Varusteiden vanhentaminen

Tee-se-itse
Avatar
jojis
Bloody Pirate
Viestit:895
Liittynyt:Pe Helmi 01, 2008 2:54 am
Paikkakunta:Helsinki
Been thanked: 1 time
Viesti:
Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja jojis » Ti Kesä 03, 2008 5:25 pm

Onko tullut vastaan liian uusien varusteiden pulmaa? Uuden takin tai repun kiilto tai väri ei miellytä tai uusi tasku ei sovi muiden ikivanhojen taskujen joukkoon? Impressio pitäisi kuitenkin saada yhtenäiseksi tai kulahtaneen näköiseksi aidon tunnelman tuomiseksi, likainen ja käytettyhän näyttää aina kauniimmalta kuin putipuhdas.

Vaikka voisi luulla, ei nykynylonista saa ihan helposti kulahtaneen näköistä pilaamatta sitä. Pelkkä potkiminen asfaltilla ei saa tetsaria viidakon läpi kulkeneen näköiseksi. Miten te olette varusteitanne / vaatteitanne / aseitanne kuluttaneet? Onko hyviä vinkkejä?

Avatar
Kk-pilot
Veteraani
Viestit:208
Liittynyt:Ti Helmi 05, 2008 2:48 pm
Paikkakunta:Helsinki
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja Kk-pilot » Ti Kesä 03, 2008 5:59 pm

Itse en ole ihmeemmin joutunut varusteita vanhentamaan suurimman osan ollessa jo valmiiksi kulunutta.

Tosin Chicomeita goatsetellessani kuudelle lippaalle sopiviksi huomasin että pari vuorokautta ihan tavallisessa vedessä haalisti värejä kivasti, tippa tai kaks Tolua tms. vois nopeuttaa efektiä. Teräspeltiset lippaatkin antoivat kivat ruostevauhtiraidat taskujen kylkiin. :)

Avatar
Setekh
TOUCHDOWN MOTHERFOCKAAAS!!!
Viestit:191
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 12:21 am
Paikkakunta:Espoo

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja Setekh » Ti Kesä 03, 2008 8:23 pm

Joskus kun piti vanhentaa chicomeita latasin ne lippaita tayteen ja hiekkapaperi kauniiseen katoseen, mukavasti haalistuvat ja alkovat kulua joistain paikoista aivan saatanasti. Great success!

Avatar
jojis
Bloody Pirate
Viestit:895
Liittynyt:Pe Helmi 01, 2008 2:54 am
Paikkakunta:Helsinki
Been thanked: 1 time
Viesti:

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja jojis » Ti Kesä 03, 2008 8:38 pm

Itse kun en voi juuri sietää mitään varustetta mikä näyttää upouudelta (varsinkaan LBT:n tuoretta OD väriä) tuli taas hommaksi vähän vihreää tetsaria ja reppua rumentaa. Metsäkamoihin siis piti saada vähän viidakon tuntua joka alkoi Krylonin Medium Brownilla, se kun näyttää ihan kuivuneelta mudalta tai savelta. Krylon myös jää jotenkuten 1000d corduraan kiinni.
Lisäksi itse kryloniin jää mukavasti pöly ja lisämuta kiinni, ei muuta kuin hinkkaamaan tetsaria maata vasten. Ruskean vastakohdaksi otin tuoretta ruohoa mitä hinkkasin sinne tänne, syntyy vihreitä vauhtiviivoja - nurmella tetsaamisen jälkiä.
Vasta tämän jälkeen viitsin käyttää tetsaria potkulautana asfaltilla, mäiskiä sitä puita päin jne. Tullut huomattua että jos laittaa sen suoraan uutena auton perään laahautumaan ei lopputulos ole kovin onnistunut. Parempi ensin kyllästää paskalla. Lopuksi joutuu tietty potkimaan vähän pölyjä pois. Lopputuloksena hyvä mutta kevyt kulahdus mikä ei vielä vahingoita.
Tietenkin voisi käydä hyppimässä mutalätäkössä mutta sellaista ei nyt löytynyt ja olisi ehkä tullut vähän liiankin likaista.

Avatar
Kk-pilot
Veteraani
Viestit:208
Liittynyt:Ti Helmi 05, 2008 2:48 pm
Paikkakunta:Helsinki
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja Kk-pilot » Ti Kesä 03, 2008 10:05 pm

Nakertaa, kun naapurissa ei ole enää lehmiä. Lauma niitä kun olis tallustanu liivien yli pariin kertaan, niin avot.

