Kysymyksiä
Eli kysyisin , että miksi olen nähnyt AN/PEQ lootissa naruja menevän ristiinrastiin ja mietin et tällä on varmaan jotain tekemistä näiden RS vempainten kanssa. Sit oon kahtonu et porukka maalaa omiin pyssyihin numeroita, joko tähtäinlaitteeseen tai sit tukkiin. Onko tää oman aseen tunnistamista varten vai muuten vaan?
"Joko saa rallattaa? Nyt on pakko pakko nähdä verta, joko saa ampua?!"
Re: Kysymyksiä
AN/PEQ:t, lanput ja tähtäinlaitteet usein köytetään pyssyyn kiinni, etteivät pääse katoamaan. Taitaa olla niin, että joutuvat korvaamaan jos hukkaavat tjsp.
Numerot laitetaan noihin leluihin juuri sen tunnistamisen takia. Toisella laudalla luki, että joko ne numeroidaan 1- eteenpäin niin paljon kuin pyssyjä riittä tai sitten käytetään 2-3 viimeistä numeroa aseen sarjanumerosta. Lisälaitteisiin taidetaan myös numeroida niin tiedetään kenelle on jaettu mitäkin kamaa.
Numerot laitetaan noihin leluihin juuri sen tunnistamisen takia. Toisella laudalla luki, että joko ne numeroidaan 1- eteenpäin niin paljon kuin pyssyjä riittä tai sitten käytetään 2-3 viimeistä numeroa aseen sarjanumerosta. Lisälaitteisiin taidetaan myös numeroida niin tiedetään kenelle on jaettu mitäkin kamaa.
basicload @ Lightfighter.net kirjoitti:An airsofter would have killed a soldier to get their RAV back in 2002/3.
Ei sitten mitään markan leluja taida olla ne AN/PEQ't. Imo, se on aika koolin näköstä ku sitoo niitä vempaimia. Tuleeko se päältä ristiin, ja sitten kiskojen reistä läpi, vai miten se nyt oli? Ois kiva saada joku kuvanen missä sit näkys, että miten ne sidotaan, tai jotain muuta vastaavaa ompeluohjetta.
Se on kyllä ihan se ja sama millä ne siihen pistää kiinni. Kuvissa on näkynyt noita paracordi härdelleitä, nippusiteitä ja osa on pistänyt teippillä koko roskan päältä.
basicload @ Lightfighter.net kirjoitti:An airsofter would have killed a soldier to get their RAV back in 2002/3.
- Kk-pilot
- Veteraani
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Jep, ei liene yhtä ja oikeaa tapaa härpäkkeiden kiinnitykseen. Itse olen nähnyt yhden kuvan jossa Army SF-dudella oli SIR:issä satamailisella kiinni Surefire G2.
- Capt
- Quiet Professional
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Viesti:
Näissä muovikuolema-anpeqeissä on hyvä varmistus pistää jollain kiinni se aseeseen ettei käy niinkuin mongooselle että vähän liian rankka isku ja anpeqin jalka murtui ja sitten oli laatikko roikkumassa johdon varassa aseesta, varmistuksella pysyy edes paketti tilapäisesti kasassa jolloin itse pysyy mukana tappelussa.
Millä tavalla saa asiallisen näköisesti kulutettua asetta (CA'n metallinen soltti risseillä)? Ku oon just maalannu aseen ja ois kiva saada siitä sellaisen kuluneemman näkönen. Oon ite miettiny musta sprey / hiomapaperi konstia. Ainakin muoviseen pistoolin luistiin toimi, en sit tietä miten metallipinnassa näyttää.
Tiiliskivi voisi olla aika varteenotettava vaihtoehto.
- jojis
- Bloody Pirate
- Been thanked: 1 time
- Viesti:
Unohda mieluiten hiekkapaperi ja viilat. Ota märkää hiekkaa käteen ja hiero voimalla aseesta niitä kohtia mihin koskisit jos ase olisi oikea (kaikki nappulat yms.). Tiiliskivellä hierominen, aseen hierominen asfalttiin yms. ympäristöllä hinkkaaminen on myös hyvä lisä.
