RAID puvut

Puvut, kengät, käsineet, jne.
Mahis
Veteraani
Viestit:254
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 10:37 pm
Paikkakunta:Uusimaa
Been thanked: 1 time
RAID puvut

Viesti Kirjoittaja Mahis » Ma Helmi 11, 2008 10:00 pm

Tässä jo hetken aikaa metsästäneenä voisin vihdoin kysäistä, että myykö joku kauppa RAID muokattuja pukuja (haussa pelkkä WL takki) suoraan hyllystä, vai onko jokainen valmiina takkinsa ostanut sen Ebaysta metsästänyt/teettänyt jossain? Ebayssa on välillä muutamia, mutta harvemmin Woodland kuviolla, tai etsimääni kokoa. Aapuva. Jotta ketju ei menisi aivan harakoille, voi tänne laittaa myös muuta keskustelua koskien muokattuja pukuja. Kiitän.
-Night time is the right time-

Avatar
Windi
Hangman
Viestit:585
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 1:00 am
Paikkakunta:Turku
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja Windi » Ma Helmi 11, 2008 10:06 pm

Helpoimmaksi tavaksi olen itse todennut ostaa http://www.shelby.fi:stä OD velcroa ja muokata normaalista WL takista moinen, säästää rahaakin huomattavasti. Tai jos ompelukoneen käyttö on vaikeaa, niin ei ompelijakaan verottanut kuin joku 20e tosta hommasta. "Aito" RAID tämä ei sillä tavalla ole, mutta mielestäni aivan riittävä. Suoraa puljua en itsekään ole löytänyt (Ellei tuota Gonzalesia lasketa).
"Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals."

Mahis
Veteraani
Viestit:254
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 10:37 pm
Paikkakunta:Uusimaa
Been thanked: 1 time

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja Mahis » Ma Helmi 11, 2008 10:08 pm

Jees, tälläinen on ollutkin itsemuokattuna käytössä, mutta alkaa pikkuhiljaa levitä käsiin. Kaipa se on vain ostettava Propperin takki uutena ja tilattava lisää velcroa ja vietävä ammattilaisen käsittelyyn.
-Night time is the right time-

Avatar
jojis
Bloody Pirate
Viestit:895
Liittynyt:Pe Helmi 01, 2008 2:54 am
Paikkakunta:Helsinki
Been thanked: 1 time
Viesti:

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja jojis » Ti Helmi 12, 2008 5:47 am

Ebaysta on välillä löytynyt tehtaalla tehtyjä käyttämättömiä Propperin RAID takkeja WL ja 3col väreissä. Tällä hetkellä näkyi pari 3colia olevan L koossa.

Jos et itse jaksa tehdä voit tosiaan ompeluttaa takkiin modaukset jossain. Itse teetin omani anTianilla, toivottavasti herralla on tarkoitus alkaa jossain vaiheessa tarjoamaan palvelujaan laajemmallekin yleisölle. Kun ompelijana on geardo, joka siis aidosti ymmärtää mitä halutaan, tulee lopputuloksesta parempi kuin satunnaisella räätälillä / tädillä.

Avatar
XMurmeli
Veteraani
Viestit:216
Liittynyt:La Helmi 02, 2008 9:46 pm
Paikkakunta:Dubai, UAE

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja XMurmeli » Ti Helmi 12, 2008 8:42 am

Myös Specwargear tarjoaa montaa erilaista RAID-takkia, myös housuja, hinta on vaan mielestäni melko suolainen.
Train hard, fight easy.

Mahis
Veteraani
Viestit:254
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 10:37 pm
Paikkakunta:Uusimaa
Been thanked: 1 time

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja Mahis » Ke Huhti 23, 2008 5:50 pm

Nyt sain tilattua Gonzalesilta moisen omien kaavojen mukaan. Mies tosin palaa vasta heinäkuussa ulkomailta, joten takin tekeminen/saaminen hieman venyy. Sitten nähdään millaista kamaa mieheltä todellisuudessa tulee.
-Night time is the right time-

Avatar
Mongoose
Team member
Viestit:100
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 3:39 pm
Paikkakunta:Kuopio

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja Mongoose » To Huhti 24, 2008 2:12 am

En ymmärrä vöyhötystä RAID takista/housuista ja ko. termistä, eri erikoisjoukot käyttivät jo 80-luvulla itse modattuja BDU-pukuja, eikä silloin ollut edes termiä RAID keksitty. Modaukset oli tehnyt vaimo tai joku muu luotettava taho. RAID on vain yli arvostettua rahastusta ja turhaa sähläystä (pitää olla RAID RAID, apua:shock: voiko sen tehdä itse..? ).

Itselläni oli noin reilu vuosi ennen Gen I RAID takin julkaisua specwargear sivuilla kotona modattu BDU takki (ihan stnanan hyvä takki, käytössä vieläkin kaverilla tosin). Ohjeet ja esikuva kylläkin löytyivät samaisilta sivuilta ja parista muusta sen aikaisesta lähteestä, mutta mistää hihataskullisen BDU takin kaupallisuudesta ei ollutkaan tietoa, eikä vastaavaa saanut mistään. Itse olen aina kutsunut "takki auki" tuota itse tehtynä modausta Spec ops modified BDU:ksi(Spec Ops Mod BDU aka spm bdu ) kuten sitä aikoinaan kutsuttiin Spec war Gearin sivuilla ja RAID-termin olen jättänyt muiden käyttöön. Tästä on jo nyt noin 6 vuotta.

Puvun muutostyön idea on siinä, että menettä ompelijan puheille ja sovitatte itse missä kulmassa taskut(ja muut muutostyöt) teille sopivat käyttöä varten hihaan parhaiten. Esikuvat ja yms lähdemateriaalien orjallisen noudattamisen voi unohtaa. Tässä tapauksessa se mikä toimii itsellä parhaiten on juuri niin esikuvien/lähdemateriaalin mukaista kuin voi vain olla.

Supply captain toimittaa noin 11-15usd postikuluilla vuosien tarpeiksi laajemman skaalan erilaisia velcroja ja muita tarvikkeita muutostöihin kuin shelby.fi.
Murphy's war law: "A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down."

Mahis
Veteraani
Viestit:254
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 10:37 pm
Paikkakunta:Uusimaa
Been thanked: 1 time

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja Mahis » To Huhti 24, 2008 8:29 am

Pointti miksi itse tilasin ulkomailta, enkä teettänyt kotosuomessa ompelijalla oli, että olisin joutunut joka tapauksessa hankkimaan uuden takin ja halusin uuden Propperin. No, sen olisin joutunut joka tapauksessa tilaamaan ulkomailta ja maksamaan postit yms. joten en usko että ompelijalle vieminen olisi tullut loppujen lopuksi juurikaan halvemmaksi (takkiin tulee aikas paljon erilaisia muutostöitä). Nyt on ainakin mies, joka varmasti tietää mitä tilaaja haluaa ja pitihän se nyt koittaa, että onko laatu niin hyvää, kun mitä sanotaan ;)
-Night time is the right time-

Avatar
jojis
Bloody Pirate
Viestit:895
Liittynyt:Pe Helmi 01, 2008 2:54 am
Paikkakunta:Helsinki
Been thanked: 1 time
Viesti:

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja jojis » To Huhti 24, 2008 2:36 pm

Onhan tuo RAID nimi vähän lähtenyt käsistä eikä moni tiedä sen alkuperäistä merkitystä, meinaa nykyään kuvastaa kaikkia modattuja vaatteita...

Ei sinänsä aiheeseen liity mutta itse hankin tuossa parilla kympillä vanhan ompelukoneen ja kankaita ja aloitin uuden harrastuksen :D Omatekemän combatshirtin valmistukseen ihan tyhjästä meni reilu 20 tuntia. Säästin gonzalesilta tilaamiseen verrattuna noin 70 euroa, mutta toisaalta olisin tuon ajan ylitöitä tekemällä ansainnut rahat kolmeen samanlaiseen paitaan gonzalta jotka olisivat olleet vielä parempilaatuisia. Tietty oli mielenkiintoinen projekti ei siinä mitään mutta toista en kyllä aio lähteä näiden laskutoimitusten jälkeen tekemään.
Combatshirtti on tietty paljon suurempi projekti kuin taskujen siirtäminen hihoihin, siinä kului velcrolisäysten kanssa vain parikymmentä minuuttia ;)

Glamour
Viestit:8
Liittynyt:Ke Kesä 03, 2009 7:07 am

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja Glamour » Ke Kesä 03, 2009 7:09 am

Olisiko jolla kulla jotain ohjetta miten saisi modattuna perus WL takin RAID:iksi? Kuvat on plussaa! Kiitos.

