Talvicombat shirt.

Tee-se-itse
Höpönassu
Team member
Been thanked: 2 times
Talvicombat shirt.

Viesti Kirjoittaja Höpönassu » La Huhti 25, 2015 8:32 pm

Kukaan tehnyt talviversiota combat shirtistä?
Itse katselin http://ufpro.si/uf_pro_products/43/uf_p ... bat_shirt/
Mutta koot on rajatut, poistuvat tuote ja väritys.
Jos tekisi samantyylisen
Keskiosa http://www.drifire.com/flame-resistant- ... sleeve-tee
Väri olisi vaalea, tulenkestävä ja hieman paksumpi. Suojaisi myös kädet.

Hihoiksi jotain lämmintä, Esim eristeeksi Loft, mitä on tossa UF Pro, Carinthian takeissa.
Mikä päälikankaaksi? M05 lumikuvio?

McKone
Veteraani
Been thanked: 11 times

Re: Talvicombat shirt.

Viesti Kirjoittaja McKone » Su Huhti 26, 2015 3:49 pm

Telepatiaa...

Yöllä kun en saanut huonon omantuntoni vuoksi unta tuumin aivan samaa asiaa. Itse lähestyin asiaa sitä kautta, että paita olisi hieman väljempi kuin normaali tappelupaita ja lämpimyys saavutettaisiin alle puettavalla kerroksella, käytännössä villalla jolloin FR puoli olisi hoidossa. Jos paikallaan pitää kykkiä tai muuten tarvitaan runsaammin eristystä pitää se pukea koko varustuksen päälle ja sukkelaan riisua ennenkuin ryhdytään ärhäkämpiin sotatoimiin.

M05 lumikuvio se nyt olisi luonnollisin valinta jahka tälläkin foorumilla peräänkuulutettu valkoinen chestrig/liivi materialisoituisi. Eiköhän vain tästäkin joku kimppasysteemi väännetä.
"The man who thinks he can and the man who thinks he can't are both right.”
Henry Ford

CV9030FIN
Veteraani
Been thanked: 22 times

Viesti Kirjoittaja CV9030FIN » Su Huhti 26, 2015 9:49 pm

Ihme jannuja...kaikilla samat murheet!

Haaveilin itse tässä männä viikkoina syys-kevät combat shitistä M05 kesäkuviolla ála Tru-Spec old Weather Combat Shirthttp://www.truspec.com/uniforms/tactica ... bat-shirt/. Saahan siihen päälle sitten sen lumitakin jos tarviitsee sen 2,5 vko vuodessa ;) Realistisesti kun kun laskis että se 4-5 kk vuodessa menee kesä paidalla, niin se 5-6 kk vuodessa menisi tällä ja siten sen kk:n tai pari kun on lunta niin tarviitsee melkein sitä sitä lumipukua. Eli siis paksummat hihat (esim normi M05 kangas) jossa ohut grid-fleese vuori ja siten vartalo-osa samasta tavarasta Esim. Arc'teryx Nagassa käytetyn Polartec Power Stretch Hardfacen tyyppinen toimisi varmaankin, on kestänyt hyvin liivien allakin hinkkausta.

Kyllä näistä joku kimppa pitäisi saada kasaan...
Constantem Decorat Honor

StaG
Green
Has thanked: 42 times
Been thanked: 3 times

Viesti Kirjoittaja StaG » To Huhti 30, 2015 12:17 am

Tätä ajatusta on tullut itsekin pyöriteltyä, mutta olen vähäsen tullut siihen tulokseen, ettei maksa vaivaa kun asia hoituu käytännössä iskemällä merinovillaisen verkkopoolon a'la Aclima tms. tavallisen tappelupaidan alle.

Jos kumminkin väsäilette noita, niin kannattaa esim. ebayltä väijyä Luxembourgilaisia maastopukuja materiaaliksi, perkeleet kun käytännössä kopioivat M05-maastokuvion kun PV:ltä ei suorilta heltinyt lupaa sen käyttöönottoon. Kuvio on väritykseltään lähempänä pakkaskuviota, kuin tavallista M05:sta. Itse puvut eivät ole leikkaukseltaan mitään uusinta ja hienointa, joten käytännössä niitä on vähän pakko muokata järkevämmäksi jos käyttää haluaa.

Vastaa Viestiin