Rätti kasteltuna asetoniin ja jo saa kivat kulumat maalatun aseen pintaan, vastaavat mitä kädellä ja hanskalla saa pitkässä käytössä. Kannattaa muistaa että aika harvoista paikoista se ase kuluu metalliin ase, tämmöiset kulumat on ehkä enemmän naarmuja ja kolhuja aseessa. Joten varovaisuuttaa siinä hommassa. Ja kuten jojis sanoi unohda viila viritelmät, viilalla saa helposti jälkeä joka, noh öh näyttää juurikin viilalla tehdyltä . (Realististä...? EI.)
Murphy's war law: "A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down."
Itse sain aseeseeni kivat kulumajäljet, kun liu'utin sitä hiekkää ja asfalttia pitkin. Mutta tätäkään ei kannata kovin kovakouraisesti tehdä, saattapi jotain lähteä kävelemään.
Tai sitten jos ei halua asettaan liu'utella pitkin maita ja mantuja, niin varteenotettavaa olisi vaikka pelata ihan normaalisti, kyllä se aikanaan kuluu, mutta ylläolevissa posteissakin on todella hyviä ehdotuksia.
Viimeisimpänä se viila.
-Jester
Tai sitten jos ei halua asettaan liu'utella pitkin maita ja mantuja, niin varteenotettavaa olisi vaikka pelata ihan normaalisti, kyllä se aikanaan kuluu, mutta ylläolevissa posteissakin on todella hyviä ehdotuksia.
Viimeisimpänä se viila.
-Jester
Huomasin, että joillain oli jtn lappusia tukissa? Niissä on vissiin jtn islam-> englanti käännöksiä vai miten on? Onko tähän jtn listaa mitä sanoja siinä pitäisi olla tai mistä semmosen voisi hankkia? =)
-
- Veteraani
Tukeissa näkee teippailtuna radiokomentoja ja tarpeellisimpia käännöksiä. Tässä linkki tulostettavaan paperiin, ole hyvä.
-Night time is the right time-
Kiitos.
Jos Lähi-Idässä puhutaan Islamia, niin Suomessa sitten kai puhutaan kristinuskoa ja Italiassa katolisuutta?runq kirjoitti:...Niissä on vissiin jtn islam-> englanti käännöksiä vai miten on?...
Crazy Serbs, accordeon style!
Nii nojoo, ei ne ehkä sitä puhu. Jotain shittiä ne kuinteki sielä jauhaa.
- Iota`
- Team member
Turhaan tälle on laittaa omaa ketjuaan, joten kysytään pois: Mitä tarkalleen on se sininen väri, jota käytetään ahkerasti merkkaamaan aseistuksen omistajaa?
We can't stop here, this is bat country!
Itse olen käyttänyt sinistä ja valkoista maalikynää omien merkintöjeni tekemiseen.
Jossain kai tääki on sanottu, mut olikos se jotenkin niin, että tähtäin ja lisälaitteet samalla merkattu?
- jojis
- Bloody Pirate
- Viesti:
Se sininen kyna oli joku amerikkalainen merkkauskyna, mita saa takalaisista tiimareista ja kynakaupoista, samoja siis hankittu asevoimille. En nyt muista tarkkaa nimea.
Ase ja sen kanssa tai myohemmin jaettavat lisalaitteet kuten anpeqit ja optiikat on merkattu asevarastolla, jotta saadaan pidettya lukua mitka palautetaan ja mitka ovat rikki jne.
Ase ja sen kanssa tai myohemmin jaettavat lisalaitteet kuten anpeqit ja optiikat on merkattu asevarastolla, jotta saadaan pidettya lukua mitka palautetaan ja mitka ovat rikki jne.