Päätin sitten tossa väsätä itelleni veitsen, kun löysin sattumalta kivan mallin, eli Striderin db-l.
Ihan alkuun etin kuvia ja mittoja. Muokkasin yhen suoraan ylhäältä päin otetun kuvan annettuihin mittoihin ja printtasin ulos, ottaen siitä veitsen muodon.
1:1 mittaa ja muotoa alkuperäiseen ei tainnut tulla, mutta en anna sen häiritä. Pituus on n. sentin pidempi kuin alkuperäinen. Omasta mielestä helevetin hyvä noin.
Muutenkin muutin alkuperäistä mallia pikkasen oman mieltymyksen mukaan mm. noi selkäpuolen "karhennukset".
Terän matsku on auton lehtijousesta, eli jousiterästä, jonka taoin ohueksi ja sen jälkeen hioin muotoonsa. Kahvat on Eben puun väriseksi petsattua koivua ja kiinni terässä/kahvassa pienemmäksi sorvatuilla kuusioruuveilla.
Karkasu tehty öljyyn, koska jousiteräs oli jo valmiiksi aika kovaa (HRC 40). Karkasun jälkeen päästetty hillitysti. Saa nähä päästinkö tarpeeksi vai pirstaloituuko käytössä.
Terän tummensin etikassa, joka antoi vähän kuviotakin pintaan. Siitä johtuu noi oudot oranssit pilkut, jotka ei siis ole ruostetta. Vähän kulahtaneen ja vanhan näkönen noin, vaikka ei sitä ole. Saattaa olla että teen uusiksi, että saan kokonaan harmaan.
Terän sain todella teräväksi ihan timantti viilalla. Mäntyä pystyy vuolemaan ihan täydellisesti ja paperiakin leikkaa pystysuunnassa.
Kotelo on Kydexiä niinkuin näkyy. Kotelon taakse tein pellistä palan johon popniittasin Malice klipsun kiinni. Itse kydexsissä ei popniitit sitte pysyny, eikä klipsun liimaaminenkaan onnistunu, joista on havaittavissa vähän jälkiä.
Kokonaisuus kotelon kanssa on suhteellisen ohut ja toimii hyvin ainakin JPC:n kyljessä ilman, että tulee tielle.
Käytännössä ekaksi veitseksi olen tyytyväinen. Parantamisen varaa on ihan pirusti, mutta kyllä toi toimii yleiskäyttöveitsenä ja leirikyrvät muotoutuu helposti.
Mielipiteitä saa ja kandee heittää ilmoille
DIY Strider bd-l
- Jakke
- Team member
- Viesti:
"Kill the body and head will die."
- Kk-pilot
- Veteraani
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: DIY Strider bd-l
Yläasteen puu- ja metallitöiden opettajan sanoin: "Kyllähän tuolla maksan värin katsoo."
Tekijänä itse on aina kriittisin lopputuloksen pikkuvirheille, mainiolta tuo näyttää! Inboxiiin alkaa varmaankin kohta satamaan toimeksiantoja kaikenlaisista custom- kekluista.
Tekijänä itse on aina kriittisin lopputuloksen pikkuvirheille, mainiolta tuo näyttää! Inboxiiin alkaa varmaankin kohta satamaan toimeksiantoja kaikenlaisista custom- kekluista.