Btw, onko kukaan kokeillut ikinä 1000D Corduraan hiekkapuhallusta pienellä paineella? Vois ihan toimiakkin, jos ei liian läheltä vetele. Periaatteessa. :)

Avatar
JKebab
Green
Viestit:58
Liittynyt:Su Helmi 10, 2008 5:50 pm
Paikkakunta:Imatra
Viesti:

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja JKebab » Ti Kesä 03, 2008 10:31 pm

LC-2 valjaita tyylitellessä käytin med brown krylonia sekä mustaa sprayta.

Vaiheet:
-polkemista sorassa/mullassa yms. maa-aineessa
-maaleja pintaan
-polkemista sorassa/mullassa yms. maa-aineessa
-hinkkausta asvalttiin
-lisää maaleja
-ja taas kulutusta
Loppu tuloksena melkosen komiat valjaat.
-14

Avatar
Xamor
FNG
Viestit:11
Liittynyt:Pe Maalis 07, 2008 9:47 pm
Paikkakunta:Turku

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja Xamor » Ke Kesä 04, 2008 3:11 pm

Aavikkoimpressiot kannattaa ehdottomasti pyöritellä läpikotaisin märässä mudassa, tämän jälkeen vajaan kuivumaan tai aurinkoon. Mudan kuivuttua irtoaines harjataan tai hakataan irti ja pöllytetään suurin pöly pois ettei kulkuajoneuvomobiilit ole hiekkalaatikoita parin reissun jälkeen. Ase kuluaa nätisti tiilen murikalla hankaamalla. Jos vielä varusteet kuluneeksi haluaa, niin tiiliskiviä tynnyriin/betonimyllyyn ja varusteet perään ja pyörittelee pitkin pihaa. Kaiken tämän voi tietty saavuttaa HC pelaamisella, tosin arvotavarat kannattaa ottaa pois, ettei mitään surefiren IR-filttereitä mene napspoikki tms.

Avatar
Vii_Cii
Skullfucker
Viestit:299
Liittynyt:La Helmi 02, 2008 10:00 pm
Paikkakunta:Ground Zero

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja Vii_Cii » To Kesä 05, 2008 8:16 pm

Itse olen kuviin valmistautuessa käyttänyt nopeaa keinoa meikata itseni. Tarvitaan vain vähän naamiovärejä, vesisuihkepullo ja savea/multaa/tomua/hiekkaa. Opin tämän Tali-Ihantala leffan kuvauksissa, ja tuottanut mulle ihan tyydyttävän mielen. Tosin en mä muuta kamoja olekaan liannut kuin omat mariinigrunttikamat, mut kuiteskin. Kannattaa kokeilla jos äkkiä haluaa likaiseksi pelipaikalla : )

Esimerkki meikkauksesta
The Marine "Force Recon" people are roughly the equivalent of the better-known Army Special Forces or Navy SEALs - except, of course, that as Marines they are better.

Avatar
Wuther
Green
Viestit:66
Liittynyt:La Huhti 12, 2008 12:18 pm
Paikkakunta:Rovaniemi

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja Wuther » Pe Kesä 06, 2008 4:16 pm

Pantacin IBAt saivat maistaa perunapellon multaa.

Avatar
Reaper
FNG
Viestit:37
Liittynyt:Su Maalis 02, 2008 11:55 pm
Paikkakunta:Vantaa

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja Reaper » La Heinä 19, 2008 12:25 am

Xamor kirjoitti:Aavikkoimpressiot kannattaa ehdottomasti pyöritellä läpikotaisin märässä mudassa, tämän jälkeen vajaan kuivumaan tai aurinkoon. Mudan kuivuttua irtoaines harjataan tai hakataan irti ja pöllytetään suurin pöly pois ettei kulkuajoneuvomobiilit ole hiekkalaatikoita parin reissun jälkeen. Ase kuluaa nätisti tiilen murikalla hankaamalla. Jos vielä varusteet kuluneeksi haluaa, niin tiiliskiviä tynnyriin/betonimyllyyn ja varusteet perään ja pyörittelee pitkin pihaa. Kaiken tämän voi tietty saavuttaa HC pelaamisella, tosin arvotavarat kannattaa ottaa pois, ettei mitään surefiren IR-filttereitä mene napspoikki tms.
Saattaa olla vain itsestä kiinni, mutta itselläni tuo ei tuottanut juurikaan minkäänlaista muutosta. pidin kamoja vuorokauden takapihalla täysin saven peitossa kunnes savi oli kuivunut hiekan väriseksi. Sitten aloinkin harjaamaan, mutta sitä pölyä irtosi kuitenkin ihan älyttömästi kun vähänkin potkaisi. Noh potkittuani´ja harjattuani niitä koko päivä huomasin että haalistumista tai minkäänlaista muunlaista muutosta ei ollut tapahtunut kun kaikki se pöly oli siitä irronnut. :shock:
Iraq is just another example of lack of pussy!