Avatar
XMurmeli
Veteraani
Viestit:216
Liittynyt:La Helmi 02, 2008 9:46 pm
Paikkakunta:Dubai, UAE

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja XMurmeli » Ke Kesä 03, 2009 9:47 am

Siihen ei ole yhtään oikeata tapaa. Ratko vaikka helmataskut, päälle velcroa päälle minkä verran tahdot ja ompele ne hihoihin haluamaasi kohtaan, haluamaasi kulmaan. Jos tahot hifistellä, ratko kaikki taskut, laita ylätaskut hihaan ja alataskut rintaan. Voit katsoa mallia vaikka täältä.
Train hard, fight easy.

Avatar
Alexander
Green
Viestit:97
Liittynyt:Ke Huhti 07, 2010 8:20 pm
Paikkakunta:Tre
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja Alexander » Pe Touko 14, 2010 1:12 pm

Suomessa Hi-Flow myy Begadin tekemiä WL Raid takkeja ja housuja.
Eikä hintakaan ole yhtä suolainen kuin Specwargearissa. Sitten vielä kun koto-suomesta tilataan, niin on vielä se tuotevirhe vastuu......

Varjo
FNG
Viestit:24
Liittynyt:Ke Heinä 29, 2009 12:04 pm
Paikkakunta:Hyvinkää

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja Varjo » Pe Touko 14, 2010 3:52 pm

Mutta nuo Begadin takit ovat onnettomia kopioita...

Avatar
Ärrä
Team member
Viestit:117
Liittynyt:Pe Tammi 02, 2009 7:48 pm
Paikkakunta:Mikkeli

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja Ärrä » Pe Touko 14, 2010 8:44 pm

Jos kangas on ripstoppia ja kuvio 1:1, niin mitä haittaa jos se on Begadin valmistama? Ei ole kokemusta tuosta takista, mutta kuvio vaikutti kuvissa ihan pätevältä.

Ja onhan Begadissa WL combat shirttejäkin...

Avatar
assman
Green
Viestit:78
Liittynyt:Ma Elo 04, 2008 12:51 am
Paikkakunta:Oulu/ Himanka

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja assman » Pe Touko 14, 2010 11:04 pm

Ärrä kirjoitti:Jos kangas on ripstoppia ja kuvio 1:1, niin mitä haittaa jos se on Begadin valmistama?
Vähä sama homma jos sanois, että "jos kangas on corduraa ja liivin malli 1:1, niin mitä väliä että se on [laita airsoft-valmistajan nimi tähän] valmistama?"

Avatar
Ärrä
Team member
Viestit:117
Liittynyt:Pe Tammi 02, 2009 7:48 pm
Paikkakunta:Mikkeli

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja Ärrä » Pe Touko 14, 2010 11:55 pm

Joo, toi on kyllä ihan totta. Ajattelin lähinnä sitä, että sitä ei voi ostaa kun se on "Begadi". Toki aitoa kamaa pitää suosia ja ostaa, mutta RAID puvuille ei taida olla ihan "yhtä ja oikeaa" mallia tai valmistajaa. Tuosta nimimerkille "Varjo", kopioita mistä?

Varjo
FNG
Viestit:24
Liittynyt:Ke Heinä 29, 2009 12:04 pm
Paikkakunta:Hyvinkää

Re: RAID puvut

Viesti Kirjoittaja Varjo » La Touko 15, 2010 9:54 am

No joo.. Itse tuossa tarkoitin lähinnä sitä, että begadin valmistamia pukuja on tuskin oikeilla sotilailla käytössä.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa