JUURI sellaset kuin pitäs miesten takeissa olla . Saa hyvin käytettyä eikä mene langat rikki, helppo käyttää kaikin puolin. Pitkä selkäni, taasen tekee vyötärönauhasta aivan idioottimaisen, kun vyötärönauha on aivan liian korkealla, ei lähelläkään sitä linjaa missä housujen vyö menee vaan 10 cm korkeammalla ellei enempikin. Persjalkasen ongelmia....Lisäksi huppu on noin 7 kertaa päätäni suurempi, on kuin katselisi valoa tunelin päästä kun sen hupun erehtyy päähänsä repimään. Rakentelin sitten huppua, ratkoin vähän suuaukon saumoja ja tuuppasin sinne sähköjohtoa muovipäällysteineen, ja nyt saan hupun suun muokattua niin että se ei mene kiinni ja huiski naamalle miten sattuu. Samoin ompelin päälaelle soljen joka kiinnittyy huoun etureunaan, otsan päälle siis, vastakappaleeseensa, jollonka huppu vähän kuin lyhenee eikä valu silmille. Vielä kun olis osannut ommella nauhakujan huppuun niin että se menisi kuin lippalakin hikinauhan linjan mukaisesti...niin sais kiristettyä hupun päätä vasten jollonka se kääntyisi pään mukana, nyt on ilkeä katsoa sivuille kun se hupun perkele peittää näkymät, mutta putkikatseiselle tämä sopii näin alkuperäsenä, muille ei.

Ai niin, entisenä punttisaliukkona, nyrkkeilijänä ja nykyisenä suursyömärinä ? :D , ja pitkänä ukkona, ylijäämäkamppeissa tulee usein vastaan kokopolitiikka kun en ole onnellinen Medium-mies. Jos takki, smockini on kokoa Pit.190-195/Rinnan lev.130-135 niin ei sellasia paljoa ole kaupan näkynyt.

Mutta todellakin, noi Gorkat on minua kiinnostanu viimesen pari vuotta, vaan en ole sellasta käsiini saanut, saati tajunnut velivenäläisen kokosysteemistä sen vertaa, että tietäisin minkä koon tilaisin ja mistä löytyisi muutakin vaihtoehtoa, jonka voisin helpolla tilata ja kuitata PayPallilla. Nuo gorkat on sotilasvermeistä ehkä nitä kiinnostavimpia vaatteita, kun ei tuo ämericän taktinen toiminta ole likellä mun toimintoja täällä, ja heidän kuviot / värit on mulle vähän outoja, poislukien tiger stripe joka on minusta toimivaa ja hyvännäköstäkin, digitaalipikselimössöcamoa en päälleni tule laittamaan
:mrgreen:

Muista
Soveltuisiko esim. "waistpack"-tyylinen ratkaisu tavaroiden kantoon? Tuokin on siis vyölle ujutettava laitos, johon saa hieman tavaraa kantoon.
http://www.operator.fi/index.php?target ... ct_id=2760

Taas yksi todella fiksu rensseli, kiitos vinkistä. Saiskos tuohon tarpeen tullen jotenkin kiinni henskelit/valjaat, onko tietoa ?
Miten muuten, saakos nuo sivutaskut kuinka hyvin kiristeltyä kiinni ? Kun en kanna kuitenkaan mitään nippua lippaita mettällä ,siihen puuttus varmaan jo muutkin instanssit, mutta jos noi saa enempi kiini kiristeltyä niin noissa kyllä kulkisi riistapussi, ea-pakkaus,luvat ja kortit, kompassi,tuluspuikko,rassi jne.

Hemmetti, täällä foorumillahan tulee köyhäksi

Onko Eberlestock tuttu firma? Valmistaa sekä taktista- että metsästystavaraa, joten luulisi sopivat väritkin löytyvän. Ainakin riistapusseja yms. löytyy.
http://www.kivelaoutdoor.com/Rinkkavarusteet.html

On, omistan yhden eeperleeperin jossa kannan taljajousta mettillä.... hintavaa mutta kestää. Ainoa ongelma on monessa repussa mulle tuttu lyhty selän pituus, ei ole yksi eikä kaksi kantolaitetta, jossa vyötäröremmi on enempi siellä missä rintaremmin paikka olis, kun mulla on pirun pitkä selkä ja lyhkäset jalat. On melko epämiellyttävää kun lantiovyö menee alimman kylkiluun tienoilla, eikä lähelläkään lantio/lonkkaosastoa .

Säädettävä, 190+ mittasellekin sopiva päiväreppu on ollu haussa vuosia..lekassa oli hetken ryssän camoreppu, mutta onneksi se oli digikamoa niin ei tarttenu hankkia ja eipä siinä ollu ei sentin senttiä selän säätöäkään, niin säästy rahat, vaikka muton se olis ollu kiva. Savotan rajapartio mulla on, siinä sama ongelma, ihan liian lyhyt selkä, ja pelkäämpäs pahoin että se uusin pikkurajapartio on samanmoinen pygmien reppu.

Sadeviitat... Yksi vaihtoehto olisi maalata itse viitta Krylonilla. Varustelekasta löytyy myös kojootinruskeana jenkkimallin sadeviittoja nykyään. Onko DPM liian tumma? Entäs toimiiko Multicam mainitsemassasi maastossa kuinka hyvin? Kuvauksen perusteella tehty siihen hommaan. Ja varmasti löytää mitä tahansa varustetta nykyään tuossa kuviossa. Jos puuvillaisuus ja iso koko ei haittaa, niin venäläinen sinapinruskea Plash Palatka voisi toimia, tai saksalaiset Zeltbahnit.

Kuten sanoin, puuvilla on my choise, vaikka sanovat että cotton kills mutta ei ne tiiä mitään. Minä sorrun rehellisesti sanottuna aika usein enempi retro-osastolle, ja sitäkin kautta kun kaikki wanha aika kiinnostaa niin puuvilla on tuttua kaikessa mahdollisessa, vaatteissa ja kantolaitteissa, jne, enkä ole sokurista, en sula vaikka kastun enkä ole vilukissa, sanon kalvopuvuille ja muulle teknomatskuilla mielummin ei kiitos, vaikka tuo hakemani kainalohässäkkä saakin olla mitä vaan, nahkaa taikka nailonia, kun ny vaan joku löytyisi...Krylonia katselin aikanaan aseen maalaukseen vaan empä ole kuullu siitä ja sen pysyvyydestä, oikein missään matskussa. MUTTA kun olen spreijaillu halvoilla tavallisillakin 5e maaleilla niin puuvillahousuja, nylon/cotton sekoitteisia kankaita kuten myös pari airsota ajan nailoni molle hut hut hat hat swat swat reppuakin niin miksipä ei tuo krylonikin vois olla sopivaa. DPM ei todellakaan ole liika tumma, sitä sopii käyttää 365 ku se on muutonkin hieno ja makho. Multicam, se mun on myönnettävä kotiseutujeni metsästysmaastoihin äärimmäisen hyväksi, niin kuvion kuin värinkin puolesta, etenkin värien.

Pitääkö tässä vielä hankkia multicam tai dpm Gorkan takki, jollei kok pukua :geek: . Kuka tahto ommella ja paljonko maksaa.

Kiitoksia muuten hyvistä vinkeistä ja vastauksista vaikka meikäläisen jutut on tällasia mitä ovat.

BlackScorpy
Green

Viesti Kirjoittaja BlackScorpy » To Elo 09, 2012 11:48 pm

Joo, Gorkaahan saa melkein missä kuviossa tahansa... nyt kun Multicamikin tuli paikallisilla käyttöön. Venäläisten kokosysteemi on varsin yksinkertainen - normaali EU-koko ja sitten numero perässä, joka kuvaa pituutta. En muista pituuksia ulkoa, mutta 3 on 170, ja taisi kasvaa 6 sentin välein... eli 4 olisi 176, 5 olisi 182, 6 olisi 188 jne. Gorkat on muutenkin aika isoja, oma on kokoa pienempi ja alle mahtuu talvivaatteet.

Lekassahan on Blok-Postin Gorkia, kokopitkäsi avautuvalla takilla, siitä saa jotain ideaa kokotaulukoista.

Vastaa Viestiin