kaavoja perusjuttuihin
- Sfll
- Team member
- Has thanked: 1 time
Jees, ko täällä näitä stichbitchejä jo muutamia näkyy, ajattelin vaa tämmöttis.
Jos jollakulla on motivaatiota laittaa ihan peruskaavoja / mittoja näkyviin tänne. Vaikka ihan perus AR / AK lipastaskut tai mitä nyt viitsitte.
Jos jollakulla on motivaatiota laittaa ihan peruskaavoja / mittoja näkyviin tänne. Vaikka ihan perus AR / AK lipastaskut tai mitä nyt viitsitte.
-
- Team member
Re: kaavoja perusjuttuihin
Olisko kellään speksejä 100rnd PKM-boxin mitoista (leveys, korkeus, pituus)?
Elefteria i Thanatos - Vapaus tai kuolema - Kreikan valtion motto
-
- Tier 1
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 17 times
Varmaan suurin syy siihen ettei kovin moni ole asiasta innostunut on se, että jokainen joka on alalla/harrastuksessa vähänkään pitemmälle päässyt, on niin sanotusti "joutunut maksamaan oppirahansa". Kaikki se käytetty aika, käytetty materiaali, käytetty raha.. Ja kaikki ne riidat puolison/kumppanin kanssa juurikin tuosta ajan ja rahan käytöstä.
Mä käytin aikanaan kokonaisen päivän siihen että sain AK:n shinglen mitat just eikä melkein kohdilleen.. Jostain syystä mä en viitsi vain antaa niitä jollekkin.
On tässä myöskin pedagoginen näkökulma; Se opettaa. Ja ajan myötä kehittyy taito tarkastella ikäänkuin kolmiulotteisesti erilaisia projekteja.
Suurin osa diytacticalin tutoriaaleista keskittyy lähinnä rakenustekniikkaan, ei niinkään täsmällisiin mittoihin. Syy on juurikin toi ensimmäisessä lauseessa mainitsemani asia.
Mä käytin aikanaan kokonaisen päivän siihen että sain AK:n shinglen mitat just eikä melkein kohdilleen.. Jostain syystä mä en viitsi vain antaa niitä jollekkin.
On tässä myöskin pedagoginen näkökulma; Se opettaa. Ja ajan myötä kehittyy taito tarkastella ikäänkuin kolmiulotteisesti erilaisia projekteja.
Suurin osa diytacticalin tutoriaaleista keskittyy lähinnä rakenustekniikkaan, ei niinkään täsmällisiin mittoihin. Syy on juurikin toi ensimmäisessä lauseessa mainitsemani asia.
Oliko jollain noita mittoja, olisi tarvetta?M. Anthopoulos kirjoitti:Olisko kellään speksejä 100rnd PKM-boxin mitoista (leveys, korkeus, pituus)?
Tälläisiä tarjoaisin:M. Anthopoulos kirjoitti:Olisko kellään speksejä 100rnd PKM-boxin mitoista (leveys, korkeus, pituus)?
245mm leveys, 155mm korkeus, 95mm pituus. Leveyttä sitten vielä +30mm lukitsinvivun ja mahdollisen kantoremmin takia. Hätäseen mitattu (kun en lipasta omista), joten tuskin haitannee jos jma tarkistaa vielä.
Kiitos. Odottelen vielä jma:n tarkistus mittausta ennen, kuin käyn tekemään mitään hätiköityä.Whitehawk kirjoitti:Tälläisiä tarjoaisin:M. Anthopoulos kirjoitti:Olisko kellään speksejä 100rnd PKM-boxin mitoista (leveys, korkeus, pituus)?
245mm leveys, 155mm korkeus, 95mm pituus. Leveyttä sitten vielä +30mm lukitsinvivun ja mahdollisen kantoremmin takia. Hätäseen mitattu (kun en lipasta omista), joten tuskin haitannee jos jma tarkistaa vielä.
-
- Tier 1
Ok, tässä tarkat mitat (nää mitat on siis otettu ajatellen sitä että kannu olisi jonkinlaisessa vyötaskussa, pystyasennossa, kantokahva ylöspäin)
Korkeus: 25,5 cm (josta sen lukitussalvan osuus 1,4cm). Käytännössä korkeus on 27cm, jos ottaa laskuihin mukaan myös sen kantokahvankin
Leveys: 15,3cm (paksuimmasta kohdasta)
Syvyys/paksuus: 9,3cm(paksuimmasta kohdasta)
Korkeus: 25,5 cm (josta sen lukitussalvan osuus 1,4cm). Käytännössä korkeus on 27cm, jos ottaa laskuihin mukaan myös sen kantokahvankin
Kiitos mitoista.jma78 kirjoitti:Ok, tässä tarkat mitat (nää mitat on siis otettu ajatellen sitä että kannu olisi jonkinlaisessa vyötaskussa, pystyasennossa, kantokahva ylöspäin)
Itseltäni löytyy kaksi Savottan taskua mitkä ovat mitoiltaan noin k 28,5cm x l 16,0cm x s 10,5cm. Taskuja ei ole kyllä varmaan suuniteltu/tehty 100 vyökannulle, koska taskun suletaan vetoketjulla. Mutta saavat luvan toimia kyseisessä hommassa, ennen kuin löytyy paremmat.
Onko kellään tiedossa 100 vyökannulle sopivaa taskua. Vai pitäneekö tehdä/teettää itte?
-
- Tier 1
Pygmin vyökannuissa on se veemäinen puoli että kun kannu on taskussa pystyasennossa, ne metallikiskot (tai miksi niitä nyt sanoisi) joilla kannu kiinnittyy aseeseen, osoittaa taskun kylkeen. Niiden metallikiskojen reunat on sen verran terävät, että ne tod.näk syö tiensä corduran läpi ennenmmin tai myöhemmin. (ellei taskua tee niin että taskun yläreuna ei ulotu niiden kiskojen yläpuolelle)Itseltäni löytyy kaksi Savottan taskua mitkä ovat mitoiltaan noin k 28,5cm x l 16,0cm x s 10,5cm. Taskuja ei ole kyllä varmaan suuniteltu/tehty 100 vyökannulle, koska taskun suletaan vetoketjulla. Mutta saavat luvan toimia kyseisessä hommassa, ennen kuin löytyy paremmat.
Mä olen jonkin verran uhrannut aikaa "täydellisen" pygmikannun suunnittelulle, mutta kiinnostus lopahti jossain vaiheessa... Onko sulla millanen kiire niille taskuille?Vai pitäneekö tehdä/teettää itte?
Eipä niillä nyt mikään hengenhätä ole...jma78 kirjoitti:
Mä olen jonkin verran uhrannut aikaa "täydellisen" pygmikannun suunnittelulle, mutta kiinnostus lopahti jossain vaiheessa... Onko sulla millanen kiire niille taskuille?