En väitä että asia olisi mustavalkoisesti niin ettei "muut" ompelijat varusteiden ompelemisesta mitään tajua, mutta useampaankin kertaan kun ole keskustellut ammattiompelijoiden tai ompeluliikkeiden henkilökunnan kanssa, mainitessani sanan "cordura" olen saanut vastauksesksi hölmistyneen katseen ja kysymyksen; cordura.. onko se siis jotain kangasta? Ja sitten kun olen koittanut eri lähestymistapaa sanomalla "joo, se on sellaista nylonpohjaista kangasta", niin sekään ei ole soittanut kelloja. Lisäksi, alkuaikoina kun ostin kotimaisista liikkeistä osan materiaaleista ja tarvikkeista, mulle myytiin hyvin usein aikamoista paskaa.. Tai siis normaalliin ompeluun ne varmasti hyvin soveltuu, mutta täysin soveltumattomia tähän.Tahdon nimenomaan mielipiteitä teiltä varusteompelijoilta, sillä muut lähteeni ovat olleet vaateompelijoita ja suutareita yms vipeltäjiä.
Tottakai se loppukäyttö tarvii miettiä.. Tarkoitan sitä että mitä ketjua käyttää, ja suojaako sitä vaiko ei... Tai ylipäätään miettiä että mihin se vetoketju kannattaa laittaa. Esim KaartJr:ssä käytetiin jossain vaiheessa (tai testattiin, en muista oliko ihan virallisessa käytössä) TT:n First responder packeja:Kestävyyteen toki vaikuttaa ketjun laatu, sekä käyttäjän toimenpiteet ja ehkä tässä on pikemminkin kyse siitä, että on valittu liian heikkolaatuinen, tai vääränmallinen ketju, tai tuotteen suunnittelu on muuten heikko esim. ketjun suojaamisen, paikan tai kuormaa jakavien hihnastojen osalta.
https://encrypted-tbn1.google.com/image ... tTdwk4v-Tw
Jotka varmasti toimii ihan hyvin tietyillä käyttäjillä, mutta kun äijillä oli noi selkäpuolella ja niitä evakuoitiin raahamalla asfalttia pitkin, niin noi suojaamattomat vetoketjuthan pamahti saman tien hajalle. Sellaista käyttöä ei olisi suojaamattomana varmasti mikään ketju kestänyt, oli sitten spiraalia tai metallihammasta.
Kuten taisin aikaisemmin sanoa, sillä ihan oikeasti ON väliä että käyttääkö esim YKK:n ketjua vai jotain halpisketjua.. Sillä on paljonkin väliä.