Refekuvapyyntö: Tiedustelijan liivi
-
- Tier 1
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 17 times
Dodiih, nyt kun en saanut tiedustelijan liiviä ostettua valmiina, niin aattelin vääntää sellaisen itse.
Piirustuksen mulla on, mutta ois aika jees jos joku olisi niin ystävällinen että voisi napata mulla omasta liivistään seuraavat refekuvat:
1. Liivi sisäpuolelta.. tai siis takapuolelta
2. Kuva siitä miten bib on kiinnitetty liiviin
3. Kuva bib:n rakenteesta (eli onko se oikeesti niin vammanen kuin miltä se näyttää)
Piirustuksen mulla on, mutta ois aika jees jos joku olisi niin ystävällinen että voisi napata mulla omasta liivistään seuraavat refekuvat:
1. Liivi sisäpuolelta.. tai siis takapuolelta
2. Kuva siitä miten bib on kiinnitetty liiviin
3. Kuva bib:n rakenteesta (eli onko se oikeesti niin vammanen kuin miltä se näyttää)
Re: Refekuvapyyntö: Tiedustelijan liivi
Pistin muutamia kuvia osoiteeseen https://imageshack.com/i/ey8sNsr8j
-
- Tier 1
Paljon kiitoksia! Empä olisi osannut kuvitellakaan että se bib noin on toteutettu Eli noista oli kyllä hyötyä!
Loppupeleissä, mikäli toi mun projekti onnistuu (pieni kysymysmerkki sen takia, että verkkokankaiden kanssa työskentely on vähän mun oman mukavuusalueen ulkopuolella) tuun suunnittelemaan liivin aika pitkälti uusiksi siten että mitoiltaan se on sama kuin virallinen malli, mutta bib ja karttatasku tulee varmaan poikkeamaan.. Samaten harkitsin H-valjaita x-valjaiden sijaan, ja valjaisiin irroitettavat pehmusteet myös
Loppupeleissä, mikäli toi mun projekti onnistuu (pieni kysymysmerkki sen takia, että verkkokankaiden kanssa työskentely on vähän mun oman mukavuusalueen ulkopuolella) tuun suunnittelemaan liivin aika pitkälti uusiksi siten että mitoiltaan se on sama kuin virallinen malli, mutta bib ja karttatasku tulee varmaan poikkeamaan.. Samaten harkitsin H-valjaita x-valjaiden sijaan, ja valjaisiin irroitettavat pehmusteet myös
- BlackScorpy
- Green
Onko itsessä vikaa ihmisenä, vai onko toi bib vaan pirun korkea jos rigiä meinaa käyttää ns. oikealla korkeudella?
-
- Tier 1
no se ei varmaan auta asiaa että liivin runko on muutenkin hemmetin korkea; en ihan ymmärrä miksi siinä on niin paljon ns. turhaa pinta-alaa.Onko itsessä vikaa ihmisenä, vai onko toi bib vaan pirun korkea jos rigiä meinaa käyttää ns. oikealla korkeudella?
Ajattelin tehdä ensin nauruversion käyttäen noita liivin piirustusten mittoja, ja sen jälkeen teen version millain se olisi PITÄNYT alunperinkin tehdä, olettaen että suunnittelija ymmärtää mitään varusteiden päälle.
-
- Veteraani
- Been thanked: 3 times
- Viesti:
Ja sitten teet niitä vielä pari myyntiin? ;)jma78 kirjoitti:Ajattelin tehdä ensin nauruversion käyttäen noita liivin piirustusten mittoja, ja sen jälkeen teen version millain se olisi PITÄNYT alunperinkin tehdä, olettaen että suunnittelija ymmärtää mitään varusteiden päälle.
- BlackScorpy
- Green
Mullahan oli ideana, että bib olis yhden palsnauhan verran matalampi - ja kanssa leveämpi. Lisäksi tuon palsin yläpuolelle jäävän materiaalin vois ainakin puolittaa. Pitäis jotenkin protoilla, että toimiiko paremmin ja mahtuuko sivuttaissuunnassa.jma78 kirjoitti:no se ei varmaan auta asiaa että liivin runko on muutenkin hemmetin korkea; en ihan ymmärrä miksi siinä on niin paljon ns. turhaa pinta-alaa.Onko itsessä vikaa ihmisenä, vai onko toi bib vaan pirun korkea jos rigiä meinaa käyttää ns. oikealla korkeudella?
Ps. jos on tarvis, voin kenties lainata liiviä mallikappaleeksi, saatpahan lisää naurettavaa.
-
- Tier 1
Periaate millä aion ton oman rigini bib:n tehdä, on se että siihen pitää saada mahtumaan standardi littana admin tasku. Ja leveydeksi ajattelin tuota neljää Palssia, se kun riittää adminille.. Ja oishan se nyt hyvänen aika ruman näköistä jos viiden palssin levyiseen bibiin laittais neljän palssin levyisen adminin, jolloinka admini ei olis täysin keskellä.. sellasella niitä sotia hävitään.Mullahan oli ideana, että bib olis yhden palsnauhan verran matalampi - ja kanssa leveämpi. Lisäksi tuon palsin yläpuolelle jäävän materiaalin vois ainakin puolittaa. Pitäis jotenkin protoilla, että toimiiko paremmin ja mahtuuko sivuttaissuunnassa.
Kiitokset tarjouksesta mutta ei taida olla tarpeen (mulle yks toinenkin jo tarjos); näin jo pelkästään kuvista että se alkuperäinen bib-ratkaisu on niin vammanen, että keksin toisenlaisen tavan hoitaa asia. Aattelin ite tehdä niin että se bib ei ole irroitettava, vaan se taitetaan liivin karttataskun sisään, jos on tarve saada se pois, vaikkakaan mulla ei sitä tarvetta tule olemaanPs. jos on tarvis, voin kenties lainata liiviä mallikappaleeksi, saatpahan lisää naurettavaa.
Jos vertaa tiedustelijan liivin korkeutta esim. vanhaan kunnon EI:n RRV:hen, niin eipä se loppujen lopuksi siitä paljoa poikkea. RRV:ssäkin on kuitenkin 5 PALS riviä keskiosassa korkeutta. Tiedustelijan liivissä ylin rivi on vaan tyhmästi jätetty käyttämättä. Korkeutta taas tarvitaan liiviin, koska pääasiallisesti tiedustelijan liivi on tarkoitettu käytettäväksi RK:n kanssa, jolloin lippaiden pituus pitää huomioida verrattuna AR-sarjalaisille tarkoitettuhin jenkkiliiveihin. Jos liivin yläreunasta otetaan tilaa pois tulevat RK:n lippaat bibin päälle, jolloin on turha kuvitella laittavansa bibiin mitään puolta senttiä paksumpaa admin taskua. Itse olen päätynyt omassa "lippulaivarigissä" ratkaisuun, jossa runko on 4 PALS riviä korkea, mutta myös bibiin on lisätty normaalista kolmesta poiketen neljä riviä, jolloin bibin alin rivi on yleensä käyttämättä (helpottaa huomattavasti myös AR:n lippaiden käyttöä)jma78 kirjoitti:no se ei varmaan auta asiaa että liivin runko on muutenkin hemmetin korkea; en ihan ymmärrä miksi siinä on niin paljon ns. turhaa pinta-alaa.Onko itsessä vikaa ihmisenä, vai onko toi bib vaan pirun korkea jos rigiä meinaa käyttää ns. oikealla korkeudella?