lenkkeilyä, punttisalia, kokiksen juomista, sohvalla vaakatasossa makuuta?
Itse lenkkeilen kolmisen kertaa viikossa 3-5km pituisia matkoja USMC juoksulaulut soiden soittimesta ja satunnaisesti kuntosalia ja airsoftia
Ilkeästä en tiedä, mutta sama todellisuus kuitenkin. Intti pistää myös lenkkeilemään, 1-3 kertaa viikossa n. 8km lenkillä. Tässä talven paska keleillä se on valitettavan usein tuo kerta viikossa. Koulun puolesta on vapaa kuntosali, jota tulee käytettyä pari kertaa viikossa hyppytunneilla.Mick0 kirjoitti:Viime keväällä heräsin ilkeään todellisuuteen, että kohta on intti ja kuntoa pitäisi alkaa nostaa (nysse on vielä lähempänä!)
Ei niistä kuntotesteistä kannata hirveitä paineita ottaa. Itse palvelin II/06 FRDF pioneerijoukkueessa. Kuntotesti oli kohtuu lepponen eikä siinä tosiaan tarvii olla mikään supermies. Todellisuus on että suomalaisen rauhanturvaajan pitää juosta 2200m coopperissa että pääsee etelään, siihen ei hirveesti vaadita mut silti aina porukkaa karsiutuu sen takia rotaation alkaessa. Jos juoksi yli 2500m coopperissa ja sai kohtuulliset pisteet lihaskuntotestistä pääsi sisään jos muut testit meni hyvin. Meillä tosin kenttä oli niin huonossa kunnossa testin aikaan että paransin coopperin tulosta melkeen 300m p-kauden testiin vaikkei välissä ollu tullu kuntoiltua juuri muuten kuin airsoftin merkeissä. Jäi vähän sellanen maku että ne muut testit oli paljo tärkeempiä, kuntotesti oli enemmän karsiva tai ainaki sen painoarvo oli pieni.Custom kirjoitti:Minä tahtosin olla kunnossa mutta en tykkää urheilusta sitten ollenkaa. Ainoa tarpeeksi vahva motivaattori on ollut se että haen II/08 FRDF joukkoihin ja sinnehhän on tunnetusti mm. kuntotestit. Alotin tietty kevyesti ja nyt on ohjelma siinä kovuudessa jonka jaksan pitää yllä normielämässä. Joka arkipäivä on tommonen 30min lenkki ja sitten kaikki armeijan kuntotestien lihasliikkeet 100kpl. Nyt kun on ittensä saanu johonkin kuntoon niin ei tee mieli enää päästää lopahtamaan, tosin hieman saatan laskea tota intensiteettiä kohan testit on (toivottavasti) läpäisty.