Osgar
Viestit:2
Liittynyt:Su Elo 10, 2008 11:12 pm

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja Osgar » Su Elo 10, 2008 11:33 pm

Itse olen todennut toimivaksi tavaksi vanhentaa lipastaskuja, keittämällä suolavedessä. Itsellä oli parit aivan uudet lipastaskut, keitin ne suolavedessä, taskuista irtoaa sopivat ylimääräiset maalit sekä suolasta jää sellainen kivannäköinen pinta. Taidanpa pistää kuvia myöhemmin.

Avatar
anTian
Stiff upper lip
Viestit:49
Liittynyt:Su Helmi 03, 2008 6:03 pm
Paikkakunta:Vantaa

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja anTian » La Elo 23, 2008 7:08 pm

Osgar kirjoitti:Itse olen todennut toimivaksi tavaksi vanhentaa lipastaskuja, keittämällä suolavedessä. Itsellä oli parit aivan uudet lipastaskut, keitin ne suolavedessä, taskuista irtoaa sopivat ylimääräiset maalit sekä suolasta jää sellainen kivannäköinen pinta. Taidanpa pistää kuvia myöhemmin.
Tätä ei voi suositella Nytaneon/Kodra-materiaalista valmistetuille tuotteille. Suolavesi syö kankaan pinnalle ruiskutetun moninkertaisen polyuretaanipinnoituksen pois jolloin kankaan kestävyys heikkenee merkittävästi.

Corduran tapauksessa polyure.pinnoituksen tuoma vedenkestävyys heikkenee, mutta kulutuskestävyyteen toimenpide ei vaikuta merkittävästi mikäli varustekappaleet huolletaan oikein (lue:pestään puhtaalla vedellä) suolakylvyn jälkeen.
"BUD/S doesnt make warriors. It finds them."
-Ben Thomas

Avatar
commando infidel
FNG
Viestit:11
Liittynyt:Su Helmi 01, 2009 1:49 pm
Paikkakunta:Nokia

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja commando infidel » To Maalis 12, 2009 8:54 am

Vanha topicci ja mun juttu menee vähän sivuun, mutta:
Onko kokemuksia nylon kankaan värjäämisestä tai maalaamisesta.
Miten esim. maali tunkeutuu, peittää ja kestää elastisen verkon pinnalla??
Krylon???
-Honour and Loyalty-

Avatar
XMurmeli
Veteraani
Viestit:216
Liittynyt:La Helmi 02, 2008 9:46 pm
Paikkakunta:Dubai, UAE

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja XMurmeli » To Maalis 12, 2009 5:59 pm

Itse olen maalaillut spraylla mm. chestrigin ja yhen reisikotelon, molemmat onnistunu ihan kelvosti, ei tietenkään saa mitään tasaista pintaa, mut just semmosen mageen kulahtaneen lookin.

Ite oon käyttäny maaleina Bilteman Primer pohjamaalia, sikäli kun sitä saa just tanina ja hinta on joku 3-5e pullo. Nyt löysin yhestä Stadin, Sörkän bommauskaupast ihan OD:n väristä sprayta, makso 4e/plo, valmistaja Belton Molotow. Vielä en ole kerennyt kokeilemaan väriä, mut uskon sen olevan täysin kelpoa kun ei täydy saada mitään täydellistä pintaa aikaseksi.
Train hard, fight easy.

Avatar
Rectunator
FNG
Viestit:37
Liittynyt:Ma Helmi 25, 2008 5:18 pm
Paikkakunta:Raahe, Suomi Finland perkele!

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja Rectunator » Su Tammi 24, 2010 9:17 pm

Mitenkä sitten aseiden kanssa? Oma itämutka pitäisi saada sellaiseksi "30-vuotta varastossa ja joka vuosi eri miehen käsissä" -näköiseksi. Eli kulutettua realistisesti. Millään viiloilla ja muillahan hommaa ei kannata tehdä, tulee vain paskan näköinen, eli kenties jollain vähän tujakammalla nesteellä? Tällä foorumilla on tullut vastaan muutama tuollain komiasti kulutettu ase joten niiden omistajajien vinkit olisivat melko kullanarvoisia.
For the love of God and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!

Kukkola
FNG
Viestit:26
Liittynyt:La Loka 31, 2009 6:54 pm
Paikkakunta:Kouvola

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja Kukkola » Ma Tammi 25, 2010 5:41 pm

Rectunator kirjoitti:Mitenkä sitten aseiden kanssa? Oma itämutka pitäisi saada sellaiseksi "30-vuotta varastossa ja joka vuosi eri miehen käsissä" -näköiseksi. Eli kulutettua realistisesti. Millään viiloilla ja muillahan hommaa ei kannata tehdä, tulee vain paskan näköinen, eli kenties jollain vähän tujakammalla nesteellä? Tällä foorumilla on tullut vastaan muutama tuollain komiasti kulutettu ase joten niiden omistajajien vinkit olisivat melko kullanarvoisia.

