Mk43 mod 1
Tossa mun konsu ja konsutetsarit. Konsun lisätarvikkeet:
Päivähommiin Eotech 552. Yöhommiin tähtäimen tilalle kiinnitetään PVS-14 ja tarvittaessa tähystämistä helpottamaan kuvassa kiinnitettynä oleva 3x zoomauslinssilaite. Tsekki-pelissä ei saa kantaa mukana laser-tähtäimiä, joten mukaan lähtee kuvassa irrallaan oleva Surefire m620v tappolamppu. Aseessa kiinni vähän vanhempi Surefire m951, josta puuttuu IR-filtteri. Sen hajotin ja vituttaa vieläkin. Konsua kannetaan tietysti pyssyyn tarkoitetulla usgi m60-kantohihnalla tai vaihtoehtoisesti käsillä, jos omaa vahvemmat kädet kuin minä.
Konsutetsareina LC-2 vyö ja paskat LC-2 Y-valjaat. Päivitän vielä M67 H-valjailla tai M56 H-valjailla, kunhan jaksan. LBT:n tai BHI:n kelluntaolkaimet ois tosi herkulliset, mutta kovin ovat harvinaisia. Taskuina pari LBT m60 taskua, IFAK onnettomuuksiin tai kamerataskuksi ja SOE 2qt-kenttäpullotasku. Vyötä pehmustaa Eaglen belt pad, joka tuntuu hyvältä lantiolla. Säästän salaa viikkorahoja LBT-1195K konsurigiin, joka on siistempi ja parempi ja liian monta kertaa kalliimpi kuin nykyinen konsutetsari.
Joonaan konsu
Re: Joonaan konsu
Eikös yöhommiin PVS kannattaisi vetäistä vähän taaemmaksi ja lyödä eotech eteen? Silloin olisi joku tähtäin siihenkin hommaan, kerta laser-osoitin ei ole vaihtoehto.
Itse pyssyn maalaus on kyllä mun makuun. Lisävarusteet taas eivät sytytä yhtään, turhan eksoottisia kyseiselle alustalle.
Itse pyssyn maalaus on kyllä mun makuun. Lisävarusteet taas eivät sytytä yhtään, turhan eksoottisia kyseiselle alustalle.
- ilpo
- SEAL databank
- Been thanked: 7 times
- Viesti:
Kokeilin joskus tuota EO+PVS komboa enkä tykännyt. Tähtäin himmentää kuvaa liikaa. Sama vika CompM2:n kanssa. Tähtäimen kanssa IR-valotus oli käytännössä välttämätöntä, jotta kuva olisi tarpeeksi selkeä ja kirkas. Mieluummin menen ilman tähtäintä ja saan kirkkaan kuvan, kun kuulapyssyvehkeissä tarkkuus on kuitenkin vain sinne päin. Huomasin, että riittävän hyvin osun tietäessäni, että kuulavana menee keskelle pimeänäkölaitteen "kuvaruutua". Infrapunalla voi myös hyvin valaista kuulavanan, joka taas helpottaa älyttömästi pitkille etäisyyksille roikuttelua. Näin siis kuulapyssymaailmassa. PEQ-2 ois herkku, sitä en kuitenkaan omista (vielä).
Konsun kanssa kävi hassusti. Firman piti lähettää mulle mod 0 -malli, mutta sainkin ton. Mod 0 ois ollu noihin viidakkosetteihin se oikea ja muutenkin makoisa vehje. No, näillä mennään. Lisälaitteet on tehopelauskikkailua, ja kyllä ihan kivojakin vielä joskus. Tuon mod 1 -mallin käytöstä on ollut heikosti refekuvia, joten ajattelin mennä sillä, mitä kaapista löytyy. Tuo m620v on vähä liian moderni mun makuun Eotechin kaveriksi, siksi vanhempi lamppu. Eotechille tähtänvaihtoehtona ois tietysti tuo yllämainittu aimpoint, jos haluaa hitusen vanhempaa suuntausta hakea.
Konsun kanssa kävi hassusti. Firman piti lähettää mulle mod 0 -malli, mutta sainkin ton. Mod 0 ois ollu noihin viidakkosetteihin se oikea ja muutenkin makoisa vehje. No, näillä mennään. Lisälaitteet on tehopelauskikkailua, ja kyllä ihan kivojakin vielä joskus. Tuon mod 1 -mallin käytöstä on ollut heikosti refekuvia, joten ajattelin mennä sillä, mitä kaapista löytyy. Tuo m620v on vähä liian moderni mun makuun Eotechin kaveriksi, siksi vanhempi lamppu. Eotechille tähtänvaihtoehtona ois tietysti tuo yllämainittu aimpoint, jos haluaa hitusen vanhempaa suuntausta hakea.
- Black Knight
- Veteraani
Magee vehje kyllä. Maalaus lämmittää meikänkin mieltä.
Itte oon omissa pimeä-leikeissä todennu, että (ainakin mulla) PVS kuuluu pottaan/päähän. Ja vielä ns. "väärän" silmän puolelle. Liikkuminen vaatii vähä totuttelua, mut aseeseen ei tuu lisäpainoa muusta ku lampusta ja punapisteellä voi tähdätä suht nopeastikin molemmat silmät auki. Pidin joskus PVS:ää tähtäävän silmän puolella ja tähtäsin sit sillä pp:n läpi, mut sitte ku kokeili tätä nykyistä tekniikkaa, ni nuo entiset jutut tuntu tosi hupsuilta ja hankalilta..
Itte oon omissa pimeä-leikeissä todennu, että (ainakin mulla) PVS kuuluu pottaan/päähän. Ja vielä ns. "väärän" silmän puolelle. Liikkuminen vaatii vähä totuttelua, mut aseeseen ei tuu lisäpainoa muusta ku lampusta ja punapisteellä voi tähdätä suht nopeastikin molemmat silmät auki. Pidin joskus PVS:ää tähtäävän silmän puolella ja tähtäsin sit sillä pp:n läpi, mut sitte ku kokeili tätä nykyistä tekniikkaa, ni nuo entiset jutut tuntu tosi hupsuilta ja hankalilta..
Cortana: "You got an escape plan?"
Master Chief: "I thought I'd try shooting my way out."
- ilpo
- SEAL databank
- Been thanked: 7 times
- Viesti:
Kypärässä itsekin pidän valonvahvistinta, kun pelataan nopeatempoisempaa ja lyhytkestoisempaa peliä. Useamman päivän pelireissulle ei tule otettua kypärää, joten valonvahvistin kulkee mukana taskussa, ja kun ilta nopeasti hämärtyy, vaihtuu tähtäin valonvahvistimeen. Kypäräkäyttöisenä olis kiva päästä joskus testaamaan jotain muuta mounttia kuin tuota perus GI rhino armia ja ylipaskaa J-armia. Varsinkin J-arm on surkea kalkatin, joka melkein vaatii kuminauhan kaveriksi rajoittamaan ylimääräistä heiluntaa. Yksi syy aseeseen kiinnitetylle valonvahvistimelle on myös sen käytön helppous ryhmäkohtaisena työkaluna. Jos tulee takkiin, joku kaveri voi paikata tilanteen ottamalla pyssyn valonvahvistimineen lainaan. Siksipä panostetaan ryhmässä siihen, että kaikilla ois samaa lipastyyppiä käyttävä pyssy. Pimeäpelissä kuitenkin valonvahvistin on ryhmän tehokkain työkalu, ja kun kaikki osaa käyttää sitä, homma toimii. Lisäksi yhteensopivat lippaat takaa sen, että ryhmässä kiertävä valonvahvistimella varustettu pyssy on jokaisen käsissä yhtä käyttökelpoinen. Konsuhan on luonnollinen alusta tollaselle mööpelille, kun siihen ei tarvi erikseen lippaita ronklata.
Hyvää offtopikkia, mutta parempi kai sekin kuin mykkä lauta. Ja ainakin ite luen mielelläni muiden käyttökokemuksia ja peliteknisiä mieltymyksiä vastaavista laitteista.
Hyvää offtopikkia, mutta parempi kai sekin kuin mykkä lauta. Ja ainakin ite luen mielelläni muiden käyttökokemuksia ja peliteknisiä mieltymyksiä vastaavista laitteista.
- Black Knight
- Veteraani
Heh, sama täällä.. Olishan tänkin keskustelun voinu tietty käydä yv:nä. Mut toisaalta näitä leluja on tässä maassa siviilien käsissä varmaan joku kahden käden sormilla laskettavissa oleva määrä, ni ei kai se oo huono juttu, että löytyy käyttökokemuksia tällä kotimaisellakin kielellä. Ite ainakin selasin nettiä aika tiuhaan just tämmöisen tiedon perässä ennen PVS:n hankkimista. Jospa joku ystävällinen moderaattori-setä tekisi meille pimeänäkölaite-ketjun jonnekin sopivaan paikkaan..?ilpo kirjoitti:Hyvää offtopikkia, mutta parempi kai sekin kuin mykkä lauta. Ja ainakin ite luen mielelläni muiden käyttökokemuksia ja peliteknisiä mieltymyksiä vastaavista laitteista.
Pidemmissä systeemeissä olen itte yleensä käyttäny kevyempää skeittipottaa, mut tuo pointti aseen+vv:n olemisesta ryhmäläistenkin käytettävissä on tosi hyvä. Meikällä ei vaan oo kavereita..
Mulla PVS on nyttemmin kulkenu Norotos 3-hole + Norotos TATM + Wilcox J-Arm-kombon mukana ja olen siihen tosi tyytyväinen. Paremmat säädöt, ku noissa normaaleissa USGI-kamoissa, mut onpa sit kyl noin kymmenkertainen hintakin. Wilcoxin J-Arm heiluu kanssa jonkun verran, muttei IMHO häiritsevästi. Kokemusta on myös Wilcoxin L2G05-jalasta ja en kyl oikein ymmärrä, mikä noissa Wilcoxin kamoissa maksaa/on niin erikoista. Mun mielestä TATM on parempi, ihan jo hinta-laatu-suhteeltaankin.
Cortana: "You got an escape plan?"