MC Plate Carrier V.1

Tee-se-itse
Domppa
Green
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times
MC Plate Carrier V.1

Viesti Kirjoittaja Domppa » To Tammi 01, 2015 9:21 pm

Noniin. Pari vuotta tullut ommeltua vähän kaikenlaista lähinnä harjoituksena ja noin, mutta nyt päätin joulukuussa hommata laadukkaat materiaalit (langat tosin on vähän mitä on) ja väsätä niistä liivi (ja myöhemmin varmaan jotain muutakin). Kyseessä siis ensimmäinen tekele johon oikeasti käytetty enemmän aikaa. Suunniteltu pitkälti tehdessä ja sen takia muutamia asioita olisikin näin jälkeen päin tehnyt toisin. Onneksi ompeleita on helppo purkaa ja tehdä uudestaan.

Mallia on otettu eri liiveistä, mm cummeri C2RMORista, jonka kanssa onkin vielä vähän säätöä.

Kuvia (aukeaa isommaks klikkaamalla):

Kuva

Kuva

Kuva

mameroboi
Green

Re: MC Plate Carrier V.1

Viesti Kirjoittaja mameroboi » To Tammi 01, 2015 9:45 pm

:o Tästä tuli kyllä komia. Thumbs up!

jma78
Tier 1
Has thanked: 6 times
Been thanked: 17 times

Viesti Kirjoittaja jma78 » Pe Tammi 02, 2015 8:08 am

Mä en ole tässä kuuden vuoden ompelu-uran aikana vielä yhtään plate carrieria tehnyt, eikä mulla muutenkaan erityisemmin ole kiinnostusta moisiin, joten itse PC-konstruktiosta mulla ei ole oikeestaan mitään sanottavaa, mutta nyt kun palautetta pyydettiin, niin koitin virittää virhesilmän tarkimmilleen ja hakemalla hakea jotain johon vois puuttua :D

Mutta en kyllä oikeestaan löytänyt mitään; helevetin hyvää jälkeä teit!

No langastahan sä sanoit jo; ottamatta kantaa siihen mitä materiaalia se on, niin ruman väristä se ainakin on, ainakin mun silmään. Noi vaaleat ompeleet paistaa vähän ikävästi varsinkin webbingistä. Kojootin ruskea on aika turvallinen vaihtoehto multicamon kanssa käytettäväksi. Tai jopa OD:kin on parempi kuin liian vaalea lanka. Mä olen itse aika tarkka ton langan suhteen, koska mun mielestä se on ikävää jos kaiken vaivannäön, tuskan, hien ja kyynelten jälkeen ainoa asia mikä kusee projektin on se että lanka on niin hiton ruman väristä.. Se on vaan sellanen juttu joka hyppää heti silmille

Kuvista ei nyt niin tarkasti näe, mutta ihan kuin Palssit ois ommeltu vähän tarpettoman lyhyellä tikillä? Mulla oli itelläni joskus sellanen logiikka että tottahan toki palssit pitää vetää ihan hiton lyhyellä tikillä että ne varmasti pysyy, mutta ei niitä oikeesti tarvii

Mutta niinku sanoin, itse työn laadun suhteen en kyllä löydä mitään napisemista, jatka samaan malliin! (paremmalla langalla tosin :D )

Kartoon
Team member
Been thanked: 1 time

Viesti Kirjoittaja Kartoon » Pe Tammi 02, 2015 11:58 pm

Yks huomio. Se vähä mitä ite oon tehnyt, tulee usein mietittyä että "teenko vaan siks että näin tällasen jossain, vai tarviiko tätä ja jos tarvii, onko tää riittävän hyvä?". Tähän liittyen: Mitä meinaat nouseeko 100 kilonen mies (incl varusteet) tosta drag handlesta vai jääkö pala hihnaa käteen? Ei ne aina kauheen vakuuttavia oo riilstiileissäkään tietty.

Mutta erinomainen tekele ja laatu varmasti vaan paranee seuraavaan projektiin!
For the strength of the pack is the wolf, and the strength of the wolf is the pack.

Domppa
Green
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Viesti Kirjoittaja Domppa » La Tammi 03, 2015 12:57 am

Kiitos! Ompeleissa käyttänyt palsseihin suurinta väliä, joka omassa on 4 (uskoakseni mm), mutta varsinkin paksuissa kohdissa kone ei kykene vetämään kangasta siihen tahtiin, että jäisi sen 4mm väliä.

Drag handle:n uskoisin ihan hyvin kestävän, varsinkin jos kohtuu rauhallisesti alkaa vetämään, mutta kokeiltua ei ole vielä tullut. En silti luota omaan laatuun vielä niin paljoa, että johonkin tositoimiin pistäisin päälle.

Vastaa Viestiin