Kypärä Suomesta, osaako joku sanoa tuolle ballistisien ominaisuuksien speksejä?

Mahdollisesti. Ainakin kaverin pistin ei vakuuttannut itseäni yhtään kun hiplailin. Eikä ole tainnut vakuuttaa brittisotilaitakaan...Iceman kirjoitti:Eikös toi ole se surullisenkuuluisa, joka on huhun mukaan valmistettu sulatetuista hotwheels:seistä (aka ei terästä)?
Sulatetut hotwheelsit tuntuu sisukaluissa yhtä pahalta kuin teräs, ei pistimellä kuulu mitään saunakyrpiä veistellä! (j/k)Iceman kirjoitti:Eikös toi ole se surullisenkuuluisa, joka on huhun mukaan valmistettu sulatetuista hotwheels:seistä (aka ei terästä)?

Niin roikottaa liiveissään. Mieluummin ton hukkaa tai hajottaa taistelussa kun oman veitsen. Eipä tolla pistimellä sinällään statusarvoa enää nykypäivän sodissa ole, mutta kuten huomaa on tuokin oikeastaan veitsi ja sekin on tyhjää parempi. SA-int kun ei jaa minkään valtakunnan teräasetta.RAsta kirjoitti:Vielä en ole päässyt testaamaan sen kummemmin, mutta miltään hirmu käytännölliseltä toi ei vaikuta. Silti hassut britit roikottaa näitä liiveissä vieläkin afgoissa.
EDIT: Tai ainakin roikotti vielä vuoteen 08 asti. Linkki linkki ja linkki. Ja löytyishän noita refejä Afgoista ja SA80 pistimistä vaikka millä mitalla, aika jännä sinänsä.

Hmm, minulle täysin uusi tieto, että nämä olisi tehty jo 20-luvulla... Lähde? Olen ollut siinä käsityksessä, että nämä ns. rynnäkköreput ovat sodan aikaista tuotantoa.Speidel kirjoitti:Vanhempaa materiaalia oli myös ns. rynnäkköreppu, joka oli saksalaisen tornisterin oloinen ja oli suunniteltu kiinnitettäväksi taisteluvyöhön. Näitä oli 1920 -luvulla käytössä kunnes siirryttiin varsinaisiin reppumalleihin: http://i280.photobucket.com/albums/kk16 ... ukku1b.jpg
Mitään leimoja ei ole, mutta löysin kuvan norjalaisesta repusta, joka sattuu olemaan samanlainen. Eli taitaa olla niitä Norjasta ostettuja. Linkki kyseiseen kuvaan.Speidel kirjoitti:Jännä löytö. Löytyykö repusta leimoja?
Talvisodassa PV osti Norjasta ison kasan reppuja, mutta mulla ei oo ihan tarkkaa tietoa miltä ne näytti. Josko tää ois nyt niitä norjalaisia reppuja? Ruotsalaisessa repussahan on kaksi kiinnikettä läpässä.