Mä oon ainakii vanhentanu aseita tosi hienolla hiekkapaperilla ja maalit saa kivast lähtemään ku otat nenäliinan tai muun pyyhkeen, kaadat siihen tärpättiä tai kynsilakanpoistoainetta ja pyyhit sillä maalipintaa.
Sitä ei moni tiedä.

Jester
FNG
Viestit:33
Liittynyt:To Loka 16, 2008 8:39 pm

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja Jester » Ma Tammi 25, 2010 7:50 pm

Rectunator kirjoitti:Mitenkä sitten aseiden kanssa? Oma itämutka pitäisi saada sellaiseksi "30-vuotta varastossa ja joka vuosi eri miehen käsissä" -näköiseksi. Eli kulutettua realistisesti. Millään viiloilla ja muillahan hommaa ei kannata tehdä, tulee vain paskan näköinen, eli kenties jollain vähän tujakammalla nesteellä? Tällä foorumilla on tullut vastaan muutama tuollain komiasti kulutettu ase joten niiden omistajajien vinkit olisivat melko kullanarvoisia.
Ite muutin oman AnnaKaisan "pojasta mieheksi" yksinkertaisesti pöyrittämällä ympäri pihamaata ja hieromalla märkää mutaa antaen sen kuivua vuorokauden ympäri ja raaputtelin pois. (Ps. Pyssy nykyisin Migogin omistuksessa)
Ja kun nämä kovien jätkien pyssyt ei tunnetusti vasarakorjausta pelkää, sai kapistus vielä kivestäkin muutamaan otteeseen. :)

Avatar
Alexander
Green
Viestit:97
Liittynyt:Ke Huhti 07, 2010 8:20 pm
Paikkakunta:Tre
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja Alexander » Su Heinä 18, 2010 10:21 am

Itse vanhensin oman radiopuhelin taskun näin, ensiksi tein mustalla tussilla graffitit taskun kylkeen, sen jälkeen hioin taskua hiomapaperilla. Seuraavaksi viilasin viilalla taskun niitä reunoja jotka ovat alttiimpia kulumiselle. Voikukan lehdillä ja ruoholla saa kivat "naamioraidat" taskun kylkeen, Tämän jälkeen hioin lisää. Lopuksi kärvensin taskua tulitikuilla ja suihkutin taskun pintaan valkoista spray maalia noin metrin päästä niin että maalipilvi laskeutui taskun päälle tuoden hiekkapaperi kulutukset selvästi esiin. Hiekkaankin ehdin taskun jossain vaiheessa haudata, mitä nyt kadun koska radiopuhelin alkaa tulla turhan törkyiseksi taskussa käyttämisen jälkeen. :roll:

E: Kuva viestiin. Jos ihmettelette kulumisen lisäksi taskun ulkonäköä voin paljastaa että tasku on kotikutoinen ja se joutui ylipäätään sen vuoksi kulutuspenkkiin, koska se epäonnistui ja katsojan huomio piti saada jotenkin toisaalle virheestä. Kuvassa tasku puoli tuntia sen valmistumisen jälkeen.

Kuva
Viimeksi muokannut Alexander, Su Heinä 18, 2010 10:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pantheus
FNG
Viestit:32
Liittynyt:Pe Touko 02, 2008 1:30 pm
Paikkakunta:Mikkeli
Viesti:

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja Pantheus » Su Heinä 18, 2010 7:08 pm

Jos jollakin on mielestään joku oikein mainio aihepiiriin liittyvä kikka, niin näkisin oikein mieluusti kuvamateriaalia tällaisesta tässä topicissa, vaikkakin kuluneen näköinen tasku/liivi/palanylonia/ase on vain ja ainoastaan juuri sen itsensä, eli kuluneen näköinen.

Smoker
Green
Viestit:60
Liittynyt:Ma Huhti 05, 2010 3:05 pm
Paikkakunta:SLC, Utah
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Varusteiden vanhentaminen

Viesti Kirjoittaja Smoker » La Loka 09, 2010 12:20 am

Voisi tämän tänne nyt laittaa. AKn vanhentaminen onnistui mielestäni yli odotusten. Tässä yksi päivä saatiin kaverin kanssa kuningasidea lähteä vanhentamaan sen Real Swordin AKta. Tässä lopputulos, katsokaa ja ihailkaa :D :

Kuva

Kylmänviileästi AK vain metalliämpäriin ja ämpäri täyteen vettä. Ja antoi pyssyn siellä muhia muutaman päivän.
Human body = 7 pieces of soap

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa